Скачати 39.29 Kb.
|
11 клас Урок розвитку зв’язного мовлення Тема: Твір - роздум на морально - етичну тему: «У чому полягає формула щастя» Мета: Вдосконалювати навички учнів писати твори - роздуми, добираючи відповідний матеріал, цитати, мовні засоби, відповідно до задуму і форми висловлювання; розвивати вміння чітко висловлювати і доводити власну думку; виховувати в учнів особисту життєву позицію, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення Обладнання: таблиці: «Структура твору-роздуму», «Формула щастя», «Острови наших мрій»; пам'ятки: «Як писати твір», «Типові недоліки текстів», «Структура рецензії»; крилаті вислови до тем: «Здоров'я», «Кохання», «Багатство» І. Мотивація навчальної діяльності. II. Актуалізація опорних знань про структуру твору-роздуму ^ це монологічне висловлювання, яке має на меті довести істинність чи хибність головного твердження (тези) тексту за допомогою системи доказів (аргументів). Як працювати над складанням твору - роздуму 2.1. Продумай тему роздуму. 2.2. Виходячи із свого власного ставлення до обраної теми, сформулюй і запиши на чернетці основну думку майбутнього твору. Це і буде теза твого роздуму, тобто те, що ти будеш доводити. 2.3. Продумай і запиши на чернетці докази (аргументи), які б підтверджували вибрану тобою точку зору - тезу. Це повинні бути переконливі докази. Поширити їх можна фактами з життя, літератури, прикладами з історії, власними спостереженнями тощо. 2.4. Використовуючи записи на чернетці, розширивши їх прикладами із свого життя, фактами з літератури та власного досвіду, напиши твір - роздум. 2.5. Складаючи твір - роздум, стеж за тим, щоб він не перетворився на твір-розповідь чи твір-опис. 2.6. По можливості використовуй прислів’я, приказки, висловлювання знаменитих людей про проблему, яку ти висвітлюєш у своєму творі. IІІ. Підготовка до написання твору ^ (кожна людина на своєму життєвому шляху прагне знайти щастя, що вважається найбільшою цінністю…) 2. «Соціологічне опитування»: що найважливіше для щастя людини» Методичний прийом «Острови наших мрій» - на дошці вивішуються «острови» - круги з написами: слава, сім'я, багатство, здоров’я, дружба, кохання, кар'єра...), у кожного з учнів три пелюстки червоного, рожевого, білого кольорів. Учні мають вибрати найважливіші у своєму розумінні щастя цінності і позначити кольорами: на першому місці - червоною пелюсткою, на другому — рожевою, на третьому - білою. У підсумку вчитель з учнями визначає найпріоритетніші цінності. ^ Вчитель: Ходили по світі троє: Здоров'я, Кохання, Багатство. Застала їх ніч у дорозі, вирішили вони попроситися переночувати. Підійшли до одної хати, просяться на ніч. Але чоловік сказав, що у них є місце лише для одного. Почали радитися у сім'ї, кого вони пустять у свою хату. Стара мати вибрала Здоров'я, молода дочка - Кохання, а дружина - Багатство. - А кого б ви пустили до себе у дім? (учні розподіляються на три групи і сідають за окремі столи, відповідно до того, що вони обрали: Здоров'я. Кохання чи Багатство. ^ Кожна команда має довести, що обрана ними моральна цінність є найважливішою для щастя людини. Як підтвердження своїх думок, кожен виступаючий вивішує на дошку крилатий вислів. Кохання: * Закохане серце здатне на те, щоб багато зрозуміти і вибачити. * Кохання - це те, що було, є і буде, воно зігріває нас у свята і будні. * Життя без кохання схоже на засохле дерево, що росте на кам'янистому грунті. Здоров’я: * Здоров'я - найбільший скарб. * Здоров'я маємо - не дбаємо, а згубивши - плачемо. * Було б здоров'я, а все інше наживемо. * Здоров'я - це ще не усе, але усе без нього - ніщо. Достаток: * Достаток дає можливість добре харчуватися, слідкувати за своїм зовнішнім виглядом, здоров'ям, вчасно виявляти та лікувати хворобу. * Життя цивілізованої людини передбачає певний рівень комфорту * Любов приходить і відходить, а їсти хочеться завжди. * Матеріальний достаток може зробити побут зручним і приємним. ІV. Написання твору. 1. Опрацювання пам'ятки «Як писати твір» 2. Усне складання твору. 3. Самостійна робота. 4. Прослуховування 2-3-х варіантів творів 5. «Експертна комісія» складає рецензію на кожен варіант. 6. Визначення найкращого зразка. ^ «Формула щастя» (один з учнів виступає з повідомленням про формулу щастя) Англійські вчені вивели формулу щастя: Щастя = Р + (5 х Е) + (3 х Н), де Р - «особистісна характеристика»; Е - «буття» (кохання, здоров'я, матеріальний достаток, дружба...); Н - «вищі цінності» (самоповага, почуття гумору, амбіції...). VІ. Підсумок уроку. Заключне слово вчителя: Бажаю, щоб у вашому домі завжди знаходилось місце для трьох: ЗДОРОВ'Я, КОХАННЯ, БАГАТСТВА. Хай пахучим цвітом стеляться дороги, Відходять у далеч горе і біда, Хай же буде щастя і міцне здоров'я, Радість і кохання на многая літа! |
![]() | Українська література. 9 клас. Вчитель Віра Петрівна Коваленко Тема.... Тема. Розвиток зв’язного мовлення №5 Письмовий твір на самостійну обрану тему за творчістю Т. Г. Шевченка | ![]() | Усний твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему: „Нема в світі дорожчого, як родина Мета: удосконалювати в учнів навички вільно І грамотно висловлюватися на морально-етичні теми |
![]() | Реферат: І. Карпенко-Карий життя та творчість Підручник О. М. Бєляєв, укр м. 10-11 кл. – Написати твір у публіцистичному стилі на морально-етичну тему | ![]() | Реферат: Трупа корифеїв та їх діяльність Написати твір на морально-етичну тему (Приклади: „Поведінка наших учнів”, „Мені хтось став у пригоді”, „Мова моїх земляків”) |
![]() | Урок украинского языка в 7 классе Урок з розвитку зв’язного мовлення... Урок-проект за темою: «Розвиток зв’язного мовлення. Опис зовнішності людини(говоріння)» | ![]() | Контрольна робота Серед найхарактерніших митців літераторів, що написали твори на морально-етичну тему можна назвати такі: 9 |
![]() | Розвиток зв’язного мовлення. Відгук про твір мистецтва Обладнання: підручник, словники, картки з творчим завданням, музичний супровід, проектор, комп’ютер | ![]() | Варіанти для контрольної роботи з релігієзнавства Напишіть невеликий твір-роздум на тему: "Моє розуміння релігії І моє ставлення до неї" |
![]() | Варіанти для контрольної роботи з релігієзнавства Напишіть невеликий твір-роздум на тему: "Моє розуміння релігії І моє ставлення до неї" | ![]() | Уроку: Урок розвитку зв’ язного мовлення. Лист. Адреса Повідомлення теми (слайд 1 ) І мети (слайд 2) уроку. Мотивація навчальної діяльності |