«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості»




Скачати 51.75 Kb.
Назва«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості»
Дата конвертації08.03.2013
Розмір51.75 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы
В Комсомольській гімназії імені В.О. Нижниченка успішно пройшов місячник педмайстерності вихователів ГПД по темі:

«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості»
Своїми напрацюваннями поділились з слухачами міських шкіл: 1) «школи передового досвіду» (кер. Лінець О.Б.); 2) «школи молодого вчителя» (кер. Завадська Т.В.). Кожен з нас педагогів-вихователів розуміє, що шкільне дозвілля закріплює, а багато в чому й закладає в молодій людині такі звички й уміння, які потім цілком визначатимуть його ставлення до вільного часу і до життя. Саме на цьому етапі життя людини виробляється індивідуальний стиль дозвілля та відпочинку, накопичується перший досвід організації вільного часу, виникає прихильність до тих чи інших занять. Визначається й сам принцип організації та проведення вільного часу – творчий чи навпаки. Таким чином, реалізується одна з головних завдань людини – всебічно розвивати здібності.

Формування та розвиток здібностей можуть бути реалізовані на основі задоволення потреб, які є рушійною силою здібностей. Тому всебічний розвиток здібностей дитини це настільки ж усебічне задоволення його потреб.

Ми глибоко переконані, що при активному дозвіллі дитина знаходить задоволення цілого комплексу потре, у тому числі й потреба особистості в розвитку і самовдосконаленні.

Вона виявляється, як її свідоме бажання спеціально впливати на себе певними заняттями, вправами з метою самовдосконалення та розвитку. Значення цієї потреби надзвичайно велике, адже тільки зовнішніх, хоча б і визначальних, умов недостатньо для реалізації цілей усебічного розвитку людини. Треба, щоб сама людина бажала розвитку, розуміла його необхідність. А це можуть зробити тільки довірливі партнерські стосунки педагога-вихователя та учня. Глибоко розуміючи свою роль у творчому розвитку кожного молодшого школяра вчителі початкової школи – вихователі ГПД розробили спеціальний проект – «Клуби за інтересами», обрали для нього девіз:

І хоч життя – не стежка в колі,

Та горшки ліплять не святі!

Самі ми є творцями долі,

Творцями щастя, у житті!

Проектом передбачається (кожної п’ятниці в системі режиму ГПД) запропонувати учням 2-4-х класів в доброзичливій обстановці засідання клубів за їхніми інтересами, за покликанням самого вихователя. Ми переконані, що клуб найбільш складна в методичному відношенні, але більш різноманітна за змістом та методами форма позакласної роботи. Наші клуби дозволяють задовольнити різнобічні інтереси всіх дітей, тому що мають декілька напрямків:

  1. НПТ «Промінці» - це клуб юних науковців, які щорічно пишуть свої науково-пошукові роботи (кер. Дроник З.Я.);

  2. клуб «Юний пост» - згуртував дітей, які хочуть навчитися писати вірші (кер. Завадська Т.В.);

  3. Літературно-музичний клуб «Ліра» зібрав учнів 2-4-х класів, які хочуть навчатися складати риму, співати і слухати музику (кер. Бреус Н.І.);

  4. клуб юних джентльменів об’єднав хлопчиків 2-4-х класів у своєрідну школу етики та самовиховання (кер. Топюк Л.А.);

  5. клуб «Краплинка» прийняв у свої ряди дітей, які глибоко розуміють, яку роль відіграє вода в житті людини (кер. Дроник З.Я.);

  6. клуб «Бісеринка» гостинно запрошує всіх, хто хоче навчитись оволодіти майстерністю виготовлення речей з бісеру (кер. Скорик Н.І.);

  7. клуб «Добро» приймає у свої ряди школярів, які хочуть допомагати собі і друзям, бабусям і дідусям; мріють вирости доброю людиною, з правильною громадянською позицією (кер. Лінець О.Б.);

  8. клубом «Ким бути?» ведеться профорієнтаційна робота, яка в майбутньому допоможе кожному учневі визначитися, яку професію обрати (кер. Чернушенко З.О.);

  9. клуб «Книголюб» об’єднав всіх бажаючих продовжити життя книгам тих, хто хоче навчитися зберігати книгу і навчити цього інших (кер. Петровська Л.А.);

  10. клуб «Ерудит» запрошує позмагатися у своїх знаннях, поглибити їх та розвинути свою пам’ять (кер. Макаренко Н.Є.);

  11. клуб «Паперова фантазія» вчить дітей виготовленню поробок з паперу, використовуючи різні технології роботи з папером (Поснік О.В.);

  12. клуб цікавих зустрічей «Довіра» запросив у свої ряди молодших школярів, які хочуть більше знати про людей, що живуть і прославляють рідне місто (кер. Тіхонова Л.В.);

  13. клуб «Лялькового театру» - об’єднав дітей, які мріють бути аматорами сцени, хочуть ставити вистави і радувати своїми виступами інших (кер. Сніжченко Н.В.);

Всі клуби працюють в системі. Кожної п’ятниці вихованці 12-ти груп продовженого дня розходяться працювати у клубах. У кожному з них є свої заповітні закони, емблема, улюблена пісня. Очолює роботу клубу – рада, головним є командир або президент.

Клуб передбачає найбільш різноманітні форми та методи занять: бесіди-суперечки, інсценування, ігри-драматизації, конкурси, турніри. Клуб стимулює вихователя не залишатися в класній кімнаті та в своєму колективі, а встановлювати різноманітні зв’язки з позашкільними виховними закладами, музеями, бібліотекою, залучати різноманітних спеціалістів з числа батьків, шефів.

Зміст клубної години завжди відрізняється новизною, незвичайністю, викликає у школярів захоплюючий подив, активне бажання дізнатися та розібратися, взятися за справу.

Вільне спілкування – ставить кожного школяра в позицію організатора своєї поведінки та відповідального за свою поведінку та поведінку товаришів. Він сам вибирає, з ким йому спілкуватися, сидіти, разом працювати, грати, яку роль на себе взяти, за що відповідати та кому допомагати.

Своєрідною одиницею клубного життя є клубна година. Її не можна розглядати поза системою того чи іншого клубу, його спрямованості і традицій.

Вимоги щодо підготовки і проведення клубної години:

  1. Зміст клубної години завжди повинен відрізнятися новизною, незвичайністю, викликати в школярів здивування, активний потяг дізнатися і розібратися, взятися за справу. Дітей потрібно ставити в позицію фантазерів.

  2. Клубна година обов’язково пропонує вільне спілкування дітей один з одним, організатором і тими, дорослими, які беруть участь у клубному занятті.

  3. Клубні години повинні стати своєрідною школою самовиховання школярів. У методичній структурі клубної години можна виділити наступні моменти:

а) Підготовчий етап. Він пропонує в першу чергу організацію психологічного настрою дітей на майбутню клубну годину.

Підготовчий момент включає і конкретну турботу організатора, про оформлення приміщення для заняття, підбір ілюстративних матеріалів, підготовку технічних засобів.

б) Мобілізуючий момент – це основна діяльність школярів. Організатору необхідно привернути увагу дітей до теми клубної години, переключивши їх від попередніх занять.

в) Основний момент реалізує виховні завдання клубної години в діяльності школярів.

г) Завершаючий момент. Сама сутність методики колективної творчої діяльності вимагає, щоб її учасники висловлювати свою думку про підготовку і проведення справи. В основі обговорення, нового чи письмового, можуть задаватися питання: було добре, погано, нового дізнався ти, що зробив, навчився сам і чого навчив товаришів, хотів би повторити.

Наші клубні години стали школою самовиховання молодших школярів, моментами цілеспрямованого впливу на уявлення кожної дитини про себе самого.

Наш невеликий досвід клубної роботи допоможе вихователям ГПД, які працюють розвинути кожну особистість молодшого школяра, отримати великі можливості для виховання у молодших школярів колективізму, відношень дружби та товариства, навичок співпраці, культури спілкування, самовиховання.

Ми переконані, що клуби за інтересами – це одна з найкращих можливостей для самореалізації особистості. Під час роботи в них учнів приваблює можливість зайнятися улюбленою цікавою для них справою із захопленими справою керівниками чи друзями.

Схожі:

«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconПоложення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconПоложення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconОрганізація діяльності вихователя в умовах групи продовженого дня
Діяльність груп продовженого дня відкриває широкі можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні навчальних завдань,...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconУроках математики в початковій школі
Значення позакласної роботи з математики з молодшими школярами полягає в наступному
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconВідділ освіти Шполянської районної державної адміністрації
Загальнорозвиваючі вправи та рухливі народні ігри на уроках фізичного виховання та у позакласній роботі з молодшими школярами
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconКоробко С. Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами:...
Перелік психодіагностичних методик та методик для соціально-психологічних досліджень
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconПро використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення...
Надсилаємо для використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів Інструктивно-методичні матеріали "Створення...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconНовий навчальний предмет «Сходинки до інформатики»
Основним завданням курсу є опанування молодшими школярами практичних навичок сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями,...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconДо уваги керівників! Впровадження регіонального курсу «Розвиток лідерських...
В у соціум, створення умов для найбільш повного саморозвитку особистості І набуття школярами досвіду самореалізації у сфері бізнесу,...
«Клубні заняття з молодшими школярами в режимі продовженого дня – одна з активних форм самореалізації особистості» iconПостанова
Затвердити Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, що додається
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка