Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації




Скачати 253.76 Kb.
НазваМетодичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації
Сторінка1/2
Дата конвертації27.02.2013
Розмір253.76 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Право > Методичні рекомендації
  1   2






У К Р А Ї Н А




ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ


83001, м. Донецьк, вул. Артема, 129-а, тел/факс: (062) 305-18-86, е-mail: ipoprim@narod.ru




15.02.2010. № 85/02 Начальникам (завідувачам)

управлінь (відділів) освіти міських

рад і райдержадміністрацій

на № Завідувачам методичних кабінетів

(центрів)



Відповідно до наказу управління освіти і науки обласної державної адміністрації від 09.02.2010 р. № 80 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах Донецької області у 2009/2010 навчальному році» інститут післядипломної педагогічної освіти надсилає для практичного використання інструктивно-методичний лист «Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації у початковій, основній та старшій школі у 2009/2010 навчальному році». Просимо довести до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Додатки на 15 аркушах.


Ректор О.І. Чернишов


Вик. Пастухова Н.Л.

348-92-07
Додаток № 1

до листа облІППО від 15.02.2010. № 85/02
Методичні рекомендації

до проведення державної підсумкової атестації

у початковій, основній та старшій школі

у 2009/2010 навчальному році

Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах у 2008-2009 навчальному році проводиться відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.12.2009 р. № 1151 «Про внесення змін до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 р. № 1/9-50 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році», наказу управління освіти і науки від 09.02.2010 р. № 80 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації в загальноосвітніх навчальних закладах Донецької області у 2009/2010 навчальному році».

На підставі наказу управління освіти і науки від 09.02.2010 р. № 80 інститутом післядипломної педагогічної освіти розроблено додаткові рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації у початковій, основній та старшій школі.
І. Державна підсумкова атестація у початковій школі

Державна підсумкова атестація у початковій школі проводиться з метою визначення відповідності освітнього рівня учнів 4-х класів вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти та готовності школярів до навчання в основній школі.

Державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).

Бали за атестацію з цих предметів виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт. Додаткові види підсумкових перевірних робіт у 4-х класах не проводяться.

Річне оцінювання, що є підсумковим, здійснюється на основі семестрових балів. З навчальних предметів, які підлягають державній підсумковій атестації, при виставленні річної оцінки враховуються також результати підсумкових контрольних робіт.

Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до вимог, викладених у Програмах для середньої загальноосвітньої школи (1-4 класи), Київ, видавництво "Початкова школа", 2006 рік.

Тексти підсумкових контрольних робіт визначаються за збірниками підсумкових контрольних робіт для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України:

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. Укл. Барна М.М., Онопрієнко О.В., Пархоменко Н.Е. Підсумкові контрольні роботи з математики. 4 клас. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з українською мовою навчання. 4 клас. Укл. Вашуленко М.С., Пономарьова К.І. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з українською мовою навчання. 4 клас. Укл. Вашуленко О.В., Третяк О.П., Копликова Т.К., Чернецька О.Г. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з української мови для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас. Укл. Шереметьєва Н.М., Мартиненко Т.Г. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання українською мовою для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас. Укл. Астахова Т.К., Гайдученко Т.Л. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з читання для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас. Укл. Новикова Т.Г., Смаковська Т.В. 2009, 2010;

Державна підсумкова атестація. Підсумкові контрольні роботи з російської мови для шкіл з російською мовою навчання 4 клас. Укл. Лаптєва Л.І., Лунько Н.І. 2009, 2010.

Рекомендації щодо форми, змісту та оцінювання підсумкових контрольних робіт подано у листі Міністерства освіти і науки України «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2009/2010 навчальному році» № 1/9-50 від 01.02.2010 р.

Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.08.2008 р. N 755) "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи").

На проведення річної підсумкової роботи відводиться 1 академічна година (шкільний урок).

Кожна підсумкова контрольна робота проводиться вчителем початкових класів відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці.

Для виявлення загальних тенденцій щодо рівня навчальних досягнень учнів початкової школи Донецької області з базових предметів відділ початкової освіти облІППО запропонує декілька варіантів робіт із перелічених вище збірників. Рішення про вибір певного варіанту підсумкової контрольної роботи приймає навчальний заклад.

Звертаємо увагу, що відповідно до регіональної програми «Моніторинг якості освіти» листа управління освіти та науки Донецької облдержадміністрації «Про проведення діагностичного, поточного та підсумкового відслідкування навчальних досягнень учнів з базових дисциплін у 2009-2010 навчальному році» від 08.09.2009р. № 01/08 - 1608 підсумкове відслідкування навчальних досягнень у початковій школі (4 класи) відбудеться: українська мова 15 квітня 2010 р., математика - 22 квітня 2010 р.

Завдання добираються із регіональних збірників. Зміст робіт визначає УОН.

Методисти відділів освіти (початкова школа) отримують завдання для проведення підсумкового відслідкування у відділі початкової освіти за тиждень до проведення роботи.

Українська мова 4 клас

Рекомендуємо зміст роботи сформувати таким чином:

  1. Репродуктивний рівень – диктант (кількість слів - 40).

  2. Конструктивно-творчий рівень – завдання з опорою на текст диктанту, яке передбачає побудову письмового висловлювання (4-5 речень) з елементами оцінки подій, поведінки тощо. Наприклад: „Вислови свою думку з приводу...”, „А як би ти вчинив...”, „Аргументуй свою позицію…” тощо.

Математика 4 клас

Добирається комбінована різнорівнева контрольна робота (чотири рівні).

Оцінювання робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.08.2008 р. №755).

Для проведення робіт пропонуються регіональні посібники:

Збірник диктантів для початкової школи. Н.М.Сєдова, Н.О.Капінус, Г.С.Грабова. – Донецьк, 2004, 2005;

Моніторинг якості математичної освіти. Різнорівневі завдання з математики для учнів початкових класів/ Укладачі: Н.М.Сєдова, Н.О.Капінус, Г.С.Грабова. – Донецьк, 2007, 2008.
ІІ. Державна підсумкова атестація в основній школі

У 9-х класах державна підсумкова атестація з української мови проводиться в письмовій формі (диктант) за завданнями, оголошеними Міністерством освіти і науки України в день атестації, 1 червня, по телебаченню та радіо о 9.00. Перевірці під час державної підсумкової атестації підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова, визначені для запам’ятовування; уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; уміння належним чином оформляти роботу. На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту. Використання учнями допоміжних джерел (словники, довідники, підручники тощо) не допускається.

Текст диктанту визначатиметься за посібником: Авраменко О.М. Українська мова. Збірник текстів для диктантів. 9 клас. Державна підсумкова атестація. — К.: Грамота, 2010. — 80 с. У збірнику представлено тексти, обсяг яких відповідає вимогам чинної програми з урахуванням того, що державна підсумкова атестація триває довше, ніж звичайна тематична контрольна робота у формі диктанту.

Державна підсумкова атестація з української літератури визначається вибором навчального закладу і проводитиметься в усній формі за білетами, підготовленими МОНУ, які складаються з двох завдань. Термін визначає навчальний заклад, час - для першої групи – о 9.00, для другої групи – о 14.00. Інший час початку проведення державної підсумкової атестації має бути погоджений з відповідними органами управління освітою.

Головними критеріями оцінювання відповіді школяра є знання ним тексту аналізованого твору, його розуміння, усвідомлення родової й жанрової специфіки та стильової своєрідності, багатства його ідейно-художнього змісту та особливостей поетики, сприйняття аналізованого твору в літературно-мистецькому контексті епохи, вміння декламувати поезію тощо. Використання учнями під час проведення державної підсумкової атестації з української літератури допоміжних джерел (підручників, хрестоматій, видань творів програмових авторів, антологій тощо) не допускається.

^ Державна підсумкова атестація з математики у 9-х класах проводиться 9 червня 2010 р. у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальними посібниками «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас», авт. Бурда М.І. та інші. — Х.: Гімназія, 2010 р.; «Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з алгебри для 7-9 класів», авт. Федченко Л.Я. – Донецьк, Каштан, 2009р.; «Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з геометрії для 7-9 класів», авт. Федченко Л.Я. – Донецьк, Каштан, 2009р.

Кожен варіант атестаційної роботи складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань.

У першій частині пропонується 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді (8 завдань з алгебри і 4 — з геометрії). Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учні не зобов’язані наводити будь-які міркування, що пояснюють їх вибір.

Правильне розв’язання кожного завдання цього блоку оцінюється одним балом.

^ Друга частина атестаційної роботи складається із 6 завдань (4 завдання з алгебри і 2 — з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо у бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.

Правильне розв’язання кожного із завдань цього блоку оцінюється двома балами.

^ Третя частина атестаційної роботи складається з 4 завдань (3 завдання з алгебри і 1 — з геометрії).

Четверта - складається з 3 завдань (2 завдання з алгебри і 1 — з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю.

Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень (учениця) навів(ла) розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав(ла) правильну відповідь.

Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин оцінює вчитель відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень. Правильне розв’язання кожного із завдань третьої та четвертої частин оцінюється чотирма балами.

Завдання четвертої частини виконують учні класів з поглибленим вивченням математики.

Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади за збірниками «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас», авт. Бурда М.І. та інші. — Х.: Гімназія, 2010 р. Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добираються за чисельністю учнів у класі з найбільшою наповненістю на паралелі.

Варіанти (кількість - не менше чотирьох) третьої та четвертої частин складає управління освіти і науки за посібниками «Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з алгебри для 7-9 класів», авт. Федченко Л.Я. – Донецьк, Каштан, 2009р.; «Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з геометрії для 7-9 класів», авт. Федченко Л.Я. – Донецьк, Каштан, 2009р.

Кожен учень (учениця) у класі має виконувати окремий варіант першої та другої частини атестаційної роботи та один із варіантів, запропонованих класу, третьої (третьої та четвертої) частини атестаційної роботи.

^ Пакети з текстами завдань та схемою їх оцінювання отримують представники управлінь (відділів) освіти міських рад та райдержадміністрацій 7 червня 2010 року в облІППО (відділі математики, к.402).

Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 150 хвилин для учнів загальноосвітніх класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.

За результатами роботи учням виставляється одна оцінка — з математики.

Державна підсумкова атестація з практичного курсу правознавства проводитиметься в усній формі за білетами, котрі містять по два запитання. Державна підсумкова атестація з історії України проводитиметься як в усній, так і в письмовій формі.

В усній формі — за білетами, котрі містять по два запитання. Завдання охоплюють період з найдавніших часів і до другої половини ХІХ століття включно. Тобто, готуючись до державної підсумкової атестації, учні мають повторити матеріал, котрий вивчався, починаючи з 6 класу.

У письмовій формі атестація проводиться за збірником, рекомендованим Міністерством освіти і науки України «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з історії України. 9 клас». уклад. В.Власов. — К.: Літера. ЛТД, 2010 р.

Для проведення підсумкової державної атестації тести зі збірника обирає вчитель. На виконання завдань відводиться 90 хвилин.

Державна підсумкова атестація із всесвітньої історії проводитиметься в усній формі. У білетах зі всесвітньої історії звертається увага на особливості розвитку світової цивілізації наприкінці ХVІІІ — на початку ХХ ст. Під час відповідей учні мають показати уміння аналізувати економічні, соціальні і культурні наслідки промислового перевороту; давати характеристику змін у господарюванні, політичному житті, утвердженні парламентаризму, технічного прогресу. Особливу увагу варто акцентувати на вміннях учнів визначати основні напрямки політичної еволюції провідних держав, розвитку духовного життя, зміни в побуті людей та їх мисленні.

Згідно з наказом управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації у випускних ^ 9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з навчанням російською мовою державна підсумкова атестація з мови навчання буде проводитися 11 червня 2010 року у формі диктанту.

Текст диктанту буде добиратися за посібником «Російська мова. Збірник диктантів для державної підсумкової атестації. 9 клас» (авт. Бикова К.І. та ін. — К.: Генеза, 2010).

На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година.

Початок державної підсумкової атестації – 9.00.

Замовлення на отримання пакетів із завданнями надавати у відділ гуманітарної освіти Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (вул. Артема, 129-а, к. 401) до 01.06.2010 року.
  1   2

Схожі:

Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconМетодичні рекомендації щодо підготовки І проведення державної підсумкової...
Відповідно до листа Міністерства освіти І науки України від    08. 02. 13  №  1/9-92 «Про порядок закінчення навчального року та...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconМетодичні рекомендації щодо проведення та перевірки дпа з української мови в 11 класі
Мону за посібником: «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з української мови. 11 клас» (укл. Шелехова Г. Т., Новосьолова...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconПерелік збірників завдань для проведення державної підсумкової атестації учнів
«Збірник диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л. І., Христенок В. Ф., Сидоренко О. М.,...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconПологівської районної ради запорізької області наказ
«Про затвердження плану заходів щодо забезпечення організованого закінчення 2012-2013 навчального року та проведення державної підсумкової...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconПро порядок закінчення 2012-2013 навчального року та проведення державної...
Лист Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України №1/9-92 від 08. 02. 2013 року «Про порядок закінчення навчального року...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconІстер О. С., Глобіної О.І., Комаренко О. В. Збірник завдань для державної...
Текст диктанту на конкурсне випробування для вступу до 9 та 10 класів – у збірнику: Збірник диктантів для державної підсумкової атестації...
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconМетодичні рекомендації щодо проведення атестації педагогічних кадрів
Науково-методичні рекомендації щодо проведення курсів з елементами дистанційного навчання
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconМетодичні рекомендації щодо організації самоосвітньої діяльності...
Донецьк, вул. Артема, 129а Тел. (0622), 335-27-67. Факс (062) 304-53-09. Е-mail
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconМ. Я. Полубан Організація І проведення атестації педагогічних працівників
Ви маєте можливість отримати методичні рекомендації по проведенню атестації педпрацівників в 2011 – 2012 н р
Методичні рекомендації до проведення державної підсумкової атестації iconКалендар закінчення 2011/2012 навчального року, проведення державної...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка