Уроку Вчитель




Скачати 36.77 Kb.
НазваУроку Вчитель
Дата конвертації03.03.2014
Розмір36.77 Kb.
ТипУрок
Тема: Відверта розмова з дівчатками

Рекомендований вік: 8-9 кл.

Вчитель: Коваленко М. А.

Мета: виявити уявлення старшокласниць про ранні браки, розлучення молодих сімей, про світ інтимних відносин; спонукати серйозно замислитися над цими проблемами; прищепити дівчатам відчуття відповідальності за вчинки і відчуття власної гідності.

Устаткування: запис на дошці «Гідність», велика кольорова фотографія квітучого яблуневого саду.
Зміст уроку
Вчитель. Милі дівчатка. Напевно вас дивує, що сьогодні на уроці я запросила тільки вас.. За вікном шелестить листям молода липа, сигналять машини, грають у дворі малюки, хтось поспішає з роботи, хтось збирається на побачення…

Ви закінчуєте 9-й клас, вам вже кому 15, кому 16... Скоро виходити моїм дівчаткам у велике тривожне життя, що вирує за вікном. Але перш ніж вийти, нам необхідно посидіти зараз в напівпорожньому шкільному класі за партою, яка стала мала, посидіти, подумати про багато чого, про важливе і потрібне.

Мова піде про гідність.
Сергій Іванович Ожегов так дає визначення цій якості:

Гідність - сукупність властивостей, що характеризують високі моральні якості, а також свідомість цінності цих властивостей і пошани до себе.

Синонімами слова гідний виступають слова: той, що заслуговує похвали, справедливий, заслужений, поважаний, шанобливий.
Вчитель. Погодьтеся, будь-кому з нас приємно почути в свою адресу такі епітети. Але ж їх потрібно заслужити.

Як пройти по життю, зберігши гідність, а нам з вами - жіночу гідність?

Ви зараз у такому віці, коли почуття переповнюють через край. Коли деколи я чую: «Ми до цих пір не цілувалися!», «Хіба обов'язково йти в загс, щоб бути з хлопцем у близьких стосунках? Мені вже шістнадцять років, ми любимо один одного, і він не хоче чекати».

Так, стосунки у наш час стали трохи спрощеними, але чи дійсно ранні інтимні відносини – це не проблема?

Зараз я вам пропоную дати відповідь (письмову або усну) на лист дівчини, вашої ровесниці, яка звернулася в молодіжний журнал.
Вчитель зачитує лист.
«Я навіть не знаю, як почати. Писати повністю своє прізвище соромно, раптом надрукують. Але мені дуже зараз важко, і я прошу допомогти. Мені сімнадцять років. Я вчуся в технікумі. Зустрічалася з хлопцем, він вже відслужив в армії. Ми ходили в кіно, на танці…

Він був веселий, говорив, що любить, навіть дуже. Але чекати не хотів. Він подобався мені і моїм подругам – веселий і простий. Потім наші стосунки стали зовсім близькими. Але він мене обдурив. Коли дізнався, що буде дитина, зовсім виїхав з міста. Що робити? Де його шукати? Додому, в село, повернутися неможливо, мама мене вб'є. Навколо мене чорна ніч. Чекаю швидше на відповідь. Що робити?»


  • Як ви думаєте, хто і чим може допомогти дівчині?

  • Чи можна було уникнути цієї проблеми?

  • Як ви оцінюєте поведінку дівчини, в чому її біда і в чому провина?

  • Який вам уявляється її майбутнє?

  • Як вам здається, чи випробувала дівчина відчуття любові?

  • Чи було це просто цікавість?


На жаль, це було бажання бути «як всі : мати хлопця, щоб сходити з ким в кіно».

Отже, робимо висновок. Як би нам не було шкода дівчини, слід відзначити: за будь-яких обставин необхідно вміти аналізувати свої вчинки, не піддаватися хвилинними бажаннями, а передбачати, які наслідки можуть бути, коли так прагнеш у «доросле життя». І головне: ніколи не втрачайте свою індивідуальність і пам'ятайте про жіночу, дівочу гідність.

Не варто квапливо бігти по життю, не встигаючи по-справжньому ні зрозуміти її, ні осмислити, ні відчути її радощі. Не обкрадайте себе, починаючи вести «доросле життя», хоча може і здається зовні, що ви отримуєте всього більше раніше, ніж інші.

Життя неспинне: завжди квапить. Але чи у всьому треба поспішати.

Ви дівчатка дорослі, але наш незвичайний урок, я хотіла б завершити казкою. Це дивовижна і мудра казка Євгена Перм’яка «Про яблуньку, яка рано зацвіла»
…У великому саду росли яблуні, старі, великі і зовсім юні. По весні вони одягнулися в пишні білі квіти, серед яких дзижчали джмелі і вилися бджоли. Юні яблуньки ще не квітнули, стояли тоненькі і зелені, набираючись сил для майбутніх весен. І лише сама нетерпляча з юних – Південна – поспішала змінити своє ніжне платтячко на біле пишне вбрання. Всі милувалися нею: яка вона була красива!

- Я хочу квітнути!

- Повно тобі! – прошелестіла стара яблуня. – Не давай волі своєї квапливості. Всьому своя пора. Тобі ще так мало років. Твої гілки тонкі. Твоє коріння ще дуже слабке. Воно ледве-ледве живить твоє молоде листя…

Не послухала молода гордячка старої яблуні. І зацвіла. Квіточки були маленькими, жалюгідними: не було сил для великого цвітіння. Але незабаром поряд загудів джміль, обпали пелюстки, з'явилася на тонких вітках юної яблуні зав'язь плодів. Гнулися гілки під їх тяжкістю. Вона напружувала всі сили, але сил не вистачало. І вона перестала рости. Йшов час. Однолітки давно обігнали її, стали міцними і стрункими деревами.

А яблунька, що рано розквітла, так і залишилася низькорослою, карликовою, постарілою в юності поганулею, і всі жаліли її.

Але тепер вже, жалій – не жалій, не почнеш рости наново. Тепер вже не виправиш сльозами розкаяння квапливе цвітіння, що понівечило так життя юної яблуньки…
Вчитель: Пам'ятаєте, милі дівчатка, що хлопці цінують у вас одвічно привабливі риси жіночої натури: скромність і гідну поведінку, доброту і ніжність серця, розум і характер. Це непідвладні часу категорії, на них не може бути моди. Вони визначають жіночу долю, вони стоять у її витоків.

Схожі:

Уроку Вчитель iconУроку І. Організація класу. Вчитель
Вчитель. Наш урок присвячений дружбі. Ми зібралися разом щоб визначити, яку дружбу слід вважати справжньою; щоб поділитися секретами...
Уроку Вчитель iconТема уроку: Хобі. Мета уроку
Вчитель та черговий учень розмовляють про відсутніх учнів, про погоду І домашнє завдання
Уроку Вчитель iconПлан-конспект уроку для учнів 3 класу з теми “Our Flat
Діти шукають свого партнера за допомогою шнурочків, які тримає вчитель посеред. Вчитель відпускає шнурочки І вони залишаються у руках...
Уроку Вчитель iconВідділ освіти Хмельницької рда районний методичний кабінет
Керівники походу: вчитель географії, вчитель біології, вчитель основ лісівництва
Уроку Вчитель iconНашого сьогоднішнього уроку "Скарби бабусиної скрині"
Вчитель: Готуючись до цього уроку, кожен учень написав невеличку книжечку про свою бабусю, в якій найтеплішими, ніжними словами...
Уроку Вчитель iconМетодичні рекомендації На початку уроку вчитель пояснює учням мету...
Батьківщини й формування позитивного емоційно – особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань
Уроку Вчитель iconУправління освіти виконавчого
Вчитель географії, економіки, вчитель вищої категорії, вчитель-методист, Відмінник освіти України
Уроку Вчитель iconУроку
...
Уроку Вчитель iconУроку
...
Уроку Вчитель iconУроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка