Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе




Скачати 69.57 Kb.
НазваПедагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе
Дата конвертації13.03.2013
Розмір69.57 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
ПР березень 2012

Про систему роботи

вчителя української мови та літератури

Іванової Оксани Володимирівни
Іванова Оксана Володимирівна закінчила Кіровоградський державний педагогічний університет імені В.Винниченка в 2004 році. Має 23 роки педагогічного стажу.

Оксана Володимирівна вважає, що на сучасному етапі розвитку нашої держави постала проблема відродження й перебудови національної системи освіти «як найбільш важливої ланки у вихованні свідомих громадян Української держави» (Державна національна програма «Освіта»). Тому особливої актуальності набувають проблеми формування творчої особистості, виховання молодої людини як громадянина на основі оволодіння гуманістичними цінностями, нормами демократичної культури.

Тому вона вважає, що головна мета школи – збудити, дати виявитися самостійним творчим силам дитини, виховати людину з широким розумінням своїх обов’язків, з незалежним високим розвиненим розумом, таку людину, яка проведе в життя свою незалежну думку. Ця людина має бути творчою та успішною. А нова школа – школою творчості та успіху.

Діяльність учителя української мови та літератури повинна бути спрямована на створення такої системи, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей учнів.

Основними принципами в досягненні цієї мети Оксана Володимирівна вважає:

  • ^ Принцип творчої діяльності, самодіяльності та самостійності учнів.

У процесі навчання вона виявляє творчі сили дитини, розвиває її самостійність у пошуку істини шляхом залучення до різних видів творчої діяльності. Узгоджена з віком творча діяльність сприяє підвищенню мотивації до навчальної праці, розвитку інтелекту, максимальному розвитку здібностей.

  • ^ Принцип демократизації.

Це співробітництво педагога та учнів, відхід від авторитарного стилю.

  • Принцип гуманізації взаємин педагога та учня.

Сприйняття особистості учня, як вищої соціальної цінності, визнання його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності.

Гіпотеза впровадження проекту «Формування творчої особистості учня на уроках української мови та літератури» полягає у тому, що формування та розвиток творчих здібностей та творчої особистості повинно відбуватися через спільну творчу співпрацю, яка передбачає творчі стосунки вчитель – учень, учень – учень, учитель – батьки.

У своїй роботі кожний Іванова Оксана Володимирівна користується такими заповідями :

  • Кожна дитина талановита.

  • Кожна дитина має право на помилку.

  • Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.

У таких умовах педагог повинен бути :

Педагог



Філософ Майстер Психолог


Віра в життя Віра в дитину Віра в себе
Завданням роботи є впровадження інтерактивних методів та прийомів для того, щоб стимулювати й розвивати творчі здібності учнів, формувати творчу особистість школярів.

Робота з дітьми щодо впровадження цього завдання полягає в тому, щоб виявити ці творчі здібності та задатки. На уроках української мови та літератури повинні мати місце творчі диктанти, завдання, складання та розігрування діалогів на задану тему, створення віршів за опорними словами або початком. Все це активізує, а також стимулює розум, надихає на творчі думки.

Починаючи з п’ятого класу, учні знайомляться з такими формами роботи як «асоціативний кущ», «сенкан», «ажурна пилка». Невід`ємною частиною роботи є робота в групах, парах, призначення учнів-консультантів для роботи зі школярами, які мають труднощі.

Як же можна використати інтерактивні методи на уроках української мови та літератури ?

«Асоціативний кущ»
Метод «асоціативний кущ» особливо вдається на уроках з розвитку зв’язного мовлення та під час уроків-аналізів образів літературних героїв. Так у 7 класі під час вивчення твору А. Чайковського «За сестрою», учнів «одягають» головного героя Павлуся в ті риси характеру, які, на їх погляд, властиві йому. На дошці з`являється асоціативний кущ

чесний

винахідливий рішучий





волелюбний цілеспрямований

Павлусь


кмітливий

стійкий у вірі

відважний

Метод «асоціативного куща» раціонально використовувати на уроках зв’язного мовлення, виразного читання. Пропонуємо «асоціативний кущ» до слова пісня. Урок української літератури в 7 класі за темою «Виразне читання народних пісень напам’ять».


Ефективним для розвитку творчих здібностей учнів є метод «ажурна пилка», який дозволяє кожному школяру виступити в ролі вчителя, передаючи свої знання однокласникам. Використання цього методу дає можливість ознайомлення з новим і систематизації картини теми. Взагалі це групова робота, але саме вона дає школярам відчути сою значущість.
«Ажурна пилка»
Створюються «домашні» та «експертні» групи. Готується матеріал для «домашньої» групи. Кожний учень повинен входити в дві групи. Спочатку школярів об’єднують у «домашні» групи, а потім створюються «експертні». Для роботи використовуються кольорові картки та роздаються учням. У кожній «домашній» групі всі її учасники повинні мати картки різних кольорів, а кожній «експертній» - однакові. Далі дається завдання «домашнім» групам, наголошуючи, що кожний повинен опрацювати інформацію на достатньому рівні. Після завершення роботи «домашніх» груп пропонується учням розійтися по своїх «кольорових» групах, де вони стануть експертами з окремої теми. Учні повинні уважно слухати представників і аналізують матеріал. Після завершення роботи пропонується школярам повернутися «додому». Кожний має поділитися інформацією, отриманою в «експертній» групі. Завдання «домашніх» груп у цьому випадку є остаточне узагальнення та корекція всієї інформації. Заключний етап – презентація у вигляді схем, таблиць, графіків або малюнків.

Пропонується творча робота учнів 7 класу за темою «НЕ і НІ з прислівниками». Урок української мови.



Такий метод доречно використовувати на уроках української мови та літератури як під час узагальнення теми, так і під час вивчення нового матеріалу.

Цікавим є метод проектів, який використовується на уроках з метою організації самостійної та самоосвітньої діяльності учнів.

З точки зору розвитку творчої особистості та творчих здібностей, цей метод ідеально підходить для реалізації мети, яку поставить учитель перед собою. Це й інсценізація, і створення репортажів з улюбленим героєм, і підбір цитатного матеріалу, і складання тестових завдань, і створення галереї малюнків тощо.

Багатий текст – шлях до оволодіння мовними скарбами. Опора на текст при вивченні мовного явища ніби зближує те, що лежить на поверхні: слово – об’єкт лінгвістики і слово – елемент, вияв образного, художнього мислення. Це дає поштовх асоціативному мисленню, розширює погляд на суть речей, явищ. Учень уважно вслуховується в слова, які надихають його на створення мальовничого сюжету (твір-есе, твір-опис). Об`єднані в образному малюнку, вони активізують творчу уяву, мислення, фантазію.

На кожному уроці повинно звучати «живе» слово. Тому кожен урок української мови та літератури має розпочинатися з поетичної хвилинки. Ці хвилинки допомагають школярам розкрити свої творчі здібності та задатки.

Працюючи в режимі постійних шукань та новизни, учні розвивають мислення й уяву, набувають комунікативних навичок монологічного та діалогічного мовлення, виявляють творчі здібності. Уроки української мови та літератури стають бажаними, адже на них створюються поезії, казки, художні пейзажі, роздуми, інсценуються власні та авторські уривки, придумуються лінгвістичні ігри та кросворди, тестові завдання, розробляються кейс-портфоліо, портфоліо-презентації.
Результативність діяльності.

2008/2009

  • Костючик Юлія, 6 клас, учасниця районного етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені П.Яцика;

  • Боднарчук Тетяна, 6 клас, учасниця районного конкурсу «Найкращий читач року»

  • Костючик Юлія, 6 клас, учасниця районної предметної олімпіади з української мови;

  • Жих Євгенія, 7 клас, учасниця районної предметної олімпіади з української мови;

2009/2010 н.р.

  • Костючик Юлія, 7 клас, учасниця районного етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені П.Яцика;

  • Боднарчук Тетяна, 7 клас, учасниця районного конкурсу «Найкращий читач року»

2010/2011 н.р.

  • Костючик Юлія, 8 клас, учасниця районного етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені П.Яцика;

  • Боднарчук Тетяна, 8 клас, учасниця районного конкурсу «Найкращий читач року»

  • Костючик Юлія, 8 клас, учасниця районної предметної олімпіади з української мови;

  • Жих Євгенія, 9 клас, учасниця районної предметної олімпіади з української мови.

2011/2012 н.р.

  • Костючик Юлія, 9 клас, учасниця районного етапу Всеукраїнського конкурсу знавців української мови імені П.Яцика;

  • Боднарчук Тетяна, 9 клас, учасниця районного конкурсу «Найкращий читач року»

  • Костючик Юлія, 9 клас, учасниця районної предметної олімпіади з української мови;

  • Кушнір Аліна, 8 клас, учасниця районного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Т.Шевченка

  • Боднарчук Тетяна, 9 клас, учасниця районного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Т.Шевченка

  • Костючик Юлія, 9 клас, ІІІ місце на районному етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Т.Шевченка

  • Берега Олександр, Кушнір Аліна, 8 клас, переможці районного конкурсу «Інгулецька росинка» в театральному жанрі».


ЗД з н-в роботи Погорєла Т.М.




Схожі:

Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconМартинюк Анатолий Васильович, учитель біології. Стаж роботи 29 років....
Мета: визначити причини та шкоду суспільству марновірності людей. Визначити що таке марновірність та віра І відмінності між цими...
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconЗавдання «Розробити систему електропривода механізму пересування...
На тему: Розробити систему електроприводу пасажирського ліфта Q=320кг в умовах «чп віра xxi»
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconПономаренко Віра Ульянівна

Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconКрасноармійський
Щасливе дитинство І радість – поняття неподільні. «Турбота про здоров’я – основна мета виховання. Від оптимізму, бадьорості дітей...
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе icon"Різні терміни"
Віра в те, що загальні поняття не існують незалежно від окремих речей, а є специфічними формами пізнання дійсності
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconМово! Велична молитво наша у своїй нероздільній трійці, що єси Ти...
Мово! Велична молитво наша у своїй нероздільній трійці, що єси Ти І бог Любов, І бог-Віра, І бог-Надія
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconРекомендації щодо порядку укладення договорів між сторонами
Релігія (від лат religio – зв'язок) особлива форма усвідомлення світу, основою якої є віра в надприродне, І яка включає в себе сукупність...
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconПрезентація книги С. Сурмач “Я, Віра… Вінок сонетів ” Розроблено: Багрій М. Г
Сивіють І народжуються роки – минають століття, життя триває. За вікном ХХІ століття, а людство досі не дало однозначної відповіді...
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconУкраїнська мова. Вчитель Віра Петрівна Коваленко
Як пов’язати епіграф з темою заняття? (Учні за допомогою вчителя формують мету заняття)
Педагог ф ілософ Майстер Психолог Віра в життя Віра в дитину Віра в себе iconВідбірково тренувальні збори на Всеукраїнську
Віра та Аня відвідують математичний гурток, в якому більше 91 хлопців. Знайти найменшу можливу кількість хлопців в гуртку
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка