Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь»




Скачати 60.31 Kb.
НазваУрок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь»
Дата конвертації26.08.2013
Розмір60.31 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Математика > Урок
Ладижинська середня загальноосвітня школа №1

Відкритий урок
на тему:

«РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ЗА ДОПОМОГОЮ РІВНЯНЬ»
(6 клас)

Вчитель математики Алтухова З.І.

Ладижин 2010 р.

Урок – подорож по місту
Тема уроку: Розв’язування рівнянь та розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Мета уроку: Продовжити роботу з удосконалення вмінь учнів розв’язувати рівняння та задачі на складання рівнянь; формувати навички використання набутих знань в життєвих ситуаціях. Розвивати логічні здібності учнів, самостійність. Підтримувати в учнів бажання займатися математикою. Виховувати повагу до культурних надбань рідного міста, бережне ставлення до природи, почуття людяності та доброти.
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання і наочність:

  • Картки з умовами задач;

  • Карта України;

  • Карта Ладижина;

  • Плакати: 1) «Ладижин – окраса Подільського краю»;

2) «Стався до рідного міста так, як до свого найкращого друга»;

3) « Не забруднюй Південний Буг»;

  • Картки – заохочення.



Хід уроку:


  1. Організаційний момент.



Ми присвятимо урок нашому місту Ладижину, проведемо заочну подорож по місту. Майже для всіх вас Ладижин – рідне місто, де ви народилися, зробили свої перші кроки. Пройдуть роки, хтось із вас продовжуватиме жити у рідному місті, а когось доля закине далеко від батьківського порогу. Але рідне місто завжди буде у ваших спогадах.


  1. ^ Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми, мети і завдань уроку.



У нашому «кошику сподівань» надія на те, що ви розв’язуючи задачі підніметесь ще на одну сходинку, що веде вас в країну знань, що зможете порадіти за свої математичні досягнення однокласників. Дехто зрозуміє, що потрібно працювати краще аби знати більше.


  1. ^ Актуалізація опорних знань.


Щоб здійснити подорож, нам потрібно закупити квитки на автобус.


  1. Робота трьох учнів у дошки.


Розв’язати рівняння.

1уч. 9х – 5 = 7х + 25 (7 балів)

2уч. 0,2(5у -2) = 0,3(2у – 1) -0,9 (9 балів)

3 уч. При якому значенні х значення дробів дорівнює один одному:

(х – 3)/2 і (х + 7)/ 4 (9 балів)
Питання:

  1. Що називається рівнянням?

  2. Що таке корінь рівняння?

  3. Які основні властивості рівнянь ви знаєте?




  1. Робота в групах із завданнями:


У якому рівнянні при перенесенні доданків із однієї частини в іншу допущено помилки?

(картки на групу)


  1. Учора, готуючись до уроку, я записала на окремих листочках, розв’язування одного рівняння, але потім картки переплутались. Чи не допоможете мені поновити правильний порядок карток?


Рівняння. -4(-х +7) = х +17

1) 4х – х = 17 + 28 2) х = 45: 3 3) відповідь: 15

4) х = 15 5) 4х – 28 = х +17 6) 3х = 45
Правильний порядок: 5,1,6,2,4,3.


  1. Логічна вправа.


Знайдіть пропущене слово.

2х – 3 = 1 - лютий

7х – 4 = 9х – 12 - квітень

67 – 8х = 3 ? (серпень)
Квитки придбані, рушаємо в дорогу.


  1. Розв’язування задач.


Ладижин – окраса Подільського краю. Чисте, гарне місто, із зеленими насадженнями, яскравими квітами. Багато гостей приїжджає в серпні, щоб побачити, як ладижани святкують День міста.




Задача 1. На одній клумбі в два рази більше тюльпанів, ніж на другій і на 300 менше, ніж на третій. Скільки квітів на кожній клумбі?

Скласти рівняння і розв’язати задачу.





Продовжуємо подорож до найбільшого підприємства нашого міста енергетиків - Ладижинської ТЕС. На станції працює 2,4 тис. чол.. Одні (60%) займаються ремонтом обладнання, а інші (40%) це обладнання експлуатують. Це люди, які виробляють електроенергію.

Підрахувати зайнятість на кожному напрямку.

( 60% - 0,6*2,4 = 1,44 тис., 40% - 0,4*2,4 = 0,96 тис. – усно)

Задача 2. Різниця двох чисел 80, а одне з них у три рази більше за друге. Знайдіть ці числа.

Скласти рівняння і розв’язати задачу (усно). Правильно знайдена відповідь буде пропуском на ТЕС.
( 3х – х = 80, 2х = 80, х = 40; 3х = 120 )

Усні вправи:


    1. 1 блок спалює 2,5 тис. т. вугілля. 1 вагон важить 60т. Скільки вагонів підвозять паливо для 1 енергоблоку?


( 80 вагонів. Потяг має 40 вагонів)


    1. Потужність 1 блоку – 300 тис. кВт/год . Цей блок працює 24 год на добу. Скільки електроенергії виробляється за добу? (300*24 = 7200 тис.кВт/год)

А якщо працює 2 блоки? 3 блоки? 6 блоків?

1 кВт/год електроенергії коштує 25 коп. На яку суму товарної продукції виробляє 1 енергоблок? (0,25*7200 = 1800 тис. грн. (за добу))
Запрошуємо всіх на берег річки Південний Буг. Краса нашої річки оспівана в піснях, легендах, відображена пензлями художників. Але дуже сумно, що наша річка забруднена. То ж давайте ставитись до річки так, як до свого найкращого друга.
Задача 3. Човен проплив шлях між двома пристанями за 6,5 год, а на зворотній шлях витратив 4,5 год. Знайти відстань між пристанями, якщо швидкість течії річки 4 км/год.


А чи знаєте ви, яка довжина річки Південний Буг? (807 км) У неї впадає 43 притоки. Серед них річка Синюха – 111 км та річка Інгул – 354 км. На скільки довжина річки Інгул більша від довжини річки Синюха?

Місто розбудовується. В цьому році планується розпочати будівництво об’єктів підприємства «Миронівський зернопродукт» - «Наша Ряба». В інкубатор буде закладуватись 1 млн. яєць. Через 30 днів вихід 950 тис. курчат. 1 курка важить 3 кг. Скільки тонн м’яса буде поступати на продаж за 8 год?

(320 тис. * 3 = 960 тис. кг = 960 тис. т.)
Школа… Маленький острів нашого міста. Багато квітів, дерев, кущів посадженно навколо школи.

Біля школи посаджено:

Туя

30

Туя Даніка

45

Туя колановидна

67

Ялівець

30

Ялівець лускатний

6

Верба кучерява

19

Горобина

20

Каштани

63

Липа

12

Сосна гірська

5

Сосна чорна

2

Ялина сиза

6

Ялина коніка

10

Користуючись даними таблиці скласти та розв’язати задачу за допомогою рівняння. (самостійно)




Задача 4. У нашій бібліотеці більш ніж 15 тис. книг. Всі вони розміщені на стелажах. Допоможіть бібліотекарю швидко полічити, на якому стелажі більше книг.
За схемою скласти задачу та її розв’язати
І ?

ІІ - у два рази менше, ніж перший

ІІІ на 12 більше, ніж перший та другий разом
Складаємо рівняння: 2х +х + 3х + 12 = 72

6х + 12 = 72

6х = 60

х = 10 – 2 поличка

І - 20 книг

ІІІ – 30 + 12 = 42 книги
Відповідь: 10,20,42 книги


  1. Підсумок уроку.


На уроці ви добре попрацювали, продемонстрували свої знання, активність, добре мислили. А тепер давайте оцінимо вашу роботу на уроці.

Що нового дізнались на уроці?

Чого навчились під час уроку?

Що було вдалим і чому?

Що треба було врахувати на майбутнє?
(Оголошення оцінок)
Хочу закінчити урок такими словами:

« Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього».


  1. Завдання додому: Для створення вулиці «Добрих справ» скласти і розв’язати задачу

Схожі:

Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» icon10 клас академічний рівень
Розв'язування геометричних задач за допомогою складання рівнянь чи систем рівнянь
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconТеми науково-дослідницьких робіт
Розв'язання рівнянь І систем рівнянь з допомогою пк. Рекурентні обчислення в прикладах задач, які розв'язують на пк. Метод координат...
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconТема: Розв’язування системи лінійних алгебрагічних рівнянь
Згідно свого варіанту за допомогою додатку Microsoft Excel розв’язати систему лінійних алгебрагічних рівнянь матричним методом
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconРозв‘язування системи нелінійних рівнянь
Крім оптимізаційних задач, засіб Пошук рішення дозволяє також знаходити рішення систем нелінійних рівнянь. Продемонструємо, як це...
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconЛекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів»
Математична освіта у загальноосвітній школі насамперед спрямована на засвоєння учнями алгоритмів розв`язування стандартних задач....
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconРозв’язування раціональних рівнянь
Мета: навчальна: удосконалити вміння І навички розв’язувати раціональні рівняння; формувати вміння розв’язувати задачі за допомогою...
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconКонспект уроку алгебри та початків аналізу в 10 класі. Тема уроку:...
Навчальна мета: Вчитися застосовувати набуті знання до практичного розв’язування вправ, стимулювати учнів до вибору І самостійного...
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconМетодичні рекомендації до вивчення теми ( 7 клас, 9 годин)
Розв’язування лінійних рівнянь та рівнянь, що зводяться до лінійних. Самостійна робота
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconМіністерство освіти І науки України
Розділ Розв’язування рівнянь зі знаком модуля за допомогою означення
Урок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь» iconТема: Розв’язування текстових задач
Мета: навчити учнів використовувати поняття середнього арифметичного при розв’язуванні задач на знаходження двох чисел за їх сумою...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка