Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо




Скачати 129.74 Kb.
НазваНашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо
Дата конвертації08.11.2013
Розмір129.74 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Кримінальна відповідальність неповнолітніх
Мета: З'ясувати суть поняття кримінальна відповідальність неповнолітніх. Розвивати знання про відповідальність своїх дій у житті, розвивати уміння брати приклад з хорошої поведінки підлітків. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати почуття відповідальності за свої дії.
Обладнання: Конституція України, Кримінальний кодекс України.
Хід бесіди
1. Вступна частина.
2.Організація дітей до роботи.
3. Ознайомлення з темою і метою бесіди. Вступне слово вчителя.
Тема нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти і повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо.
— Що ж таке кримінальна відповідальність?
(Діти висловлюють свої думки).
Кримінальна відповідальність — це обов'язок особи дати звіт про свої дії уповноваженим на те державним органам (зізнання попереднього розслідування прокуратури, суду), а також перетерпіти певні обмеження, страждання, відчути примусову дію кримінального закону. Частиною кримінальної відповідальності є застосування покарання щодо винного.
Кримінальна відповідальність, як і кожний вид юридичної відповідальності, ґрунтується на конституційному принципі законності. Це означає, що кримінальній відповідальності і покаранню підлягає лише особа, винна у вчиненні злочину.
— Що таке злочин?
(Діти висловлюють свої думки).
Злочин — це суспільно небезпечне діяння, виявлене або в дії, або у бездіяльності. Злочин полягає в активних діях (крадіжка чужих речей, вчинення тілесних ушкоджень іншим людям).
— Як же бути, коли вчинено злочин?
(Діти висловлюють свої думки).
Повідомлення про злочин є важливою умовою боротьби зі злочинністю і засобом запобігання їй, свідчить про громадську зрілість людини. Воно не має нічого спільного з таким негативним явищем, як наклеп. Ябіда ніколи не виступить відкрито проти недоліків, а таємно обговорюватиме їх за спиною своїх товаришів.
Якщо людина напевно знає про підготовлений або вчинений злочин, повідомити про який зобов'язує закон, але все-таки не виконує цього обов'язку, вона підлягає кримінальній відповідальності.
Деякі інші види пасивної поведінки є злочинною бездіяльністю (неподання водієм допомоги людині, яка постраждала під час автомобільної аварії, неподання капітаном судна допомоги людям, які гинуть у воді).
— Що ж чинять з особою, яка вчинила злочин?
(Діти висловлюють свої думки).
— Особа, яка вчинила злочин, підлягає кримінальній відповідальності і покаранню. Кримінальне покарання застосовується тільки за вироком суду й відповідно до закону.
— З якого віку може нести особа кримінальну відповідальність?
— Вік, з досягненням якого настає кримінальна відповідальність за злочин, — 16 років.
Однак за вбивство, зумисне заподіяння тілесних ушкоджень, що спричинили розлад здоров'я, зґвалтування, розбійний напад, крадіжку, злісне хуліганство, зумисне знищення або пошкодження державного майна чи майна громадян, що призвело до тяжких наслідків, а також за умисне вчинення дій, які можуть викликати аварію, відповідальність настає з 14 років.
— Як бути, якщо підлітку ще немає 14 років, а він учинив суспільно-небезпечне, заборонене законом діяння, наприклад — украв?
(Діти висловлюють свої думки).
Щодо такого підлітка застосовуються примусові заходи виховного характеру або заходи громадського впливу.
На жаль, 14 – 16-річні підлітки не завжди знають, що вони вже можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності.
Підстави і принципи кримінальної відповідальності визначаються кримінальним правом. Кримінальне право є системою юридичних норм, встановленою Верховною Радою України, які визначають не лише принципи і підстави кримінальної відповідальності, а й те, які суспільно небезпечні діяння є злочинами і які покарання можуть бути застосовані до осіб, котрі вчинять злочин. І серед дорослих, і серед дітей широко розповсюджена хибна думка, що закон за скоєний підлітком злочин ніяких серйозних заходів не передбачає, що неповнолітні користуються в цій сфері особливими привілеями і пільгами. Позиція кримінальної відповідальності інша.
Неповнолітні несуть кримінальну відповідальність на тих же правах, що й дорослі злочинці.
Гуманізм зовсім не означає потурання. Кримінальний кодекс України не надає пільги неповнолітнім. Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх передбачені цим кодексом також.
Високий рівень дитячої злочинності у Японії. Поряд зі швидким кількісним зростанням звертає на себе особливу увагу й інша особливість дитячої злочинності. З кожним роком вона стає більш організованою і груповою, зростає число неповнолітніх рецидивістів, виникають більш нові її небезпечні форми.
У найбільшому місті Токіо зареєстровано 569 юнацьких банд, які налічують у своєму складі близько З0 тисяч підлітків.
Банди в Англії («Тедді-Бойз», «Вовчі зграї») наводять жах і тероризують місцеве населення.
Ви дивитесь іноземні фільми на цю тему. Які почуття вони викликають у вас?
(Діти розповідають).
Ліквідація злочинності й правопорушень серед неповнолітніх є складовою і невід'ємною частиною загальної проблеми викорінення злочинності в нашій країні.
— Чи є в нас умови для розвитку дитячої злочинності?
(Діти відповідають).
— Ми намагаємося не допустити злочинності серед неповнолітніх. У школах створені всі умови для навчання і відпочинку.
(Діти розповідають).
— Які кінофільми ви дивились про боротьбу з дитячою злочинністю?
— Згадайте, в яких фільмах діти, завдяки старанній роботі кримінальних органів (осіб), ставали на правильний шлях?
Підсумовуючи бесіду, розглянемо декілька ситуацій.
1. З тих чи інших причин ви зустрічаєтесь з гуртом підлітків, які пропонують вам закурити або понюхати... Як ви вчините в цьому випадку?
2. У лісі, на галявині, зібралися молоді люди погуляти, розпиваючи спиртні напої. Як ви вчините?
— Які прислів'я на цю тему знаєте?
— Хто знає гуморески про негативні наслідки після надмірного вживання алкоголю?
— Був вечір, зустріч з випускниками в школі «N». Після концерту самодіяльності розпочалися танці. Раптом у дверях зали з'явилося кілька хлопців напідпитку. Один з них, грубо розштовхуючи хлопців, підійшов до дівчини і буквально потягнув її танцювати. Вона відмовилася. У відповідь пролунала нецензурна лайка. За дівчину заступився її товариш з класу. П'яний розмахнувся, вдарив хлопця по обличчю, і той упав.
(Висловити думки про цю ситуацію).
— Де були правильні вчинки, а де неправильні?

Вчинок п'яного — це хуліганство. А хуліганство — це злочин.
Дуже важкий час переживає наша країна. Невчасна виплата зарплати, безробіття приводять до того, що підлітки стають на шлях крадіжок у держави, у людей, особливо літніх. А в цей час земля заростає бур'янами. Попрацюйте на землі — вона вам віддячить.
Діти! Я вам бажаю, щоб ви були розумними, працьовитими, стриманими, добрими, робили лише добро. Дякую, що ви взяли активну участь у бесіді.

^ Від громадянина України – до громадянина Землі.

Плакати:

  1. «Народ, труд, освіта – це три могутніх корені громадянськості». (В.О.Сухомлинський)

  2. «Школа – це самосвідомість, це ліхтар, що світить темряву». (В.Винниченко)


^ 1 – й ведучий

Усі ми на світі з роду до роду –

Діти прадавньої неньки-землі,

Серцем єднаємо спокій і згоду,

Щоб обминали жах і жалі.

Боже єдиний. Творче всесильний,

Дай нам мудрості і доброти,

Мирної долі в злагоді спільній

І в покаянні тихо прости.
^ 2 – й ведучий

Добрий день, дорогі наші друзі, шановні гості, вчителі, учні, батьки!
1 – й ведучий

Ми раді вітати вас сьогодні у цій залі нашої школи. Щастя вам і здоров’я! Добра і миру!
^ 2 – й ведучий

Розпочинаємо наше свято «Від громадянина України – до громадянина Землі».
(Звучить Гімн України)
1 – й ведучий

Якщо є світло у душі,

Буде краса в людини,

Якщо є краса,

Буде гармонія в домі,

Якщо є гармонія,

Буде порядок у нації,

Якщо є порядок,

Буде мир у світі.
Ці чудові слова невідомого автора ми обрали нашим девізом.
^ 2 – й ведучий

А вишитий рушник – славний оберіг українського народу – хай стане емблемою нашої зустрічі. (Учні вручають гостям емблеми свята – маленькі рушнички, вишиті своїми руками.)
^ 1 – й ведучий

Український рушник пройшов через віки і нині символізує чистоту почуттів.

Рушник на стіні, на іконі, весільний рушник, хліб-сіль на рушнику - давній наш символ Миру, Злагоди, Родини, України.
^ 2 – й ведучий

Тема нашої зустрічі зумовлена введенням програми із громадської освіти – нового напрямку у розвитку української освіти, хоча в українській суспільній і педагогічній думці є певна спадщина. Нагадаємо лише прізвища Григорія Сковороди, Михайла Драгоманова, Михайла Грушевського, Василя Сухомлинського, діяльність яких свідчить про те, що ідеї громадянськості були актуальними в усі часи. Україна як молода суверенна держава прагне творчо переосмислити світовий досвід з цього питання і як член Ради Європи долучитися до нього в інтелектуальному й організаційному планах.
^ 1 – й учень

Вже двадцять років Україна розбудовується як незалежна, демократична і правова держава. Ми переконані, що втілення мрій у життя, майбутнє нашої держави значною мірою залежить не тільки від зусиль політиків і влади, а й від кожного з нас, нашої активності громадянської позиції.

^ 2 – й учень

Прес-центр нашої школи проаналізує ваші відповіді й оприлюднить їх у випуску експрес-газети, а також підготує лист-звернення до учнів, яким доля подарує жити в державі, про яку ми сьогодні тільки мріємо.

- Чи так це насправді, чи готові учні нашої школи брати участь у розбудові майбутньої демократичної соціальної і правової України, члени шкільного прес-клубу вирішили визначити шляхом прес-опитування. З його результатами ви ознайомитесь у випуску шкільної експрес-газети.
^ 1 – й учень

Експрес-опитування будуть проводити члени клубу «Діалог». Знайомтесь: Анастасія, Аліна, Анжеліка і Єлизавета
Єлизавета

Скажіть, будь-ласка, якою ви уявляєте державу вашої мрії?
Анжеліка

Як ви вважаєте, що можете зробити ви сьогодні, щоб ми завтра жили в демократичній правовій державі?
^ Аліна

Чи можете ви в школі навчитися брати на себе відповідальність, приймати рішення, від яких залежить доля інших людей?
Анастасія

Чи знаєте ви права людини і що дає вам знання цих прав?
Єлизавета

Якими б ви хотіли бачити стосунки між людьми на Землі?
Анжеліка

Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб від громадянина України «вирости» до громадянина Землі?
(Аліна і Анастасія беруть інтерв’ю в учнів, присутніх у залі.)
^ Аліна

Дякуємо, дуже дякуємо всім респондентам, які взяли участь в експрес-опитуванні.
1 – й ведучий

Слова, слова … Вони в собі всі різні,

Тривожні й тихі, радісні й сумні,

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Лукаві й чесні, мудрі і смішні.
^ 2 – й ведучий

Не грайся словом. Є святі слова – Мати, Мир, Вітчизна, Дружба й Любов!
1 – й ведучий

Мама - найдорожче слово для кожної людини. Це вона вчить нас бути добрими, ніжними, щирими, розумними, мудрими. Нехай пісня у виконанні учнів нашого класу нагадає вам про це.
(Звучить пісня «Рідна мати моя»)
^ 2 – й ведучий

Справжній громадянин – це той, хто любить свою рідну матір, матір-Батьківщину, свято береже й примножує її традиції, плекає мову і, разом із тим, виконує заповіт нашого Великого Кобзаря: «Учитеся, читайте, і чужому навчайтесь, і свого не цурайтесь…»
^ 1 – й ведучий

У кожної людини є рідний край, де вона народилася, де пройшло її дитинство. І, де б людина не була, скільки б не жила, а дорогі серцю місця назавжди залишаться в памяті найпрекраснішими. Саме тому учні нашої школи вивчають пам'ятки історії рідного краю.
^ 2 – й ведучий

Кожен із нас може і повинен оберігати цю красу. Люди у всьому світі давно зрозуміли, що наш спільний дім – планета Земля – потребує захисту.
(Звучить музика. На її фоні дівчинка читає слова)
Учениця

Поведи нас у літо, доле,

У минуле, у світанкове,

Там повітря пахне медово,

Там усе так, як було, - я знаю.

Луг там – мов конюшинове поле,

Що на скрипці бджолиній грає

Верес ноги босі лоскоче…
Учень

Поведи нас, доле, чуєш?

Дай я землю єством відчую.

Там суниці мої і ожинки,

Постояти хвилиночку хочу

На забутій давно стежинці.

Я стомивсь у бетоні!

Осідлай, моя доле, коні…
Учениця

Я і справді - таки втомилась,

Літаки, поїзди, електрички.

Краще коні - й ніякої мови.

Я помчала у літо чудове!

А якщо моя стежина мене забула?

А якщо трави й квіти не признають мене?

Я покличу Луг:

- Луже мій кольоровий,

Дай мені на вінок

Дивних квітів,

Я тобі – дивне слово.

В небо безмежно-синє,

Пелюстками полиньмо,

Кожне твоє стебельце

У моє серце – корінням.

Руки – не руки – крила,

На квіти – не наступила,

Знялася б і полетіла

Пташкою над тобою –

Ніжністю луговою.
Учень

Буде так, як було, - я знаю,

Луг на скрипці бджолиній заграє,

Привітає нас, привітає,

Що прийшли, повернулись знову…

І поїхали в літо чудове!
Учениця

Де ж мій луг – конюшинове поле?

Ти не збилась з дороги доле?

Тут одним-одна конюшинка…

Тут же трави і квіти гінко

Проростали, цвіли, буяли.

Де ж вони? Що з ними стало?
Конюшина

Вік не той і година не та.

Я одна тут, немов сирота.

Мої сестри, брати і діти –

Всі рожеві, пахучі квіти,

І смоляночки, і ромашки,

Повні меду суцвіття наші.

Потоптали, переорали…

Як просились ми, як кричали…

Та глушив наші крики трактор,

День стояв невимовно жаркий,

Танув мед і стікав сльозами

Все по чорній ріллі за нами.

Я зросла на лузі скраю:

Як зосталась жива – не знаю…

Тут травицю посіяли зразу,

Та чомусь і нараз не стало:

Чи тепла, чи дощів замало…

Ти за мене не дуже журись,

Он на річку іди подивись.
Річка-безіменка

Не шукай – мене більше нема,

Залишилась канава одна.

Он там далі завод збудували,

Мені дихати нічим стало.

Чи подумав про мене хто? Ні.

Всі відходи зливають мені,

Недійшла я у плани і темпи.

Всі гадали – природа стерпить.

Споживацьке вам голови кружить.

Ось! Зробили з мене калюжу,

Риба згинула вся до одної.

Я вмираю в такім неспокої,

Захистити себе не можу.

А могла б у годину гожу,

В тихий вечір, під тиху пісню

Про героїв війни розповісти…

Я ж поїла їх, умивала,

Крові їхньої змила чимало,

Бо вони тут за клаптик кожен…

Ну хіба ж я забути зможу?

Я гадаю: природа й людина,

Як ніхто, мають бути єдині,

Мене душать азот і хром…

Як живе там Славутич-Дніпро?

Всемогутній такий, напевно?...

Не цвіте ще у нього вода?

Хай обходить його біда…

Все… Я гину…

Вже сил не стає…

Безіменна ж – ім’я моє…
Учениця-Пісня

Як страшно це – води не скоштувати

У тім краю, де Прип’ять, де Дніпро,

І хто посмів знічев’я відірвати

Від губ народу цілого відро.

Дивлюсь на землю, на річкові води

І думаю, аж чорний від журби,

А нам казали: «Ви ж – царі природи!»

А ми насправді – атома раби.
Учениця

Уявляю: висохли ріки,

Пощезали птахи і звірі,

З краю в край прослалися піски,

Фантастичні й мертвенно-сірі.

Уявляю я: ні міст, ні сіл,

Ні на чому погляд зупинити.

І, що все було довкіл, -

Неможливо навіть уявити.

Завдання людства – зупинити

Безодні атомної смерті.

Ми ж сівачі,

Ми – сонця діти –

Спроможні зупинити смерть.

Спинити вибухи ракети –

Роззброїти віки і дні,

Щоб сонце мирної планети

У кожнім сходило вікні.

Щоб трави, колоски і віття

Вогнем не перетліли в прах,

Щоб грізне ядерне страхіття

Не спалахнуло у світах.

Щоб наша думка і дорога

Єднали глибину і вись, -

Вола Чорнобильська пересторога:

Людство! Зупинись!

Політики! Позбудьтеся апломбу

І не ведіть до світлої мети,

Щоб якось не спіткнутися об бомбу,

Поріг тисячоліття перейти!
^ Маленька дитина

Тату, ти знаєш, чого мені треба?

Чистого дощику з синього неба.

Треба і чути, і бачити літом,

Як заливається жайвір над житом,

Як підпадьомкають в мідній пшениці

Досвітом тихим перепелиці.

Треба у лісі для лиса і лося

Місця живого, щоб трохи знайшлося,

Треба, щоб по морському купанні

Не відмивався від мазуту у ванні.

Треба сніданків, і треба обідів,

Тільки, будь ласка, нетреба нуклідів.

Треба, виходить, не так і багато.

Люди! Чи важко про це все подбати?
Учениця (під звуки скрипки)

Земля рідна – природи сімя,

Понівечена скрипко моя!

Як могла в світі цім жити я?

Як могла благоденствувать? Як?

В ніжності просипатися рано,

Коли ти помираєш у ранах?

Як могла купувати квіти,

Коли ти десь благаєш: жити!!!

Як не чула душа моя,

Що здригаєшся ти від ножа?

Як дивлюсь Вам, Природа, у вічі?

Перед Вами я винна тричі...

Понівечена скрипко моя,

Позабута, немов нічия,

Я караю себе сама,

Бо прощення мені нема…

Рятувати іду твою вроду,

Моя житнице, сестро-природо…
^ Всі (по черзі)

Що ж це сталося з нами люди?

Це ж як так, то нічого не буде.

Ні річок,ні гаїв, ні криниць,

Ні комах, ані звірів, ні птиць.

Ані квітів, ні трав, ні повітря,

Ні людей!!!! Хоч тепер вже повірте.

Зупинімось! Останній є шанс!

Оглянімось! Благаємо Вас!

Як розоримо світ оцей вщерть,

Вирок нам без війни буде – смерть!

Зупинімось! Останній є шанс!

Ця планета - не тільки для нас.
1 – й ведучий

Вклонімося же, люди, доземно,

Як батьківській хаті з далеких доріг…

Як хлібу, що мати чемно й гостинно

Кладуть на вкраїнський рушник!

Бо ж нашому роду – нема переводу,

Хай пісня єднає коріння святі!

Дай, Боже, нам віру і братню згоду

На довгі роки і на довгі віки
2 – й ведучий

За традицією ми пригощаємо всіх короваєм, який випечений невтомними руками наших мам.

Схожі:

Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconКримінальна відповідальність неповнолітніх
Кримінальна відповідальність неповнолітніх злочинців. Вік, як критерій застосування кримінальної відповідальності на Україні 4
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо icon«Цивільна, адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх» Мета
Мета : Ознайомити дітей з різними видами відповідальності неповнолітніх за скоєні злочини. Виховувати риси відповідальності за свої...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconНашого першого уроку
Сьогодні ми поговоримо з вами про нашу Україну, про минуле І теперішнє нашої Батьківщини, про досягнення українського народу, про...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconКримінальна відповідальність за статеві злочини
Мета: донести до учнів класу всю відповідальність, яку несуть люди за споєння такого виду злочинів та порівняти з іншими країнами...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconКримінальна відповідальність за деякі злочини
За Кримінальним кодексом України крадіжка є злочином проти власності І це питання регулюється ст. 185. Відповідальність за дрібне...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconБесіда Відповідальність батьків за збереження здоров'я дітей. Шкідливість алкоголю І куріння
«Живі квіти землі» так поетично назвав дітей Горький. І ми з вами повинні зробити все для того, щоб дати можливість цим квітам повністю...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconУроку
Учні повинні знати: стан довкілля України та мати уявлення про екологічні проблеми людства, вміти: пояснювати І прогнозувати наслідки...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconДобрий день, любі діти та дорослі Щось я погано почула, може ви сьогодні не снідали?
Добрий день, любі діти та дорослі Щось я погано почула, може ви сьогодні не снідали? Снідали? Тоді давайте вітатися ще раз. Доброго...
Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconПро застосування судами законодавства про відповідальність за втягнення...

Нашої бесіди «Кримінальна відповідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі діти І повинні знати про кримінальну відповідальність, повинні вміти розібратися в життєвих ситуаціях. Ось про це ми сьогодні з вами поговоримо iconЛекція №2 Тема лекції
Студенти повинні: знати правописні правила української мови; вміти використовувати правила орфографії сучасної української літературної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка