І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів




Скачати 19.88 Kb.
НазваІ курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів
Дата конвертації16.09.2013
Розмір19.88 Kb.
ТипДокументы

І курс II семестр

КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4



1. Поставте запитання до підкреслених слів:

  1. This party will get most votes.

  2. The money is much better in my job.

  3. The two spacecrafts will link up in orbit.

  4. The bands have linked up for a charity concert.

  5. The new car design incorporates all the latest safety features.

  6. We arrived early the next day.


2. Перекладіть речення українською мовою. Випишіть із кожного з них модальні дієслова і поставте їх в Present, Past та Future:

  1. The human hand can easily perform up to fine movements per second.

  2. We may use the glass tubes for the tests with these liquids.

  3. At this signal the operator is to start the machine.

  4. The company has to construct the factory in a year.

  5. You shouldn’t drive so fast.

  6. Cars must not park in front of the entrance.


3. Випишіть і перекладіть речення, в яких дієслово вжито в пасивному стані:

  1. The story of the discovery of electricity is connected with the name of Thales, the Greek philosopher.

  2. Astronauts wear space suits for two purposes.

  3. Naturally the people of the past had no idea of what electricity was.

  4. His report was followed by a short film.


4. Поставте прикметники та прислівники у відповідному ступені порівняння. Перекладіть речення:

  1. This was the (much) interesting point in your speech.

  2. The professor is the (old) member of our group.

  3. This student did his work (well) than his friend.

  4. They played chess (badly) than I had expected.

  5. July is the (hot) month of the year.


5. Заповніть пропуски прийменниками, де це необхідно (above, at, in, on, with):

1. He left school … the age of 16.

2. There are 31 days … May.

3. She was … the plane from New York.

4. A man … a suitcase is my brother.

5. Temperature was … average.
6. Замініть виділені слова на особові займенники в називному та об’єктному відмінку:

  1. You can easily find my work.

  2. Lucy told Alec to help Peter and Ann.

  3. We all saw the dog.

  4. The student is soundly asleep.

  5. A force may act through contact.


7. Заповніть пропуски займенниками “some”, “any” та перекладіть ці речення:

1. … people like strong tea, and … don’t.

2. Can you give me … more information?

3. Have you read … good books lately?

4. … of the sugar was packed in bags.
^ COMPUTER MACHINES
What is a computer? The electronic system of a computer is very complex. Its electronic brains produce information. It is a complex instrument made up of hundreds of electronic devices, miles of electronic wire. At a panel desk connected to the instrument, an operator feeds facts, figures, and sym­bols into the machine, to be stored on magnetic tape or punched cards. More than 100,000 pieces of information can be stored in one machine, and when the operator wants answers, he asks the machine in a special language to process the infor­mation taken from storage, and for solving the problem.

How long did it take you to multiply the large numbers? In one third of a second a computer can multiply two 127-digit num­bers. In one whole second, it can add 4,000 five-digit num­bers; in two seconds it can complete 320 long-division prob­lems. The same machine does the work of thousands of trained mathematicians in any given time period, and without the mistakes which human beings are bound to make. The ma­chine can flash its answers on a screen, can print them on paper, store them away on magnet tapes or cards. The elec­tronic machine can give any answer or combination of possi­ble answers, from the information fed to it for storage.

But ... it is human beings who do the thinking, who feed information to the machines which help us to find answers and produce facts faster and more accurately. Machines work for us, but they do not think for us.


  1. Прочитайте текст. Перепишіть і письмово перекладіть 1-2 абзаци тексту.




  1. Дайте відповіді на запитання:




  1. Is the electronic system of a computer very complex?

  2. What do its electronic brains do?

  3. How does an operator speak to a machine?

  4. Where is the information of a computer stored?

  5. How does a computer give its answers?




  1. Заповніть пропуски словами з тексту: tape, brains, to flash, panel desk, operator.




  1. Computer’s electronic … produce information.

  2. At a … connected to the instrument, an … feeds facts, figures, and sym­bols into the machine, to be stored on magnetic … or punched cards.

  3. The ma­chine can … its answers on a screen.




  1. Утворіть похідні слова: to flash, to store, digit, to print, to process.


Наприклад: to store – storage - stored


  1. Перекладіть англійською мовою слова та словосполучення: мозок, запасати, збереження, цифровий, звичайно робити, блиснути, пульт керування.




Схожі:

І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconІ курс II семестр контрольна робота №3 Поставте запитання до підкреслених слів
Перекладіть речення українською мовою. Випишіть із кожного з них модальні дієслова І поставте їх в Present, Past та Future
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconІ курс II семестр контрольна робота №2 Поставте запитання до підкреслених слів
Перекладіть речення українською мовою. Випишіть із кожного з них модальні дієслова І поставте їх в Present, Past та Future
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconІ курс II семестр контрольна робота №1 Поставте запитання до підкреслених слів
Перекладіть речення українською мовою. Випишіть із кожного з них модальні дієслова І поставте їх в Present, Past та Future
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconПриродознавство, 5 клас Контрольна робота за 1 семестр

І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з геометрії
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з алгебри у 11-х класах
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з алгебри у 9-х класах
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з математики у 7–х класах
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з математики у 6-х класах
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
І курс II семестр контрольна робота №4 Поставте запитання до підкреслених слів iconДіагностична контрольна робота з математики у 6-х класах
Контрольна робота містить 20 варіантів. Кожен із них складається з трьох частин, які відрізняються складністю та формою тестових...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка