Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів( з українською мовою навчання). Суспільно-гуманітарний напрям(історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям.
Підручник: Українська мова: підруч.для 11 кл.загальноосвіт.навч.закл. (академічний,профільний рівень) / С.О. Караман, О.В. , М.Я.Плющ, Тихоша В.І. – К.:Освіта, 2011
№ з/п
| Дата
| К-ть год.
|
| Прим.
|
|
| 1
| ^
Стилістика як розділ науки про мову. Фонетичні, лексичні, фразеологічні, словотворчі засоби стилістики.
|
|
|
| 1
| РМ №1. Види запису почутого: докладний запис, конспект. Читання мовчки текстів монологічного характеру різних стилів, типів і жанрів мовлення.
|
|
|
| 1
| Норма літературної мови як основне поняття правильності мовлення, її варіативність.
|
|
|
| 1
| Стилістичне забарвлення граматичних понять і граматичних форм. Поняття роду, числа.
|
|
|
| 1
| РМ №2. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).
|
|
|
| 2
| Власні і загальні назви. Велика буква і мала у власних назвах.
|
|
|
|
| 1
| Ступені порівняння. Стягнені і нестягнені форми. Написання складних прикметників.
|
|
|
| 1
| РМ № 3. Види запису прочитаного: тези, докладний і короткий плани.
|
|
|
| 1
| Займенники й контекст. Правопис займенників. Синоніміка займенникових форм: неозначених, заперечних, означальних; вказівних займенників і прикметників; пропуск особових займенників; зайве вживання займенників.
|
|
|
|
2
| РМ №4. Ділові папери. Офіційний лист. Лист електронною поштою і по мобільною телефону. Основні вимоги до культури спілкування в Інтернеті.
|
|
|
|
| 1
| РМ №5. Стилістичні аспекти дієслівних категорій. Синоніміка дієприкметників: дієприкметникових зворотів і підрядних означальних речень. Контроль складання діалогів
|
|
|
| 1
| Синоніміка дієприслівників: дієприслівниковий зворот і підрядні речення обставинні. Пунктограма при відокремлених другорядних членах речення.
|
|
|
| 2
| РМ №6. Переказ тексту художнього стилю (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх вчинків та ін.).
Усний твір
|
|
|
|
| 1
| Написання -н- у прикметниках, дієприкметниках, займенниках, прислівниках; -нн- у прикметниках, прислівниках. Не і ні з різними частинами мови.
|
|
|
| 1
| ^ .Контрольний твір на морально - етичну тему
|
|
|
| 1
| ^ . Морфологічні засоби стилістики. Контрольне читання мовчки
|
|
|
| 1
| Аналіз контрольної роботи. Види простих речень і їх відтінки значень. Синоніміка двоскладних і односкладних речень.
|
|
|
| 1
| Синоніміка неозначено-особових, узагальнено-особових і безособових речень.
|
|
|
| 1
| Синоніміка означено-особових і безособових речень.
|
|
|
| 1
| Синоніміка мовних засобів вираження присудка, другорядних членів. Інверсія замість прямого порядку слів.
|
|
|
| 1
| Вираження різноманітних смислових значень за допомогою звертань, вставних слів і вставних конструкцій, їх емоційно-експресивний характер.
|
|
|
| 2
| Синоніміка відокремлених і невідокремлених другорядних членів. Пунктограми у простому реченні.
|
|
|
|
| 1
| Контрольний диктант.
|
|
|
| 2
| РМ № 8-9. Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю.
|
|
|
|
| 1
| Контрольна робота № 2. Стилістика простих речень.
|
|
|
| 1
| Аналіз контрольної роботи. Смислові відношення між частинами складних речень
|
|
|
| 1
| РМ №10. Ділові папери. Протокол (складний). Витяг з протоколу.
|
|
|
| 2
| РМ №11-12. Реферат на тему, пов'язану з предметами, що вивчаються (із залученням наукової, науково-популярної літератури), особливості його побудови і мовне оформлення. Бібліографія.
|
|
|
|
| 1
| РМ №13. Правила мовленнєвої поведінки в спілкуванні: етичні мовленнєві формули (під час вітання, звернення, залучення слухачів до полеміки, відповіді на запитання; вдячність, вибачення, обіцянка, відмова, заперечення тощо).
|
|
|
| 1
| РМ №14. Синоніміка складносурядних і складнопідрядних речень. Аналіз помилок, допущених у контрольному переказі.
|
|
|
| 1
| Синоніміка складних безсполучникових і складносурядних речень.
|
|
|
| 1
| Синоніміка складних безсполучникових і складнопідрядних речень.
|
|
|
| 1
| Синоніміка складнопідрядних і простих речень з дієприкметниковим і дієприслівниковим зворотами.
|
|
|
| 1
| Синоніміка сполучників і сполучних елів, що з'єднують складні сполучникові речення.
|
|
|
| 1
| РМ №15. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю.
|
|
|
| 2
| Пунктограми в складному реченні.
|
|
|
|
| 1
| Пряма і непряма мова, її призначення й граматично-смислові особливості. Пунктограми при прямій мові та діалозі.
|
|
|
| 1
| РМ №16. Стилістичні особливості авторських слів при прямій мові. Синоніміка речень із прямою мовою, реплік у діалозі й непрямій мові.
|
|
|
| 1
| РМ №17. Стаття на морально-етичну тему публіцистичного стилю мовлення.
|
|
|
| 1
| РМ №18. Телефонна розмова як один із видів усного ділового мовлення. Основні вимоги до культури спілкування по телефону. Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог-обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми.
|
|
|
| 1
| ^ . Стилістика складних речень. Стилістика речень з різними способами вираження чужого мовлення. Контрольне аудіювання.
|
|
|
| 1
| Аналіз контрольної роботи.
|
|
|
| 2
| РМ №19-20. Доповідь на тему, пов'язану з предметами, що вивчаються, (із залученням наукової, науково-популярної літератури), прийоми встановлення й збереження контакту з аудиторією.
|
|
|
|
| 1
| Мовлення як предмет вивчення стилістики і культури мовлення. Мовлення розмовне і книжне, їх співвідношення й особливості. Поняття стилю мовлення: позамовні ознаки (сфера спілкування, умови і мета спілкування) й мовні.
|
|
|
| 1
| Стилі мовлення: розмовний, науковий, офіційно-діловий, художній і публіцистичний, їх підстилі. Зміст і структура текстів кожного зі стилів, їх характерні мовні засоби, основні жанри.
|
|
|
| 1
| РМ №21. Мовлення правильне й комунікативно доцільне. Вимоги до гарного мовлення (змістовність логічність, багатство і різноманітність, точність, виразність, доречність), їх основні ознаки (практично).
|
|
|
| 1
| РМ №22-23. Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми, його композиція (вступ, основна частина, завершення), основні способи виступу (читання тексту, відтворення його по пам'яті з читанням окремих фрагментів, вільна імпровізація, інтерпретація, відповіді на запитання, ведення полеміки).
|
|
| 1
|
|
| 1
| Лексикологія і фразеологія.
|
|
|
| 2
| РМ №24 -25. Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю
|
|
|
|
| 1
| Морфологічна будова слова.
|
|
|
| 1
| Написання слів з найуживанішими орфограмами.
|
|
|
| 1
| Частини мови.
|
|
|
| 1
| Слово, словосполучення, речення.
|
|
|
| 1
| Просте речення. Члени речення. Складне речення. Система розділових знаків.
|
|
|
| 1
| Текст, його будова.
|
|
|
| 1
| Контрольний диктант.
|
|
|
| 1
| РМ №26. Ділові папери. Доручення. Розписка.
|
|
|
| 1
| Контрольна робота № 4. Стилістика мовлення. Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з української мови.
|
|
|
| 1
| Аналіз контрольної роботи. Інструктаж з підготовки до державної підсумкової атестації.
|
|
|
| 1
| Підсумковий урок.
|
|