Діагностика І контроль у виховному процесі в школі




Скачати 31.49 Kb.
НазваДіагностика І контроль у виховному процесі в школі
Дата конвертації10.06.2013
Розмір31.49 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Діагностика і контроль у виховному процесі в школі

(тези виступу на семінарі)
Формування особистості відбувається під впливом багатьох факторів: сім′я, навколишнє середовище, засоби масової інформації та інших впливів, які відокремлювати неможливо. Школа спрямовує процес їх розвитку, заохочує та розвиває все позитивне в дітях, в разі необхідності цілеспрямовує їх перевиховання. Систематичне виявлення рівня вихованості дає можливість розглядати проблему вивчення ефективності виховання головним чином в школі. Вивчення не може ні охопити повністю результатів виховання, ні тим більше допомогти вдосконаленню виховання школярів. Воно покликане допомогти вихованню школярів.

Заступником директора з виховної роботи організовується контроль за станом виховної роботи, який здійснюється в процесі проведення позашкільних заходів, виховних годин, індивідуальної роботи з учнями класних керівників. Класними керівниками проводиться діагностика в роботі за такими напрямками, використовуючи програму вивчення школяра:,

  • з дітьми девіантної поведінки,

  • загального вивчення рівня вихованості учнів,

  • загальні відомості про учня, батьків, стан здоров′я учнів загальний розвиток школяра,

  • участь у громадській діяльності, ставлення до фізичної праці,

  • рівень дисциплінованості,

  • інтереси, здібності, нахили,

  • рейтинговий моніторинг навчально-виховних досягнень учнів,

  • рівень соціалізації і комунікабельності.

Кожен класний керівник у процесі діагностики складає портфоліо учнів де всі ці спостереження і результати аналізуються: в класі, обговорюються індивідуально, у співбесідах з батьками, вчителями та ін.

Найяскравішим показником рівня вихованості дітей є залучення їх до різних форм виховної роботи: класних та шкільних заходів, творчих робіт, тренінгів, спортивної діяльності, трудовій діяльності, мистецьких та інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах, КТС та ін. Тільки у життєвій практиці дитина розкриває свої здібності, використовує можливості про які інколи вона і не здогадується. І тут мета наставника створити такі умови та таку систему роботи, яка дасть можливість в найбільшій мірі виявити, розкрити нахили, здібності дитини, спонукає до сприйняття неординарних рішень, розвитку креативності.

Заступником директора з виховної роботи контролюється виконання планів виховної роботи класними керівниками.
Така перевірка передбачає:

  • аналіз планування виховної роботи із класом та його виконання:

  • участь класу у проведенні загальношкільних заходів;

  • проведення виховної роботи класним керівником: бесід, зборів, інших масових заходів;

  • робота з активом класу;

  • індивідуальна виховна робота з учнями, проведення психолого-педагогічних досліджень, робота щодо запобігання правопорушень;

  • здійснення педагогічного керівництва роботою учнівського самоврядування;

  • анкетування класних керівників, учнів;

  • робота з батьками щодо виховання учнів;

  • зв′язок з учителями-предметниками та адміністрацією школи з метою вироблення єдиного підходу і єдиних дій у вихованні учнів;

  • робота з охорони життя і здоров′я дітей, запобігання дитячого травматизму.

Наприкінці семестру згідно з річним планом роботи школи заступник директора з ВР вивчає і узагальнює стан морального, трудового, військово-патріотичного, естетичного, правового, фізичного виховання учнів, здійснення педагогічного керівництва діяльністю учнівського самоврядування, виховання громадянсько-політичної активності школярів, стан професійної орієнтації учнів.

Контролюються також такі питання:

  • робота з дітьми, схильними до правопорушень; з дітьми та сім′ями, які потребують підвищеної педагогічної уваги;

  • робота шкільного музею;

  • участь учнів у районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах;

  • участь учнів в конкурсах дитячої творчості;

  • робота шкільної бібліотеки;

  • робота з батьками та громадськістю;

  • ведеться робота методичного об′єднання класних керівників.

Важливим аспектом контрольно-аналітичної діяльності є вивчення передового досвіду класних керівників, вихователю ГПД, керівників гуртків, шкільного музею.

Зовнішні показники (правопорушення, скарги жителів села і т.п.) повідомляють про рівень вихованості, тобто наявність покращення виховної роботи, яка діє в школі, достатньо ефективна чи ні. На випадок погіршення показників рівня вихованості школа вносить корективи в діючу систему виховної роботи та плани виховної роботи класних керівників.

Схожі:

Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconДослідно-експериментальної роботи за темою Використання Інтернет...
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconНаказ по володимирівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів петрівської...
«Формування потреби, умінь І навичок самостійної роботи учнів у навчально – виховному процесі – одна з важливих умов розвитку творчої...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconВідділ освіти білогірської райдержадміністрації
Розвиток нових суспільних стосунків в умовах здійснення радикальних реформ в освіті вимагає дієвих перетворень у навчально-виховному...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconНаказ по володимирівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів петрівської...
«Формування потреби, умінь І навичок самостійної роботи учнів у навчально – виховному процесі – одна з важливих умов розвитку творчої...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі icon6. Перечисліть основні методичні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі. 7
Перечисліть основні педагогічні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі icon«Науково-методичні основи використання ікт у навчально-виховному...
«Науково-методичні основи використання ікт у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень 1 комп’ютер» з використанням шкільних...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconОсобливості використання засобів нових інформаційних технологій у...

Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconДана навчальна програма буде використовуватися у навчально-виховному...
Дана навчальна програма буде використовуватися у навчально-виховному процесі знз україни у 5 класі з 2013-2014 навчального року
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconЗвіт по виконанню програми
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної...
Діагностика І контроль у виховному процесі в школі iconШколи
Тема школи: «Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка