Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів»




НазваУроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів»
Дата конвертації15.03.2013
Розмір137 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Право > Урок
Міністерство освіти і науки молоді та спорту України

Головне управління освіти і науки

Харківської обласної державної адміністрації

Харківський професійний будівельний ліцей
Методична розробка

уроку виробничого навчання
на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів»


Розробила: Розглянуто

Майстер в/н Полехін М.Ф на засіданні методичної комісії

Протокол №___від___________

Керівник методичної комісії

___________________________

м. Харків

Затверджую

ст. майстер ХПБЛ

__________ Дарморіз Р.П.

План уроку виробничого навчання групи МП-11

^ Тема програми : ,, Навчання безпечних прийомів і методів мурування за

однорядною системою перев’язки швів”.

Тема уроку: «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів».

Мета уроку:Навчити прийомам і методам при муруванні простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів.

навчальна – формування в учнів умінь та навиків при кладці стіни товщиною в 1,5 цеглини без розшивання швів;

розвиваюча – розвити в учнів пізнавальну активність, активізувати діяльність, мислення та кмітливість;

виховна – виховання відповідальності, ініціативи, взаємодопомоги.

Тип уроку: урок формування первинних умінь.

Методи: словесно – практичні ( розповідь, пояснення, практичний показ), метод ,,Робота в малих групах”.

^ Дидактичне оснащення: план уроку, довідники, інструкційна карта, інструкції з техніки безпеки, плакати,тести – завдання.

Матеріально – технічне оснащення:

  • ящик з вапняним розчином – 0,18м3;

  • цегла – 130шт;

  • відро;

  • розчинова лопата;

  • кельма;

  • молоток – кайло;

  • будівельний рівень;

  • дерев’яне або дюралюмінієве правило;

  • висок;

  • рулетка або складний метр.


Міжпредметні зв’язки:

1.технологія кам’яних робіт,

2.матеріалознавство,

3.охорона праці.

Перелік практичних завдань: підготовка інструменту до роботи, контроль рівності основи,підготовка розчину,усунення дефектів поверхні, підготовка цегли,кладка стіни товщиною в 1,5цеглини без розшивання швів, перевірка якості роботи.

^ Місце проведення: майстерня мулярів.

Форма навчання: групова, робота в малих групах.

Хід уроку Організаційна частина ( ~5 хв.):

  1. Перевірити наявність учнів по списку ( журналу ).

  2. Перевірити зовнішній вигляд учнів у відповідальності вимогам правил безпеки праці.

2 Вступний інструктаж ( ~40хв.):

1.Повідомити тему програми.

2.Повідомлення теми і мети уроку, мотивація.

3.Актуалізація знань учнів:

Для того, щоб приступити до вивчення теми нового уроку, давайте повторимо вивчений матеріал з технології кам’яних робіт, матеріалознавства.

^ Запитання до групи: Який інструмент використовують при кладці стін з цегли?

Відповідь : Кельма , молоток – кайло, розчинова лопата.

Запитання до групи: Які розміри має силікатна цегла?

Відповідь: 250 х 120 х 88 мм.

^ Запитання до групи: Як називаються крайні ряди мурування з цегли?

Відповідь: Верстами.

Запитання до групи: Які бувають версти ?

Відповідь: Зовнішні і внутрішні.

Запитання до групи: Як називається цегла, яка укладається між зовнішньою та внутрішньої верстою?

Відповідь: Забутувальними , або забутуванням ( забуткою ).

Перед тим, як розпочати вивчення теми уроку, об’єдную учнів по чотири осіб у малі групи, пропоную їм пересісти по групах і вибрати бригадирів в своїх групах.

Бригадири отримують завдання у майстра виробничого навчання для своїх груп, оголошують завдання своїм групам, ,, Виконати мурування простих стін в 1,5 цегли по однорядній системі перев’язки швів. Ставлю запитання перед учнями в сих груп, ,,Як краще виконати кладку стіни з вертикальним обмеженням?”, учні в своїх групах розпочинають обговорення, висловлюються по черзі, пропонують свої варіанти, як краще виконати завдання, наприклад : розчин краще подавати

До стіни, розчиновою лопатою, а не кельмою; кладку стіни треба розпочинати з вертикального обмеження; при викладанні стіни, частіше користуватися контрольно – вимірювальним інструментом; перевірку якості вертикального обмеження, треба перевіряти виском та будівельним рівнем.

По закінченню обговорення пояснюю учнями матеріал уроку .

4.Організація робочого місця та правила безпеки праці при виконанні роботи.

Я вам зараз покажу і поясню, як приготувати робоче місце до роботи, ознайомлю з інструментом та матеріалами які будуть використовуватись при виконанні завдання, та розповім про правила техніки безпеки при муруванні простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів.

Робоче місце муляра при кладці стіни включає ділянку стіни, що зводиться і частину прилягаючої до неї площі, в межах якої розміщують матеріали, пристрої, інструмент і пересувається сам муляр. В майстерні робоче місце ми ділимо на дві зони: 1 зона робоча – вільна смуга уздовж кладки, на якій працює муляр; 2 зона матеріалів – на якій розміщують цеглу, розчин, інструмент і деталі, що закладаються в кладку в міру її зведення. Кладку стіни ви будете виконувати за допомогою: кельми, молоточка – кайла, будівельного рівня, виска, правила, рулетки, розчинової лопати, цегляну кладку будете виконувати вапняним розчином.

Інструменти і пристрої треба використовувати відповідно до їх призначення і стежити, щоб вони були у справному стані. Інструменти треба правильно і міцно насаджувати на ручки. Робочі поверхні інструментів мають бути рівними, без задирок, пошкоджені або деформовані інструменти використовувати не можна.

Працювати муляр повинен у рукавицях або напальниках , які захищають шкіру від пошерхості. При рубанні цегли молоточком – кайлом треба користуватись захисними окулярами.

5. Пояснення нового матеріалу та показ прийомів кладки, самоконтролю.

Сьогодні на уроці ми будемо відпрацьовувати прийоми мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів.

Перед тим, як розпочати цегляну кладку приготуємо розчин (практичний показ майстра виробничого навчання ), та перевіримо рівність основи: (фундаменту, стіни, тощо), при виявленні дефектів поверхні, усуваємо їх: видалення виступів, зароблення впадин розчином, усунення бруду. Приготувавши основу, розпочинаємо кладку стіни.

^ Практичний показ прийомів і пояснення, мурування простої стіни завтовшки в1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів.

- На підготовлену основу розстилаємо розчин;Постіль завтовшки 20-25 мм, що забезпечує задану товщину горизонтального шва 12мм.

  • Укладаємо перший ряд стіни, розпочинаючи з викладання вертикального обмеження, яке розпочинаємо викладати з трьох тричверток, укладених в повздовжньому напрямі стіни, далі з цілої цегли;

  • Виклавши перший ряд, перевіряємо його рівність контрольно – вимірювальним інструментом, будівельним рівнем горизонтальність та вертикальність кладки, правилом рівність стіни;

  • Другий ряд розпочинаємо викладати, теж з вертикального обмеження і знову з двох тричверток , але тепер їх кладуть у поперечному напрямі стіни, далі кладку продовжують цілою цеглою витримуючи перев’язку швів, та користуючись будівельним рівнем, правилом і виском при кладці кожного ряду стіни.

  • Третій ряд викладаємо, як перший, а четвертий, як другий, вертикальність кладки краще перевіряти виском, горизонтальність будівельним рівнем та правилом, товщину цегляної кладки рулеткою або складним метром.

6. Вимоги до якості роботи , яка буде виконуватись.

7. Повідомлення критерій оцінювання.

8. Закріплення вступного інструктажу.

Запитання до групи: З якого елементу кладки стіни розпочинаємо укладання цегли?

Відповідь: Розпочинаємо викладати з вертикального обмеження.

^ Запитання до групи: Як розпочинаємо укладати перший ряд стіни ?

Відповідь: Розпочинаємо укладати перший ряд стіни з двох тричверток, укладених в поперековому напрямі.

^ Запитання до групи: Яким контрольно – вимірювальним інструментом будете користуватись при виконанні завдання.

Відповідь: Будівельним рівнем, правилом, виском, рулеткою або складним метром.

9. Пробне виконання учнями нових прийомів, показаних майстром.

^ 3. Поточний інструктаж: ( ~270 хв.)

Учні отримали завдання на урок від своїх бригадирів , займають робочі місця та приступають до виконання практичних завдань.

Бригадири заохочують свої бригади до роботи, разом з майстром виробничого навчання контролюють та перевіряють;

1. Організацію робочих місць;

2. Дотримування учнями послідовності виконання кладки та якості роботи;

3. Правильності використання інструментів та дотримання правил безпеки праці;

4.Надання допомоги учням у яких виникли труднощі при виконанні завдань.

5.Приймання роботи та її оцінювання.

^ 4. Заключний інструктаж. ( ~30 хв.)

1. Підведення підсумків роботи учнів за урок.

Сьогодні на уроці ви навчились виконувати мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів,при перевірці робіт ви отримали такі оцінки.

2. Повідомлення оцінок і їх мотивація.

3.Аналіз допущених помилок, спосіб їх усунення.

Допущені помилки при виконанні завдань у деяких учнів однакові, наприклад:

  • При кладці стіни горизонтальність кладки має відхилення, щоб усунути помилку треба при викладенні кожного ряду кладки,користуватися будівельним рівнем.

  • При кладці стін, як в зовнішніх так і внутрішніх верстах виступає цегла, щоб усунути помилки треба при викладені кожного ряду користуватись дерев’яним або дюралюмінієвим правилом.

4. Відмітити кращі роботи учнів.

5. Прибирання робочих місць.

6. Видача домашнього завдання. Повторити §14( а ). Кладка стін і кутів.

ТЕСТ


  1. Скільки є основних систем перев’язування швів.

а) п’ять;

б) три;

в) чотири?

^ 2. Вертикальне обмеження закладається з …

а) цілої цегли;

б) тричверток;

в) половинок?

3. При кладці стін скільки буває верст …

а) дві;

б) три;

в) п’ять?

^ 4. За якою системою перев’язування швів не викладають стіни.

а) однорядною ( ланцюговою);

б) багаторядною;

в) трирядною ?

5. Яким розчином працюємо в майстерні …

а) глиняним ;

б) цементним;

в) ізвістковим?

^ 6. Випуклості з поверхні сколюємо …

а) кельмою;

б) молотком – кайлом;

в) рівнем?



1

2

3

4

5

6

б

б

а

в

а

б



Кросворд




















3.




























2.









































































5.








































1.































4.

























6.































































































































































































































По горизонталі :

2.Інструмент для укладки цегли.

4.Назвати перший ряд за однорядною системою перев’язування швів.

6.За допомогою якого інструменту розшивають шви.

По вертикалі:

1.Що потрібно підготувати перш ніж виконати тичковий ряд?

3.Як називається цегла яка укладається між зовнішньою та внутрішньою верстою?

5.За допомогою якого інструменту перевіряють вертикальність поверхонь?

ТЕСТ
^ 1. Вкажіть правильний розмір звичайної цеглини?

а) 260-130-65

б). 250-120-66

в). 260-120-65

2. Яким контрольно-вимірювальним приладом користується каменяр для визначення вертикальності кладки?

а). Кельма

б). Висок

в). Розшивання

^ 3. Яка товщина горизонтального шва?

а). 10-15 мм

б). 12 мм

в) 10-12 мм

д). 8-10 мм

г). 10 мм

4. Як називається грань цеглини, якою кладуть на розчин?

а). Ліжко

б). Ложок

в). Стусан

^ 5. Який розмір вертикальних швів в цегляній кладці?

а). 10-15 мм

б). 10 мм

в). 12 мм

г). 8-12 мм


Мурування простих стін завтовшки 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів.







Розстилання розчину для кладки

верстових рядів.



Кладка поперечикового ряду зовнішньої версти.



Кладка ложкового ряду зовнішньої версти.

Схожі:

Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconТема : Навчання безпечних прийомів І методів мурування за однорядною системою перев’язки швів

Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconТема програми : Навчання безпечних прийомів І методів мурування за...
Тема програми: Навчання безпечних прийомів І методів мурування за однорядною, багаторядною, трирядною
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconУроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи»
Методика проведення вступного інструктажу під час уроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи»
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconЛ^ ■ Навчальний посібник — переможець >Л обласного конкурсу «Інноваційні...
Різновиди облицювальної цегли Рядова цегла має велику міцність, грубу, шерша­ву неоднорідну поверхню. Бокові грані цегли вико­нують...
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconУроку до Дня прав людини Тема уроку
...
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconУроку виробничого навчання Тема програми
«Приготування розчинів» бгодин. Тема уроку: Приготування розчинів Методична мета уроку
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconКонспект уроку алгебри та початків аналізу в 10 класі. Тема уроку:...
Навчальна мета: Вчитися застосовувати набуті знання до практичного розв’язування вправ, стимулювати учнів до вибору І самостійного...
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconТема : Лічба десятками. Утворення двоцифрових чисел з десятків І...
Мета : формувати в учнів уміння рахувати десятками; утворювати числа з десятків та одиниць; удосконалювати обчислювальні навички...
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconЕфективні конструкції стін, покриття, стін підвалів, перекриттів
На відміну від традиційних збірних тришарових плит, ці конструктивні системи є збірно-монолітними, що дає ряд переваг
Уроку виробничого навчання на тему : «Мурування простих стін завтовшки в 1,5 цегли за однорядною системою перев’язування швів» iconУрок математики
Додавання І віднімання розрядних чисел другого розряду(круглих десятків). Розв’язування простих І складених задач
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка