Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної




Скачати 59.39 Kb.
НазваОрганам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної
Дата конвертації15.03.2013
Розмір59.39 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы


Додаток

до листа МНС

09.02.2010 № 04-1314/37
ПАМ`ЯТКА

органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної
безпеки щодо проведення перевірок місць масового перебування людей
1. Основні положення

1.1. Зазначена пам`ятка призначена для організації перевірок суб`єктів господарювання, у яких на праві власності, володіння чи користування перебувають об`єкти з масовим перебуванням людей (далі – місця масового перебування) посадовими особами органів державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки та їх дій у разу виникнення надзвичайних ситуацій.

1.2. Підставою для проведення перевірок місць масового перебування є Закон України "Про правові основи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", постанова Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 р. № 493 "Про затвердження критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику від провадження господарської діяльності для безпеки життя і здоров'я населення, навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)", наказ МНС від 20.06.2008 № 479 "Про затвердження Інструкції з розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику від провадження господарської діяльності для безпеки життя і здоров'я населення, навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)" та наказ Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки від 09.07.2008 № 6 "Про затвердження уніфікованих форм актів".

1.3. Відповідно до Інструкцій з організації роботи органів державного пожежного нагляду, затвердженої наказом МНС від 06.02.2006 № 59, зареєстрованим у Мін`юсті 26.04.2006 за № 480/12354, до місць масового перебування відносяться місця з постійним або тимчасовим перебуванням 50 осіб і більше. Таким чином, до місць з масовим перебуванням можна віднести учбові та дитячі заклади, будинки для людей похилого віку та інвалідів, санаторіїв і закладів відпочинку, культурно-просвітніх та видовищних закладів, критих спортивних споруд, готелів, мотелів, кемпінгів, ринки, зупинки громадського транспорту, майданчики для ігор дітей і занять фізкультурою, турбази, водні об`єкти, лікарняні заклади та інші місця, із встановленою кількістю людей.
2. Розподіл місць масового перебування по групах

2.1. З урахуванням небезпеки, яка може утворитися у місцях масового перебування, їх необхідно поділити на чотири групи:

до першої групи можна віднести місця, які потрапляють у зони можливого ураження при виникненні надзвичайних ситуацій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах;

до другої групи – місця, які розташовані у зонах можливого впливу гідрологічних (підтоплення, затоплення територій) та геологічних процесів (ґрунти, що просідають, підроблювальні території, карстоутворення, зсуви, обвали, селі, лавини, землетруси тощо), якщо їх не віднесено до першої групи;

до третьої групи – місця з покрівлею площею понад 1000 кв. метрів, виготовленою з використанням вантових та арочних конструкцій, якщо їх не віднесено до першої та/або другої груп;

до четвертої – інші місця, на яких можливе виникнення надзвичайних ситуацій з непередбачуваними наслідками (необережне поводження з газами, які можуть вибухати; терористичні події; виникнення панічних явищ через небезпеку загоряння, можливого вибуху тощо; наявність ознак аварійності конструкцій), якщо вони не віднесені до першої, другої та/або третьої груп.

2.2 До місць з масовим перебуванням людей не можуть бути віднесені місця, де на постійній основі або тимчасово за виробничою та службовою необхідністю працюють люди (далі – працівники), і які не передбачені для знаходження людей, що там не працюють.

3. Питання перевірок місць масового перебування

3.1. Перевірка місць масового перебування з питань цивільного захисту та техногенної безпеки здійснюється після віднесення їх до відповідної групи з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2002 р. № 264 "Про затвердження Порядку обліку місць масового відпочинку населення на водних об’єктах", наказу МНС від 20.06.2008 № 479 "Про затвердження Інструкції з розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику від провадження господарської діяльності для безпеки життя і здоров'я населення, навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю)", наказу МНС від 03.12.2001 № 272 "Про затвердження Правил охорони життя людей на водних об’єктах України", зареєстрованого у Мін’юсті 01.02.2002 за № 95/6383, та інших нормативно-правових актів, що визначають вимоги до відповідних місць масового перебування.

3.1.1. Крім визначених у наказі питань та документів загальними для всіх груп питаннями перевірки є наявність:

планів реагування на надзвичайні ситуації (далі – плани реагування);

планів захисту людей (у тому числі працівників), які знаходяться у місцях масового перебування;

матеріалів про навчання працівників по діях в умовах надзвичайної ситуації;

відповідних засобів захисту та рятування людей (за необхідністю, визначеною характером природної та техногенної небезпеки);

відповідних евакуаційних органів та документів цих евакоорганів;

списків оповіщення працівників у робочий та неробочий час;

наявність утворених невоєнізованих формувань, відповідної організаційно-плануючої документації, звітних документів про проведення з ними навчань, списків оповіщення;

інформаційних знаків про телефони чергових аварійно-рятувальних служб та напрямки проходу до запасних виходів і захисних споруд.

Для кожної з груп, при наявності відповідних ознак іншої групи, повинні враховуватися додаткові заходи, передбачені за ознаками іншої групи.

3.1.2. Для першої групи також перевіряються:

наявність інформаційних матеріалів від органів, що відповідають за дії щодо локалізації та ліквідації аварії, про аварійні ситуації, які пов'язані з небезпечними речовинами і можуть завдати шкоди життю та здоров'ю
населення і навколишньому середовищу;

стан врахування в планах реагування можливої небезпеки, що може виникнути на їх території при виникненні надзвичайних ситуацій на ПНО або ОПН та від наслідків терористичних актів;

наявність матеріалів щодо взаємодії з керівництвом ПНО або ОПН щодо оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об'єкта.

3.1.3. Для другої групи також перевіряються:

інформаційні матеріали про небезпеку від можливого впливу гідрологічних (підтоплення, затоплення територій) та геологічних процесів (ґрунти, що просідають, підроблювальні території, карстоутворення, зсуви, обвали, селі, лавини, землетруси тощо);

стан врахування в планах реагування можливої небезпеки, що може виникнути на їх території при виникненні надзвичайних ситуацій від гідрологічних (підтоплення, затоплення територій) та геологічних процесів (ґрунти, що просідають, підроблювальні території, карстоутворення, зсуви, обвали, селі, лавини, землетруси тощо).

3.1.4. Для третьої групи також перевіряються:

наявність офіційних результатів перевірок міцності конструкцій покрівлі площею понад 1000 кв. метрів, виготовленою з використанням вантових та арочних конструкцій;

стан врахування в планах реагування можливої небезпеки, що може виникнути на їх території при виникненні надзвичайних ситуацій від обрушення конструкцій покрівлі площею понад 1000 кв. метрів, виготовленою з використанням вантових та арочних конструкцій.

3.2. За результатами перевірок місць масового перебування людей складається відповідний акт, уніфіковані форми яких наведені у наказі Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки від 09.07.2008 № 6 "Про затвердження уніфікованих форм актів".


4. Дії посадових осіб, направлені для участі в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій

4.1. Посадові особи, направлені для участі в ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій повинні:

ретельно ознайомитись з попередньою інформацією про причини та характер розвитку надзвичайної ситуації, стану виконання заходів, визначених у цій пам`ятці;

оцінити обстановку та стан залучення аварійно-рятувальних служб (формувань), представників інших центральних органів виконавчої влади;

зібрати інформацію та оформити матеріали з оцінки дій органів управління і сил цивільного захисту під час проведення рятувальних та інших невідкладних робіт відповідно до наказу МНС від 12.01.2010 № 1 "Про затвердження Інструкції з організації роботи органів державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки";

надати інформацію відповідним органам з проведення дізнання за фактом виникнення надзвичайної ситуації;

у взаємодії з комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій з`ясувати питання щодо можливості надання допомоги з організації ліквідації наслідків надзвичайної ситуації силами органу державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки.

Начальник Державної інспекції
цивільного захисту та
техногенної безпеки

генерал-майор служби цивільного захисту В.Стоєцький


Схожі:

Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconМетодичні рекомендації з організації державної експертизи з питань...
Державної інспекції цивільного захисту та техногенної безпеки мнс, її територіальних інспекцій, а також експертно-технічних центрів...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconЗакон України від 18 січня 2003 року №2245-ш "Про об'єкти підвищеної небезпеки"
Здійснення державного нагляду за станом цивільного захисту та техногенної безпеки потенційно небезпечних об'єктів та об'єктів підвищеної...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconДодаток до постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012...
Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconКабінет міністрів україни постанова від 26 жовтня 2001 р. N 1446...
Затвердити Положення про Державну інспекцію цивільного захисту та техногенної безпеки, що додається
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconI. загальні положення
Відповідно до Законів України “Про правові засади цивільного захисту”, "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconПовноваження центрального органу виконавчої влади, який здійснює...
...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconПояснювальна записка щодо внесення змін до проекту Закону України "Про техногенну безпеку"
Верховної Раді, пов`язаних із зміною термінології, окремих повноважень центральних органів виконавчої влади, розподілу повноважень...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconУніфікована форма акта перевірки у сфері охорони водних біоресурсів,...
Загальна інформація щодо здійснюваних та раніше проведених заходів державного нагляду (контролю)
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної iconП О С Т А Н О В А від 14 лютого 2001 р. N 150 Київ
Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади,Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим органам виконавчої...
Органам державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної icon«Завдання І обов’язки суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту України»
Завдання та обов’язки суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту в Україні
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка