Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів




Скачати 69.63 Kb.
НазваРобота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів
Дата конвертації21.04.2013
Розмір69.63 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Робота шкільного бібліотекаря
з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів

«Поділись досвідом»

Учитися жити по закону, поважати закон
і виконувати його, людина повинна з
малих літ, з сім'ї, дитячого садка, школи.
Рибінський Є.М.
Бібліотекар. Сьогоднішні діти - це дорослі XXI століття. Тому головним завданням шкільної бібліотеки поряд з сім’єю, школою і іншими соціальними інститутами суспільства - допомогти їм засвоїти соціально-правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

Ст.13 Дитина має право на пошук, отримання і передачу інформації...
Ст.17 Дана стаття признає право дітей на користування засобами масової інформації, які відповідають мовним потребам дитини.
Ст. 28 і 29 присвячені визнанню прав дитини на освіту, яка сприяє розвитку особистості, таланту, розумових і фізичних навиків дітей в найбільш повному об’ємі.
Ст. ЗІ Констатує право дитини на відпочинок і дозвілля, вільно брати участь в культурному житті, займатися мистецтвом.

Ця стаття відповідає важливому аспекту бібліотечної діяльності - виконанню функції центрів організації змістовного дозвілля дітей.
Зміст Конвенції складний для розуміння дітей, і нам - бібліотекарям необхідно використовувати такі форми і методи, які допомогли б познайомити дітей з її положеннями на зрозумілій для них мові.
Перш за все, це різноманітні тематичні полички, книжкові виставки, перегляди літератури : "Я - дитина, я - людина", "Твої права і обов’язки", "Правовий компас", "Знай свої права змолоду".
В масових заходах можуть використовуватись приклади з книг, статей, періодики, мультфільмів, які роз'яснювали б дітям положення і статті Конвенції.
Не менш важливі ігрові форми роботи : це - літературні ігри "Ваші права, діти", "3 героями казок по статтях Конвенції", ролеві, ситуаційні ігри "Правова асамблея героїв книг", "З дітьми про серйозне", ігри, конкурси, турніри сімей-ерудитів "Вчимося захищати свої права", "Конвенція твоїх прав" конкурси "Кращий знавець права", "Права людини і моя особиста думка".
Важливим аспектом роботи в даному напрямку є широке ознайомлення дітей і організаторів дитячого читання, батьків зі статтями Конвенції, інформування про її наявність у фонді і надання в користування читачам.
^ СТАЛІ КОНВЕНЦІЇ ПРО ПРАВА ДИТИНИ *
/ адаптований текст /
"Всі права і свободи, вказані в Конвенції, належать кожній дитині, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови і віросповідування."/ст.2/
"Кожна дитина має право на життя і здоровий розвиток."/ст.6/
"Кожна дитина має право на ім'я."/ст.7/
"Дитина має право на індивідуальність." /ст.8/
"Ніхто не має права розлучати дитину з батьками."/ст.9/
"Дитина має право вільно виражати свою думку." /ст.13/


"Дитина має право на особисте життя, недоторканість житла, тайну кореспонденції." /ст.16/

"Ніхто не має права кривдити іншу людину, принижувати її і жорстоко наказувати." /ст.І9/

"Дитина має право на користування сучасною охороною здоров’я. /ст.24/

"Дитина має право на освіту." /ст.28-29/

"Кожна людина, і дитина теж, має право на відпочинок." /ст. 31/

"Ніхто не може зробити дитину рабом." /ст. 32 /

"Ніхто не повинен катувати, принижувати чи жорстоко наказувати дитину." /ст.37/
"Ніхто не має права посадити людину в тюрму, якщо вона не винна. Кожен має право на справедливий суд і дитина теж." /ст.40 і ст.11/

^ З ДІТЬМИ ПРО СЕРЙОЗНЕ
Ситуаційна гра
Мета : допомогти дітям зрозуміти взаємозв’язок між моральними і правовими нормами. Запропонувати дітям оформити наочність по статях Конвенції про права дитини. Бібліотекар готує картки з описом правових ситуацій.
^ ТЕКСТИ КАРТОК :
1. Старшокласники примушують малюків-учнів 1-2 класів носити їм портфелі.
/ Моральна і правова. Ст. 32, ст. І9 /
2. Миколу звинуватили в крадіжці і до суду посадили в тюрму.
/ Правова. Ст.40 /
3. Наталку забрали у безробітної матері і вивезли в іншу країну.
/ Правова. Ст. 9 /
4. Олег захворів, йому потрібна операція, але в лікарні його відмовились лікувати, тому що у його батьків немає коштів.
/ Правова. Ст.6 /
5. Оля написала листа, вчителька взяла його з парти дівчинки і прочитала його всьому класу.
/ Правова. Ст.16 /
Під час гри бібліотекар дає коротке пояснення та уточнює відповіді дітей.

^ З ГЕРОЯМИ КАЗОК ПО СТАТТЯХ КОНВЕНЦІЇ про права дитини
Правова гра для учнів 4-5 кл.
Мета : Навчити дітей самостійно працювати з текстом Конвенції про права дитини. У грі розглядаються конкретні ситуації порушення прав дитини на прикладі літературних героїв. Основним атрибутом гри є картки з текстом телеграм від імені літературних героїв, по відношенню до яких були порушені права.

^ ТЕКСТ ТЕЛЕГРАМ І ВІДПОВІДІ ДО НИХ :
1. "Рятуйте! Нас з’їв сірий вовк !"
/Червона Шапочка і бабуся
із казки Ш.Перро "Червова Шапочка", ст. 6/
2. "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг
Гарбузу повернути його будиночок."
/Цибуліно із казки Дж. Радарі "Пригоди Цибуліно", ст.11 і ст.40/
3. "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."
/Падчерка із кізки С.Маршака "Дванадцять місяців”, ст.19 і ст.31/
4. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове
царство. Мені холодно, я хочу додому."
/Кай із "Снігової королеви" Г.Х.Андерсена, ст.9, ст.8/
5. "Діти,я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку
/ Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш.Перро, ст.31 і ст. 16/

^ ПОДОРОЖ З ГЕРОЯМИ КАЗОК
на тему
" ДИТИНА І ЇЇ ПРАВА "
для учнів молодшого шкільного віку
Мета: познайомити дітей з їхніми правами на прикладах казок "Попелюшка", "Червона Шапочка", "Білосніжна та семеро гномів". Навчити дітей свідомо оцінювати ситуацію, аналізувати вчинки героїв. Виховувати товариськість, почуття власної гідності, любов до своїх ближніх.
Під час подорожі рекомендуємо розглянути справу про порушення прав дитини в одному казковому королівстві.
Бажано було б розіграти уривки з казок в ролях, а потім задати дітям запитання :
Уривки з яких казок ви переглянули ?
Як ви гадаєте, чому мачуха образила Попелюшку ?
Чому зведені сестри не любили її ?
Чи мали право ображати всі дівчинку ?
Чи мачуха і справді була кращою за Білосніжку ?
Чому вона наказала відвести дівчинку до лісу ?
Кого зустріла в лісі Червона Шапочка ?
Про кого з нею розмовляв Вовк ?
Які саме права дитини порушені в цих казках ?
Чи мав право Вовк поселитись в будиночку бабусі ?

Казкова подорож завершилася. Вчитель дякує дітям за те, що вони поступали як справжні дорослі захисники дітей і правильно захищали права казкових героїв.

^ КОНКУРС ПРАВОЗНАВЦІВ

для учнів 8-9 класів

Цицерон говорив: "Щоб стати абсолютно вільними, ми повинні стати рабами..." Рабами кого або чого ми повинні стати ? /Закону/
Хто був автором першої Конституції України? /Пилип Орлик, 1711р./
В Російській імперії існувала страта через повішення. Засуджений

до такої кари міг залишатися живим лише у двох випадках : якщо надходило імператорське помилування або якщо... Коли ж іще ? /Коли рвалася мотузка/
Назвіть п’ять символів державності України./Конституція, герб, прапор ,гімн, президент/
Петру І так знавісніли хабарники, крадії, злочинці-чиновники, що він

видав указ: "А воров в государстве нашем, вешать велим, как только объявится, что украл он... " Скільки ж мав украсти злочинець,щоб бути засудженим через повішення? /Якщо вкрадених грошей вистачало на придбання мотузки і оплату, роботи ката/
Як називається переслідування, ущемлення громадських і людських прав, а то і знищення цілого народу ? /Геноцид/
В середині ХVІ ст. венеціанський посол у столиці Туреччини Стамбулі описав наступний випадок : "3 султанської оранжереї зникло три огірки. Взнавши про крадіжку, султан наказав виявити злочинця. Кізляр -ага, начальник охорони, викликав до себе 10-х працівників оранжереї і виявив крадія". Яким чином він це зробив ? /Наказав розпорювати їм почергово животи і оглядав нутрощі. Четвертий виявився винним /
Який документ прийнятий ООН рішенням своєї Генеральної Асамблеї 20 листопада 1989 року? /Конвенція про права дитини/
Цей біблійний цар і суддя приймав настільки мудрі рішення, що вони

стали своєрідною “притчею во язицех". Як його звали ? /Соломон/
В якому випадку на Запорозькій Січі могли закопати в одній ямі живого і мертвого ? /Коли один козак вбивав іншого і суд визнавав його винним/






Схожі:

Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconМетодичні рекомендації для бібліотекарів з популяризації правових знань серед читачів-учнів
Сьогоднішні діти це дорослі XXI століття. Тому головним завданням дитячої бібліотеки поряд з сім єю, школою І іншими соціальними...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconКонкурс проводиться з метою популяризації та пропедевтики природничо-математичних...
Відповідно до підпункту 35 пункту 4 Положення про Міністерство освіти І науки, молоді та спорту України, затвердженого Указом Президента...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconДовідка щодо результатів проведення профорієнтаційної діагностичної...
В анкетуванні прийняло участь 528 (91%) учнів 9 класів та 487 (93%) учнів 11 класів
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconЛ. А. Поперечна завідувач сектору відділу
У закладах з кількістю 30-37 класів вводяться 0,5 посади бібліотекаря та посада завідувача бібліотек. У закладах з кількістю класів...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconМетодичні рекомендації щодо проведення Уроку ґендерної грамотності...
Засідання шкільного методичного об’єднання класних керівників «Гендерне виховання школярів»
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconНаближається до завершення 1(шкільний) етап регіонального конкурсу...
Звіти про проведення шкільного етапу,заявки на участь у 2 етапі Конкурсу та роботи переможців надати до Міського методичного центру...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconОплата праці бібліотекарів навчальних закладів Формування штатів бібліотек навчальних закладів
У закладах з кількістю 30-37 класів вводяться 0,5 посади бібліотекаря та посада завідувача бібліотек. У закладах з кількістю класів...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconОплата праці бібліотекарів навчальних закладів   Формування штатів бібліотек навчальних закладів
У закладах з кількістю 30-37 класів вводяться 0,5 посади бібліотекаря та посада завідувача бібліотек. У закладах з кількістю класів...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconСтруктура організації роботи з профілактики правопорушень
Перший рівень – соціальна профілактика, спрямована на збереження здоров’я дітей. Попередження негативного впливу факторів соціального...
Робота шкільного бібліотекаря з популяризації правових знань серед читачів-учнів 1-9 класів iconКурсова робота
Серед зобов'язань, що складають особливу частину зобов'язального права, основне місце належить договірним зобов'язанням. Цивільне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка