Скачати 61 Kb.
|
Мова наша солов'їна Мета. Ввиховувати любов до рідної мови, України, художнього слова, формувати культуру мовлення; , розкрити поняття «рідна мова», показати красу і багатство української мови; сприяти вихованню поваги до української мови як до державної. Обладнання. Виставка дитячих малюнків на тему: «Ми — українці», виставка художньої літератури (збірки віршів українських поетів, збірка загадок, прислів'їв, українських пісень), виставка українських народних інструментів. Сцена оформлена плакатами з висловами про мову: ^ Як сонця без сяйва й тепла... С. Шелунін Мова — втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її. Борімося за красу мови, за правильність мови, присутність мови, за багатство мови. М. Рильський Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її. О.Гончар Мужай, прекрасна наша мово, Живи, народу віще слово, Цвіти над нами веселково, Як мир, як щастя, як любов! ^ (Звучить лірична українська мелодія. На її фоні): 1-й ведучий. Гостинно просимо на свято рідної мови. 2-й ведучий. Любіть Україну у сні й наяву, ^ Красу її, вічно живу і нову, І мову її солов ‘їну. Ш-й ведучий. Вона, як ніжна пісня колискова, Заходить серцем в душу з ранніх літ. Це — мова, наче пташка світанкова, Що гордо лине в свій стрімкий політ. ГУ-й ведучий. Велична, щедра і прекрасна мова, Прозора й чиста, як гірська вода. Це України мова барвінкова, Така багата й вічно молода. У-й ведучий. Мова кожного народу — Неповторна і своя. В ній гримлять громи в негоду, В тишу — трелі солов 'я. УІ-й ведучий. Ой, яка чудова українська мова! Де береться все це, звідкіля і як? Є в ній ліс, лісочок, пуща, гай, діброва, Бір, перелісок, чорноліс, є ще і байрак. УІІ-й ведучий. Вимовляю кожне слово, Кожне слово — наче спів. Найдорожча рідна мова, Мова предків і батьків. 1-й ведучий. Любі діти! Зараз ми вирушаємо у цікаву і незвичайну мандрівку. Вона проляже по стежках вашого веселого і щасливого дитинства, з яких починалося ваше життя у казковому світі слова. А починалося воно з колискової. (Звучить вірш М. Сингаївського «Материнська мова»). Колискова пісня, колискова, ^ Пахне вона м 'ятою і цвітом, Чебрецевим і суничним літом. Пахне молоком і споришами. Скільки в ній ласкавості і шани! Скільки в ній тривожності людської, І надій, і сивини гіркої. Колискова пісня, колискова, То щаслива материнська мова. Н-й ведучий. Як ви здогадалися, наше свято ми починаємо з конкурсу колискових пісень. Любі матусі, пригадайте, будь ласка, колискові, які ви співали своїм дітям. (Одна мама з кожної команди виконує колискову. Одержують по 5 балів.) И-й ведучий. Щиро дякуємо за пісні. Я впевнений, що вони сподобалися всім присутнім. Мабуть, кожен згадав своє щасливе дитинство. ^ (звертаючись до залу). Скажіть, а чи знайдеться хтось у залі, хто не любить скоромовки? Я впевнений, що таких нема. Скоромовки теж склав народ. Ми легко переймаємо їх, запам'ятовуємо і залюбки розважаємося ними. (Капітан кожної команда підходить до ведучого, тягне жеребки. Кожній команді — по скоромовці). Скоромовки
Роса росить ноги босі.
Водить діточок коло квіточок.
Поки капітани тренують свої команди, ведучі, звертаючись до залу, пропонують згадати і промовити ![]() Конкурс команд оцінюється у 3 бали. ^ А зараз слово командам. Журі оцінює правильність вимови скоромовки. 1У-й ведучий. Як гарно звучить українська мова в прислів'ях. У них виражена мудрість народу. Упродовж віків слово рідне українське живило душу, вчило бути чесним, сміливим, любити свій рідний край, як неньку, бо «хто матір забуває, того Бог карає». Проведемо гру на краще знання прислів'їв. На дошці або на папері написані прислів'я без закінчень. Командам пропонується за визначений час дописати на листках закінчення і здати журі. В цей же час працюють і болільники. Вони також здають журі свої варіанти відповідей, тим самим допомагаючи своїй команді. За кожну правильну відповідь — 1 бал. Прислів'я
5. Що вліті вродиться, то... (взимі згодиться). 1У-й ведучий. А зараз слово журі. У-й ведучий. Українська мова і пісня. Вони супроводжують людину з перших до останніх хвилин життя. Пісня — душа народу, це його краса і доброта. Ми, українці, — найспівучіший народ. За легендою, коли Бог обдаровував діточок, маленькій україночці в дарунок дісталася ніжна, ласкава, задушевна пісня. Багато у нас гарних пісень. Я пропоную кожній команді згадать по 1 куплету з українських пісень і проспівати. Команди по черзі виконують пісні, одержуючи по 1 балу за куплет. Скільки заспівають пісень — стільки і балів. ^ Щиро дякую. Я пропоную командам відпочити, а журі попрацювати — підбити підсумки цього конкурсу. В цей час ми з болільниками теж поспіваємо. (Ведучий організує конкурс серед болільників на краще виконання української пісні. Переможець одержує приз). У-й ведучий. Слово журі. (З учні молодших класів читають вірш «Любіть рідну мову»). Мова — краса спілкування. ^ — як сонце ясне. Мова — то предків надбання. Мова — багатство моє. Мова — то чиста криниця, Де б'є, мов сльоза, джерело, Мова — це наша світлиця, Вона — як добірне зерно. Мова — державна перлина, Нею завжди дорожіть. Без мови немає країни, Мову, як матір, любіть. УІ-й ведучий. Правда, чудові слова? Я пропоную командам примусити свою пам'ять попрацювати. За визначений час кожна команда вивчить по 1 куплету з вірша, а потім виразно буде декламувати його, за що одержить 3 бали. Команди вчать по 1 куплету, а ведучий працює з болільниками, пропонуючи їм назвати спочатку українських поетів, а потім прочитати по куплету з віршів українських поетів. Найерудованіший одержує приз. ^ Слово журі. УІІ-й ведучий. Багато є у світі таємниць, і одна з найбільших — мова! Українська мова! Ти з гомону полів, лісів і морів, переткана калиною і барвінком, від зорі й місяця народжена. Кожен день дає нам урок пізнання. Завжди і скрізь наш учитель — мова. Мово рідна! В тобі — неосяжна душа народу, його щирість і щедрість, радощі і печалі, труд і безсмертя. І, знову ж таки, — таємниця. Тому й любить народ загадку — рідну дочку таємниці. А чи ви любите загадки? Звичайно ж! Тому зараз конкурс загадок. Кожній команді пропонується по 3 загадки, за кожну правильну відповідь — 1 бал. Якщо команда не знає правильної відповіді, болільники зможуть їм допомогти. Загадки: Розстелений кожушок, на нім насіяний горошок. (Небо і зорі) Куди ступиш — всюди маєш, Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря) Старий дід мости помостив, Молода прийшла — мости рознесла. (Мороз і весна) Є на світі кінь — всьому світові не вдержати (Вітер) Що без леза та без зуба Розтина міцного дуба? (Блискавка) Без очей, а сльози ллє. (Роса) Доки батько народився, син по світу находився. (Вогонь і дим) Червоні коромисла через річку повисли. (Веселка) Сивий віл випив води повен діл. (Туман) Журі підводить підсумки, нагороджує переможців. |
![]() | Методичні поради щодо участі бібліотек в утвердженні та розвитку української мови До вашої уваги методичні поради та сценарій свята «Мова наша солов’їна», які допоможуть в проведенні загальносистемного заходу до... | ![]() | Святково прибраний зал. На стінах вишиті рушники, серветки, в центрі... Святково прибраний зал. На стінах – вишиті рушники, серветки, в центрі – портрет Т. Г. Шевченка, плакати: «Без мови рідної, юначе,... |
![]() | Планвиховно ї роботи великовільшанської загальноосвітньої школи І ііі ступенів Відзначення Дня української писемності та мови «Мово моя солов’їна» (за окремим планом) | ![]() | Бринить, співає, наша мова, чарує, тішить І п’янить Учень. Розпочинаємо свято «Бринить,співає наша мова, чарує, тішить І п’янить». Це свято – державне, адже 9 листопада відзначаємо... |
![]() | Конкурс проводиться в межах міського фестивалю учнівської творчості... «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине» присвяченого 200-річчю від дня народження Т. Г. Шевченка (далі фестиваль) є управління... | ![]() | Управління освіти І науки Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Подумайте, чому нашу мову називають “солов’їною”, “дивом калиновим”, “діамантом дорогим”. Напишіть твір-мініатюру з теми “Рідна мова... |
![]() | Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна Мета: поглибити знання учнiв про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити змiст поняття громадянин України; розвивати... | ![]() | Мова наша калинова П'ятий конкурс має виявити ваші знання народної мудрості. Вам належить за 2 хвилини пригадати й записати якомога більше прислів'їв,... |
![]() | Солов’їне, неповторне слово | ![]() | Українська мова: особливості її походження, вивчення І захисту що таке мова? Мова належить до так званих вторинних систем. Вона існує не сама по собі, а в людському суспільстві, похідним від якого вона є.... |