Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики




Скачати 195.91 Kb.
НазваКотова Тетяна Олександрівна, вчитель математики
Дата конвертації17.03.2013
Розмір195.91 Kb.
ТипКонкурс
uchni.com.ua > Математика > Конкурс
Макіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 108

Котова Тетяна Олександрівна,

вчитель математики

МАТЕМАТИЧНИЙ ЕРУДИТінтелектуальна гра з геометрії для учнів 8-х класів

(цю гру можна проводити в рамках тижня математики )
Игра – это творчество, труд и воля,

Игра развивает внимание вдвое,

Нужна в ней сплоченность всего коллектива,

Но больше всего в ней важна дисциплина.

Смекалка и знание - необходимы,

И станет предмет самым любимым,

На нем не останется места для скуки,

Активно все дети поднимут вверх руки.

Вопрос – ответ, вопрос – ответ.

Легких путей в науку нет.

Игра, поверьте, не забава,

Хоть и оценивается в балах!
Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з тем «Трикутники», «Чотирикутники», «Кути в колі», «Многокутники», «Теорема Піфагора»;

  • розширювати знання учнів, розвивати творче мислення;

  • допомогти учням впевнитись у висловлюванні «Знання – це сила»;

  • виховувати почуття людської гідності, сприяти потребі у взаємодопомозі, виховувати повагу до інших.

^ Наочність та обладнання:

святково прикрашений зал; табло для запису результатів; висловлення видатних людей; картки з позначками

А,Б,В – для відповідей на запитання І туру; таблиця кольорових запитань до фінальної гри; бейджики з іменами учасників; музичне оформлення.

Структура гри:

  1. Вітання ведучого (це може бути учень або двоє).

  2. Привітання команд (домашня заготовка: назва команди, доповідь про будь-якого видатного вченого).

  3. І тур – бліц опитування.

  4. ІІ тур – «Категорії».

  5. ІІІ тур – розважальний «Художники»

  6. Конкурс для уболівальників.

  7. ІV тур – «Супер-гра» - фінал.

  8. Підсумки турніру.


Хід гри:

  • Від незнання, від невідомого, незнайомого, незрозумілого – до радості знань! Через труднощі – до перемоги пізнання!

  • Отже доброго дня, дорогі друзі, доброго дня всім, хто любить математику.

  • Із великим задоволенням ми розпочинаємо математичний конкурс, у програму якого покладено ідею інтелектуальної телевізійної гри «Найрозумніший».

  • Сьогодні ми перевіримо знання учнів 8-х класів з геометрії і визначимо найкращих.

  • Ми сподіваємося, що саме ця гра надихне вас на більш серйозне ставлення до такого важливого предмета, як геометрія, і саме цей предмет викличе в вас зацікавленість.

  • У грі беруть участь учні 8-А та 8-Б класів. Гра проходить у декілька етапів.

  • Спочатку ми прослухаємо повідомлення про видатних вчених, і тільки після цього перейдемо до самої гри.

  • У І-му турі – «Бліц опитуванні» команди зможуть набрати по 20 балів, після чого у ІІ-му тур – «Категорії» ще поповнити свій запас на 30 балів.

  • ІІІ тур – розважальний - «Художники». А поки команди будуть малювати, ми проведемо гру з глядачами, не забуваючи про те що і малюнки, і доповіді будуть оцінюватись по 5 балів.

  • І нарешті, ІV тур – «Супер-гра» - фінал, найскладніший і найважчий з усіх етапів, зі своєю системою оцінювання, але про це пізніше…

  • Торопись, ведь дни проходять, ты у времени в гостях.

  • Ты рассчитывай на помощь, помни: все - в твоих рука!

  • І ми розпочинаємо нашу гру!!!!!

Домашнє завдання (привітання команд)

8-А кл. – «Послідовники Піфагора»

8-Б кл. – «Послідовники Вієта»

^ Піфагор Самоський

(560-600)

Давньогрецький математик і філософ-ідеаліст. Народився на острові Самос, що біля іонійського узбережжя Середземного моря, в багатій купецькій сім’ї. здобув добру освіту, навчався музики, займався гімнастикою, був навіть переможцем на олімпійських іграх. Ці та інші відомості про життя вченого не є достовірними, мають характер легенд, створених значно пізніше. За переказами Піфагор, щоб ознайомитись з мудрістю східних учених, виїхав до Єгипту і нібито прожив там 22 роки. Добре оволодівши всіма науками єгиптян, у тому числі й математикою, він опинився у Вавилоні, де прожив 12 років і ознайомився з науковими знаннями вавилонських жерців. Піфагору вдалося організувати свою школу, яка діяла майже тридцять років і здобула велику популярність, головним чином досягненнями в галузі математики та астрономії. Школа Піфагора, або, як її називають, піфагорійський союз, була одночасно і філософською школою, і політичною партією, і релігійним братством.

Школа Піфагора багато зробила, щоб надати геометрії характеру науки. Характерною рисою методу Піфагора було поєднання геометрії з арифметикою: відрізки мали тепер те ж саме значення, що й букви в алгебрі. Піфагору належать: геометричний спосіб розв’язання задач, які тепер зводяться до квадратних рівнянь, геометричне доведення того, що суми послідовних непарних чисел, починаючи з 1, є точними квадратами. Піфагор одним з перших вважав, що Земля має форму кулі і центром всесвіту, що сонце, місяць і планети мають власний рух, відмінний від добового руху нерухомих зірок. Вчення піфагорійців про рух Землі Коперник сприйняв як передісторію свого геліоцентричного вчення.

У шкільному курсі вивчається теорема Піфагора: «У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів»

^ Франсуа Вієт

(1540-1603)

Відомий французький математик, «батько алгебри». Народився в місті Фонтеней, у 1571 переїхав до Парижа. За фахом юрист (був адвокатом). Зацікавившись астрономією, Вієт змушений був зайнятися тригонометрією та алгеброю. Незважаючи на зайнятість службою, він настільки захопився математикою, що, за свідченням сучасників, іноді просиджував по три доби без їжі та сну. Його праці з математики були надзвичайно цінними, але в них викладено матеріал досить складно (через велику кількість термінів, узятих з грецької мови і запроваджених, очевидно самим автором), і тому поширилися менше, ніж на це заслуговували. Особливо були маловідомі за життя Вієта. Він роздавав свої твори тільки близьким друзям та тим, кого вони цікавили. Після смерті Вієта його твори зібрав професор математики Лейдені Франц Шутен.

У працях Вієта алгебра стала загальною наукою про алгебраїчні рівняння, яка ґрунтується на символічних позначеннях. Вієт уперше став позначати буквами не тількі невідомі, а й задані величини, тобто коефіцієнти відповідних рівнянь.


І тур – Бліц опитування – 20 запитань (1 запитання – 1 бал)




^ Запитання для «Послідовників Піфагора»



Запитання для «Послідовників Вієта»

1

Частину прямої, що обмежена двома

точками, називають…

а) променем;

б) відрізком;

в) прямою.

1

Що означає слово «геометрія» в перекладі з грецької?

а) землеміряння;

б) землеведення;

в) небоміряння.

2

Геометрія – це…

а) наука про землеміряння;

б) наука, яка вивчає фігури та їх властивості;

в) розділ геометрії, який вивчає фігури у просторі.

2

Планіметрія – це…

а) наука про планування;

б) розділ геометрії, який вивчає фігури та їх властивості на площині;

в) розділ геометрії, який вивчає фігури та їх властивості у просторі.

3

Цілі додатні числа називаються…

а) натуральними;

б) раціональними;

в) додатними.

3

Частину прямої, обмеженою двома точками, називають…

а) променем;

б) відрізком;

в) прямою.

4

Сума кутів трикутника дорівнює…

а) 360°;

б) 180°;

в) 270°.

4

Твердження, що потребує доведення, називають…

а) теоремою;

б) аксіомою;

в) постулатом.

5

Трикутники можуть бути рівними за…

а) двома сторонами;

б) стороною і кутом;

в) трьома сторонами.

5

Цілі додатні числа називають…

а) натуральними;

б) раціональними;

в) додатними.

6

Що означає слово «геометрія» в перекладі з грецької?

а) землеміряння;

б) землеведення;

в) небоміряння.

6

Сума кутів трикутника дорівнює…

а) 360°;

б) 180°;

в) 270°.

7

Катет, який лежить проти кута 45°, дорівнює…

а) другому катету;

б) удвічі більший за гіпотенузу;

в) половині гіпотенузи.



7

Трикутники можуть бути рівними за…

а) двома сторонами;

б) стороною і кутом;

в) трьома сторонами.

8

Суміжні кути…

а) рівні;

б) у сумі дорівнюють 90°;

в) у сумі дорівнюють 180°.

8

Катет, який лежить проти кута 30°, дорівнює…

а) другому катету;

б) двом гіпотенузам;

в) половині гіпотенузи.

9

Медіана – це відрізок, який…

а) сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони;

б) ділить кут навпіл;

в) перпендикулярний до сторони.

9

Якщо дві паралельні прямі перетинаються третьою то відповідні кути…

а) у сумі дорівнюють 180°;

б) рівні;

в) у сумі дорівнюють 90°.

10

Якщо внутрішні різносторонні кути рівні, то…

а) прямі перетинаються;

б) прямі паралельні;

в) прямі збігаються.

10

Вписані кути, що спираються на одну й ту саму дугу,…

а) прямі;

б) рівні;

в) гострі.

11

Вертикальні кути …

а) у сумі дорівнюють 90°;

б) рівні;

в) у сумі дорівнюють 180°.

11

Кути рівнобічної трапеції при основі…

а) різні;

б) у сумі дорівнюють 60°;

в) рівні.

12

Центр кола, вписаного в трикутник, є…

а) точкою перетину бісектрис;

б) точкою перетину серединних перпендикулярів;

в) точкою перетину висот.

12

Середня лінія трапеції дорівнює..

а) півсумі основ;

б) половині основи;

в) основі.

13

Сума зовнішніх кутів опуклого n-кутника, взятих по одному при кожній вершині, дорівнює…

а) 180°;

б) 360°;

в) 180°(n-2)

13

Трикутник може мати…

а) два тупих кути;

б) два прямих кути;

в) два гострих кути.

14

Скільки прямих, перпендикулярних до заданої, можна провести через точку?

а) одну;

б) жодної;

в) безліч.

14

Скільки можна провести прямих, паралельних поданій, через задану точку?

а) одну;

б) жодної;

в) безліч.

15

Трикутник існує зі сторонами…

а) 3;6;3;

б) 2;4;6;

в) 4;2;3.

15

Основними геометричними фігурами є…

а) відрізок;

б) точка і пряма;

в) промінь.

16

Навколо чотирикутника можна описати коло, якщо…

а) суми протилежних сторін рівні;

б) суми протилежних кутів рівні;

в) протилежні кути рівні.

16

У чотирикутник можна вписати коло, якщо…

а) суми протилежних сторін рівні;

б) суми протилежних кутів рівні;

в) протилежні кути рівні.

17

Трикутник може мати…

а) один прямий кут;

б) два тупих кути;

в) два прямих кути.

17

Сума внутрішніх кутів опуклого n-кутника дорівнює…

а) 180°;

б) 360°;

в) 180°(n-2)

18

Прямі паралельні, якщо…

а) вертикальні кути рівні;

б) внутрішні різносторонні кути рівні;

в) суміжні кути рівні.

18

Середня лінія трикутника дорівнює…

а) бічній стороні;

б) половині основи;

в) основі.

19

Центр кола, що описане навколо трикутника, є…

а) точкою перетину бісектрис;

б) точкою перетину серединних перпендикулярів;

в) точкою перетину медіан.

19

Центр кола, вписаного в трикутник, - це точка перетину…

а) точкою перетину бісектрис;

б) точкою перетину серединних перпендикулярів;

в) точкою перетину висот.

20

Рівнобедрений трикутник – це трикутник, у якого…

а) три сторони рівні;

б) три кути рівні;

в) дві сторони рівні.

20

Трикутник існує зі сторонами…

а) 3;6;1;

б) 2;4;6;

в) 4;2;7.




  • Від щирого серця ми вітаємо переможців І етапу і переходимо до наступного туру.

  • І у нас попереду ІІ тур – «Категорії». В цьому конкурсі треба дати якомога більше правильних відповідей. Кожна тема містить 10 запитань. Всього по три теми на кожну з команд. Бажаємо успіху на шляху до знань!

  • А розпочинати ІІ тур буде команда, що перемогла попередні перегони.

ІІ тур – «Категорії» – 6 тем по 10 запитань (1 запитання – 1 бал)


  1. Многокутники




  1. Чотирикутники

1

Діагоналлю многокутника називають…

1

Паралелограм - це чотирикутник, у якого…

2

Який многокутник називають опуклим?

2

Які чотирикутники відносяться до множини паралелограмів?

3

Які кути називають зовнішніми?

3

Сформулюйте властивості діагоналей прямокутника.

4

Чому дорівнює сума кутів чотирикутника

4

Сформулюйте ознаку паралелограма.

5

Який многокутник називають описаним?

5

Сформулюйте властивість протилежних сторін і кутів паралелограма.

6

Чому дорівнює сума всіх внутрішніх кутів

многокутника?

6

Сформулюйте властивість середньої лінії трапеції.

7

Скільки діагоналей має многокутник?

7

Правильний чотирикутник – це…

8

Чому дорівнює сума всіх зовнішніх кутів,

взятих по одному при кожній вершині?

8

Сформулюйте властивість кутів рівнобедреної трапеції.

9

Чи існує многокутник зі сторонами 6,8,4,3?

9

Трапеція – це чотирикутник, у якого…

10

Чому дорівнює сума кутів шестикутника?

10

Чи є ромб правильним чотирикутником?

  1. Трикутники




  1. ^ Теорема Піфагора

1

Сформулюйте І ознаку рівності трикутників.

1

Сформулюйте теорему Піфагора.

2

Сформулюйте властивість середньої лінії трикутника.

2

Катети трикутника дорівнюють 6 і 8, знайдіть гіпотенузу.

3

Сформулюйте ознаку рівнобедреного трикутника.

3

Який трикутник називається єгипетським?

4

Сформулюйте властивість медіани рівнобедреного трикутника.

4

Сформулюйте властивості похилих і їх проекцій.

5

Сформулюйте властивість зовнішнього кута трикутника.

5

Висота прямокутного трикутника, проведена на гіпотенузу, є середнім…

6

Як називається рівнобедрений трикутник, у якого один кут дорівнює 60°?

6

Чи існує трикутник зі сторонами 2, 4, 6?

7

Сформулюйте ознаки подібності трикутників.

7

Назвіть найбільшу сторону прямокутного трикутника.

8

Чи може бути у трикутнику два тупих кути? Чому?

8

Чому дорівнюють кути рівнобедреного прямокутного трикутника?

9

Чому дорівнює сума зовнішніх кутів трикутника, взятих по одному при кожній вершині?

9

Катет є середнім пропорційним між…

10

Сформулюйте властивість бісектриси трикутника.

10

Прямокутні трикутники рівні за… (вказати 4 ознаки рівності)

  1. Коло




  1. Кути, вписані в коло

1

Що э центром кола вписаного в трикутник?

1

Як називається кут утворений двома радіусами?

2

Чому дорівнює довжина кола?

2

Чому дорівнює величина вписаного кута?

3

Як називається відрізок, що сполучає дві точки кола?

3

Якщо вписаний кут спирається на півколо, то він…

4

Сформулюйте властивість радіуса, проведеного в точку дотику.

4

Усі кути, що спираються на одну й ту саму дугу,…

5

Як називається хорда, що проходить через центр кола?

5

Якщо вписаний кут спирається на ту саму дугу, що й центральний, то його величина…

6

Чому дорівнює діаметр, якщо радіус кола дорівнює 10 см?

6

Середина гіпотенузи є центром…

7

Що є центром кола, описаного навколо трикутника?

7

Центральний кут дорівнює 60°. Чому дорівнює вписаний кут, що спирається з ним на одну й ту саму дугу?

8

Сформулюйте властивість діаметра кола, який проходить через середину хорди.

8

Який кут називається вписаним?

9

Чи може коло дотикатись до прямої у двох точках?

9

Чому дорівнює медіана прямокутного трикутника, проведена до гіпотенузи?

10

Як називається відрізок, що сполучає центр кола з довільною точкою кола?

10

Чому дорівнює градусна міра дуги кола?

  • Отже, два тури вже позаду, і ми переходимо до ІІІ-го розважального.


ІІІ тур – розважальний «Художники» – команди за допомогою цифр повинні намалювати картини.

(конкурс оцінюється у 3 бали)

  • А поки команди готують свої шедеври, ми проведемо гру з уболівальниками.


^ Гра з уболівальниками

(кожна правильна відповідь оцінюється солодким подарунком, 12 цукерок)

  1. Мотоцикл їхав до села. По дорозі він зустрів три легкових автомобілі й вантажівку. Скільки всього машин їхало до села? (жодної)

  2. Назвіть стародавні одиниці вимірювання. (аршин, верста, вершок, дюйм, фут, миля)

  3. Що то за голова, що тільки зуби та борода? (часник)

  4. Що сходить без насіння? (сонце)

  5. Яку траву й сліпий впізнає? (кропива)

  6. Що легше 1 кг заліза чи 1 кг пуху? (однакова вага)

  7. Два туристи за день пройшли 34 км. Скільки кілометрів пройшов кожен, якщо туристи йшли з однаковою швидкістю? (по 34 км)

  8. Автомобіль долає відстань від міста А до міста В за 1 год. 20 хв. Зворотній шлях він робить за 1 год. 20 хв. 80 хв. Як це пояснити? (1 год. 20 хв. = 1 год. 20 хв.)

  9. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати на сонячну погоду через дві доби? (ні, буде ніч)

  10. На уроці фізичної культури учні стали в один ряд на відстані 1 метр один від одного. Довжина ряду 25 метрів. Скільки було учнів? (26 учнів)

  11. Хто х математиків увів буквений коефіцієнт? (Вієт)

  12. Як називається перша математична книжка, яка вийшла слов’янською мовою, і хто її автор? («Арифметика», Л.Магніцький, 1703 р.)




  • Оголосимо підсумок трьох турів.

  • Ми переходимо до останнього найважливішого етапу нашої гри. Ми переходимо до фіналу.

  • Принцип ІV туру, як фінальна гра «Найрозумнішого». Кожна команда обирає собі дві теми по 4 запитання.

  • В нашому випадку команда «Послідовники Піфагора» обрали «Рівнобедрений трикутник» і «Прямокутний трикутник» а команда «Послідовники Вієта» - «Паралелограм» і «Ромб». Існую також запитання з категорії «Загальні питання математики».

  • Якщо ви обрали свою категорію і відповіли правильно, то отримали 2 бали, якщо суперників, - то 3 бали, і нарешті загальні питання коштуватимуть 1 бал.

  • Три категорії оцінювання – три кольори. «Послідовники Піфагора» ваш колір червоний, «Послідовники Вієта» ваш – зелений, а питання загальної сфери – блакитні.

  • Отже, розпочинаємо! Бажаємо успіху! І хай переможе найрозумніші!



ІV тур – «Супер-гра» - фінал. (учні обирають номер запитання)



«Рівнобедрений трикутник»

«Паралелограм»

Загальні питання

1.Сформулюйте ознаку рівнобедреного трикутника

2.Один з кутів рівнобедреного трикутника 120°. Знайдіть інші кути трикутника.

3.Сформулюйте властивість медіани в рівнобедреному трикутнику.

4.Зовнішний кут рівнобедреного трикутника дорівнює 100°. Знайдіть кути трикутника. (розгляньте всі можливі варіанти)

1.Сформулюйте ознаку паралелограма.

2.Один з кутів паралелограма дорівнює 40°. Знайдіть усі кути паралелограма.

3.Бісектриса гострого кута паралелограма ділить протилежну сторону на відрізки 3 см і 4 см. Знайдіть периметр паралелограма.

4.Сума двох кутів паралелограма дорівнює 60°. Знайдіть кути паралелограма.

1.Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника?

2.чому дорівнює сума кутів дванадцятикутника?

3.Зовнішні кути трикутника пропорційні числам 1, 2, і 3. Знайдіть кути трикутника.

4.Чому дорівнює менша діагональ ромба, якщо один з його кутів дорівнює 60°?


«Прямокутний трикутник»

«Ромб»

Загальні питання

1.Катети трикутника дорівнюють 6 і 8. Знайдіть довжину медіани, що проведена до гіпотенузи.

2.Сформулюйте ознаки рівності прямокутних трикутників.

3.Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10, а косинус одного з гострих кутів дорівнює 0,8. Знайти катети трикутника.

4.чому дорівнює бісектриса рівностороннього трикутника зі стороною a?

1.Сформулюйте означення ромба.

2.Діагоналі ромба дорівнюють 10 і 24. Знайдіть сторону ромба.

3.Діагоналі ромба утворюють з його стороною кути 50° і 40°. Знайдіть кути ромба.

4.Сторони ромба дорівнюють a. Один з його кутів 60°. Знайдіть діагоналі ромба.

1.Довжина дуги кола дорівнює 6 см. Знайдіть радіус кола, якщо дуга містить 60°.

2.Центральний кут дорівнює 100°. Знайдіть величину відповідного йому вписаного кута.

3.Відстань від центра кола, радіус якого дорівнює 5 см, до середини хорди дорівнює 4 см. Знайдіть довжину хорди.

4.Знайдіть кут між діагоналями прямокутника, якщо його діагональ утворює зі стороною кут 35°.


Підбиваються підсумки. Визначаються переможці.


  • Любі друзі! Вітаємо вас із першою перемогою. Чарівна країна знань кличе вас за поріг рідного дому. Адже знання можуть повести вас далеко-далеко.

  • Вчиться думати, досягати успіхів, підходити творчо до будь-якої справи.

  • Пам’ятайте, що дорогу здолає лише той, хто іде. Будьте розумними!

  • Всім учасникам дякуємо за участь, за цікаву і змістовну гру.

  • Бажаємо натхнення і подальших успіхів у вивченні математики!




Схожі:

Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconКотова Тетяна Олександрівна
Учні намагаються сформулювати означення середньої лінії трапеції (аналогічно означенню середньої лінії трикутника)
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconТема: «Випадкові, неймовірні І достовірні події»
Барсенкова Наталія Олександрівна, вчитель математики І інформатики, зош №35, м. Чернігів
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconМетодичні розробка уроку Підготувала Гриневич Тетяна Олександрівна,...
Мета: Ввести поняття логарифмічної функції, її властивості, формувати вміння будувати графік логарифмічної функції
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconПлан роботи районного методичного об’єднання вчителів математики Тема
Сучасний урок математики. Вимоги до нього Дегтяренко Л.І. вчитель Терпіннівського колегіуму «Джерело»
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconМетодичні рекомендації Райгородок 2011-2012 нав рік Газукіна Ніна Степанівна
Газукіна Ніна Степанівна, заступник директора з науково-методичної роботи Райгородоцької зош І-ІІІ ступенів, вчитель вищої категорії,...
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconУроках інформатики та математики
Яковишина Аліна Володимирівна, вчитель математики та інформатики Калюсецької зош І-ІІ ступенів
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconЖашківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Жашківської районної...
Вчитель Шановні батьки,гості І дорогі діти! Вітаю всіх із наступаючим роком Змії. Нехай для вас вона буде доброю,щирою,мудрою І принесе...
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconСистема роботи вчителя початкових класів Миропільської знсш борисової Тетяна Володимирівни
Вчитель починається з любові, а любов виростає з дитинства. Найважливіше у праці вчителя – щире, ласкаве слово дитині. Кажуть: як...
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики iconДиплом І ступеня нагороджені: Відділення літературознавства, фольклористики...
Секція «Українська література» Олійник Вікторія Олександрівна, учениця 9 класу Гнатовецької зош І-ІІІ ст. (науковий керівник Бандровська...
Котова Тетяна Олександрівна, вчитель математики icon“лобстер”
Ова тетяна олександрівна, ідентифікаційний номер 2111111111, громадянка України, 25 вересня 1956 року народження, маю паспорт серії...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка