Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: "Україна-наш дім"". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? "




Скачати 71.25 Kb.
НазваНашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: "Україна-наш дім"". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? "
Дата конвертації05.04.2013
Розмір71.25 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Право > Урок
Мета: формування громадянина, патріота України; виховувати в учнів повагу до

Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків

людини і громадянина, пізнати себе, свій народ, землю, бажання своєю працею

розбудовувати державу; примножувати її багатства.
Тип уроку: урок-бесіда.
Обладнання: тексти Конвенції про права дитини і Конституції України; плакати (стенди)

з державною та народною символікою України; цитати з творів Т.Шевченка,

Л.Костенко; карта України;
Хід уроку
Вчитель.

Діти тема нашого першого уроку «Україна – наш спільний дім». Ми живемо на чудовій мальовничій землі, на Україні. Тут народилися і жили наші прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь українського народу, що сягає сивої давнини.

Тема нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: "Україна-наш дім"". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? "

А тепер пригадаймо, яке свято ми відзначали 24 серпня? (Відповіді учнів). Так, це свято нашої незалежності, волі, свободи. То ж і урок наш стосується цієї визначної події. А тепер скажіть мені, що таке ДІМ? (Відповіді учнів). Звичайно, це приміщення, в якому проживають люди, це ще може бути приміщення для розміщення різних установ, офісів. А як ви розумієте слово СПІЛЬНИЙ? (Відповіді учнів). Так, спільний — це такий, який належить багатьом, усім, стосується всіх. А тепер погляньмо на малюнки. (Вчитель вивішує малюнки звичайної хати, багатоповерхового будинку, будинку державної установи). Ось, (показує хату) ДІМ однієї родини, де спільно проживають батьки, діти, дідусь і бабуся та інші члени, ведуть своє спільне господарство. А тепер подивіться на цей малюнок — це багатоквартирне житло, СПІЛЬНИЙ ДІМ, де проживає багато родин, вони живуть хоч кожен у своїй квартирі, але у спільному домі і також мають спільне господарство: газ, воду, освітлення, опалення, двір і т.д. А в цьому домі розміщені державні установи (малюнок). Це дім банку. І ось погляньте на карту України — це карта нашої Батьківщини. Це герб нашої держави, це наш жовто-синій прапор. В кожному її куточку живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у своїх власних будинках або в багатоповерхівках, в селі чи в місті, але всі ми живемо в одній державі — в Україні, яка і є для всіх нас спільним домом. Отже, спільний дім — це про людей, які проживають в одній державі, мають спільну територію, господарство. Україна — це спільний дім для народу України.
А ми з вами на початку казали, що наш урок присвячений дню Незалежності. А що таке НЕЗАЛЕЖНІСТЬ? (Відповіді учнів). Незалежний — це той, який не залежить від інших, ні від кого, самостійний, вільний. А вільний — означає ніким не гноблений, не поневолений, незалежний, самостійний. Двадцять років тому народ України здобув свою волю і незалежність, про яку мріяв і за яку самовіддано боровся, та став самостійно управляти своєю державою, своїм господарством. В історії українського народу були такі часи, коли Україна була під владою інших держав і не могла самостійно і вільно розвиватися, тобто була поневолена, залежна від інших, які нав’язували свою волю, свою культуру, погляди на життя. А сьогодні ми — вільні і незалежні, відроджуємо свою мову, історію, культуру, традиції і звичаї, притаманні українцям з споконвіків. Ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми — українці.

Але чи всі, хто проживає в Україні, можуть назвати себе її громадянами? Звернімося до звичайної довідки і з'ясуємо, що громадянство є найпоширенішою формою відносин між особою і державою.
Громадянин — це людина, яка має права, встановлені державою і виконує обов'язки перед державою.
Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу юридичне захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям "Батьківщина", "рідна земля".
Народившись, людина стає громадянином.

Кожен з вас має свідоцтво про народження. Подивіться: і в ньому, і в паспорті, який ви отримаєте в 16 років, написано: "Громадянин України".
"Україна". Саме так називається країна, в якій ми народились і живемо. А що ви знаєте про Україну?
Діти.

1-й учень. Україна — одна з найбільших Європейських держав. Й площа — 604 тис. кв. км.;
2-й учень. Чисельність населення України становить 50 млн. чол.;
3-й учень. На території України проживає понад 110 національностей;
4-й учень. Столиця України — м. Київ. (Дається можливість дітям висловлюватись).
Вчитель. Хто з вас може відповісти на запитання: Що означає слово "Україна"? Коли воно з'явилося вперше? Що вам відомо про історію України?
Учень. Слово "Україна" вперше зустрічається у Київському літописі 1187 р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович "Плакали по нем переяславці, о нем же Україна много постонала".
Вчитель. Поясніть походження назви "Україна".

Учень. Тоді це назва не могла означити "окраїна", як намагається довести деякі російські історики. У XII ст. Російської імперії ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики переконливо довели, опираючись на багатий документальний матеріал, що назва "Україна" походить від слова "край", "країна".
Учень. Україно, земля рідна,

Земля сонячна і хлібна.

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати, найрідніша.

Ти з дитинства наймиліша.

Ти і взимку найтепліша.

Наша отча сторона.
Учень. Під рідним небом жайворон співа —

Я рад би знати тих пісень слова

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово: Україна.
Учень. На ріднім полі шепчуть колоски —

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихе слово: Україна.

.Учень.

У ріднім краю зелен гай шумить —

Я знати рад, про що він мріє - спить.

Я слухав, чув, як кожна деревина

Шуміла ніжне слово: Україна.
Учень.

О, Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом: Україна.
Звучить пісня Т.Петриченка "Україна" (або пісня "Українець я маленький").
Вчитель. Хіба можна не любити нашу Батьківщину, нашу неньку-Україну? Т. Шевченко писав у листі до чернігівського губернатора Гесе: "Мені здається, що якби моя Батьківщина була найбіднішою на землі, то й тоді вона здавалася б кращою за Швейцарію і всі Італії. Ті, які бачили хоч раз нашу країну, кажуть, що бажали б жити і померти на її пречудових полях, що ж нам говорити, її дітям. Треба любити і пишатися своєю прекрасною матір'ю".
Вчитель. Справжня любов до Батьківщини - це не лише знання її географії, історії, мистецтва, вікових традицій, звичаїв народу і, безумовно, мови, а й їх збереження і розвиток.
Учень. На світі стільки різних мов,

Як квітів у гаю,

А рідна мова - то любов,

Отож:, люби свою!

Люби Ті, бо твій народ

За неї зводить бій

Крізь барикади перешкод -

За свій державний стрій.

І ти, мій друже, поможи,

Учися і читай -

І всім знайомим розкажи

Про наш чудовий край.

Якщо забув, то знов навчись

Прекрасних рідних слів,

Щоб відродились, як колись,

І Київ наш, і Львів.
Вчитель, Правда, гарні слова!? Цей вірш "Рідна мова" належить українській поетесі Галині Черінь. Вона, живучи довгі роки далеко від рідної землі - України, зуміла зберегти як найвищу цінність - любов до рідного слова, до чудової української пісні, що чарує світ. Звучить пісня про Україну.

Бесіда. Що ви знаєте про державні символи України?
Розкажіть про державний прапор України.
Хто є автором слів і музики державного Гімну України?
А чи знаєте ви, що Уряд затвердив великий Герб України? Опишіть його,
Вчитель. Думаю, що і у вашому житті наступить той момент, коли ви задасте собі запитання; "Чи потрібен я Україні таким, яким є сьогодні? Що я можу зробити, щоб більше знати, уміти?" Адже майбутнє України — це духовно багата, фізично здорова, освічена молодь.
Подискутуємо на цю тему:
1. Що потрібно для того, щоб людина відчула себе громадянином?
2. Як я можу реалізувати себе як громадянин?
3. Якою є моя участь у житті класу, школи?

Вчитель. Для того, щоб стати справжніми громадянами своєї держави, ми повинні добре знати свої права і обов'язки. У яких документах визначені ваші права і обов'язки? '
Так, це Загальна Декларація прав людини, Конвенція про права дитини, Конституція України (робота з плакатом "Обов'язки громадян України").
Вчитель. Своїм умінням гарно вчитися, досконало володіти об-раною професією, творчою працею ми доведемо, що, незважаючи на всі ці негаразди сьогодення, ми любимо свою Батьківщину, рідний край. Мені б дуже хотілося, щоб кожен з вас з гордістю, усвідомлено міг сказати: "Я — громадянин України".
Вчитель. Кожен з нас щось своє, особисте вкладає в поняття "Батьківщина", "батьківщина", "рідний край". Ліна Костенко, відома українська поетеса, усвідомлює це так:
Є щось святе в словах: мій рідний край.

Для мене — це матусі пісня ніжна,

1 рідний сад, від квіту білосніжний,

І той калиновий у тихім лузі гай.

Для мене - це твої стежки й мої,

В містах і селах стоптані любовно,

І пісень людські прозорі ручаї.

Усе, що серцю рідно невимовне.

Його історія... в ній стільки гіркоти.

І тим рідніш мені ти, краю рідний,

Що вже поламані мости,

І день встає, як райдуга погідна.

Коротка розповідь про шлях

України до незалежності!
Висновок. Народна мудрість говорить: "Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму". І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.
Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай!

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край?

І в щасливі, й злі години

Ми для неї живемо.

На Вкраїні й для Вкраїни

Будем жити й помремо.
Лунає мелодія "Пісні про Україну " на слова Дмитра Павличка, музика Олександра Білаша.


«Україна –

наш спільний дім»



Підготувала

класний керівник

8 класу

Матійків М.Г.

Сасівка, 2011

Схожі:

Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconУкраїна наш спільний дім”. Головною метою його має бути: ознайомлення...
...
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconМетодичні рекомендації до проведення у загальноосвітніх та професійно-технічних...
Про проведення єдиного уроку, присвяченого відзначенню 20-ї річниці незалежності України
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconМетодичні рекомендації до проведення у загальноосвітніх та професійно-технічних...
Донецьк, вул. Артема, 129-а, тел/факс: (062) 305-18-86, (062) 304-68-87, е-mail
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconМетодичні рекомендації до проведення Першого уроку у 2011-2012 навчальному...
України складна І суперечлива. На всіх етапах становлення буття український народ демонстрував високий національний дух І прагнення...
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" icon«Її Величність – Мова: До Міжнародного дня рідної мови»
Кожне свято має свою історію. Цікаво, хто додумався до святкування Дня рідної мови?
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconЗемля наш дім, наша планета
Мета: Дати дітям поняття про те, що Земля – планета І що вона має круглу форму. Ознайомити з глобусом. Пояснити І показати, як відбувається...
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconМетодичні рекомендації до проведення у загальноосвітніх та професійно-технічних...
Плану заходів з відзначення 20-ї річниці незалежності України Міністерство надсилає методичні рекомендації щодо проведення єдиного...
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconНаша країна наш дім, а значить, нам має бути в ньому затишно. І завдання...

Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconКнига-сувій
Вони стали невід’ємною частиною нашого життя. Вони можуть скільки завгодно змінювати свою форму, але завжди залишатимуться джерелом...
Нашого уроку відповідно до святкової атмосфери Дня знань має урочисту, дзвінку горду назву: \"Україна-наш дім\"\". Вслухаємося в кожне слово. Який зміст вони несуть? \" iconРеферат з хімії на тему:”Вплив забрудненої атмосфери на земну поверхню”
Робота ділиться на такі частини: Дія радіоактивно забрудненої атмосфери на живі організми. Методологія підходу до вирішення питань...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка