Яку профес




НазваЯку профес
Дата конвертації09.03.2013
Розмір64.7 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Право > Документы

Яку професію обрати?

Мета: привернути увагу учнів до такого важливого проблемного питання, як вибір професії; розкрити суть правильного вибору професії та її значення для держави й особистості; визначити роль батьків, сім'ї у виборі професії.

Обладнання: схема "Професії наших батьків"; "Родинне дерево" Іванова Я.; рекламні плакати різних професій; плакати з написами: "Щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому", "Ніщо не звеличує людину так, як праця"; малюнки та фотографії з зображенням представників різних професій; написи на дошці:

"Конституція України"

Ст. 53. Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Ст.43. Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії. Використання примусової праці забороняється.

^ Хід роботи

І. Вступне слово.

Якось я натрапила у дитячому журналі на таку лічилочку:

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Розкажи, ким хочеш стать?

Я піду у бізнесмени,

А Андрійко - в супермени,

І директором, як тато,

Друг мій Петрик хоче стати.

Крутить кучері Світлана –

Каже, що моделлю стане.

Про гучну акторську славу

Мріє наш знайомий Слава,

І вже бачить себе Рома

Співаком, усім відомим.

А хто ж буде токарем,

Мулярем і докером?

Хто збудує гарний дім?

Зробить зачіски усім?

А хто виоре нам поле,

Жито викосить в стодоли,

Потім змеле ту пашницю

На духмяну паляницю?

Якщо всі підуть в артисти,

Що тоді ми будем їсти?

Черевики і пальто

Не пошиє нам ніхто!

Раз, два, три, чотири, п'ять!

Що тут думать і гадать?

Треба знати: кожна справа

І почесна, і цікава.

Якщо вмієш гарно шити,

Хліб пекти, дітей учити,

Зводить дім, обід варити –

Будеш дуже знаменитим!

Як бачите, проблема: ким стати? турбує дітей в дуже ранньому віці. Тому сьогодні ми поговоримо з вами про професії. Професії ті, які вам відомі - професії ваших батьків.

У вас такий прекрасний вік - вік пізнання і перших самостійних рішень, вік дружби, яку проносять через усе життя, вік, коли у вас з'являється чимало власних проблем.

Декому здається, що в 15-16 років ще не потрібно ламати собі голову над серйозними проблемами. Але коли добре подумати, то саме у цьому віці людина має дати відповіді на найсерйозніші питання свого життя. Перевага старших людей над тими, кому сьогодні п'ятнадцять, зрозуміла. Вони теж були у цьому віці й лише тепер знають, як прожити ці роки з найбільшою користю. Вони вже пройшли через ваші нинішні труднощі, сумніви, вагання. Адже питання, які постають перед людиною в юності, за своєю суттю завжди одні й ті самі. Тому відвертатися від порад старших, хто б вони не були - батьки, учителі, знайомі - непростима легковажність.

Ви стоїте на порозі самостійного життя. Адже дехто з вас уже через рік обере собі професію і піде освоювати її ази.

  • Що таке професія?

Поряд з проблемою - ким бути? - невідступно крокує інша: яким стати? Із кого брати приклад?

І на допомогу у вирішенні цих важливих питань приходять ваші батьки. Чому саме вони? А тому що ці люди вам найближчі. Батьки вдома діляться з вами виробничими проблемами, для них робота - одна з головних тем. А ви часто відвідуєте батьків на роботі, напевне, знайомі з їхнім робочим місцем, виробничим процесом, колегами.

Тому розпочнемо з обговорення професій ваших батьків.

    1. Робота зі схемою "Професії наших батьків"

    2. Розповіді учнів про батьківські професії.

Обговорення питань:

  • Ким працюють ваші батьки?

  • Що ви знаєте про їхні професії?

  • Що вас захоплює, а що не подобається?

  1. Презентація сімейних династій.

- Дуже часто в міру різних причин діти наслідують своїх батьків у набутті професії, а тому й виникають династії лікарів, учителів, артистів, робітничих професій.

Учні розповідають про сімейні династії, опираючись на своє "Родове дерево".

  1. Аналіз 53 та 43 статей Конституції України.

  • Про що йдеться в цих статтях Основного Закону?

  • Але існує ще й гірка статистика про безробіття в Україні.

Тому вибір професії значною мірою впливає на життя кожної людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми.

Роблячи ставку на "грошовиті" професії, пам'ятайте, що високооплачувана праця буває складнішою і важчою фізично чи розумово, вимагає вищої кваліфікації, більшої відповідальності і затрати часу. А праця, мотиви якої не пов'язані з усвідомленням її суспільної значущості, її духовного сенсу, знищує в людині людське, спустошує її, спонукає волю до холодного розрахунку, провокує на підлі наміри і вчинки. Праця, яка розглядається лише з точки зору її практичної користі, може спричинити появу в людині таких негативних рис як егоїзм, цинізм, втрату сумління та пов'язаної з ним відповідальності, прагнення до наживи, намагання домогтися успіху будь-якою ціною. А праця за покликанням, звичайно, приносить задоволення і радість. Тому я хочу почути, якою буде ваша відповідь на запитання:

  • Яке значення правильності вибору професії?

  • Яку вашій сім'ї обговорюється вибір професії?

  • Чи потрібно в наш час здобувати професію, а чи краще обійтись без цього?

VI. Аналіз тестування з профорієнтації.

  • Мені дуже приємно, що ви небайдужі до свого майбутнього, що обговорюєте в колі сім'ї питання вибору професії. У класі ми теж зверталися до цієї проблеми. Проведене анкетування з метою виявлення ваших професійних нахилів показало, що більшість учнів уже визначились у виборі, і вибір непоганий. В порівнянні з анкетуванням, проведеним у 5 класі, більшість учнів змінили свій вибір.

Аналіз анкет.

  • А що ви робите для того, щоб дістати ту чи іншу професію?

  • Звичайно, для здобуття тієї чи іншої професії потрібно мати глибокі знання з основ наук.

Доктор математичних наук А.Самійленко сказав, що якби знав, що стане вченим-математиком, то вже у шкільні роки набагато більше часу приділяв би не лише математиці, а й іноземній мові. Адже йому довелося перекладати

наукові праці з німецької, англійської, французької мов, а знання його були дуже слабкими з цих дисциплін.

А у вас, на відміну від цього математика, є можливість і достатньо часу взяти якнайбільше зі шкільної парти, щоб в майбутньому не прийшлося жалкувати. Де б ви не вчилися після закінчення школи, де б не працювали, у першу чергу потрібні добрі знання. І тільки той досягає мети, хто бореться, хто шукає різних шляхів, щоб подолати перешкоди. Адже сказано в святих книгах: "Шукайте - і знайдете, стукайте — і відкриється вам".

    • Як ви розумієте ці слова?

VII. Заключне слово.

- Світ професій дуже великий. їх налічується близько шести тисяч. А вибрати треба одну, може кілька.

Народна мудрість говорить: "Щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому". І словам "Ніщо не звеличує людину так, як праця" теж судилося стати крилатими. Тому я бажаю вам прославитися в праці. І ким би ви не стали, пам'ятайте: насамперед ви повинні бути людьми - добрими, чесними, чуйними до чужого горя. Бо такими хочемо вас бачити ми, учителі, та ваші батьки.

Учениця. Щаслива людина, що має розум ясний і гострий - вона осягає істину. Подвійно таланить тому, хто має душу добру і серце чуле, його духовне єство, мов сонях до сонця, завжди прихилене до людського болю, добра, шляхетності. І потрійно благословен той, у кого і розум проникний, і серце людяне, - він теж бачить істину, а дух його співзвучний усім людським радощам і печалям.

Схожі:

Яку профес iconЗразок
Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він...
Яку профес icon1. Законодавче забезпечення трудової діяльності жінок. 5
Стаття 43 Конституції України проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку людина...
Яку профес icon4. 40 "Божа тварина". (Росiя, 1991р.)
Мелодрама. В основi фiльму пошуки iкони, яку 13-рiчна дiвчинка викрала з машини художника Сичова. Його життєвий досвiд виявився недостатнiм,...
Яку профес iconПлан навчального міні проекту Автор навчального проекту
Тому питання значення космосу повинно включатися в кожен пункт плану. У висновках й рекомендаціях потрібно враховувати конкретну...
Яку профес iconПро надання щор?чної грошової винагороди за сумл?нну працю, зразкове...
Виплата щор?чної грошової винагороди педагог?чним прац?вникам передбачена постановою Каб?нету М?н?стр?в України в?д 19. 08. 02 р....
Яку профес iconНа початку 20-х років радянська влада роздала селянам землю, про...
Одна сім'я, не схильна до роботи, поставила у дворі велику гой- далку. Так вони брали по одному курячому яйцю у кожного, хто приходив...
Яку профес iconЧи завжди ми розуміємо те, яку роль відіграють заняття спортом у нашому житті?
Ключове питання: Чи завжди ми розуміємо те, яку роль відіграють заняття спортом у нашому житті?
Яку профес iconЯку культуру охоплює період Античності?

Яку профес iconЗалік з астрономії
Відстань, яку світло проходить у вакуумі за 1 рік називається 1 св р. І він дорівнює
Яку профес iconАнтирабiчну вакцину та антирабiчний iмунглобулiн не вводять Дитинi,...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка