Актуальні питання державного брендінгу в Україні




Скачати 48.72 Kb.
НазваАктуальні питання державного брендінгу в Україні
Дата конвертації15.03.2013
Розмір48.72 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Актуальні питання державного брендінгу в Україні.

Кутузова Ольга Андріївна

Студентка IV курсу

Відділення: Міжнародна інформація

Інститут міжнародних відносин

Київський національний університет ім. Т. Шевченка
Завдання щодо формування позитивного іміджу за кордоном набуває для України дедалі більшого практичного значення. Аналіз міжнародного іміджу України демонструє, що стан справ у країні є кращим, ніж існуючі уявлення громадян Європи та США. Створений іноземними засобами масової інформації імідж україни є досить фрагментарним та поверховим.

Насьогодні у Європі Україна асоціюється, насамперед, з помаранчовою революцією, успіхами футболу, з жінкою із цікавою зачіскою та Кримом. Іншими характеристиками держави постають корумпованість, залежність від Російської Федерації, непрофесійність державного апарату, наслідки Чорнобилю, відсутність зв’язків із міжнародними засобами масової інформації. Для виправлення ситуації, що склалася, українським урядом було розроблено Державну цільову програму формування позитивного іміджу України на 2007-2010 роки. Державна програма має за мету організацію проведення органами державної влади впродовж 2007-2010 рр. скоординованої, планомірної та професійної комунікаційної кампанії, спрямованої на підвищення міжнародного авторитету України у політичній, економічній та культурній сферах.

Прийняття посади Міністра закордонних справ України Арсенієм Яценюком передбачало розробку та передання урядові нового проекту концепції державної програми формування позитивного іміджу України на 2007-2010 рр. 30 березня 2007 р. Арсеній Яценюк заявив, що Міністерство Закордонних Справ не готове реалізувати попередню програму до 2008 р. Зараз, у світлі останніх подій, постійних змін команд, що знаходяться при владі, можна із впевненістю казати, що Україна не впорається і з оновленою програмою, виникне необхідність розробки нового зовнішньополітичного курсу.

Безперечно, зусиль уряду недостатньо для виконання такого складного завдання. Для просування власного бренду Україна повинна залучити світових та національних фахівців паблік рілейшнз, впровадити активну інформаційну політику. Залучення іноземних компаній, інвесторів дозволить інвестувати не лише кошти, а й знання, досвід, міжнародні зв’язки. Насамперед, необхідно проінформувати міжнародну спільноту про наявність галузей співпраці в економіці, наявність кваліфікованої робочої сили, багатого сировинного потенціалу, родючої землі, тощо.

Для успішної реалізації національної програми «Бренд України» потрібна координація праці державних органів та відповідних органів компетентним спеціалістом. Раніше цю посаду обіймав Роман Шпек, який зараз очолює українську дипломатичну місію при ЄС, але практично координація цієї діяльності відсутня.

Фінансування діяльності зі створення бренду України можна розподілити між урядом та бізнес-організаціями, оскільки будь-які внески в цю сферу є виключно прибутковими.

У жовтні 2006 р. в Київі відбувся міжнародний самміт “PR Days in Ukraine”, під патронатом Міністерства Закордонних Справ України, Міжнародної Асоціації зв’язків з громадськістю, Української Ліги зв’язків з громадськістю. Це - перший захід такого масштабу в Україні, який зробив вагомий внесок у розробку та реалізацію Державної цільової програми. Основною метою заходу був вихід на європейські та світові стандарти в області професії паблік рілейшнз.

На жаль, Україна поки ще не повністю усвідомила всю важливість брендінгової кампанії, яка б могла допомогти на шляху до вступу у Європейський Союз. Україну необхідно поєднати з Європою в уявленнях іноземних громадян, необхідно представити державу як молоду і перспективну, підвищити туристичну привабливість. Сусідні країни, такі як Польща, Болгарія, Румунія, впровадили брендінгові кампанії та зараз мають можливість спостерігати їх дієвість на практиці. Приклади цих країн, які повільно, але впевнено будували власний оновлений імідж, які зіштовхнулися із тими самими проблемами у розвитку, що і Україна, можуть стати у нагоді у проведенні брендінгової кампанії для представлення світовій спільноті нової України, що пріоритетом своєї діяльності ставить європейську інтеграцію.

Бренд країни не тільки впливає на економічні відносини, інвестиційну привабливість та залучення туристів, а й має стратегічне значення у таких процесах як розширення НАТО або ЄС (наприклад, відсутність позитивного іміджу країн Східної Європи негативно відбивається на економічному розвитку та зменьшує шанси щодо членства в основних інститутах Європи).

Позитивне сприйняття України різними цільовими аудиторіями є фактором, який безпосередньо впливає на соціально-економічний розвиток та зовнішньополітичні відносини.

Створення бренду країни – засіб для підвищення привабливості товарів країни-виробника. Якщо проаналізувати товари, експортовані розвинутими країнами та країнами, що розвиваються, очевидним є той факт, що основні статті прибутку розвинутих держав складає експорт вироблених товарів, які завдяки маркетингу продаються як бренди. Україна та інші країни, що розвиваються, експортують сировину: сталь, хімічні продукти, зірнові культури. Серед добре розвинутих українських брендів можна виділити лише декілька: Roshen, Nemiroff, тощо. Також існують бренди українських персоналій: Руслани Лижичко, А. Шевченко, братів Клічко, але вони не впливають безпосередньо на економіку країни, хоча для формування загального іміджу, вони є досить важливими.

В світлі останніх подій початку квітня (політичної кризи в країні) важко визначити як змінився імідж України на світовій арені. З одного боку, увага всієї світової спільноти привернута до подій, що розгортаються, а з іншого, українське суспільство ще більше асоціюється із дестабілізацією та непослідовністю у своїх діях, це може стати на заваді розвитку зовнішньополітичних відносин, залученню іноземних інвестицій, іміджу держави в цілому. Без проведення адміністративної, правової, соціальної реформ, без підвищення ефективності зовнішніх стосунків Україна може не сподіватись на суттєве покращення власного іміджу.

^ Ключові терміни:

  1. Бренд( лат. brend - клеймо, тавро, сканд. brandr - палити, випалювати) - уявлення про товар, про його марку, що формується у працівників власника бренду, у людей, які займаються розповсюдженням, продажем та поставкою товару або послуги, у споживачів; поєднання окремих вражень про продукт у загальне ціле.

  2. Атрибути бренду – це комплекс властивостей об’єкту споживання, направлений на підтримку єдності сприйняття даного об’єкту.

  3. Брендінг – діяльність зі створення довгострокового переважання товару на ринку, яка базується на одночасному впливі на споживача товарного знаку рекламних звернень, матеріалів сейлз промоушн, логотипу та інших елементів реклами, об’єднаних певною ідеєю та типовим оформленням, що виділяють товар з-поміж конкурентів та створюють його образ.

  4. Управління брендом - це процес управління торговими марками з метою стратегічного збільшення вартості бренду.

  5. Вектор бренду – це напрямок, у якому бренд буде створений та у якому він буде розвиватися, це форма трансформації цінності в об’єкт бажання шляхом спрямованого комунікативного впливу, яка глобально визначає весь процес створення бренду.

  6. Позиціювання - це сукупність раціональних переваг бренду, яка дозволяє зайняти певну позицію у свідомості споживача.

Схожі:

Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconАктуальні питання держави та права. (Одеська державна юридична академія), 09. 06. 99

Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconАктуальні проблеми державного управління: Зб наук праць. Х.: Вид-во...
Актуальні проблеми державного управління: Зб наук праць. – Х.: Вид-во Харріду наду «Магістр», 2005. №3 (20). – С. 100 – 107
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconСпеціальна освіта луганщини
Актуальні питання організації навчально-виховного процесу з дітьми з особливими потребами
Актуальні питання державного брендінгу в Україні icon«Актуальні питання сучасної медицини»
Продукция цитокинов мононуклеарными клетками при культивировании с аллогенными фибробластами in vitro
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconЗбірники наукових праць
Актуальні питання медичної науки та практики (Запорізька медична академія післядипломної освіти моз україни), 30. 06. 04
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconВступ
Ключове місце в процесі реформування системи державного управління належить інституту державної служби, який продовжує І завершує...
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconКонцепція адміністративної реформи в україні ( Схвалена Державною...
Важливим чинником виходу з трансформаційної кризи українського суспільства є створення сучасної, ефективної системи державного управління....
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconДержавна комісія з проведення в україні
Важливим чинником виходу із трансформаційної кризи українського суспільства є створення сучасної, ефективної системи державного управління....
Актуальні питання державного брендінгу в Україні icon«Актуальні питання сучасної медицини»
Вплив метаболічної терапії на функціональну активність та кровообіг головного мозку у хворих на гіпертонічну хворобу ІІ стадії, які...
Актуальні питання державного брендінгу в Україні iconПлан проведення науково-технічних заходів у 2006 р Харківський національний...
Республіканська науково-практична конференція "Актуальні питання хірургічної гастроентерології"
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка