Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році




Скачати 350.33 Kb.
НазваПро підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році
Сторінка1/3
Дата конвертації11.03.2013
Розмір350.33 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
  1   2   3



Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році

Шановні колеги, запрошені!

Слайд 1,2

Минув ще один навчальний рік. Ще один відрізок шляху, по якому йшли ми з вами разом долаючи проблеми й негаразди, несучи світло знань до своїх учнів. Рік що минув запам’ятається тривалими перервами у навчанні через загострення епідемічної ситуації, нестачею коштів на матеріально-технічне забезпечення шкіл, реалізацію важливих проектів їх життєзабезпечення, змінами на міністерському Олімпові, і, як наслідок, черговими заявами про необхідність скорочення мережі шкіл, змінами законодавства з питань освіти. Однак рік що минув запам’ятається й досягненнями наших вчителів, учнів, що є свідченням того, що освітня система району – динамічна структура, що йде в ногу з часом, задовольняючи потреби населення району у наданні якісних освітніх послуг.

Є досягнення, є й проблеми аналіз яких надає нам змогу критично оцінити власну діяльність, внести відповідні корективи й рухатися далі. Розглянемо роботу окремих ланок освітньої системи району.

^ Дошкільна освіта

Організація роботи дошкільних навчальних закладів у районі здійснюється відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 та спрямована на реалізацію основних завдань дошкільної освіти.

Стан мережі дошкільних навчальних закладів та їх укомплектованість перебувають під постійним контролем райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування та відділу освіти.

Починаючи з 2000 року, у дошкільних закладах району спостерігалась тенденція до скорочення контингенту дітей, що призвело до закриття не лише груп, а й дошкільних установ.

Слайд 3

Серед причин закриття дитячих садків визначено, насамперед, складну демографічну ситуацію, що відображається у низькому рівні народжуваності, незайнятість населення, а відтак можливість батьків бути з дитиною вдома, низький прожитковий мінімум населення (батьки не бажають нести додаткових витрат, пов’язаних із перебуванням дитини у дошкільному навчальному закладові).

Скорочення мережі функціонуючих дитсадків поставило перед відділом освіти проблему пошуку компенсаторних дій з метою застосування нових форм надання дошкільної освіти та залучення дітей до дошкільних закладів, груп для своєчасного і повноцінного їх розвитку. Так працює дошкільна групу на базі Хмельницької ЗОШ І-ІІст., працюють навчально-виховні комплекси «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад» у селах Новомихайлівці та Широкому Яру. Планом заходів щодо відновлення ДНЗ (груп), відкриття НВК та груп на базі приміщень шкіл у Чернігівському районі на 2009-2010 роки передбачалася реорганізація у НВК шкіл Хмельницької ЗОШ І-ІІ ст.,Стульневської ЗОШ І-ІІІст., Довгинської ЗОШ І-ІІст. У Хмельницькій ЗОШ створено всі умови для початку повноцінної роботи дошкільної групи, бракує коштів на введення додаткових посад, у Довгинській ЗОШ виконано роботи з реконструкції приміщень для потреб дошкільнят, проект реконструкції зовнішніх електричних мереж, у зв’язку із збільшенням потужностей електричних приладів, у розробці, проблеми із реорганізацією Стульневської ЗОШ далі планів поки що не пішли.

Слайд 4

У 2010 році мережа дошкільних закладів становила 13 одиниць, з них 11 ясел-садків, 2 НВК «школа-сад». Чернігівські ясла-садки «Малинка», «Веселі дзвіночки» ліквідовано (протокол загальних зборів засновників СТОВ «Токмачани» від 01 серпня 2009р, протокол №1 зборів співвласників майнових паїв ПСП ім.Калініна від 24 липня 2009р.). Дошкільні установи не функціонували понад десять років, їх матеріально-технічна база прийшла у повну непридатність.

Слайд 5

Проектна потужність працюючих дошкільних навчальних закладів розрахована на 572 місця та 15 місць в дошкільній групі, організованій при Хмельницькій ЗОШ. Охоплено дошкільною освітою 438 дітей, що складає 48% від загальної кількості дітей дошкільного віку в районі. Охоплення дітей 5-річного віку складає 100%, що на 12% більше у порівнянні із минулим роком). Щороку з березня по червень у загальноосвітніх школах організовано підготовку дітей, які підуть до першого класу. Це дає можливість за короткий термін підготувати дітей до школи. У 2009-2010 навчальному році, за підтримки Чернігівської селищної ради, продовжила роботу група при Чернігівському ясла-садку №2 «Сонечко» для дітей, які часто хворіють.

Слайд 6

Вжиті заходи щодо надання обов'язкової дошкільної освіти не дають підстав для самозаспокоєння: хоч за останні 5 років має місце незначна тенденція до зростання рівня охоплення дітей дошкільною освітою, значна кількість дітей позбавлена можливості отримати належне виховання і навчання в дошкільному навчальному закладі. У селищі відсоток охоплення дітей дошкільною освітою складає 61 %, у сільській місцевості – 39%. Державою ж визначено орієнтир: охопити освітою у ДНЗ 100 % дітей 5-річного віку, інших – на рівні 75%. Слід визнати, що за рік що минув позитивних зрушень у цьому питанні не відбулося. Так і не поновив роботу Стульневський ясла-садок, працювали сезонно Просторівський, Обіточненський, Новоказанкуватський ясла-садки, останній після зими так і не поновив роботу, не з’явилися дошкільні навчальні заклади у Панфілівці й Хмельницькому.

Тісна співпраця відділу освіти з райдержадміністрацією, фінансовим управлінням, органами місцевого самоврядування сприяє відновленню, збереженню дошкільних навчальних закладів. Забезпечено своєчасну виплату заробітної плати, виконуються вимоги ст. 57 Закону України «Про освіту» в частині виплати грошової винагороди педагогічним працівникам за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків, виділяються кошти на поповнення та заміну зношеного обладнання, заміну водогонів, ремонт опалювальних систем, придбання меблів тощо. Незважаючи на те, що вік функціонування дошкільних навчальних закладів від 20 до 45 років, стан матеріально-технічної бази в них поліпшується. Окрім бюджетних коштів, ремонти груп ДНЗ проводяться за кошти батьків, спонсорів.

Слайд 7

Протягом 2009 року громадами села Владівка, селища Чернігівка реалізовані проекти Європейського Союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», що передбачали заміну старих дерев’яних вікон та дверей на металопластикові у Владівському та Чернігівському я/с №3. Загальна вартість мікропроектів склала, відповідно, 150 та 105 тис.грн. Фінансування проектів здійснювалося за рахунок коштів громад, ЄС та ПРООН, районного та обласного бюджету. Попри реалізовані проекти та вжиті заходи потребують капітального ремонту Богданівський, Новоказанкуватський, Новополтавський, Стульнівський дошкільні установи. Необхідно збільшити фінансування з метою покращення харчування, матеріально-технічної бази (ігрове та фізкультурне обладнання майданчиків не відповідає сучасним вимогам, потребує заміни технологічне обладнання на харчоблоках).

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.07 №1/9-394 про організацію харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, з метою належного виконання ст.35 Закону України «Про дошкільну освіту», питання харчування у 2009 році систематично розглядалися на нараді керівників ДНЗ та приймалися відповідні рішення. Питання організації харчування безпосередньо вивчалося. під час атестації ДНЗ.

Слайд 8

Дещо про якість харчування дошкільників. Середній показник виконання норм харчування за 2009 рік збільшився на 5% у порівнянні із 2008 роком (66%). Однак цей показник є ще досить далеким від нормативних вимог.

Слайд 9

Середній показник вартості харчування у 2009 році становить по місту 6грн (2008-4,7 грн.), по селу 6.73 грн. (2008р.-6грн.).

Результати виконання норм харчування дітей у дошкільних закладах за 2009 рік свідчать, що найкращі показники у Обіточненському ясла-садку «Оленка» та Владівському «Вербиченька» (86 відсотків, що на 8 більше у порівнянні із 2008р.), Новополтавському ясла-садку(75 відсотків, що на 19 відсотків більше проти 2008р.). Покращилось харчування у Чернігівському ясла-садку №3 (56 відсотків проти 52 у 2008 році) та Чернігівському ясла-садку №2 (56 відсотків проти 48 у 2008 році).

Слайд 10

Аналіз організації харчування дітей у ДНЗ на 01.01.10 свідчить про виконання натуральних норм по основних продуктах: масло вершкове (100%), цукор(100%), картопля (100%), олія соняшникова (100%), яйце (64%), м¢ясо (82%), овочі (62%). Поряд з цим лише на 45% виконуються норми по споживанню риби (у 2008-36%), на 50% молока, сиру кисломолочного на 50% (у 2008-26%), на 10% сиру твердого. Проблеми виникли через обмежене бюджетне фінансування та несвоєчасне надходження молочно-кислих продуктів у торгову мережу (призупинено роботу місцевого молокозаводу). Залишається характерним у раціоні дітей недостатня кількість м¢ясних, рибних, молочних та кисломолочних продуктів, фруктів, соків, яєць. Це не дає можливості забезпечити збалансований раціон дітей, що є основною умовою підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей Очевидно що для вирішення проблеми не використано усі резерви, зокрема що стосується виконання норм споживання овочів, молока. Це завдання під силу ДНЗ та органам місцевого самоврядування.

Встановлення плати для батьків різних категорій відповідає вимогам Закону України «Про дошкільну освіту» (міська місцевість – 50%, сільська місцевість – 30%) та постанов і наказів МОН України щодо Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах.

На виконання Законів України «Про охорону праці», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», основ законодавства про охорону здоров'я та фізкультурно-оздоровчу роботу відділом освіти райдержадміністрації прийнято відповідні управлінські рішення щодо проведення організаційно-просвітницьких фізкультурно-оздоровчих заходів у дошкільних навчальних закладах. Напрацьований позитивний результат в організації роботи фізкультурно-оздоровчого напрямку в Чернігівському ясла-садку №2 «Сонечко».

Слайд 11

Навчально-виховний процес в дошкільних установах здійснюють 55 педагогів, з яких 28 мають вищу педагогічну освіту (51%), що на 5% більше проти минулого року. Таким чином частка педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів району, які мають повну вищу освіту зростає.

Всі дошкільні навчальні заклади району працюють за регіональною програмою «Дитина в дошкільні роки». Керуючись Законом України «Про дошкільну освіту», на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.01.09 №41 «Про впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» та відповідного рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 21 березня 2008 року (протокол №3/2-2), наказу управління освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 16.03.09 № 166 «Про впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» у 2009-2010 навчальному році колективи дошкільних установ працювали над вивченням нової програми.

З метою підвищення фахової майстерності педагогів та керівників дошкільних навчальних закладів, оптимізації організації та проведення освітньо-виховного процесу, підвищення мотивації, створення умов для розвитку творчості та самореалізації педагогів, відповідно до річного плану відділу освіти проводилася методична робота з педагогічними кадрами. З метою підвищення професійної майстерності щорічно педагоги проходять курсову перепідготовку на базі ЗОІППО.

Слайд 12

Протягом року було проведено семінари-наради для завідувачів ДНЗ на яких розглядалися питання результатів тематичних перевірок, управлінської діяльності керівника щодо впровадження моніторингу якості освіти, підсумків атестації ДНЗ, організації харчування, створення іміджу сучасного дошкільного навчального закладу та реклами у дошкільній освіті, професійної та управлінської компетентності керівника ДНЗ, використанні інтерактивних методів в роботі з педагогічними кадрами. На допомогу завідувачам методичним кабінетом підготовлено педагогічні орієнтири «Організація методичної роботи з педагогічними кадрами ДНЗ та НВК у 2009-2010 році» (серпень 2009), «Розвиток професійної компетентності творчого педагога як умова забезпечення якості освіти» (листопад 2009), «Організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» (січень 2010). Керівники всіх дошкільних установ отримували індивідуальну консультативну допомогу.

З метою підвищення рівня професійної компетентності вихователів щодо збереження та зміцнення здоров¢я дошкільнят засобами фізичного виховання на базі Чернігівського ясел-садка №2 була організована робота школи педагогічної майстерності «Використання нетрадиційних методів фізичного виховання дошкільників». Робота семінару-практикуму для вихователів ясельних груп «Організація роботи з дітьми раннього віку» на базі Чернігівського ясел-садка №3 була спрямована на підвищення професійної компетентності педагогів, забезпечення якості освітнього процесу в ДНЗ. На засіданнях обговорювалися актуальні питання організації та проведення освітньо-виховного процесу в групах раннього віку за Базовою програмою «Я у світі». Узагальнено методичні рекомендації щодо адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного навчального закладу, створення предметно-ігрового середовища для малят, виховання батьків, які мають дитину раннього віку, методичні поради для батьків щодо добору та використання іграшок для дітей раннього віку.

У 2009-2010 навчальному році продовжувала роботу школа передового педагогічного досвіду музичних керівників. Започатковано обмін досвідом з цих питань із колегами сусідніх районів Запорізької області. З метою оптимізації освітньо-виховного процесу належна увага педагогічними колективами приділяється використанню нових методик, нетрадиційних підходів. В основу змісту дошкільної освіти покладено особистісно-орієнтовану модель співробітництва. З метою розвитку ранньої обдарованості в дошкільних закладах та НВК діють гуртки художньо-естетичного, музичного, образотворчого, гуманітарного спрямування («Умілі руки», «Школа паперових чудес», «Фантазії природи», вокальні «Дзвіночок», «Юні солісти», танцювальний «Дивограй» та інші). Їх робота сприяє реалізації природних здібностей, нахилів та інтересів дітей.

З метою формування позитивної суспільної думки щодо сучасної системи освіти, а також систематизації та узагальнення матеріалів історії становлення і розвитку дошкільних навчальних закладів проведено районного конкурсу «Наша історія».

З метою виявлення та стимулювання творчих пошуків педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів, поширення перспективного педагогічного досвіду в районі проводиться конкурс «Методист року-2010». Переможцями стали: І місце вихователь Чернігівського ясел-садка №3 Хлепітько І.В., ІІ місце вихователі Чернігівського ясел-садка №2 Крюкова О.О., Сулименко С.І, ІІІ місце вихователь Чернігівського ясел-садка №3 Кравцова Г.А., вихователь Чернігівського ясел-садка №2 Шинкарюк І..А. Керівникам ДНЗ та НВК слід активізувати роботу щодо вивчення, узагальнення та впровадження в практику досвіду педагогів, що сприятиме участі їх у конкурсі «Методист року».

Відповідно до рішення Запорізької регіональної експертної ради з питань ліцензування та атестації закладів від 29.12.09 протокол №90 визнано атестованим Обіточненський «Оленка» (наказ обласного управління освіти і науки від 30.12.09 №555) та Верхньотокмацький «Казка» (наказ обласного управління освіти і науки від 12.04.10 №220). Відділом освіти вивчалася управлінська діяльність ДНЗ щодо забезпечення умов і змісту розвитку особистості дитини через трудову та ігрову діяльність, впровадження моніторингу якості освіти.

З метою виявлення та аналізу проблем науково-методичного забезпечення розвитку професійної компетентності та реалізації творчої діяльності педагогічних кадрів ДНЗ району психологічною службою РМК розроблено прогностичну модель компетентного педагога, досліджено рівні творчої професійної компетентності. Методичним кабінетом підготовлено рекомендаційний бібліографічний список літератури на допомогу педагогічним працівникам в роботі над проблемною темою «Розвиток професійної компетентності творчого педагога як умова забезпечення якості освіти», орієнтовну тематику педагогічних рад, теоретичних та практичних семінарів.

З метою визначення рейтингу якості роботи методичних заходів, прогностичного спрямування тематики на наступний навчальний рік у березні-квітні 2010 року РМК проведено анкетування педагогічних працівників ДНЗ та НВК. Анкетуванням охоплено 66% педагогів із восьми ДНЗ та двох НВК.

Аналіз анкет свідчить, що всі педагоги працюють над проблемними темами, які співвідносяться з темою ДНЗ. Більшість керівників ДНЗ акцентують увагу на вдосконаленні професійної майстерності педагогічних працівників, підвищенні результативності навчально-виховного процесу шляхом впровадження новітніх технологій, впровадженні моніторингу, зміцненні фізичного здоров¢я дошкільників шляхом використання нетрадиційних методів загартування дитячого організму. Вирішення зазначених питань спрямоване на підвищення загального рівня професійно-педагогічної культури педагогів, збагачення сучасними й новими педагогічними технологіями, методами виховання й навчання дошкільників, впровадження державної Базової програми «Я у світі». Робота над проблемними темами викликана пошуком оптимальних шляхів підвищення якості освітнього процесу у всіх видах оздоровлю вальної, пізнавальної і творчої діяльності на основі особистісного, індивідуально-орієнтованого підходу. Педагогічними працівниками дошкільних навчальних закладів напрацьовано цікаві знахідки щодо створення саморобних музичних інструментів з підручного матеріалу та предметів побуту, моделювання проектної технології в роботі ДНЗ і сім¢ї, цікавих задач з математики та логіки. Очікуються позитивні результати в освітньому процесі шляхом упровадження та інтеграції різноманітних видів ігор, використанні сучасних методів і технологій взаємодії ДНЗ і сім¢ї з метою задоволення запитів батьків в освіті дошкільників, надання допомоги у вихованні дітей, створенні предметно-розвивального середовища, яке стимулює самостійні творчі прояви дітей. Педагоги впроваджують в практику елементи інноваційних технологій. Це є свідченням тісного зв’язку теорії та практики.

З метою впровадження Базової програми «Я у світі» працюватиме проблемна група на базі РМК «Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу дошкільних навчальних закладів».

  1   2   3

Схожі:

Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році icon«Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної...
Педагогічних колективів навчальних закладів протягом 2010/2011 навчального року засвідчує дієвість організаційних заходів управлінських...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconНака з смт Золочів
Про підсумки розвитку загальної середньої та дошкільної освіти у Золочівському районі у 2009-10 навчальному році та завдання на 2010-2011...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconПро підсумки роботи відділу освіти Якимівської районної державної...
Програми роботи з обдарованою молоддю 2008-2010 р.”, “Районної цільової програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю на 2011-2015...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconУ минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом...
Програми розвиту освіти Якимівського району на 2011-2012 роки, мета якої – забезпечення умов рівної доступності для населення до...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо вивчення суспільних дисциплін у новому...
Методичні рекомендації щодо вивчення суспільних дисциплін у новому 2010\2011 навчальному році
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconЗолочівська районна державна адміністрація Відділ освіти Рішення...
Рда оберемок Н. В. «Про підсумки роботи відділу освіти та закладів освіти району в 2010 році» колегія відзначає, що відділ освіти...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо вивчення предметів суспільно-гуманітарного...
У 2010 —2011 навчальному році учні 6 10 класів навчатимуться за програмою “Історія України. Всесвітня історія. 5 – 11 класи”, котра...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо викладання історії в 2012-2013 навчальному...
Учні 5-9 класів навчальних закладів опрацьовуватимуть програму «Історія України. Всесвітня історія. 5-9 класи» (2010 рік)
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconМетодичні рекомендації щодо проведення Першого уроку у 2010-2011 навчальному році
У зв’язку з відзначенням у 2010 році 65-ї річниці визволення України та перемоги у Великій Вітчизняній війні Урядом України 2010...
Про підсумки діяльності системи освіти Чернігівського району у 2009-2010 навчальному році щодо забезпечення умов доступності якості освіти для населення регіону та першочергові завдання у новому 2010-2011 навчальному році iconОдноробівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
На виконання наказу №212 від 01. 09. 2010 року по відділу освіти Золочівської рда «Про організацію методичної роботи в 2010-2011...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка