Уроках за методикою критичного мислення




Скачати 187.7 Kb.
НазваУроках за методикою критичного мислення
Дата конвертації31.03.2013
Розмір187.7 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Математика > Урок
«Погоджено» «Затверджено»

на засіданні

науково-методичної Директор школи

ради школи

вересня 2011 року

Протокол №1 __________ А. О. Сасько

План роботи

творчої групи

Сучасні педтехнології в процесі виховання успішної особистості

на 2012-2013 н. р.
Кафедра вчителів математики, інформатики та фізики

Розділ І

Вступ

У 2011-2012 н. р. кафедра вчителів природничо-математичного циклу працювала над проблемою „ Використання активних форм навчання на уроках за методикою критичного мислення ”.

Нею були окреслені такі завдання:

  • вивчення та впровадження методик прийомів навчання;

  • вдосконалення педагогічної майстерності вчителів;

  • розвиток пізнавального інтересу учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних та психологічних особливостей;

  • створення належних умов для розумового, морального і фізичного розвитку кожного учня.


Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання математики, інформатики, фізики, посилилась увага до пошуку ефективних форм і методів навчання.

Ось результати державної підсумкової атестації: завдання з математики у 11 класі на високому рівні виконали 10 учень, на достатньому – 14 учнів, на середньому – 6(вчительПалінкаш Н.І.); завдання з математики у 9 класі на високому рівні виконали 6 учнів, на достатньому – 19 учнів, на середньому – 16 (вчитель Кирченкова О. М..).

За результатами районних олімпіад призові місця одержали учні з таких предметів: математика ( Крат Р. –учень 8 кл.,1 місце, вчитель Сербін Н. М.), фізика (Лидзар В. 11 кл.) Учні школи приймали участь у Всеукраїнському математичному конкурсі „Кенгуру” (з 93 учасників 25 призери), Всеукраїнському фізичному конкурсі „Левеня”(з 15 учасників 5 призер), міжнародному конкурсі з інформатики „Бобер” (з 23 учасників 18 призери), де показали добрі результати.
У процесі роботи впроваджувалися такі форми роботи як моделювання уроків, індивідуальна та групова робота із слабо встигаючими та обдарованими учнями, підвищення в учнів мотивації до навчання, вирішення педагогічних ситуацій і завдань, розробка та обговорення уроків з розвитку навичок навчальної праці, ознайомлення вчителів з прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури, впровадження комп”ютерних технологій.

У школі практикували відкриті уроки та виховні заходи їх аналіз та самоаналіз ( вчителі Кирченкова О. М., Палінкаш Н. І., Григор”єва Л. В., Попович Т. О., Сербін Н. М., Велічай В. В.)

Підвищенню педмайстерності вчителів сприяло вивчення та обговорення новинок фахової літератури.

В 2011-2012 н.р. вчителі кафедри приймали участь у шкільному конкурсі „Кафедра року” та „Тиждень педмайстерності”, ділилися досвідом з колегами на районному методоб”єднанні. На базі школи вчителями кафедри був проведений районний семінар вчителів математики на тему: «М. І. Остроградський-зірка Полтавщини», в ході якого вчителі кафедри Сербін Н. М. та Велічай В. В. провели відкриті уроки з математики, а вчителі Палінкаш Н. І. та Кирченкова О. М. показали відкритий виховний захід, присвячений Остроградському. Вчитель Кирченкова О. М. показала відкритий урок з інформатики у районному семінарі «Майстер-клас для молодих вчителів». На протязі року Кирченкова О. М. була учасником районних тренінгів з інформатики «Основи безпечної роботи з ІКТ в навчально – виховному процесі», Тренінги "Інформаційний працівник" та "Microsoft Еxcel у профільному навчанні“, ряд тренінгів для вчителів інформатики з метою поповнення Веб – сайтів та реєстрації навчальних закладів у освітній мережі Щоденник.ua. Вчителем Кирченковою О. М. було проведено тренінг «Інтел-навчання для майбутнього».
Однак поряд із позитивними результатами в роботі методичного об”єднання є ряд недоліків:

  1. недостатній рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;

  2. недостатній рівень підготовки учнів до олімпіад та участі в конкурсі МАН.



У 2012-2013 н. р. члени психолого-педагогічного семінару вчителів математики, інформатики та фізики, виходячи із результатів діагностування, навчальних проблем, які повинні вирішувати вчителі кафедри працюватимуть над вирішення науково-методичної проблеми
«Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”
Виходячи з цього плануємо:

  • вивчення та впровадження у практику досягнень науково-педагогічної науки;

  • вивчення та аналіз навчальних програм, підручників, планів, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроків та позакласних заходів;

  • здійснення заходів, спрямованих на перехід до нового змісту, структури, терміну навчання;

  • оволодіння найдосконалішими формами і методами самоосвіти учнів;

  • розробка технологій навчання, що сприяють самостійній творчій діяльності учнів;

  • залучення вчителів до участі в конкурсах „Кращий урок року”, „Методичний фестиваль”;

  • з метою розв”язання проблеми адаптації учнів до освітніх вимог скласти методичні рекомендації для вчителів „Навчання без проблем” – з ліквідації прогалин у знаннях учнів.

Керівник предметної кафедри О. М. Кирченкова


Розділ ІІ

Тематика засідань проблемного семінару


1засідання



п/п

Тематика засідань

Дата

Відповідальні

1

Про виконання плану роботи за минулий навчальний рік та обговорення плану роботи проблемного семінару на 2011-2012 н. р.

вересень

О. М. Кирченкова

2

Аналіз навчальних програм, підручників із математики, фізики та інформатики.




О.М.Кирченкова

Т.О. Попович

3

Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів.




Л.В.Григор”єва

4

Розподіл доручень між членами проблемного семінару, завдання на 2011-2012 н. р.




Члени проблемного семінару

5

Виступ „Як розвивати творчі здібності у навчанні” (книга „Як допомогти дитині стати творчою особистістю”).




Н.І. Палінкаш


6

Затвердження плану роботи кафедри на 2011-2012 н. р.




Вчителі кафедри

7

Затвердження матеріалів до шкільних предметних олімпіад.




Вчителі кафедри


Робота між засіданнями



п/п

Зміст роботи

Дата

Відповідальні

1

Складання плану самоосвіти

вересень

Вчителі кафедри

2

Опрацювання літератури з проблеми кафедри (фахові газети та журнали, матеріали інтернету)

вересень

Вчителі кафедри

3

Поновлення банку даних обдарованих дітей.

вересень

Вчителі кафедри

4

Складання графіка відкритих уроків та виховних заходів

вересень

О. М. Кирченкова

5

Проведення шкільних предметних олімпіад, визначення переможців

жовтень

Вчителі кафедри

6

Підготовка та проведення заходів з питання відзначення 120-річчя від дня народження Михайла Кравчука

вересень жовтень

Вчителі кафедри





Випуск газети до 120-річчя від дня народження Михайла Кравчука

вересень

Сербін Н. М.

7

Участь у тренінгу

вересень

О. М. Кирченкова

8

Проведення тренінгу для вчителів школи, які викладають у 7 класах

жовтень

О. М. Кирченкова


2 засідання

1

Огляд новинок літератури з проблеми «Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”



Листопад

О.М.Кирченкова

2

Теоретичний семінар „ Інтерактивні методи і технології при викладанні математики, інформатики та фізики”.




Вчителі кафедри

3

Лекція „Поєднання різних методів навчання”.




Практичний психолог

4

Завдання членам проблемного семінару: розробити моделі уроків та виробити рекомендації по проблемі

«Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”








5

Підсумки вхідного тестування з математики у 5-х та 10-х класах.




Л.В.Григор”єва

6

Підготовка до районних олімпіад.




Вчителі кафедри


Робота між засіданнями



п/п

Зміст роботи

Дата

Відповідальні

1

Складання плану самоосвіти по проблемі, над якою працюють




Вчителі кафедри

2

Огляд методичної літератури




Вчителі кафедри

3

Взаємовідвідування уроків та їх аналіз.




Вчителі кафедри

4

Виступ на педраді «Ефективність використання нових педтехнологій»




О.М.Кирченкова

5

Підготовка до круглого столу «Формування мотивації досягнення успіху»







6











3 засідання

1

Обмін досвіду роботи з проблеми «Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”


Січень

Вчителі кафедри

2

Аналіз впливу різних форм роботи на уроках на результативність навчуваності учнів.




О.М.Кирченкова

3

Аналіз результатів олімпіад.




Л.В.Григор”єва

4

Аналіз директорських контрольних робіт.




Л.В.Григор”єва

5

Опрацювання матеріалів про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів (зб. №34-35, стор. 39)




О.М.Кирченкова


Робота між засіданнями



п/п

Зміст роботи

Дата

Відповідальні

1

Проведення заходів з питань профілактики здоров’я учнів, комп’ютерної залежності їх в рамках «9 лютого-День безпечного Інтернету»

9 лютого

Вчителі кафедри

2

Виступ на батьківських зборах по питанню безпечного Інтернету




О.М.Кирченкова

3

Напрацювання методичних рекомендацій по проблемі кафедри




Вчителі кафедри

4

Спадщина педагогів-новаторів (випуск газети)




Сербін Н. М.

5










6











4 засідання

1

а)Панорама методичних ідей «Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”

б)Презентація проекту по проблемі.

Березень

Члени проблемного семінару

2

Рекомендації по проектній діяльності. «Сучасні пелтехнології в процесі виховання успішної особистості”




Вчителі кафедри

3

Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з математики, інформатики та фізики за підсумками контрольних і тематичних обліків та семестрового оцінювання знань.




Л.В.Григор”єва


4

Затвердження матеріалів до ДПА.







5

Обмін досвідом про форми і методи підготовки учнів до державної підсумкової атестації з математики та до ЗНО.




О.М.Кирченкова



6

Звіт учителів О. М. Кирченкової та Н. М. Сербін про їх роботу з самоосвіти.








7

Аналіз і підбиття підсумків роботи методичного об’єднання за 2011-2012 н. р. над питанням по проблемі кафедри




Вчителі кафедри


Розділ ІІІ

Заходи з підвищення фахової майстерності педагогів


  1. Вивчення, вдосконалення та впровадження кращого педагогічного досвіду:

а) виступи з рекомендаціями, рефератами

„ Як навчити учнів вчитися”, О.М.Кирченкова;

„Як розвивати творчі здібності у навчанні”, Н.І. Палінкаш ;

„Використання мультимедійних технологій в ході викладання математики та фізики”, О.М.Кирченкова;


2. Ознайомлення із досвідом у ході проведення відкритих уроків та виховних заходів по проектній діяльності
Н.І. Палінкаш

О. М. Кирченкова

Л. В. Григор”єва

В. В. Велічай
Н. М. Сербін

Т. О. Попович


  1. Систематичне ознайомлення членів творчої групи з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, фаховими виданнями.

  2. Провести круглий стіл з обміну досвідом по проблемі .

  3. Кожному члену творчої групи підготувати методичні рекомендації по проблемі.

  4. Кожному вчителю працювати над створенням особистого творчого почерку, створювати свою систему роботи.


Проблемні питання, над якими працюють

вчителі кафедри




п/п

П.І.П.

Пед. стаж

категорія

Питання

самоосвіти

Форма

звітування

1

Кирченкова

Ольга

Миколаївна

22 роки

Вища категорія, старший учитель

Вивчення і впровадження ППД

Обмін досвідом

2

Палінкаш

Ніна

Іванівна

32 рік

Вища категорія, старший учитель

Оволодіння ППД навчання

Презентація досвіду роботи

3

Григор”єва

Людмила

Володимирівна

30 років

Вища категорія

Оволодіння новітніми методичними прийомами і технологіями

Презентація досвіду роботи

4

Велічай

Валентина

Василівна

26 років

Перша категорія

Інтерактивні технології в особистісно-орієнтованому навчанні

Панорама методичних ідей


5

Сербін

Наталія

Миколаївна

14 років

Друга категорія

Особистісно-орієнтоване навчання на уроках

Панорама методичних ідей



6

Попович

Тетяна

Олексіївна

29 років

Перша категорія

Забезпечення вчителем мотивації навчання і розвиток пізнавального інтересу учнів

Презентація досвіду роботи


7

Сасько

Анатолій

Олександрович

23 роки

Вища категорія

Особистісно-орієнтоване навчання на уроках

Презентація досвіду роботи


Розділ ІV

Контроль за якістю

навчальних досягнень


  1. Систематично ( грудень, травень) проводити підсумкові контрольні роботи.

  2. Проводити моніторинг навчальних досягнень учнів з основ наук.

  3. Залучати дітей до участі в шкільних, районних, обласних олімпіадах, конкурсі МАН, міжнародних та всеукраїнських конкурсах «Кенгуру», «Бобер», «Левеня»


Науково-методична проблема, над якою працює район «Розвиток індивідуальних здібностей учнів як складова реалізації особистісно-орієнтованого навчання та виховання»

Науково-методична проблема над якою працює школа «Створення ефективної школи через оволодіння новітніми методичними прийомами і технологіями»

Науково-методична проблема над якою працює предметна кафедра

«Сучасні педтехнології в процесі виховання успішної особистості»


Керівник предметної кафедри О. М. Кирченкова

Результативність навчання

^ Моніторинг якості навчання


Предмет

2008-2009 Н.Р.

2009-2010 Н.Р.

2010-2011 Н.Р.

2011-2012

Н.Р.

математика

6,5

6,2

6,5

6,8

фізика

6,8

6,5

6,9

7

інформатика

8,6

8,2

8,7


8,8

^ Результати ДПА (2011-2012 н.р.)


Предмет

Клас

Високий

Достатній

Середній

Низький

математика

9-а

9-б

6

19

16

-




11-а

11-б

10

14

6

-


^ Районні олімпіади


Предмет

Вчитель

Учень

Клас

Місце

математика

Сербін Н. М.

Крат Р.

7-А

1

фізика

Попович Т.О.

Лидзарь В.

11

3


Алгоритм роботи над індивідуальною методичною проблемою

1.Вибір методичної проблеми ( на основі самодіагностики).
2. Складання переліку літератури, яку необхідно опрацювати.
3. Вибір об’єкта ППД. для вивчення.
4.Впровадження засвоєних теоретичних положень у практику роботи, апробація.
5. Звіти про роботу над проблемою на засіданні кафедри.
6. Відкриті уроки та заходи.
7. Виступи на педраді, засіданні РМО.


Схожі:

Уроках за методикою критичного мислення iconМайстер – клас я роблю це так «Розвиток критичного мислення молодших школярів»
Доброго дня! Я – Виничук Наталія Леонідівна вчитель 11 школи. Вже декілька років працюю над проблемою «Розвиток критичного мислення...
Уроках за методикою критичного мислення iconВикористання методу проектів на уроках та в позаурочний час
У комплексі з навчанням він здобуває дедалі більшого поширення в системах освіти різних країн світу. Метод проектів у силу своєї...
Уроках за методикою критичного мислення iconМетодичні рекомендації Автор методичної розробки
Теоретичні засади технології розвитку критичного мислення с. 6
Уроках за методикою критичного мислення iconУроках математики
Проблема, над якою працюю: «Формування в учнів просторового уявлення та логічного мислення на уроках математики»
Уроках за методикою критичного мислення iconСемінар-практикум учителів хімії
Проблема:«Формування критичного мислення школярів як важлива складова випереджувальної хімічної освіти»
Уроках за методикою критичного мислення iconУроку
Розвивати важливі життєві навички та функціональні життєві компетенції, активну пізнавальну діяльність, сприяти розвитку критичного...
Уроках за методикою критичного мислення icon«Розвиток критичного мислення учнів засобами сучасних освітніх технологій»
Завітавши до школи, учасники семінару оглянули виставку творчих композицій класних колективів «Дари осені»
Уроках за методикою критичного мислення iconБогданович М. В. Математика: Підручник для 2 кл
Розвивати важливі життєві навички та функціональні життєві компетенції, активну пізнавальну діяльність, сприяти розвитку критичного...
Уроках за методикою критичного мислення iconТвоє здоров’я у твоїх руках
...
Уроках за методикою критичного мислення iconМіністерство освіти та науки України Відділ освіти Гощанської райдержадміністрації...
Особливості навчання іншомовного спілкування на уроках іноземної мови за проектною методикою
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка