1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий




Скачати 50.41 Kb.
Назва1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий
Дата конвертації04.02.2014
Розмір50.41 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
Додаток № 4

1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово:

осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий.
2. Використовуючи даний шифр, прочитайте і запишіть вислів:

А-7, в-9, о-1, л-2, г-3, у-4, м-5, і-6, с-8, б-10, х-0, ь-12.

0, 2, 6, 10, 4, 8, 12, 1, 5, 4, 3, 1, 2, 1, 9, 7 .
3. Переставте букви місцями, утворіть слова. Як називається казка, в якій зустрічаються всі ці герої? Яке слово тут зайве?

Кажаб, шками, яркащі, їокжач, кужив, шокрахов, лохаб, ітокчоб.
4. Складіть слова і прочитайте прізвища видатних українських поетів?

К, О, Е, Ш, В, Ч, Е, Н; О, К, Ф, Н, А, Р;

Г, О, В, І, Л, Б; У, А, К, Р, А, Ї, К, Н.

Запишіть слова. В я кому з них звуків більше, ніж букв?
5. Прочитайте, знайдіть букви – «жартівниці». Запишіть слова правильно, зробчть звукові схеми цих слів.

1) Вночі цвітуть у небі квіти.

- Салат! Салат! – гукають діти.

2) Охав автобус, віз пасажирів:

Вчених пташок й дресированих звірів.
6. Випишіть у дві колонки:

1. Слова, в яких два склади;

2. Слова, в яких три склади.

Батько,капуста, адреса, учень, восени, ранець, ящик, учитель, казка, неділя.

Підкресліть першу букву в кожному слові. Якщо завдання виконано правильно, то дізнайтесь, що купила матуся на базарі.
7. Подані слова запишіть у дві колонки:

1. Слова з наголосом на другому складі:

2. Слова з наголосом не першому складі.

Письменник, рибалка, голуб, адреса, осінь, двері, цибуля, ялинка, єдність.

Підкресліть у кожному із записаних слів першу букву. Якщо ви правильно виконали завдання, отримаєте частину народного прислів’я. Допишіть його за схемою:
__________ __________, а __________ __________ .
8. Випишіть слова з двох складів.

^ Неділя, буряк, вулиця,іній, кінь, лисиця, липа, камінь, квасоля, айстра.

Підкресліть у кожному із записаних слів першу букву. Якщо ви правильно виконали завдання, ви дізнаєтесь, кого діти зустріли в лісі.
9. Хто написав ці слова про мову? Запишіть їх, вказуючи прізвища авторів в дужках.

а) мова духовне багатство народу.

б) А в країні ж мова –

мов те сонце дзвін котюче.

Все: і давність, і обнова –

українська мова.

в) Немає мудріших, ніж народ, учителів: у нього кожне слово – це перлина, це праця, це натхнення, це людина.
10.Складіть і запишіть з поданих слів прислів’я про мову:

Лине, серця, до, а, не, слово, стріла.

Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.

До, язик, Києва, доведе.

Не горобець, випустиш, слово, не спіймаєш.

11.Співведнесіть подані схеми з відповідними реченнями:

а) ====….._____ …….. Потяглися на південь лелеки.

б) ….. ….. ===== . Ведмідь готує барліг.

в) ==== ….. …… ____ . Біля річки холоднішає.

г) ____ ===== ….. . Розчервонілися соковиті плоди барбарису.
12. Складіть і запишіть прислів’я, щоб отримати речення із змістом. Поясніть значення прислів’я.

1. рудень ен тбра, а ромонезча – ен тесарс.

2. У гудірн цосне – ан тіол, а амиз ан розом ворепаєт.

3. Умсийн нугедрь у яснот і в убеньд.
13. Складіть подібне речення про кожну пору року.

Зелене дерево колихав легенький вітерець. (Весна).
14. Запишіть 5 односкладових слів, які читаються зліва направо і справа наліво однаково і мають те ж саме значення.
15. Знайдіть не менше 4 слів ( із 5 букв кожне), які б читалися зліва направо і справа наліво, не змінюючи свого значення.
16.Складіть якомога більше слів з букв слова «жайворонок». Скільки слів ви одержали? Порахуйте кількість букв у кожному слові.
17. Із букв слова «республіка» утворіть нові слова (кожне новоутворене слово мавє бути іменником називного відмінка однини).
18. За цими буквами запишіть назви предметів, взятих тільки з їдальні:

с, с, в, к, л, с, т.

Складіть зі словом з найменшою кількістю букв речення так, щоб цей предмет перемістився до бібліотеки.

19. Складіть нове слово:

а) Префікс від слова «проніс»,

корінь від слова «лісник»,

суфікс від слова «дубок».
б) Корінь від слова «квітник»,

суфікс від слова «вудочка»,

закінчення від слова «зірка».
20. Запишіть якомога більше слів, що означають кольори та іх відтінки. Складіть і запишіть речення, використавши деякі з цих слів.
21. Запишіть п’ять односкладових слів, які від перестановки букв (першої і останньої) набули б нового значення.

22. Знайдіть і запишіть слова, які б мали такі значення під час читання:

зліва направо справа наліво


- листяне дерево (……….) - геометрична фігура

- гул голосів ( ) - чарівник

- площа для

сільсько-

господарських робіт (……….) - домашня тварина

- злак (……….) - молочний продукт
23. Змінюючи у слові січ останню букву (звук0 на іншу букву (звук) утворіть якнайбільше нових слів з іншим значенням.
24. Що спільного мають такі різні за лексичним значенням слова, як:

море, космос, лелека, почуття?
25. Доведіть правильність чи хибність твердження: «Кожне слово має лексичне значення. Отже скільки слів у мові, стільки й значень».
26. Мислення за аналогією. Продовжте ряд:

1. Пісня – глухий, картина - ?

2. Електровоз – вагони, кінь - ?

3. Школа – навчання, лікарня - ?

4. Пісня – композитор, літак - ?
27. Перебудуйте речення за допомогою різних частин мови так, щоб їх зміст не викликав сумнівів. Зробіть висновок, як слід використовувати у мовленні омонімічні слова.

Яка красива шотландка! Цей корпус - особливий! На землі лежав лист. Ти бачив ключ?
28. Визначте корені і закінчення. Випишіть тільки ті слова, які мають суфікси. Якщо ви правильно вибрали слова, то з їхніх перших букв ви прочитаєте перше слово у вислові

І. Франка: «… - то перша основа життя».

^ Молодий, попереду, рано, навздогін, активний, перемога, цінний, малий, сухий, ясно.
29. Розподіліть синоніми у порядку зростання ознаки:

- Боязливий, несміливий, заяча душа, боягуз.

- Безстрашний, хоробрий, сміливий, сміливець.

- Тямовитий, світла голова, розумний, людина великого розуму.
30. Прочитайте ряд синонімів. Чи всі слова – синоніми мають спільне значення? Доведіть.

Ліс, діброва, бір, пуща, праліс.
31.Чи належать до спільнокореневих такі слова? Доведіть.

Котик – каток; витікати – тікати; ломити – уламок; волом – волі; текти потік; викотить – котом; політ – злетіти; звечора – вечеря.
32. Замінити сталі словосполучення синонімами: замітати сліди, ловити ґав, тримати рот на замку, накивати п’ятами, напускати туману.

Схожі:

1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconТрьох дівчаток запитали, скільки їм років?
...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconзапитує, для чого люди займаються фізкультурою та спортом.) Відповіді дітей
Сприяти розвитку спритності, гнучкості, уміння орієнтуватись у просторі в українських народних іграх «Ведмідь І бджоли», «Снігурі...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconУрок 1 нове створіння
Тому то, колихто в Христі, той створіння нове,— стародавнє минуло, ото сталось нове! !
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconМарка Твена «Пригоди Тома Сойєра»
Вона переймає норми поведінки, моральні принципи, світосприймання батька І матері, а, згодом, стає, як правило, схожою на них. Часто...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconКонспект уроку світової літератури в 11 класі Життєвий І творчий шлях Ернеста Міллера Хемінгуея
«Старий І море», а ще ознайомитися з оповіданням «Мій старий» або «Непереможений» (зі збірки «Переможець не отримує нічого», 1933...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconТой створіння нове, стародавнє минуло, ото сталось нове!
Наша програма побудована таким чином, щоби духовні роздуми перетиналися з практичними порадами
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий icon1 слайд Об'єднані в благовісті
Воля Господня полягає в тому, що церква повинна зростати, тому що вона – живе тіло. Якщо тіло старе, воно не може рости
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconЯк навчитися швидко читати
Головна умова такої вправи – не відводити очей від букви (цифри), що стоїть посередині. Намагатися побачити краєчком ока те, що знаходиться...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий iconСлово “інновація” походить від латинського “інноваре” (“відновлення”, “оновлення”)
Тобто практичне використання новації з моменту її виробництва та розповсюдження у якості нових продуктів або послуг є нововведенням...
1. Переставте букви, щоб вийшло нове слово: осел, лісок, кіт, марка, кури, тіло, банка, рис, нора, смола, качай, наголос, липа, старий icon1 Щоб визволити 11 братів-лебедів від чарів злої чаклунки, Еліза...
Відважна Еліза назбирала врешті-решт аж 32 кг кропиви. Та вона підрахувала, що на один рукав останнього костюма кропиви не вистачить....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка