Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні




Скачати 60.15 Kb.
НазваПередумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні
Дата конвертації07.04.2013
Розмір60.15 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні.
План.

Вступ.

1. Перспективи та плани здійснення адміністративно-територіальної реформи.

2. Етапи здійснення реформи.

3. Можливий негативний вплив.

Додаток.

Висновок.

Список використаної літератури.
Здійснення важливої адміністративно-територіальної реформи не повинне мати половинчастий характер, що може призвести до тяжких наслідків для України. План дій реформи повинен бути чітким і виразним і не мати жодних прогалин, що могли б погіршити устрій України. Тому проведення повинне бути поступовим і з залученням провідних юристів, а також органів влади.

  • Основою, яка заклала початок проведення адміністративно-територіальної реформи. Указом Президента України від 7 липня 1997 р. № 620/97 «Про Державну комісію з проведення в Україні адміністративної реформи» було створено Державну комісію з проведення адміністративної реформи в Україні. Ця комісія повинна була розробити поступовий план реформування адміністративного устрою України, що ця комісія і зробила. Згодом Указом Президента України від 22 липня 1998 р. № 810/98 «Про заходи щодо впровадження Концепції адміністративної реформи в Україні» в основу здійснення реформування системи державного управління було покладено вироблену Комісією Концепцію адміністративної реформи. Ця концепція передбачала тісний зв'язок виконавчої влади з суспільством і тими проблемами, які зустрічаються в житті суспільства і в житті кожного окремого індивіда, а також створення такої системи державного управління, яка відповідала б стандартам демократичної, правової держави.

14-15 лютого 2003 року в Києві під егідою Академії правових наук України проведено науково-практичну конференцію під назвою «Адміністративна реформа в Україні: шлях до європейської інтеграції». На цій конференції було зазначено про те, що адміністративно-територіальна реформа має сприяти розвитку та удосконаленню діяльності Кабінету Міністрів, центральних та місцевих органів управління, а також їх взаємодія з місцевим самоврядуванням. Але при цьому слід зауважити на тому, що при вдосконаленні органів виконавчої влади не можна нехтувати та обмежувати права та свобод громадян, тобто діяти в межах дозволеного Конституцію України. Вісник 2003 2-3номер

Проведення реформи планується здійснити в 3 етапи. На першому етапі планується провести укрупнення громад. Цей етап планується провести за два роки. Створення нових громад буде відбуватися в більшості навколо вже існуючих селищ та містечок з врахуванням соціальних потреб населення, розвитку інфраструктури та наявності об’єктів освіти, послуг та ін. Але при цьому час на подолання шляху від селища, в якому мешкає особа, до громади не може перевищувати 30 хвилин. Коло повноважень новоутворених громад буде розширено, це дасть змогу населенню вирішувати більшість питань на місцях, а не в районах. Окремі громади зможуть набувати статусу міста-району та міста-регіону. Під час другого етапу Адміністративно-територіальної реформи планується оптимізувати територіальний устрій областей. Відповідно до законопроекту „Про територіальний устрій України” в районі повинно проживати не менше ніж 70 тисяч людей, а на території районів повинні знаходитись об’єкти, які повинні надавати потрібні послуги та задовольняти найнеобхідніші потреби населення, які не входять до юрисдикції громад. Часовий проміжок між найвіддаленішою громадою і адміністративним центром не повинен перевищувати 90 хвилин. Під час проведення цього етапу реформи будуть скасовані районні адміністрації, а їх повноваження будуть передані районним виконавчим комітетам. Міста в яких населення буде понад 70 тисяч отримають статус міст-районів і отримають повноваження району та громади. Територіальний перерозподіл буде здійснюватись поступово: спочатку треба визначити які саме адміністративно-територіальні одиниці слід реформувати. Потім слід створити належні соціальні бази розвитку нових територіальних одиниць. Після цього потрібно остаточно визначити оптимальні кордони новоутворених одиниць.

На третьому етапі здійснення реформи основною метою планується оптимізувати кордони областей задля того, щоб житель найвіддаленішого куточку області зміг отримати певні послуги в обласному центрі за часовий проміжок не більше ніж 3 години. Метою цього етапу буде: вдосконалення системи самоврядування – це дасть громадам можливість на підставі власної відповідальності управляти значною частиною державних справ, наближення організації влади в Україні на місцевому рівні до європейських стандартів завдяки видання нормативних актів відповідно до Європейської Хартії місцевого самоврядування ратифікованої Верховною Радою України в 1997році, підвищення рівня демократії шляхом розширення прав та свобод органів місцевого самоврядування. Цей етап буде тривати приблизно 2 роки, але реформатори поки, що приділяють більше уваги першим двом етапам. Тому, що за час проведення першого та другого етапу ситуація навколо цього питання може значною мірою змінитися і в такому разі необхідно буде впроваджувати нові ідеї щодо проведення третього етапу.

На мою думку негативний вплив може проявитися в наступному:

  1. Адміністративна і територіальна реформа проходять сумісно і нерозривно, а отже всі законодавчі акти повинні видаватися так, щоб вони задовольняли як територіальні, так і адміністративні зміни. Під час проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні треба буде вносити зміни не тільки до Конституції України, а і до інших нормативно-правових актів, зокрема це – бюджетний кодекс, Земельний кодекс. Необхідно буде створити нові закони які будуть регулювати нові відносини, що виникнуть в результаті проведень суттєвих змін. Прийняття Закону України "Про центральні виконавчі органи влади", "Про місцеві податки і збори", "Про право комунальної власності", "Про територіальну громаду" та інших законів є необхідною умовою попередження непередбачених обставин. Звідси чітко видно, що комплекс заходів для проведення адміністративно-територіальної реформи є дуже складним і потребує багато уваги і часу, а отже це може стати проблемою на шляху реформування.

  2. Відомо, що декілька областей мають поліетнічний характер, отже на проведенні реформи може відобразитися етнічний фактор. Зокрема ця проблема може постати в АРК, Закарпатській області, Одеської області, Чернівецької та Донецької. За новим поділом на адміністративно-територіальні одиниці може призвести до ворогування громад в тому випадку, коли нові межі громад і районів порушать баланс інтересів, що склався впродовж багатьох років.

  3. Реформу планується провести в швидкому темпі: вже до парламентських виборів планується завершити перші два етапи реформи. З новими межами утворених адміністративно-територіальних одиниць ускладнить ситуацію у визначенні виборчих округів, а також постане проблема у складанні виборчих списків. Це може поставити під сумнів результати виборів, що в свою чергу може призвести до погіршення обстановки в країні.

  4. Реформатори можуть зустрітися з проблемою того, що місцева влада не зрозумівши суті реформи і свої завдань не зможуть впоратись зі своїми обов’язками. Це відразу викличе невдоволення громадян, які будуть звертатися до представників місцевої влади, а ті в свою чергу будуть переадресовувати скарги громадян до реформаторів.



Підбиваючи підсумки слід зауважити на тому, що Україна зараз знаходиться на межі докорінних змін, які слід проводити помірковано. В Україні є можливість на проведення адміністративно-територіальної реформи, але не слід цією можливістю нехтувати і зволікати. Зараз створені всі передумови для проведення реформи і втрата часу може мати згубні наслідки.

Література:

1. Указ Президента України від 7 липня 1997 р. № 620/97 „Про Державну комісію з проведення в Україні адміністративної реформи”.

2. Указ Президента України від 22 липня 1998 р. № 810/98 „Про заходи щодо впровадження Концепції адміністративної реформи в Україні”.

3. Проект Закону України "Про територіальний устрій України"

4. Право України. – 2004 р. № 2. Янчук О. „Структурно-кадрові аспекти адміністративної реформи в Україні”.

5. Право України. – 2004 р. № 9. Ославський М. „До питання здійснення адміністративної реформи в Україні”.

6. Право України. – 2004 р. № 11. І. Голосніченко, М. Стахурський „Адміністративна реформа у контексті передбачуваного внесення змін до конституції України”.

7. Право України. – 2004 р. № 3. І. Пахомов „Адміністративна реформа: предмет реформування”.

8. Голос Украины. № 143. 5 августа 2005 г. „Административно-территориальная реформа – это путь к стабильности страны на перспективу”.

9. Вісник Академії правових наук України. – 2003 р. №2 „Адміністративна реформа в Україні в аспекті розвитку конституційного процесу”. с.224-237

10. http://saliy.osp-ua.info/

11. Вісті Придніпров'я. №56 (641), 26 липня, 2005. Роман Безсмертний „Основні засади адміністративно-територіальної реформи в Україні”.

12. Народний депутат. №5 травень 2005 р. „Адмінтерреформа: просуваймося без успіху”. с. 104.

13. Голос Украины. №1 37. 28 июля 2005 г. „К обсуждению проекта закона О территориальном устройстве Украины”.

14 Часопис Парламент. № 7. 27 липня 2005 р. Віктор Слаута „Проблеми забезпечення адміністративно-територіальної реформи в Україні”.

15. http://www.parlament.org.ua/

Схожі:

Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconКонцепція реформування публічної адміністрації в Україні
Сучасний стан публічної адміністрації та об’єктивні передумови адміністративної реформи в Україні
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconКонцепція адміністративної реформи в україні ( Схвалена Державною...
Важливим чинником виходу з трансформаційної кризи українського суспільства є створення сучасної, ефективної системи державного управління....
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні icon" Концепція реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні "
Орм на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» з метою якісного підвищення спроможності...
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconУрок 30 Тема. Реформи адміністративно-політичного управління 60-70-х років ХІХ ст
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми вг «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconПлан заходів щодо організаційного забезпечення обговорення та роз’яснення...
Сприяти організації та проведенню роз’яснень питань удосконалення державної політики щодо місцевого самоврядування та соціально-економічного...
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconУрок 30 Реформи адміністративно-політичного управління 60–70-х років...
Г створювалися виборні органи влади, які вирішували питання благоустрою міст, освіти, охорони здоров’я
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconОгляд судової реформи в Україні
Україні. Вона охоплює проведення комплексних змін у системі судоустрою, статусу суддів І судочинства, а також у сферах, які межують...
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconУспішна карєра в сучасному світі: передумови, складові, етапи реалізації
Кар'єра — більш широке поняття, чим просте просування службовими сходами у процесі роботи на одному підприємстві. Сучасна кар'єра...
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні icon1. передумови І загальна характеристика проведення реформ
Формування всестанового самоуправління в україні за буржуазними реформами 1860 1870 років
Передумови та етапи здійснення адміністративно-територіальної реформи в Україні iconПро затвердження Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва
Україні", статті 18 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ", Закону України "Про оренду державного та комунального...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка