Уроку вчителя математики




Скачати 48.83 Kb.
НазваУроку вчителя математики
Дата конвертації11.08.2013
Розмір48.83 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Математика > Урок

Міністерство освіти і науки України


Гребінківська ЗОШ І – ІІІ ступенів №1

Урок – подорож

з теми:

“Множення і ділення натуральних чисел”

(5 клас)
Розробка уроку

вчителя математики

Ставицької Л.Д.

2010 р.

Урок – подорож з теми: Множення і ділення натуральних чисел

Дидактична мета уроку. Узагальнення та систематизація знань, вмінь та навичок


учнів з теми; формування вмінь застосування здобутих

знань до розв’язування задач, спрощення виразів.
^ Розвиваюча мета уроку. Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення,

культуру математичного мовлення.
Виховна мета уроку. Виховувати інтерес до математики, естетичні смаки та

творчу уяву.


^

Хід уроку



Світ, що нас оточує – це світ

математики. Тож давайте його

пізнавати.

Вступне слово вчителя. Сьогодні, діти, у нас незвичний урок. Ми вирушимо у


подорож Математичним океаном. Тема нашої подорожі

“Множення і ділення натуральних чисел”.

(^ Повідомляється мета уроку)

Щоб вирушити у дорогу, ми повинні підготуватись до

плавання та підготувати наш корабель.
І. Актуалізація опорних знань учнів.

(Усні вправи)
1. Обчислити усно:
32 – 15 81 · 6 48 : 3

96 – 38 9 · 16 340 : 2

58 + 42 63 · 3 804 : 4
2. Знак якої арифметичної дії треба поставити замість зірочки, щоб була

правильною рівність:

45 * 1 = 45

2 * 2 = 4

85 * 0 = 85

28 * 0 = 0
3. Сума яких двох чисел, що не дорівнюють нулю, більша за їх добуток?
4. Чому дорівнює значення виразу, де а – деяке відмінне від нуля число:

а : 1 + 0 : а

а · 1 – а : 1

(а · 1 – 1) · 0

5. Завдання на увагу. Гра “Так – ні”.

Якщо назване число ділиться на 8 – відповідь “так” (учні піднімають праву

руку), в іншому випадку – “ні” (учні піднімають ліву руку).

48 : 8 16 : 8

56 : 8 36 : 8

42 : 8 64 : 8

45 : 8 72 : 8

49 : 8 82 : 8
Слово вчителя. Корабель готовий і ми вирушаємо у подорож. На нашому

шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та

труднощів.

^ Отже, ми зараз вирушаємо у подорож.

Люблю мандрівки, люблю походи.

І чи то сонечко, чи знов негода,

Буває все у нас – дитячого народу.

Ми вже в дорозі, вітер б’є в обличчя,

Цікавий край до себе кличе.
ІІ. Розв’язування вправ.

1. Перша зупинка нашого корабля відбудеться в “Обчислювальному острові”.

– Тут, діти, проживають люди, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Щоб потрапити нам на цей острів, ми повинні розв’язати завдання.
Завдання: Знайдіть значення числового виразу найзручнішим способом:

а) 25 · 79 · 4; б) 43 · 89 + 89 · 57.
2. Друга зупинка: “Мис Задачний”.

– Увага! Ми наближаємось до мису Задачного. На березі ми зустріли рибалку, у якого виникли труднощі при розв’язуванні задачі. Давайте допоможемо йому.
Завдання: З одного порту в протилежних напрямках одночасно вийшли пароплав зі швидкістю 25 км/год і катер зі швидкістю 32 км/год. Яка відстань буде між ними через 3 год після початку руху?
3. Третя зупинка: “Острів Скарбів”.

– На горизонті, діти, з’явився острів Скарбів. Я сподіваюсь, що на цьому острові ми знайдемо з вами скарб. Але для цього нам потрібно розв’язати наступне завдання.
Завдання: Знайдіть суму розв’язків рівняння:

а) х · 14 = 364; б) 324 : х = 9; 19х – 12х = 266.
– Увага, діти! А що це за незнайомий предмет прибила хвиля до борту нашого корабля? Це мабуть старовинна пляшка. А в ній цікаве для нас повідомлення.

Повідомлення: За всю історію людства було придумано багато способів мно­ження. Уже в кінці XV — на початку XVI століття італійський математик Лука Пачіолі у своєму трактаті про арифметику наводив вісім різних способів множення.

Знак множення “х” як символ дії множення зустрічається в друкованих працях з XVII століття, проте його використовували і раніше.

Вперше знак множення “х” застосував англійський математик Вільям Оутред (1575—1660) у 1631 році, а пізніше, у 1698 році, видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646—1716) ввів знак множення “ • “ . У XVII столітті саме цей знак став за­гально прийнятим для позначення дії множення. До речі, Г. Лейбницем був запропонований і знак “:” як символ ділення.
4. Наступний пункт нашої подорожі – це “Бухта Геометрична”.

– Діти, тут майорить якийсь прапор. Це ж пірати! Допоможемо врятуватися від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме – розв’язати наступне завдання.
Завдання: Назвіть зображену фігуру та обчисліть її периметр.
15 м

8 м

– Ось і закінчується наша подорож. Ми повертаємось додому.
ІІІ. Підсумок уроку.

Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить.

М. Ломоносов
Математика – це наука, яка вимагає найбільше фантазії.

С. Ковалевська

ІV. Домашнє завдання.

Заключне слово вчителя Кмітливі труднощі долають,

Вони завжди перемагають.

А винахідливі завжди

Сухими вийдуть із води.

Важких завдань для нас немає –

Сьогодні ми перемагаєм.

Схожі:

Уроку вчителя математики iconКонспект уроку з геометрії у 7 класі. Вчителя математики: Гадяцької...
Проблема: Застосування особистісно орієнтованих та біоадекватних технологій на уроках математики
Уроку вчителя математики iconУроку з математики в початкових класах
Місце проведення уроку (школа, клас, прізвище та ініціали вчителя, студента-практиканта)
Уроку вчителя математики iconУрок як основа форма організації навчання. Підготовка вчителя до...
Виникнення І розвиток професії вчителя. Основні функції та професіограма вчителя
Уроку вчителя математики iconПлан інтегрованого семінару-практикуму вчителів математики та інформатики
...
Уроку вчителя математики iconХарактеристика вчителя математики Стенятинської зш І-ІІІ ступенів Крецул Оксани Євгенівни
Крецул Оксана Євгенівна має вищу педагогічну освіту, кваліфікація – вчитель математики, педагогічний стаж – 12 років, в даній школі...
Уроку вчителя математики iconУроку з математики у 5 класі. Тема уроку
Мета уроку: закріпити вміння І навички виконувати дії з десятковими дробами при розв’язуванні задач. Показати учням, де в практичному...
Уроку вчителя математики iconД о в І д н и к вчителя математики
П-й семестр з по
Уроку вчителя математики iconТема. Хімія — наука про природу. Хімія в навколиш­ньому світі Цілі уроку
Знайомство з класом, вступне слово вчителя, загальні уявлення про структуру курсу хімії в школі, оголошення теми уроку, плану й основних...
Уроку вчителя математики iconОпис власного досвіду роботи вчителя математики
Провідною ідеєю сучасної концепції шкільної освіти вважаю ідею гуманізації, у центрі якої – учень з його інтересами, здібностями...
Уроку вчителя математики iconПрограми з математики (2-4 клас) пояснювальна записка цілі навчання математики
Цілі навчання математики. Курс математики початкової школи є складовою частиною курсу математики спеціальної загальноосвітньої школи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка