Інформаційно-історичний проект «Світ чисел»




Скачати 35.91 Kb.
НазваІнформаційно-історичний проект «Світ чисел»
Дата конвертації15.03.2013
Розмір35.91 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Математика > Документы
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел»
Автор:

учитель математики вищої категорії НВК № 16 м. Мелітополь Ковбаса А. М., учитель математики Меліхова Т. В., НВК № 16 м. Мелітополь.
Актуальність:

Виникнення поняття числа – одне із геніальних виявів людського розуму. Число – складова нашої повсякденності, неусвідомлена але унікальна частина нашої цивілізації.

Розробка теми дозволила детальніше ознайомити учнів з історією виникнення поняття числа, підвищити практичний інтерес до предмета математики, збудити в учнів прагнення знати більше про число, засвоїти програмний матеріал через організацію самостійно-дослідницькой роботи учнів.
^ Навчальний предмет: математика
Учасники: учні 6Б, 7Г, 7Б класів
Цілі:

  • розширити коло знань учнів 6 – 7 класів про теорію чисел, про відкриття в світі чисел

  • звернути увагу на те, яку роль зіграло число у давнину

  • розвинути інтерес до математики

  • розвинути творчі та інтелектуальні здібності учнів

  • виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги та відповідальності за доручену справу

  1. залучити кожного учня до активної пізнавальної діяльності


Очікуванні результати:

  • зацікавити учнів чарівною силою чисел, заснованою на їх властивостях

  • показати зв'язок теорії чисел з життям, тому що людство тільки тоді вступило на шлях істинних знань, коли було введено поняття числа

  • набуття учнями навичок планувати свій час та створювати продукт проекту

  • давати оцінку результатам творчої діяльності, самооцінку практичних результатів та досягненням

  • формування вміння користуватися комп’ютером

  • удосконалення навички аргументовано доводити власну думку, вміння ілюструвати ідеї, думки, висновки


^ Вхідні знання та навички:

Учні повинні мати початкові комп’ютерні навички, знання з предмету математики, навички користування бібліотечним фондом, вміння комп’ютерного набору для створення кінцевого продукту
Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення:

  1. Берман Г. Н. Число и наука о нем. Изд 3. М.: Физматиз, 1980. – 164 с.

  2. Бородін А. Г. Число і містика. Донецьк: Донбас, 1975. - 152 с.

  3. Депман И. Я. Мир чисел (рассказы о математике). Л. Детская литература, 1966. - 72 с.

  4. Інтернет ресурси: www.Sballov.ru, www.student.ru, www.refer.ru

  5. Історія математики з середніх віків до початку ХІХ століття, в трьох томах під редакцією Юшкевича А. П., М.: Наука, 1970-1972

  6. Історія вітчизняної математики, в чотирьох томах. Відповідальний редактор академік АНУССР Шткало І. З., К.: Наукова думка, 1966-1970

  7. Кордемский А. В., Ахадов А. А. удивительный мир чисел: Книга для учащихся. – М.: Просвещение, 1986. - 144 с.

  8. Лицман В. Веселое и занимательное о числах и фигурах. – М.: Государственное издательство физмат лит., 1963. – 264 с.

  9. Перельман Я. И. Занимательная арифметика. Загадки и диковинки в мире чисел. Изд 9. М.: Физматиз, 1959. – 184 с.

  10. Цейтен Г. Г. Історія математики в ХVІ і ХVІІ століттях. Вид 2, Держвидавництво, М., - Л., 1938

Оцінювання знань та вмінь:

Участь кожного члена групи оцінюється за спеціально розробленими формами оцінювання, з якими вчитель ознайомлює учнів до початку виконання ними завдань. Усне обговорення результатів роботи в групі за день

^ Кінцевий продукт:

Створити математичну шкатулку, в яку ввійшли «Енциклопедія про числа» та розробка математичного свята «Цифра семь известна всем!»

^ Опис проекту:

Для того, щоб повно і об’єктивно проаналізувати обрану проблему, необхідно було зібрати всю інформацію щодо неї, оцінити всі існуючи шляхи розв’язання проблеми та зупинитися на власному. Тому учні об’єдналися в групи та стали виконувати своє завдання.

Ідея роботи над проектом виникла в результаті розв’язуванні задачі. Задача це завжди пошук, розкриття властивостей та відношень, а її розв’язання – це інтуїція, ерудиція і володіння методами математики. Ці якості людського розуму виховуються, закріплюються та частину свого дозвілля розумової гімнастиці.

Виникнення поняття числа – одне із геніальних виявів людського розуму.

Окремі групи працювали над такими питаннями:

  1. Як свої п’ять пальців(як люди навчилися рахувати)

  2. Числа крізь призму людської уяви

  3. Верхівка айсберга

Під час роботи учні зібрали дані з використанням відповідних методів дослідження(спостереження, соцопитування), провели аналіз достовірності джерел інформації, обробляли та аналізували отримані дані, зробили висновки та оформили результати дослідження.

Групи проводили пошукову роботу.

Учні підготували яскраве оформлення альбому, де представили дані з історії виникнення числа.

Презентація:

Формою представлення результату проектної діяльності була екскурсія по галереї числових диковинок.

В результаті, працюючи над проектом, учні створили математичну шкатулку, в яку ввійшли «Енциклопедія про числа» та розробка математичного свята.

Всі учні відмітили, що робота в рамках проекту була цікавою, захоплюючою, пізнавальною. Вона дозволила розширити горизонти знань кожного учня, створити для нього широкі можливості для самоствердження, представити більший вибір в порівнянні з традиційною формою навчання.

Схожі:

Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconПро Національний проект відкритий світ назва проекту
Назва проекту:  «Відкритий світ» – створення інформаційно-комунікаційної (4G) освітньої мережі національного рівня
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconУроків математики у 2 класі
Додавання І віднімання чисел частинами. Додавання І віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд. Порівняння чисел
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconЗадача на спільну роботу. Мета
Тема: Утворення трицифрових чисел. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Додавання чисел різних розрядів. Задача на спільну...
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconТема: Письмова нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку....
Тема: Письмова нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку. Задачі на на зменшення на кілька одиниць Порівняння чисел
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconУрок 47 Тема. Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння чисел у...
Мета: закріплювати вміння порівнювати числа, встановлювати порядок чисел; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми...
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconУрок 44 Тема. Послідовність чисел від 0 до 10. Віднімання рівних...
Мета: закріплювати в учнів вміння й навички складання прикладів на віднімання й додавання, вчити орієнтуватись у ряду натуральних...
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconПоложення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних...
Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (далі – кіікт, кабінет) призначений для формування інформаційно-освітнього...
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconН аціональна академія управління основи програмування та алгоритмічні мови
Оператори циклу в мові програмування С. Написати приклад заповнення масиву цілих чисел з допомогою генератора випадкових чисел
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconУрок аукціон «Многокутники»
За тиждень до початку тижня з його планом були ознайомлені учні, в класах були створені робочі групи, члени яких брали участь у підготовці...
Інформаційно-історичний проект «Світ чисел» iconПоложення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних...
Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (далі кіікт, кабінет) призначений для формування інформаційно-освітнього...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка