До самоаналізу освітньої діяльності




Скачати 86.42 Kb.
НазваДо самоаналізу освітньої діяльності
Дата конвертації11.03.2013
Розмір86.42 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
ЗАУВАГИ

ДО САМОАНАЛІЗУ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


  1. Самоаналіз освітньої діяльності закладу освіти здійснюється працівниками цього закладу з метою виявлення і використання наяв­них можливостей загальноосвітньої підготовки на рівні державних ви­мог у передатестаційний період.

  2. Згідно з «Порядком державної атестації загальноосвітніх, до­шкільних та позашкільних навчальних закладів», затвердженого нака­зом Міністерства освіти і науки України за № 553 від 24.07.2001 року матеріали самоаналізу освітньої діяльності, що містять основні відомо­сті про заклад: стан матеріально-технічного, кадрового та навчально-методичного забезпечення, про організацію та здійснення навчально-виховного процесу, копії навчальних планів та авторських програм то­що, подаються експертній комісії не пізніше як за 2 місяці до прове­дення атестації закладу освіти.

  3. Основними завданнями самоаналізу є:




  • оцінка стану організації та здійснення навчально-виховного процесу;

  • встановлення відповідності знань, умінь та навичок учнів ви­могам навчальних планів і програм, державним стандартам;

  • визначення відповідності матеріально-технічного та навчаль­но-методичного забезпечення вимогам навчальних програм, планів і державним вимогам та нормам;

оцінка якісного складу педагогічних та керівних працівників.
4. Для проведення самоаналізу діяльності загальноосвітнього на­вчального закладу наказом директора закладу створюється робоча гру­па (комісія) із числа досвідчених працівників колективу, затверджуєть­ся план та програма самоаналізу, визначаються строки виконання та відповідальні особи за підготовку підсумкових матеріалів.

  1. Самоаналіз здійснюється шляхом:




  • вивчення чинних правових та нормативних державних доку­ментів з питань освіти;

  • аналізу плануючої, облікової та звітної документації і матеріалів;

  • аналізу відгуків батьків та громадськості про якість освітньої підготовки учнів;

  • огляду та оцінки навчально-матеріальної бази;

  • вивчення та аналізу управлінських наказів, рішень педагогіч­ної ради, засідань методичних комісій та інших управлінських структур навчального закладу;

  • взаємовідвідування уроків та позашкільних виховних заходів;

  • організації виконання учнями класів тематичних і комплекс­них контрольних робіт з навчальних предметів;

  • огляду та оцінки санітарно-технічного стану навчально-матеріальної бази, оснащення навчальних і соціально-побутових приміщень, їх навчально-методичного забезпечення;

  • аналізу керівного та педагогічного складу;

  • співбесіди з керівниками, педагогічними працівниками, бать­ками, громадськістю, учнями;

  • анкетування;

  • інші засоби моніторингу.




  1. Матеріали самоаналізу освітньої діяльності містять письмовий звіт про самоаналіз, копії навчальних планів та програм, таблиці, діаг­ностичні карти, матеріали анкетування тощо.

  2. Основними вимогами до письмового звіту про самоаналіз є:


об'єктивність і достовірність аналітичного матеріалу, оцінки реального стану з усіх напрямків діяльності закладу освіти;

  • повний всебічний виклад аналітичного матеріалу;

  • чітка структура і логічна послідовність;

  • порівняльна оцінка;

  • аргументованість і пояснення механізмів оцінювання;

  • встановлення причинно-логічних зв'язків у викладі;

  • доведення фактами;

  • наявність додатків: таблиць, графіків, діаграм тощо;

  • обґрунтованість висновків щодо нововведень та інших аспектів діяльності школи ;




  • лаконічність та простота викладу матеріалу;

відповідність вимогам Інструкції з ведення ділової документа­ції у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, за­твердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23 червня 2000 р. за № 240.

  1. Звіт про самоаналіз розглядається на засіданні педагогічної ради




^ ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН

ОПИСОВОЇ ЧАСТИНИ

«САМОАНАЛІЗУ ТА САМООЦІНКИ

ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ»

(назва)

з року по рік

_________________________

І. Вступна частина:

  • який період відображено в самоаналізі?

  • які теоретичні матеріали, практичний досвід були використані під час підготовки матеріалів?

  • які критерії, показники, параметри освітньої діяльності бра­лись до уваги?

  • який був використаний інструментарій для збору, вимірюван­ня та оцінювання інформації?

  • як здійснювалась обробка інформації?

  • які загальні тенденції в розвитку закладу були виявлені?

  • які напрями освітньої діяльності розвиваються на низькому рі­вні?

  • які перспективи розвитку закладу?

Інформаційна довідка про навчальний заклад:

  • повна назва школи, засновник, власність, традиції, особливі досягнення;

  • відомості про контингент учнів: загальна кількість, рух учнів, середня наповненість класів по паралелях, по школі; класи-комплекти;

  • відомості про педагогічні кадри, кваліфікація, вік, стаж;

  • вакансії;

  • сумісники;

  • групи продовженого дня, зміни;

  • підвіз дітей в школу;

  • характеристика мікрорайону, авторитет школи в мікрорайоні;

  • проблеми, які потребують нагального вирішення.

II. Аналіз результативності навчально-виховного процесу:

  • рівень навчальних досягнень (показники якості навченості по предметах, по класах, по школі або середні бали);

  • продовження навчання учнів 9-х класів;

  • вступ випускників у вищі навчальні заклади;

  • участь учнів у конкурсах, предметних олімпіадах, інтелектуа­льних турнірах;

  • види і форми діагностування навченості (успішності) адмініс­трацією навчального закладу та працівниками відділу освіти та РМК;

  • застосування моніторингових досліджень у навчально-виховному процесі.

Аналіз базової і додаткової освіти:

  • дотримання наступності;

  • зв'язок базового і профільного навчання;

  • обов'язкові та авторські програми;

  • застосування нових технологій;

  • виконання програм;

  • динаміка якості викладання предметів;

  • показники якості навченості (успішності) по предметах (порів­няльний аналіз);

  • стимулювання учнів за успіхи у навчанні.

Аналіз здійснення обов'язкової освіти:

  • чи всі діти в мікрорайоні охоплені навчанням?

  • чи притаманні школі явища плинності учнів?

  • заходи щодо збереження контингенту учнів;

  • зв'язок з дошкільними установами;

  • робота з громадськими закладами та організаціями;

  • робота щодо охорони прав дитинства.

III. Аналіз організації навчально-виховного процесу:

  • дотримання пріоритетних принципів реформування навчально-виховного процесу (демократизація,гуманізація,диференціація,інтеграція навчання);

  • комплектування класів, забезпечення варіативного навчання;

  • навчальний план, навчальні програми, календарні плани;

  • організація роботи школи щодо виконання Закону «Про мо­ви»;

  • методичний супровід навчально-виховного процесу;

  • рівень викладання навчальних предметів;

  • оцінювання знань, умінь і навичок;

  • самооцінка ведення шкільної документації.

^ IV. Аналіз системи врядування закладом освіти:

  • моделювання школи;

  • планування роботи;

  • структура закладу освіти;

  • структура врядування;

  • створення цілісної системи інформаційно-аналітичного забез­печення;

  • оперативність і доцільність управлінських рішень;

  • система стимулювання роботи педагогічних працівників;

  • якість здійснення діагностики і моніторингу елементів навча­льно-виховного процесу;

  • ефективність внутрішкільного контролю;

  • застосування інноваційних моделей управління.

^ V. Аналіз системи виховної роботи:

  • реалізація педагогічної концепції, яка лежить в основі вихов­ної роботи закладу;

  • рівень спеціалізації випускників;

  • забезпечення єдності фізичного, духовного та інтелектуально­го розвитку особистості;

  • експериментальна дослідницька виховна робота;

  • координація всіх виховних заходів, їх доцільність, достатність, розумний чіткий ритм;

  • інтеграція виховних дій в комплексі;

  • національне спрямування виховної роботи у школі;

  • впровадження нових форм і методів виховання учнів, їх ефек­тивність;

  • діагностування рівня вихованості;

  • результативність виховної роботи;

  • управління виховною роботою;

  • методичний супровід виховної роботи.

^ VI. Аналіз роботи з педагогічними кадрами:

  • укомплектованість школи педагогічними працівниками з від­повідною освітою;

  • дотримання норм трудового законодавства;

  • якісний склад педагогічних кадрів;

  • діагностування професійної компетентності та особистих яко­стей педагогів;

  • розподіл педагогічного навантаження;

  • заходи щодо зміцнення складу педагогічних працівників та їх захисту;

  • прогнозування якісного і кількісного складу педагогічних пра­цівників;

  • стимулювання праці педагогічних працівників;

  • формування управлінського резерву;

  • доцільність розстановки кадрів для врядування закладом осві­ти (заступники директора, керівники методоб'єднань, класні керівники);

  • дотримання управлінської етики при оцінюванні процесів та результатів педагогічної діяльності;

  • застосування діагностичних методик та методів експертного оцінювання під час атестації кадрів;

  • врахування самооцінки, оцінки батьків та учнів для формуван­ня констатуючої атестаційної оцінки;

  • стимулювання соціально-психологічної адаптації молодих учителів;

  • морально-психологічний мікроклімат у педагогічному колек­тиві;

  • формування високої педагогічної культури учителів;

  • стимулювання якісної роботи учителя.

VII. Матеріально-технічне забезпечення:

  • відповідність будівель та приміщень навчального закладу реа­лізації завдань освітніх програм;

  • утримання додаткових шкільних приміщень;

  • організація підсобного господарства;

  • стан навчальних кабінетів, лабораторій, бібліотеки, майсте­рень, спортзалів, спортмайданчиків, навчально-дослідних ді­лянок;

  • робоче місце учня і вчителя;

  • ефективність роботи шкільної бібліотеки, забезпеченість під­ручниками;

  • стан комп'ютеризації навчального закладу, рівень комп'ютерної грамотності;

  • дотримання техніки безпеки, температурного режиму і саніта­рно-гігієнічних норм;

  • фінансове забезпечення діяльності закладу освіти;

  • збереження шкільного майна;

  • охорона і використання землі, яка надана школі.

VI!!. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнів та працівників закладу:

  • встановлення взаємозв'язку діяльності школи і сім'ї;

  • налагодження взаємодії навчального закладу з іншими органі­заціями та закладами;

  • запобігання негативному впливу соціального середовища та виховання дітей;

  • дотримання прав і свобод учасників навчально-виховного процесу;

  • надання соціальної підтримки дітям-сиротам, дітям, позбавле­ним батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сі­мей;

  • організація медичного обслуговування та харчування учнів;

  • моральне та матеріальне стимулювання педагогів, учнів, бать­ків;

  • стан дитячого травматизму;

  • престиж школи в мікрорайоні, області;

  • додаткові напрямки та показники освітньої діяльності.



IX. Висновки.

Самооцінка.

Основні напрямки розвитку навчального закладу.

Схожі:

До самоаналізу освітньої діяльності iconПоложення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про наукову І науково-технічну діяльність", "Про авторське право І суміжні права", "Про науково-технічну інформацію", "Про наукову...
До самоаналізу освітньої діяльності iconПоложення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Про наукову І науково-технічну діяльність", "Про авторське право І суміжні права", "Про науково-технічну інформацію", "Про наукову...
До самоаналізу освітньої діяльності iconДонецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Становлення нової освітньої парадигми неперервної освіти дорослих, готовність навчатися впродовж життя – головна вимога часу, яка...
До самоаналізу освітньої діяльності icon2. Урок відносно самостійна ланка у системі навчання
Схеми аналізу уроків за різними аспектами. Орієнтовна схема комплексного аналізу уроку. Орієнтовні схеми аналізу уроків відповідно...
До самоаналізу освітньої діяльності iconПровадження освітньої діяльності у Чигиринському технікумі Уманського...
Провадження освітньої діяльності у Чигиринському технікумі Уманського державного аграрного університету здійснюється відповідно до...
До самоаналізу освітньої діяльності iconЗ/п Показники освітньої діяльності
Забезпечення навчального закладу педагогічними кадрами робота вчителів за фахом
До самоаналізу освітньої діяльності iconЗ/п Показники освітньої діяльності
Забезпечення навчального закладу педагогічними кадрами робота вчителів за фахом
До самоаналізу освітньої діяльності iconКнига наказів з кадрових питань
Ліцензія на право здійснення закладом освітньої діяльності. Відтиски печатки, штампу
До самоаналізу освітньої діяльності iconОцінювання освітніх інновацій та заявок на проведення дослідно-експериментальної...
Узгодженість змісту освітньої інновації з нормативно-правовими актами, чинним законодавством, що регламентують функціонування освітньої...
До самоаналізу освітньої діяльності iconНаказ
Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка