У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію




Скачати 135.51 Kb.
НазваУ минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію
Дата конвертації23.04.2013
Розмір135.51 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Шановні колеги! Гості!

У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію Програми розвиту освіти Якимівського району на 2011-2012 роки, мета якої – забезпечення умов рівної доступності для населення до сучасної, повноцінної, якісної освіти, що відповідає актуальним і перспективним запитам особистості, загальнодержавним критеріям.

Кількісні виміри та варіативність освітньої мережі в основному забезпечують диференційовані умови для задоволення освітніх потреб населення району. На 45 населених пунктів функціонують 16 дошкільних навчальних закладів з контингентом 614 вихованців (на початок минулого навчального року було 15 закладів, в них – 571 дитина) і 24 загальноосвітні навчальні заклади, в яких навчаються 3347 учнів (у минулому році 27 закладів – 3533 учні).

Дошкільною освітою охоплено 59% дітей від 1 до 6 років, а з урахуванням підготовчих класів при школах – 70%. Минулорічні показники відповідно 50 і 55%. 90% п’ятирічок (у минулому році 87%) будуть одержувати підготовчу освіту у дошкільних закладах та у 10 підготовчих групах при загальноосвітніх школах.

Цілорічне функціонування забезпечено у 14 дошкільних закладах, два – Розівський та Шелюгівський працюють у сезонному режимі.

Головною проблемою дошкільної освіти у районі, яка потребує термінового вирішення, є відсутність дитячих садків на територіях Володимирівської, Горьківської, Переможненської, Радивонівської, Чорноземненської сільських рад.

В Законі України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти» визначено, що дошкільна освіта є обов’язковою первинною складовою частиною безперервної освіти України. Аналогічна норма присутня в нормативних документах переважної більшості країн світу, є вимогою для країн Європейського Союзу та ґрунтується на багаторічному досвіді і численних висновках науковців.

Охоплення дітей шкільного віку середньою освітою складає 100%. В україномовному режимі працюють 19 шкіл. Державною мовою здобувають освіту 80% від загальної кількості учнів. В режимі переходу від російської мови навчання на українську працюють дві школи (Ленінська і Червоноармійська). Російською мовою у трьох школах (Якимівській №1, Великотернівській, Розівській) здобувають освіту 18% учнів району.

Через складну демографічну ситуацію кількість учнів щорічно зменшується на 170-200 чоловік, у той час, як кількість шкіл та педагогічних працівників багато років залишається незмінною.

Це призводить до стрімкого падіння наповнюваності класів, значного перевищення норми фінансування, збільшення частки фонду оплати праці у структурі видатків на утримання галузі, що у свою чергу стримує розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти, а головне – малочисельність учнівських колективів призводить до замкненості навчально-виховного середовища, обмеженості інформаційного простору, звуження комунікативних можливостей учнів. Єдиним шляхом підвищення якості освіти в таких умовах є забезпечення інтеграції загальноосвітніх закладів різних ступенів, які територіально близькі за розташуванням, тобто створення освітніх округів.

У поточному році зроблено перший крок щодо оптимізації шкільної мережі. Проведено реорганізацію шкіл-садків «Росинка» і «Колосок» Якимівською селищною радою і Ганнівської школи-садка Новоданилівською сільською радою у дошкільні навчальні заклади, що дало змогу більш раціонально використовувати навчальні приміщення, збільшити наповнюваність початкових класів і запобігти виникненню черги у дошкільні заклади райцентру.

Найбільш вразливим у цьому процесі є можливе закриття шкіл, яке викличе гострі соціальні, моральні, фінансові проблеми, що потребують детального вивчення та врахування думок і побажань педагогів, батьків, сільської громади в цілому. Оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів може бути досягнута тільки за умов забезпечення:

  • психофізичної безпеки учнів та створення комфортного освітнього середовища;

  • можливостей для вибору учнем профілю навчання, індивідуальної освітньої траекторії;

  • раціональної концентрації та ефективного використання матеріально-технічних та кадрових ресурсів;

  • просторової доступності освітніх послуг, наданих мережею навчальних закладів (тобто забезпечення надійного безкоштовного підвезення учнів і педагогів).

За межею пішохідної доступності до закладів освіти проживає чотириста шістнадцять учнів та тридцять чотири педагогічних працівника. Підвезення здійснюється до чотирнадцяти шкіл трьома шкільними автобусами та приватними перевізниками. Проблема надійного та безпечного підвезення може бути вирішена тільки шляхом створення достатнього парку шкільних автобусів. Їх потреба у районі залишається однією з найбільших у області і складає сім одиниць.

Важливим чинником забезпечення якісної освіти є професійний рівень, особисті якості, соціальна захищеність педагогічних працівників. В освітніх закладах району працює чотириста дев’яносто дев’ять вчителів та сто шість вихователів. Постійно зростає якісний склад педагогів. Вищу освіту мають 88% проти семидесяти дев’яти у минулому навчальному році. Спостерігається позитивна тенденція зростання відсотка педагогічних працівників, які мають вищу кваліфікаційну категорію. У 2010 році вони складали 20%, у 2011 – 22.

Педагогічні колективи навчально-виховних закладів району за останні три роки поповнилися двадцатьма п’ятьма молодими фахівцями, що становить п’ять відсотків загальної кількості педагогів, але частка вчителів пенсійного віку втричі більше і становить шістнадцять відсотків. Така ситуація збільшує віковий розрив між поколіннями дорослих і дітей, що ускладнює процес педагогічної взаємодії. Це є нагальна проблема, яка лежить в соціальній площині (рівень заробітної плати, пенсії, забезпеченість житлом, недостатнє навчальне навантаження в умовах скорочення учнівських контингентів).

У цьому році 15 випускників Мелітопольського державного педагогічного та Запорізького національного університетів приступили до педагогічної діяльності у закладах освіти району. Комплектування шкіл педагогічними кадрами майже завершено. Але залишається дефіцит спеціалістів математики та фізики.

Протягом навчального року проводилась робота щодо соціального захисту педагогічних працівників: відсутня заборгованість з виплати заробітної плати, вчасно виплачуються надбавки за вислугу років, класне керівництво, перевірку зошитів. У поточному році середня заробітна плата зросла з 2130 до 2211 гривень. На подання адміністрацій загальноосвітніх навчальних закладів, методичного кабінету відділ освіти морально та матеріально заохочував педагогів за активність та результативність діяльності. Упродовж минулого навчального року отримали грошову премію 27 педагогів на загальну суму 30 тисяч гривень. У 2010-2011 навчальному році три керівники районних методичних об’єднань, які стали переможцями районного конкурсу “Краще РМО”, нагороджені путівками у місто Ялту. 46 учителів нагороджені Почесними грамотами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, грамотами обласного управління освіти і науки, районної ради, райдержадміністрації, відділу освіти.

Сьогодні вчитель поставлений у такі умови, коли оволодіння сучасними методами і технологіями, прийомами психолого-педагогічної діяльності, способами самостійного конструювання педагогічного процесу виступає обов’язковою умовою його формування як педагогічного суб’єкта, що відповідає новій парадигмі і методології освіти.

Система науково-методичної роботи в районі спрямована на реалізацію теми “Науково-методичне та психолого-педагогічне забезпечення впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес як умова індивідуального розвитку та самовдосконалення учнів”

Діяльність районних методичних об’єднань вчителів української мови і літератури (Лапіна Світлана Миколаївна), російської мови та світової літератури (Соломахіна Олена Миколаївна), фізики (Кононіхіна Ірина Іванівна), історії, правознавства, історії рідного краю (Кононенко Валентина Сергіївна), інформатики (Мазаєва Ірина Анатоліївна), хімії (Пахнич Світлана Василівна) задовольняла потреби в оновленні змісту, форм методичної роботи вчителів-предметників.

Система роботи з керівними кадрами сприяла впровадженню інформацйно-комунікаційних технологій в управління та у навчально-виховний процес. Про це свідчать результати діяльності: здійснена інтеграція навчальних закладів району в обласний інформаційний простір, у 15 школах викладається курс “Шлях до успіху”, створено 12 шкільних електронних скриньок, 13 шкільних сайтів, 1 сайт дитячого садку “Топольок”, сайт районного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, віртуальне методичне об’єднання вчителів інформатики, розпочата робота по створенню персональних сайтів учителів, започатковано районний конкурс аматорських фільмів “Мій клас – класний!”, конкурс сайтів закладів освіти. За рік 136 педагогів пройшли курси за програмою “Основи інформаційно-комунікаційних технологій. Партнерство у навчанні”, “Веб 2.0”, “Цифрові технології” (торік їх було тільки 20).

Удосконаленню професійної майстерності, поглибленню освіти педагогів району сприяє планове підвищення кваліфікації. Виконання плану становило у 2010 році – 100%.

Результативною була участь педпрацівників нашого району в

-обласній виставці “Освіта Запорізького краю - 2011”, у рамках ІІ Міжнародного освітнього Форуму “Особистість в єдиному освітньому просторі” (Переможненська, Великотернівська, Чорноземненська загальноосвітні школи; директори Селіванова Зінаїда Іванівна, Ніколова Людмила Іванівна, Куркуріна Людмила Григорівна);

У обласних конкурсах:

-другому заочному конкурсі вчителів математики (вчителі математики Радивонівської загальноосвітньої школи Філобок Наталя Леонідівна та Якимівської гімназії Халанчук Лариса Вікторівна посіли 2 та 3 місця відповідно); конкурсі інформаційних технологій з Веб 2.0” (вчитель Охрімівської загальноосвітньої школи Чурса Ірина Дмитрівна посіла 3 місце).

Діяльність районного методичного кабінету з організації системи науково-методичної роботи було схвалено науково-методичною радою Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти.

Все це сприяє підвищенню фахової компетентності педагогів, їхньому професійному росту, що у свою чергу забезпечує певні результати у навчанні та вихованні дітей.

Впровадження Базової програми “Я у Світі” дає можливість реалізувати творчий потенціал кожного вихованця дошкільних навчальних закладів, розвивати їх власне “Я”, підготувати до життя та адаптації в соціальному просторі. Найбільш результативно в цьому напрямку працють дошкільні навчальні заклади Якимівски “Росинка”, “Ластівка”, “Малюк”, “Топольок” (завідуючі Кривко Наталя Володимирівна, Рибалко Тетяна Володимирівна, Мартиненко Світлана Василівна, Вікарій Ірина Семенівна).
Державний стандарт початкової загальної освіти вимагає від педагогів рішучого переходу від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Принципово новим для початкової школи є те, що уперше змістом освіти передбачено не тільки уміння і навички, а й способи діяльності. Кожен навчальний предмет має стати не лише метою навчання, а насамперед засобом розвитку і виховання дитини. Реалізація цих положень дасть можливість уникнути ситуації, коли рівень навченості суттєво знижується при переході учнів з початкової школи до основної. Так, у минулому році показник навченості з української мови учнів 5 класу знизився вдвічі у порівнянні з четвертим класом.

Набуття загальнонавчальних та цільових компетентностей діяльності є фундаментом наступного успішного навчання школяра в основній школі.

Залишається стабільно низькою якість математичної освіти на цьому ступені навчання. Упродовж двох навчальних років чверть учнів сьомого, а потім восьмого класу показують початковий рівень навчальних досягнень з математики.

Шляхами подолання означених проблем є створення системи корекції знань учнів з початковим і середнім рівнем навчальних досягнень, забезпечення наступності між початковою і основною школою через організацію практичної діяльності засвоєння методів пізнання.
Піднести якість освіти старшокласників покликане профільне навчання. При грамотній його організації роки навчання в старшій школі дають учням додаткові шанси для успішності реалізації себе в суспільстві після випуску зі школи. У цьому році 90% випускників шкіл району виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів. 70% з них обрали на зовнішньому незалежному оцінюванні профільні предмети, що свідчить про якість організації профільної освіти.

У минулому навчальному році золотими і срібними медалями нагороджено 34 випускники шкіл, що складає 9,5% від випуску. Всі вони стали студентами вищих навчальних закладів, 80% - на бюджетній основі.

У новому навчальному році 99% учнів 10-11 класів буде охоплено профільним навчанням (минулого року – 98). Найбільш популярними серед учнів є природничий, філологічний, суспільно-гуманітарний напрямки. У порівнянні з минулим роком зросла кількість класів з поглибленим вивченням предметів з 17 до 22. Перевагу учні віддають поглибленому вивченню української мови, математики та фізичної культури.

«Золотий фонд» Якимівського району протягом року поповнився трьома учнями – переможцями обласних олімпіад та дев’ятьма переможцями другого етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України, сімнадцятьма учнями, які одержали перемогу в інтелектуальних змаганнях обласного та Всеукраїнського рівнів. Їх керівниками є вчителі Якимівської гімназії Соломахіна Олена Миколаївна, Дойко Олег Леонідович, Сажньова Інна Вікторівна, Довженко Маргарита Анатоліївна, Піскунова Ірина Володимирівна, Сидоренко Тетяна Миколаїівна, Тимків Олексій Миколайович, Кононенко Валентина Сергіївна, Луценко Галина Олександрівна, Азовської загальноосвітньої школи Сидоренко Віктор Васильович, Сидоренко Олена Олександрівна, Охрімівської загальноосвітньої школи Пєтухова Анжела Валеріївна.

Але аналіз результатів управлінського забезпечення умов для розвитку здібностей та обдаровань учнів показує, що відсутні шкліьні цільові програми у Ленінській, Петрівській, Охрімівській, Шелюгівській загальноосвітніх школах, відсутні управлінські рішення за результатами участі учнів у шкільних та обласних олімпіадах.
У шкільні роки закладаються всі базові цінності, основні соціальні норми і відносини, формується мотивація соціальної поведінки людини. Але школа вже давно не є єдиним центром, в якому набуває суспільного досвіду особистість. Вона формується у взаємодії з соціальним середовищем, у якому, на жаль, мають місце егоїзм, споживацькі настрої, жага накопичення, неповага до людини, які породжують злочинність, алкоголізм, наркоманію, насилля. Процес становлення особистості ускладнюється наростаючою педагогічною пасивністю батьків, збільшенням кількості сімей з низьким виховним потенціалом, рівнем моральних взаємовідносин.

На обліку у міліції знаходяться п’ять неповнолітніх з числа учнів Чорноземненської, Володимирівської, Розівської, Якимівської першої шкіл, які скоїли злочини і правопорушення, а учня Чорноземненсьої школи Мазуріна Руслана засуджено до позбавлення волі за повторний злочин.

На внутрішкільному обліку знаходяться п’ятдесят два порушники дисципліни.

Районною Програмою розвитку освіти передбачено і реалізуються заходи, спрямовані на проектування та розбудову перспективних виховних систем загальноосвітніх шкіл шляхом створення виховного простору на основі духовного єднання педагогів, учнів, батьків. Заслуговує на увагу цілеспрямована робота в цьому напрямку Азовської, Переможненської, Давидівської, Великотернівської, Вовчанської, Радивонівської, Якимівської №2 загальноосвітніх шкіл (директори Шевченко І.О., Селіванова З.І., Бойко Т.А., Ніколова Л.І., Петрик Л.В., Сокол Л.Г., Подольська О.Є.).

З 48 до 52% збільшилась частка учнів, зайнятих у позаурочний час роботою в гуртках за інтересами, спортивних секціях. До шкільної мережі району в цьому році увійшли 2 позашкільні заклади: Дитячо-юнацька спортивна школа, Будинок дитячої та юнацької творчості. Вони працюватимуть за туристсько-краєзнавчим, художньо-естетичним, спортивним напрямками і будуть охоплювати позашкільною освітою до п’ятисот дітей. На їх базі планується створення відділення Малої академії наук України.

Проте основним недоліком у виховній роботі низки шкіл залишається зневага до організації учнівського самоврядування. Відсутність у дітей можливості для розвитку соціальної активності веде до її відмирання або трансформується в асоціальну чи антисоціальну поведінку. Тому вирішенню цієї проблеми у новому навчальному році буде приділена максимальна увага. Одним із шляхів її розв’язання є участь соціально-психологічної служби шкіл у формуванні суспільно активної особистості, підготовці лідерів учнівського самоврядування. Фахова участь практичних психологів у моніторингових дослідженнях якості освіти за різними напрямками повинна сприяти збереженню та зміцненню фізичного і психічного здоров’я учнів. Така робота системно проводиться лише в Радивонівській та Розівській загальноосвітніх школах (директори Сокол Л.Г. та Ситник О.І., практичні психологи Шершина Олена Володимирівна, Майорова Любов Василівна).

Створення у системі освіти району умов для усвідомлення найвищих особистісних і суспільних цінностей – життя і здоров’я дітей та мотивації до їх збереження і вдосконалення дозволить зробити освітній процес безпечним для фізичного, психічного і духовного стану учнів.

Тільки 12% учнів шкіл району охоплено позакласною спортивно-масовою роботою, але позитивні зрушення є. Якимівська №3, Азовська, Великотернівська, Давидівська, Новоданилівська, Радивонівська, Розівська, Переможненська загальноосвітні школи забезпечують оптимальну рухову активність школярів у режимі навчального дня, починаючи його ранковою гімнастикою. На 8% збільшилася кількість учасників районного етапу учнівської спартакіади. Найбільш вдалою була участь команд Якимівської гімназії, Якимівської №1, Володимирівської, Шелюгівської, Давидівської, Азовської, Великотернівської, Радивонівської, Ленінської, Атманайської, Переможненської загальноосвітніх шкіл.

З метою забезпечення моніторингу рівня фізичного розвитку учнів та покращення стану їхнього здоров’я рішенням районної ради у 17 загальноосвітніх школах введені посади медичних працівників.

Середня вартість харчування однієї дитини по району становить у дошкільних навчальних закладах 7 гривень, у загальноосвітніх школах - 5 гривень. Заслуговує на увагу організація харчування в дошкільних закладах Новоданилівської сільської ради (сільський голова Данилюк Володимир Іванович). Хоча за вартістю харчування ми займаємо далеко не останнє місце серед районів області, аналіз виконання норм свідчить, що діти у недостатній кількості отримують м’ясні, рибні та молочні продукти, фрукти.

На функціонування таборів відпочинку з денним перебуванням дітей при закладах освіти влітку 2011 року з районного бюджету було виділено 16 тисяч гривень. Діяло 15 таборів проти 9 у минулому році. Всього різними формами оздоровлення у літній період було охоплено 78% школярів району.

Одним із пріоритетів програми розвитку освіти району є реалізація державної політики щодо формування нової філософії ставлення до дітей з особливостями психофізичного розвитку, збереження їх конституційних прав і державних гарантій на здобуття якісної освіти. У новому навчальному році будуть зроблені реальні кроки щодо підготовки педагогічних кадрів, матеріальної бази до впровадження у навчально-виховний процес інклюзивного навчання.

Рівень підготовки шкільних приміщень до навчального року в цілому вищий, ніж рік тому. За це я вдячний директорам шкіл, педагогічним колективам, батькам.

Особливо хочу відзначити внесок Кирилівського селищного голови Малєєва Івана Володимировича (інтерактивний клас – перший у районі), керівників господарств і приватних підприємців Крилика Богдана Миколайовича,

Морозову Валентину Степанівну,

Крикунова Олександра Семеновича,

Крикунова Олега Олександровича,

Тиховода Анатолія Миколайовича,

Галкіну Раїсу Олександрівну,

Баранова Анатолія Трохимовича,

Волобуєва Сергія Олексійовича,

Жданова Василя Миколайовича,

Савицького Миколу Петровича.

Дуже мало часу залишається до початку опалювального сезону. Вирішена проблема завезення вугілля до кінця поточного року. Але ще не готові котельні Новоданилівської, Вовчанської шкіл, у аварійному стані спортивний зал Червоноармійської школи. Ці об’єкти потребують залучення значних бюджетних коштів.

Впевнений, що в умовах консолідованої, злагодженої роботи районної ради, райдержадміністрації, сільських, селищних рад поставлені завдання будуть виконані.

Шановні колеги! Вітаю Вас з 20-ти річним ювілеєм нашої Держави, з початком нового навчального року. Бажаю Вам у Вашій нелегкій, але вкрай важливій справі творчих здобутків, упевнених перемог.

Дякую за увагу.

Схожі:

У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconЗаконукра ї н и
Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади Республіки Крим, місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconАналіз роботи школи у 2012-2013 навчальному році та завдання на 2013-2014 навчальний рік
У 2012-2013 навчальному році діяльність школи була спрямована на реалізацію завдань та здійснювалась у відповідності з річним планом...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconПравила пожежної безпеки в україні
Україні (далі Правила) є обов'язковими для виконання всіма центральними І місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconПравила пожежної безпеки в Україні Галузь застосування
Україні (далі Правила) є обов'язковими для виконання всіма центральними І місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconЗакон України
Закон відповідно до Конституції України визначає види, основні завдання, принципи та організацію діяльності міністерств та інших...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconЗаконів України «Про освіту»
Виховна робота відділу освіти у 2009-2010 навчальному році була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconВикладання трудового навчання у 2008-2009 навчальному році
Викладання предмета у 5-7 та 9-11 кл буде здійснюватись за тими ж навчальними планами та програмами, що І в минулому навчальному...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconАналіз виховного процесу Пустовітської зош І-ІІІ ст за 2011-2012 н р
У 2011-2012 н р виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію iconСучасні вимоги до методичної роботи у дошкільному навчальному закладі
Методична робота це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного,...
У минулому навчальному році діяльність педагогічних колективів разом з місцевими органами державної влади та самоврядування була спрямована на реалізацію icon«Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної...
Педагогічних колективів навчальних закладів протягом 2010/2011 навчального року засвідчує дієвість організаційних заходів управлінських...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка