Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з'ясувати наслідки терактів: вибухи, пожежі




Скачати 99.35 Kb.
НазваДослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з'ясувати наслідки терактів: вибухи, пожежі
Дата конвертації03.08.2013
Розмір99.35 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Донецька гімназія №18



Підготувала:

класний керівник 8 класу

Прохорова Н.С.

Мета:

дослідити причини виникнення і по­ширення тероризму, з'ясувати наслідки терактів: вибухи, пожежі;

розширити знання учнів про особисті діі під час загрози теракту, вибуху та пожежі;

виховувати неприйняття насильства як за­собу розв'язання конфліктів, повагу до лю­дини, її права і свободи, честь і гідність.

“Терор-це вбивство,пролиття крові…. Форми терору незліченні і різноманітні як незліченні і різноманітні в своїх проявах гніт і знущання… Терор - це смертна кара скрізь, в усьому, в усіх закутках". І. Штейнберг

"Купувати мир у ворога, значить постачати його засобами для нової війни". Ж. Ж. Руссо.
^ ХІД ЗАНЯТТЯ
Метод «Мозковий штурм»

Учні мають висловити свої думки та асоціа­ції щодо поняття «тероризм», назвати, про­ти кого він спрямований.
^ Тероризм та теракт.
Учитель. Існує спеціальна наука «теріо­логія», яка займається вивченням питань тероризму. Це слово у перекладі,з латини означає «страх», «жах».

Терори́зм— суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, тортур, залякування населення та органів влади або вчинення інших посягань на життя чи здоров'я ні в чому невинних людей або погрози вчинення злочинних дій з метою досягнення злочинних цілей.

Учитель. Внутрішній тероризм — це на­слідок активного розшарування населення, його ідеологічного розмежування, оформ­лення політичних рухів, об'єднань і партій, які сповідували різні політичні погляди та вели боротьбу за владу. Тому теракти відбу­ваються на території однієї країни; терорис­ти і жертви є громадянами однієї держави.

Проте найбільшу загрозу для всього людства становить за сучасних умов міжнародний тероризм. Розмах, масштаби, технології здійснення масових терористичних акцій на початку XXI ст. свідчать про глобалізацію тероризму.

Тероризм, як явище людського життя, відомий давно, має тривалу історію. Він викорис­товувався не лише для досягнення політич­ної мети, а й з метою вчинення криміналь­них злочинів. Перший в історії випадок сві­домого та систематичного використання терористичної практики було зафіксовано на Близькому Сході у І ст. н. е., коли групи сикаріїв фізично знищували представників єврейської знаті, які співпрацювали з рим­ською адміністрацією. Пізніше з'явилася секта мусульман-ісмаїлітів під проводом Хасана-ібн-аль-Сабаха, який перетворив тероризм на головний засіб боротьби з по­літичною опозицією.

Наприкінці XIX ст. політичний терор досяг таких масштабів, що, здавалося ніхто не за­страхований від терористичного нападу.

• 1881 р. — російські народники після ря­ду невдалих замахів убили імператора Олекрандра II;

  • 1894 р. — жертвою терористів став фран­цузький президент Саді Карно.

  • 1897 р. — смертельно поранено імперат­рицю Єлизавету Австрійську та вбито іс­панського прем'єр-міністра Антоніо Кановаса.

  • 1900 р. — король Італії Умберто І також став жертвою терориста.

  • 1901 р. — було вбито президента США Вільяма Маккінлі.


Терористичні акти — вбивства, поранення, викрадення, погрози та деякі інші акти насильства, які готуються організаціями й здійснюються окремими особами стосовно державних або громадських діячів, супроводжують розвиток сучасного суспільства. Історія знає чимало таких злочинів (актів тероризму):

  1. 1995 р. Японія. Члени секти «Аум син-рике» пронесли 6 посудин зі смертель­ною отрутою (зарином) у поїзд токій­ського метро й здійснили газову атаку. Загинуло 168 осіб, постраждало близько 5000 чол.

  2. 1995 р. США. Унаслідок вибуху бомби в Оклахома-Сіті зруйновано адміністра­тивну будівлю. Загинули 168 осіб, понад 500 отримали поранення.

  1. 1996 р. Англія. На автостоянці підірвано бомбу. 2 особи загинуло, близько 100чол. було поранено.

  2. 1996 р. Ізраїль. В Єрусалимі терорист-смертник підірвав автобус. Загинуло 26 осіб, 80 поранено.

  1. 1998 р. Колумбія. Підірвано бомбу й сна­ряд, пошкоджено нафтопровід, загину­ло 209 осіб, поранено більше 130.

  2. 1999 р. Росія. Зруйновано 2 могутніми вибухами 2 будинки в Москві. 212 осіб загинуло, більше 300 поранено.

  3. 2001 р. США. Атака на Всесвітній торго­вельний центр у Нью-Йорку й Пентагон у Вашингтоні. Понад 5 000 постражда-

. лих.

  1. Теракт на острові Балі в Індонезії, вна­слідок якого загинуло 200 і 300 чол. за­знали поранень.

  2. 2002. Захоплення театрального центру «Норд-Ост» у Москві. Під час штурму загинуло 130 заручників.

10.1 вересня 2004 р. — теракт у Беслані У за­ручники були захоплені ҐЇ20 чол., пере­важна більшість — діти. Під час штурму загинуло 330 чол.; 186 з яких діти.
Останнім часом дуже рідко минає тиждень, коли б ми не дізнались з новин, що десь знову скоєно новий тиск на політиків, воєначальників, фі­нансистів.

Основні цілі:

  • викликати страх, спричинивши людські жертви;

  • привернути до себе увагу;

  • підірвати авторитет влади, дестабілізу­вати ситуацію;

  • досягти задоволення тих або інших ви­мог.

Про масштаби поширення тероризму та інтенсивності його застосування можна судити на підставі статистичних даних, опублікованих спеціальними державними структурами різних країн світу та спеціалізованими виданнями:

  1. в період 1970-78 рр. зареєстровано 5534 терористичних актів.

  2. 1981 р., 2700 терористичних акти, вчинених 125 терористичними групами, що діяли в різних регіонах світу, але переважно у 50 країнах.

  3. 1985 р. збільшення кількості актів порівняно з 1981 р. на 15%.

За даними ЦРУ США, за період з 1968 по 1980 рр. вчинено 6714 акцій міжнародного тероризму. В одній зі своїх щорічних доповідей ЦРУ змальовує вражаючу картину поширення тероризму: якщо у 1980 р. теракти були вчинені у 48 країнах, то в 1985 — в 57, у 1990 — у 76, а у 2000 — в 91 країні. До 2005р. тероризм охопив понад 100 країн світу, а кількість терактів з 1980 по 2005 р. наблизилася до 25.000.

Що спонукає терористів до насильства?

  1. Ненависть до представників інших рас, націй, релігій, культур, політичних сил, яка часто-густо живиться невіглаством і страхом.

  2. Утиски — бажання знищити представ­ників «інших» груп.

  3. Безвихідь: оскільки здається, що інші сили нерушимі, виникає бажання ціною своєї смерті порушити їх.

  4. Несправедливість — акти тероризму обумовлені тим, що до представників тієї спільноти, до якої належать терористи, ставляться несправедливо «інші».

^ Правила поведения человека при его захвате в качестве заложника:

Выполнение следующих правил поведения помогает спасти жизни заложников террористов:

— не привлекать к себе внимания террористов; снять украшения, не смотреть им в глаза;

— не передвигаться по салону; не отвечать на провокации;

— постараться успокоиться, отвлечься от происходящего; думать о чем-то хорошем, читать или разгадывать кроссворды;

— осмотреть помещение и отметить для себя места возможного укрытия на случай стрельбы;

— если начался штурм здания (самолета или автобуса), предпринятый специальными подразделениями, ложиться на пол, а после окончания штурма немедленно покинуть помещение: не исключено, что террористы заложили там мины.

Если на улице стреляют, надо добраться до ближайшего укрытия, при этом передвигайся зигзагами, а если бежать некуда — просто лечь на землю. При первой же возможности необходимо сообщить о перестрелке сотрудникам милиции.

 ^ Вибухонебезпечний предмет

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати. Ознаками, за якими можна визначити предмет як вибухонебезпечний, є характерна форма предмету (видовжена форма снаряду); наявність електричних дротів, що стирчать з предмету або тягнуться до нього; дивні звуки, які лунають з предмету (цокання годинника, шипіння, виділення газу тощо); світлові сигнали, які подає предмет (мигання лампочки). Практично всі вибухові речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності. Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.
Найбільша кількість випадків знаходження боєприпасів припадає на весняно - літній період, коли вони вимиваються повеневими водами на поверхню ґрунту, під час проведення будівельних робіт, розорювання пахотних земель та присадибних ділянок. Нажаль, частіше стали з'являться саморобні вибухові іграшки, начинені вибухівкою, вибухові пакети.

^ При виявленні вибухонебезпечних предметів:

  • ні в якому разі не чіпайте їх руками, а тим більше не намагайтеся їх знешкодити;

  • за допомогою палиць, мотузки та яскравої тканини зробіть огородження цього місця, де знайдений предмет;

  • не допускайте до нього людей, а тим більше дітей;

  • припиніть будь-які роботи поблизу небезпечного місця;

  • не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);

  • про свою знахідку повідомте пожежно-рятувальну службу (101).

Які заходи безпеки повинні вживати люди, щоб не стати навмисними випадковими жертвами вибуху?

Про те, що є небезпека вибуху, можна визначити за такими прикметами:

  • невідомий пакунок чи деталь в салоні автомобіля чи поблизу нього;

  • залишки різноманітних матеріалів, нетипових для даного місця;

  • натягнутий дріт, шнур, нитка;

  • дроти чи ізоляційна стрічка, що звисає з-під автомобіля;

  • біля приватного будинку, дачі, - сліди нещодавно розкопаної чи сухої землі, поламані гілки дерев, сліди на траві;

  • біля квартири - сліди ремонтних робіт, ділянки з порушеною фарбою, невідомі предмети біля дверей, в електрощиту, чужа сумка, портфель, коробка;

  • в громадських місцях - метро, кінотеатрі, магазині - залишені без господаря чемодани, сумки, коробки, пакети. Побачивши такі предмети потрібно звернутися до працівника міліції чи іншої посадової особи, зв'язатися з машиністом потягу, не доторкатися до незнайомого предмета і не допускати інших, уникаючи паніки.

Потрібно пам'ятати, що при вибуху вас може вразити вибуховою хвилею і осколками. Після вибуху може виникнути пожежа, отруєння в закритому приміщенні, паніка.

^ Пожежа
Слово "Пожежа" завжди викликає у людини велику тривогу і хвилювання. І це зрозуміло, тому що вогнем нерідко знищується майно, руйнуються і згорають житлові будинки, школи, і громадські будівлі, об’єкти господарської діяльності, завдається значної шкоди навколишньому природному середовищі, страждають люди, зазнаючи опіків, травм, а іноді і гинучи. Сьогодні нема в державі жодного дня щоб вогонь не приводив до важких наслідків з загибеллю людей і значного матеріального ущербу.

^ ЕСЛИ ПОСЛЕ ВЗРЫВА НАЧАЛСЯ ПОЖАР:
• быстро, без суеты и паники, выйдите на улицу из помещения

• если есть возможность, заберите документы, деньги, вещи

• не пользуйтесь лифтом

• выходя, выключите газ, свет

• выходить из зоны пожара в частном секторе требуется в наветренную сторону.

Проходя через горящие помещения, накройтесь с головой мокрым покрывалом, плащом, куском плотной ткани.

Двери в помещения открывайте осторожно, чтобы избежать вспышки пламени от быстрого притока воздуха.

Для защиты органов дыхания используйте увлажненную ткань, при возгорании одежды ложитесь на пол и перекатываясь сбейте пламя.

Бежать нельзя – это еще больше раздует пламя.

Окажите посильную помощь при эвакуации соседям, в первую очередь детям, старикам .

Надо опасаться высоких температур, загазованности и задымленности, обрушения конструкции, вторичных взрывов.

Нельзя входить в зону задымления, если видимость менее 10 метров.

Несвоевременный выход из зоны заражения из зоны заражения и неумелое использование защитных средств может привести к поражению органов дыхания , глаз и кожных покровов, что в свою очередь может привести к летальному исходу.
^ Учитесь жить, предупреждая

опасности, а не боясь их.
Мы все плывем в одной лодке
под названием –
«Безопасная жизнь»!

ПАМ’ЯТАЙТЕ !
Ваше життя – у Ваших руках. Дотримуючись цих порад, Ви зможете зменшити долю ризику.
Метод ПРЕС

На окремих аркушах кожен має висловити свої думки щодо того, що необхідно змінити в людині й світі, щоб здолати тероризм.

  1. Я вважаю, що...

  2. Тому, що...

  3. Наприклад,...

  4. Отже,...



Схожі:

Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Тема.«Вогонь друг, вогонь ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки»
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Тема. Причини виникнення пожежі
Мета. Поглибити знання учнів про причини виникнення пожежі, вчити цінувати людське життя та берегти своє здоров’я, познайомити з...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Тема 1 4  класи
Вогонь  на  службі  у  людей. Як  запобігти  пожежі.  Причини  виникнення  пожежі
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Гроші, виникнення грошей, історія виникнення грошей
Отже, закономірності виникнення та еволюції грошей І грошових систем, закони їх розвитку, основні причини інфляції, її сутність та...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Географія 6 класи
Внутрішні процеси, рухи земної кори. Землетруси, причини їх виникнення І наслідки
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Урок: Основи здоров'я Тема: Надзвичайні ситуації природного І техногенного...
Сформувати поняття «надзвичайна ситуація», «аварія», «катастрофа», уявлення про причини виникнення та наслідки надзвичайних ситуацій,...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Тема. Небезпека тероризму
Мета. Ознайомити учнів з поняттям «тероризм» його функціями І методами, з’ясувати наслідки терористичних дій, навчити учнів розпізнавати...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Что есть красота?
Мета: розширити й поглибити поняття «субкультура»; дослідити причини виникнення субкультур; формувати власне ставлення до членів...
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\'' Вогонь -друг вогонь- ворог ''
Розвивати вміння І навички поведінки під час пожежі,навички еквакуації в разі виникнення пожежі
Дослідити причини виникнення І по­ширення тероризму, з\Урок на тему: «Гроші»
Мета уроку: розглянути причини виникнення грошей; з'ясувати суть основних функцій грошей; ознайомитися з видами грошей та їх властивостями;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка