План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації




Скачати 137.82 Kb.
НазваПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Дата конвертації04.04.2013
Розмір137.82 Kb.
ТипПлан-конспект
uchni.com.ua > Математика > План-конспект


ПЛАН-КОНСПЕКТ

Тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації.

Тема уроку: Основи роботи в Ексель. Введення та редагування даних. Форматування комірок та діапазонів комірок. Друк аркушів.

План:

  1. Вікно програми, створення документів.

  2. Робота з аркушами, вікнами.

  3. Введення даних.

  4. Редагування даних.

  5. Форматування даних.

  6. Друкування листів.

1

Відкриється робоче вікно програми, в якому є: (рисунок)

Рядок – це горизонтальна лінія комірок. Рядок нумерується числом.

Стовпчик – це вертикальна лінія комірок. Стовпчик нумерується однією або двома латиськими літерами. Від А до Z, далі AA до AZ, і на кінець від IA до IV.

Перетин рядків зі стовпчиками утворює комірку листа, на які можна зсилатися на імена комірок. Наприклад, комірка А1 – стовпчик А, рядок 1.

Створення документів

Для створення пустої книги потрібно:

1. Виконати команду Кнопка Офіс/Створити.

2. У вікні вибрати Пусті і недавні.

3. Вибрати піктограму Нова книга і кнопка Створити.
Для створення книги по шаблону потрібно:

1. Виконати команду Кнопка Офіс/Створити.

2. У вікні вибрати Інстальовані шаблони

3. Вибрати потрібний шаблон і кнопка Створити.

Збереження документу

Виконавши команду Офіс/Зберегти як (F12) відкриється підменю з такими командами для збереження:

  1. Книга Excel - збереження робочої книги у форматі за про мовчанням.

  2. Книга Excel з підтримкою макросів – збереження робочої книги з підтримкою макросів.

  3. Двійкова книга Excel – збереження робочої книги у двійковому форматі, настроєному для швидкого завантаження та збереження

  4. Книга Excel 97/2003 – збереження у форматі, сумісному з раднішими версіями програми.

  5. Знайти надбудови для інших форматів файлів.

  6. Інші формати – відкриття діалогового вікна «Зберегти як» для вибору потрібного типу файлу.

2

Робота з аркушами
^

Документи, що створюються в середовищі Excel називаються книгами.


Кожна книга складається з аркушів таких типів:

    1. робочі аркуші;

    2. аркуші діаграм;

    3. аркуші макросів;

    4. аркуші діалогу.

Робочі аркуші – це електронні таблиці. Що складаються з стовпчиків і рядків.

По замовчуванню робочі аркуші називаються “Аркуш...”, а аркуші-діаграм – “Діаграма...”.

Один з аркушів книги є активним (його ім'я виводиться інвертним кольором).
^

Перейменування аркуша

Можна змінити ім'я активного листа, виконавши команду Перейменувати з контекстного меню даного аркуша і ввести нове ім’я.

Додавання і видалення


Excel автоматично поміщає в кожну робочу книгу 3 робочих аркуша.

Цю кількість можна міняти від 1 до 255.

Щоб додати новий робочий аркуш, необхідно виділити будь-який ярлик аркуша і викликати контекстне меню, в ньому вибрати команду Додати і у вікні діалогу вибрати “Аркуш. Новий аркуш буде додано зліва від виділеного.

Щоб видалити аркуш потрібно виділити його ярлик і з контекстного меню вибрати команду Видалити і натиснути ОК для підтвердження видалення.
^

Перенесення і копіювання листів


Для переміщення робочого аркуша потрібно виділити його ярлик і притримувати натиснутою ліву кнопку миші поки її курсор не набуде вигляду стрілочки з листочком паперу. Перемістити цей курсор вздовж ярликів аркушів в потрібне місце і після появи чорної стрілки відпустити курсор.

Для копіювання треба виконати попередні дії з натиснутою кнопкою Ctrl.

Або це все можна зробити через команду ^ Перемістити або Копіювати з контекстного меню ярлика аркуша. З’явиться вікно, в якому вказати де розмістити скопійований аркуш і встановити прапорець Створити копію.

^ Зміна кольору ярлика

Виконати команду Колір вкладки з контекстного меню аркуша і вибрати колір.

Робота з вікнами

^

Виведення нового вікна --- Команда Вигляд/Вікно/Нове.


Упорядкування вікон --- Команда Вигляд/Упорядкувати все.

Розподіл вікна

На екран виводиться лише частина чарунок активного вікна. Розподіл вікна на 2 або 4 частини дозволяє оглядати різні частини одного і того ж листа.

Можна розділити за допомогою розподільників. Щоб розділити вікно потрібно виконати команду Вигляд/Вікно/Розділити, з’являться розподільники, переміщуючи мишкою встановити їх місцезнаходження.

Щоб відмінити розподіл – виконати ту саму команду, або двічі клацнути на розподільниках.
^

Розподіл вікна


Окно/Снять разделение або двічі клацнути мишею по роздільнику вікна.

Закріплення заголовків


Робочі листи часто мають заголовки колонок і рядків. При прокручуванні таблиці ці заголовки можуть зникнути з екрану.

Для закріплення стовпчика чи рядка слід перемістити табличний курсор під рядок і праворуч від колонки, яку потрібно закріпити і виконати команду Вигляд/Вікно/Закріпити панелі. Потім вибрати одне з 3:

  • Закріпити області

  • Закріпити верхній рядок

  • Закріпити перший стовпець.

Excel вставляє темну рамку для помітки закріпленого рядка і колонки.

Для зняття виділення закріплення - Вигляд/Вікно/Зняти Закріплення областей.
^

Захист книг і листів


Для захисту слід виконати команду Захист аркуша з контекстного меню аркуша.

Відкриється вікно, в якому встановити прапорець ^ Захистити аркуш і вміст заблокованих клітинок, ввести пароль для зняття захисту аркуша і встановити дозволи для користувачів цього аркуша. (що можна робити а що ні).

Для зняття захисту слід подати команду Зняти захист з контекстного меню аркуша, у вікні ввести пароль і ОК..

3

Введення даних по типам

Excel дозволяє вводити в комірки:

  • числові значення;

  • текстові значення;

  • дата і час;

  • примітки;

  • формули;

  • функції;

  • рисунки, діаграми.


Числові значення

Може число бути цілим (32), десятковим дробом (49,95), звичайним дробом (10 3/4), з експонентом (4,09Е+13). В нього можуть бути включені символи: +,-,%, дробова риска, долар.

Довге число розширює комірку автоматично. Якщо з’являються символи #######, вручну розширити потрібно комірку..

По замовчуванню числові значення вирівнюються по правому краю комірки.

^ Текстові значення

Excel автоматично розпізнає текстові значення і вирівнює по лівому краю комірки.

Якщо потрібно, щоб Excel зберіг дані як текст, достатньо почати ввод з символа пробілу або підкреслення.
^

Дата і час


При введенні дати відділяти число, місяць і рік символом крапки, тире, нахиленою рискою.

Щоб швидко ввести в активну комірку поточну дату: натиснути Ctrl+; (латинська).

Ctrl+Shift +: (латинська) – поточний час.

Додавання примітки

  1. Виділіть клітинку, до якої потрібно додати примітку.

  2. На вкладці Рецензування у групі Примітки клацніть пункт Створити примітку.



  1. У вікні примітки введіть текст.

  2. Клацніть поза межами поля примітки.

Поле примітки зникне, проте її індикатор залишиться. Щоб примітка залишалася на екрані, виконайте такі дії.

  1. Виділіть клітинку.

  2. У групі Примітки на вкладці Рецензування натисніть кнопку Відобразити або приховати примітку.

Формула

Формула – математичний вираз, який використовується для обчислення, на основі даних, введених в інші комірки робочого аркуша.

В склад формул можуть входити числа, математичні оператори, посилання на комірки і вбудовані вирази (функції).

Всі формули починаються з “=”.

В формулах використовуються стандартні арифметичні оператори: додавання, віднімання, множення (*), ділення (/), піднесення до степеня (^).

Функції


Вбудовані функції спрощують введення даних, на основі яких виконуються як прості так і дуже складні підрахунки.
^

Спеціальні об’єкти


  1. Виділити комірку;

  2. Виконати команду Вставлення/Зображення;

  3. Вибрати з категорії:

  • Рисунки;

  • Графіка;

  • Фігури;

  • Smart Art;

  • Діаграми

  1. Перемістити об’єкт на потрібне місце і змінити розміри;

Форматування здійснюється аналогічно як у Word.

Поділ листів на сторінки

Excel автоматично розділяє лист на сторінки по вертикалі та горизонталі, якщо встановлено прапорець ^ Авторозбиття на сторінки на вкладинці Найуживаніші вікна діалогу Параметри.

Роздільник сторінок (штрихові лінії) з’являються на екрані при друкуванні або попередньому перегляді листа книги.

Щоб встановити горизонтальний поділ вручну слід перемістити курсор у комірку, з якої буде починатися нова сторінка (у стовпчику А) і виконати команду Розмітка сторінки/Параметри сторінки/Розриви/Додати розрив сторінки.

Для вилучення ручних роздільників слів виділити діапазон чарунок, у рамках якого вилучаються роздільники, і виконати команду Розмітка сторінки/ Параметри сторінки/Розриви/Видалити розрив сторінки.

^ Параметри сторінок

Для встановлення параметрів сторінки потрібно звернутися до вкладки Розмітка сторінки, категорії Параметри сторінки:

  1. Поля – звичайне, широке, вузьке.

  2. Орієнтація – книжкова, альбомна.

  3. Розмір – формат електронного аркуша.

  4. Область друку – дозволяє переглянути область для друку документу.

  5. Тло – заливає сторінку візерунком. Відкривається вікно, в якому можна знайти малюнок заливки електронного аркуша.

  6. Друк заголовків – відкриває вікно для настройки друку шапки таблиці.




Для встановлення параметрів сторінки також можна викликати вікно кнопкою з даної категорії.

Відкриється вікно діалогу Параметри сторінки, яке має ряд вкладинок:

  1. Сторінка – встановлює розмір паперу, орієнтацію, масштаб сторінок, які друкуються, номер першої сторінки, якість друку (кількість пікселів на дюйм – для матричного).

  2. Поля – розміри верхнього, лівого, правого, встановлює центрування від краю паперу до верхнього (нижнього) колонтитула.

  3. Колонтитулы – вибрати дозволяє верхній і нижній колонтитул зі списку (ім’я листа книги, ім'я автора документу, номер сторінки, поточно дата, ім'я робочої книги).

Якщо потрібно створити власний, виконайте команду Створити верхній колонтитул (нижній). Вікно має ряд кнопок (те, яке відкриється):

    • номер сторінки;

    • загальну кількість сторінок;

    • поточна дата, час;

    • ім'я файлу книги;

    • ім'я листа.

  1. Аркуш – задає область друку, друк у режимі чернетки, чорно-білий друк, друк сітки, порядок друку сторінок (вниз, потім вправо; вправо, потім вниз).

^ Попередній перегляд

Виконавши команду кнопка Офіс/Друк/Попередній перегляд, відкриється вікно попереднього перегляду з активною вкладкою Попередній перегляд.

У вікні зображується одна чи декілька сторінок аркуша, що має друкуватися.

Вкладка має ряд кнопок:

Печать – викликає вікно діалогу Печать.

^ Параметри сторінки - відкриває вікно з параметрами сторінки.

Масштаб – змінює масштаб зображення.

Наступна сторінка, попередня сторінка - прокручує зображені сторінки.

Показати поля – дозволяє встановити поля сторінки.

Закрити вікно – закриває вікно перегляду.

4

^ Перевірка орфографії.

.Після заповнення таблиці можна виконати перевірку орфографії кожного слова, що записані у комірках, на відповідність внутрішньому словнику. Для слів з помилками буде пропонована заміна на одне із найбільш близьких слів із списку.

^ Щоб перевірити орфографію виділеного діапазону комірок або всього робочого листа, необхідно виконати такі дії:

• Виконати команду Рецензування/ Правопис/Орфографія, або натиснути клавішу F7, з'явиться вікно "Орфографія”;

• Після напису "Немає в словнику" з'явиться перше слово з помилкою, у вікні "Рекомендації пропонується найбільш близьке слово без помилок;

• Щоб замінити помилкове слово на пропоноване досить клац­нути "мишею" на кнопці "Замінити". Щоб замінити помилкове слово по всьому документу, досить клацнути "мишею" на кнопці "Замінити все ...";

• Щоб залишити знайдене слово без змін і перейти до розгляду наступного, досить клацнути "мишею" на кнопці "Пропустити" або "Пропустить все...".

^ Знайти і замінити.

Завдяки цим засобам можна знайти у великій таблиці потрібне слово (число або набір символів) або замінити на інший.

Щоб знайти потрібний текст, необхідно виконати такі дії:

• Виділити діапазон комірок, у яких буде проведена заміна (для проведення заміни на всьому робочому листі зробити активною комірку А1);

• Виконати команду ^ Основне/Знайти й виділити/Знайти, з'явиться діалогове вікно Знайти;

• У полі Знайти ввести текст-взірець;

• Клацнути "мишею" на кнопці "Знайти далі" або натиснути кла­вішу F7, через деякий час курсор зупиниться на клітинці з потрібним текстом.

^ Заміна тексту

Виділити діапазон комірок, у яких буде проведена заміна;

• Виконати команду Основне/^ Знайти й виділити/Замінит, з'явиться вікно Замінити;

• У полі Знайти ввести текст-взірець, натиснути клавішу;

• У полі Замінити на: ввести новий текст;

• Щоб знайти текст-взірець, клацнути "мишею" на кнопці ^ Знайти далі.

• Щоб провести заміну, клацнути "мишею" на кнопці Замінити. Щоб провести заміну по всьому документу, клацнути "мишею" на кнопці Замінити все;

Операції над вмістом комірок

^ Переміщення (копіювання)

Щоб копіювати (перемістити) комірку або діапазон комірок, треба у меню ^ Основне/Буфер обміну/Копіювати (Вирізати), перевести курсор "миші" на нове місце і команда Вставити— на старому місці вміст комірок залишиться і з'явиться на новому місці.

^ Вилучення комірок

Для вилучення комірки або діапазону комірок слід виконати дії:

• Виконати команду Видалити… з контекстного меню комірки і у вікні вибрати один з перемикачів: комірки з зсувом вліво, комірки з зсувом вверх.

Очищення комірок

Щоб очистити комірку або діапазон комірок, слід виконати дії:

• Виконати команду Очистити вміст… з контекстного меню комірки;

. Автоматизоване заповнення комірок
^

Введення даних, що повторюються


Щоб у наступні комірки повторити вміст попередньої комірки, необхідно виконати такі дії:

• Перевести курсор "миші" на правий нижній куточок комірки, щоб курсор перетворився на "худий плюс";

• Натиснувши і утримуючи ліву кнопку "миші", перевести курсор у потрібному напрямку до кінцевої комірки;

• Відпустити кнопку "миші", в усіх відмічених таким чином комірках появиться текст першої комірки.

Автозаповнення


Ехсе1 може виконувати розумні дії при заповненні комірок. Наприклад: можна автоматично заповнити комірки послідовністю назв днів тижня (Пн-Нд або Понеділок-Неділя) або місяців року (Янв-Дек або Январь-Декабрь). Щоб це зробити, досить у активну комірку записати назву першого місяця списку і далі виконати попередні дії.

^ Щоб створити власний список автозаповнення, необхідно виконати такі дії:

• Виконати команду Офіс/Параметри/вкладка Найуживаніші/ кнопка Редагувати користувацькі списки. У вікні в полі Элементи списку набрати свій список, натискуючи клавішу Enter після кожного елементу списку;

• Натиснути кнопку ^ Додати.
Робота з числами дещо відрізняється від роботи з текстами. Щоб у наступні комірки продовжити нумерацію, вказану у попередній комірці необхідно, натиснувши клавішу Ctrl, перевести курсор "миші" на маркер заповнення, щоб він перетворився в "худий плюс" з додатковим "плюсом";

• Утримуючи клавішу Ctrl і ліву кнопку "миші", перевести курсор у потрібному напрямку до кінцевої комірки;

• Відпустити СПОЧАТКУ кнопку "миші", ПОТІМ клавішу Ctrl — в усіх відмічених комірках появиться послідовність чисел нумерації, які продовжать номер першої комірки.

^ Для заповнення комірок арифметичною прогресією чисел (наприклад, 3, 7, 11, 15...) досить занести у дві суміжні комірки стовпчика або рядка перші два числа (тут 3 і 7), виділити ці комірки і протягти маркер заповнення до останньої комірки. Автоматично буде визначена різниця прогресії , з урахуванням якої будуть обчислюватися числа для заповнення послідовності комірок.

5

^ Форматування комірок

Доступ до команд форматування Excel відкривається командою Формат/Ячейки.

Відкриється вікно діалогу Формат ячеек, яке має 6 вкладинок з атрибутами формату:

  1. Число. Дозволяє встановити такі числові формати, як:

    • Загальний (15.75; 5425);

    • Числовий (найбільш загальний спосіб виведення чисел 4, 153);

    • Грошовий (до числа додається грн.)

    • Фінансовий (числа вирівнюються по роздільнику цілої і дробової частини);

    • Дата (для відображення дати);

    • Час (для відображення часу);

    • Процентний (число множиться на 1000 і виводиться з символом %);

    • Дробовий (виводяться прості дроби з числами до 3 цифр);

    • Експоненціальний (5,78Е + 0,7);

    • Текстовий (оформляються як текст незалежно від вмісту).

  2. Выравнивание. Встановлюють горизонтальне і вертикальне вирівнювання вмісту комірок, відступ тексту від лівого краю, орієнтація тексту, розміщення тексту в комірці у кілька рядків. Авто підбір ширини, об’єднання комірок.

  3. ^ Шрифт. В списку “Шрифт” вибрати вид шрифту;

В списку “Начертание” вибрати написання шрифту: жирний, курсив, підкреслений;

В списку “Размер” вибрати розмір шрифту;

В списку “Цвет” вибрати колір шрифту;

В списку “Эффекты” вибрати ефект.

  1. Граница. В переліку можливостей “Все” можна виконати такі дії: - «нет»; - «внутренние»;

- «внешние»; - «отдельные».

В списку “Линия” вибрати тип лінії;

В списку “Цвет” вибрати колір ліній границь.

  1. ^ Вид. Додавання фонової заливки до комірок і створення візерунків.

  2. Защита.

Виділення рядків і стовпчиків

Форматування рядків і стовпчиків
^

Зміна висоти рядків і ширини стовпчиків


Для автоматичної зміни розмірів рядків і стовпчиків відповідно до довжини тексту, що вводиться, потрібно:

  1. Виділити діапазон комірок.

  2. Для рядків вибрати команду Формат/Строка/Автоподбор высоты.

  3. Для стовпчиків вибрати команду Формат/Столбец/Автоподбор ширины.

Якщо є потреба примусово змінити висоту рядка або ширину стовпчика, треба скористатися засобами двонаправлених стрілок, які з'являються при переведенні курсору на тонку лінію. Що розділяє стовпчики або рядки.
6

Для друку слід виконати команду кнопка Офіс/Друк/Друк. Відкривається вікно діалогу Друк, в якому є поля:

Імя – тип принтера вибирається.

Друкувати – вказує діапазон сторінок, які друкуються (усі, сторінки з – по).

Надрукувати – дозволяє вибрати одну з опцій:

Виділенний діапазон – друк діапазону чарунок, який був виділений попередньо;

Виділені аркуші – друк активного листа або групи виділених листів.

Усю книгу – друкує всі листи книги.

Кількість копій – число копій сторінок.

Прапорець «Розібрати за копіями».

Після установки всіх параметрів - кнопка ОК.

Щоб роздрукувати не встановлюючи додаткових параметрів, команда кнопка Офіс/Друк/Швидкий друк.


Схожі:

План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Як І інші програми ms office, Power Point запускається декількома способами: через кнопку “пуск”, піктограми
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Документ не можна вважати закінченим, якщо він не пронумерований, в ньому нема колонтитулів, не побудований зміст. Яким же чином...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconПлан-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації
Запит у системі Access використовують для пошуку з однієї чи кількох таблиць та видачі на екран даних, які відповідають умові, визначеній...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconУроку №3 Тема. Пристрої обробки обробки інформації
Комп’ютер складається з багатьох пристроїв. Один із них призначений для обробки інформації
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема 4: Технологія комп’ютерної обробки інформації
...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема 4: Технологія комп’ютерної обробки інформації
Мета уроку: Формування умінь та навиків обчислення за допомогою формул у середовищі табличного процесора; навчитися використовувати...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconТема : Настроювання комп'ютерної системи засобами
Мета: Вивчити можливості настроювання комп'ютерної системи засобами програми setup
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconРеферат Тема: Комп’ютерна томографія
Кт методика пошарового рентгенологічного дослідження органів І тканин із застосуванням комп'ютерної обробки множинних рентгенівських...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconДіагностика рівня компетентності учнів з використанням комп’ютерних технологій
З розвитком інформаційного суспільства зростають потоки інформації, швидкість її обробки та поширення. Все частіше виникає потреба...
План-конспект тема програми: Технології комп’ютерної обробки інформації iconУроку №7. Тема. Комп’ютер універсальна машина для збирання, зберігання, обробки інформації
До уроку №7. Тема. Комп’ютер – універсальна машина для збирання, зберігання, обробки інформації
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка