Скачати 154.6 Kb.
|
СТАН РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ Дошкільне відділення складається з чотирьох груп дітей віком від 2 до 6 років, за останні п’ять років чисельність дітей збільшується. ![]() Контингент дітей дошкільного віку за станом слуху та протезування в %
Режим роботи дошкільного відділення відповідає вимогам інтернатного закладу. Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом заклад забезпечений повністю. Якісний склад педагогічних працівників дошкільного відділення: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() У зв'язку з тим, що кількість глухих дітей з кожним роком збільшується, виникла необхідність створення постійно діючого семінару з вивчення жестової мови. Рівень володіння педагогами ЖМ
Комп’ютерними технологіями педагогічні працівники дошкільного відділення володіють. Курси перепідготовки пройшла вихователь В.О. Сакара. У вищому навчальному закладі навчається вихователь Н.С. Крисан. Педагогічний процес у всіх вікових групах обладнаний відповідно до вимог програми навчання і виховання у дошкільному закладі для дітей з вадами слуху. Протягом року педагогічний колектив працював над проблемою, що є постійною для навчального закладу – „Формування усної мови як основи базового компонента дошкільної освіти». А саме : - вивчення сучасних оптимальних методів психолого - педагогічного обстеження нечуючих дошкільників;
Завдяки цілеспрямованій роботі педагогічного колективу, вдалося забезпечити сприятливі умови для адаптації новоприбулих дітей, організації навчально - виховного процесу з урахуванням рівня розвитку та виховання їх індивідуальних особливостей. Пріоритетними напрямками цього навчального року були:
Весь навчальний процес базувався на вивченні та врахуванні особливостей психічного розвитку дітей. На початку навчального року було проведено мовне обстеження дітей за результатами якого оформлені слухо - мовні картки. Обстеження дітей виведені у графіках: «Результати перевірки звуковимови дітей». З приводу цього питання заслухана доповідь «Характеристика сучасної системи розвитку мовлення дошкільників з порушеннями слуху». Під час підготовки до педагогічної ради в листопаді переглянуто формування вимог режиму в середній та старшій групах, результати якого були доведені до відома на педагогічній раді. Працівники всіх вікових груп проінформовані, що надало змогу переглянути та покращити процес навчання і виховання дітей, а саме:
На засіданні педагогічної ради у лютому були розглянуті такі питання: загальні основи навчання і виховання дітей з вадами слуху в процесі фізичного розвитку та вади опорно - рухового апарату і шляхи їх корекції у дітей дошкільного віку,а також заслухані результати перевірки рівня навантажень під час занять в ясельній та молодшій групах - структура занять дотримана, але недостатньо враховуються індивідуальні особливості кожної дитини та більш уважніше приділяти увагу дотриманню тривалості заняття. Колективно переглянуто індивідуальне заняття з розвитку слухового сприйняття у середній групі з метою розрізняти і розпізнавати на слух знайомий мовний матеріал (сурдопедагог Є.І. Грамчук). У березні проведено колективний перегляд корекційної роботи з розвитку основних рухів слабочуючих дітей під час ранкової гімнастики (вихователь І.Г. Орлова). З визначення і використання різних форм мовлення в процесі розвитку мови в листопаді та березні проведені проблемні семінари. На них були заслухані доповіді на тему: - анатомічна будова та функція слухового апарата; - дефекти звуковимови і складання карток обліку стану звуковимови та психолого-педагогічного обстеження дітей; - задачі фізичного виховання та вікові особливості розвитку дітей дошкільного віку; - умови формування фізичного здоров'я та облік особливостей фізичного розвитку. З доповідями виступили: Є.І. Грамчук, Ю.О. Товстокор, Т.О. Лапонова, С.З.Бабій, Н.Г. Міхєєнко. Травнева педагогічна рада була присвячена моделюванню та створенню карток психолого-педагогічного обстеження. За результатами перевірки навчання вимові на індивідуальних заняттях сурдопедагогів в молодшій та середній групах доповіла заступник директора дошкільного відділення І.А. Руденко, яка зауважила про необхідність приділяти більше уваги розвитку слухового сприйняття. З 7 по 11 грудня був проведений методичний тиждень. Аналіз занять показав, що педагоги мають достатній рівень підготовки, але не на всіх заняттях були проведені фізкультхвилинки, треба слідкувати за тривалістю занять та навантаженням для різних дітей, більше уваги приділяти роботі над розвитком фразового мовлення дітей – конкретно у кого. Протягом року багато уваги приділялося роботі з батьками над вирішенням проблем дошкільного закладу. Проведені всі заплановані у річному плані заходи: консультації, групові та загальні батьківські збори. На них розглядалися питання щодо
В кожній віковій групі проведені консультації для батьків:
Відповідно до загальних задач виховання в дошкільному відділенні були проведені групові батьківські збори з переглядом показових занять в групах. ![]() Ч ![]() На кінець року діти можуть співвідносити реальні предмети за малюнком, глобально підкладати таблички. Діти другої молодшої групи (вихователі С.З. Бабій, Г.М. Крисан, сурдопедагог Т.О. Лапонова) на початку року мали до 6-9 фонем, словниковий запас по кожному розділу програми складав від 3 до 5 слів, в кінці року більшість дітей засвоїли до 9-12 фонем, в залежності від індивідуальних особливостей дітей і відсутністю через хвороби. Читають поскладово, розуміють добре знайомий матеріал. Рівень засвоєння програми 77,7%. Ч ![]() Комплексно вирішувалися проблеми підготовки старших дошкільників до школи. На початку навчального року в групі було 10 дітей. Серед них двоє новоприбулих: Гострий Микита переведений із середньої групи, Семенов Віталій – раніше не відвідував дитячий заклад. Семенов В. до навчального закладу не прибув, протягом жовтня був відрахований до школи-інтернату для глухих дітей. Васінцев Вадим також не приступив до навчання внаслідок травми, яку одержав – компресійний перелом хребта, знаходився в лікарні. Обстеження проводилось з 8 дітьми. Серед них : глухі – 44.5%, слабочуючих – 55.5%. Протезовано 6 біноурально, 1- моноурально,1- без апаратів. У старших групах рівень психологічної та розумової підготовки дітей відповідає вимогам п ![]() Завдяки активним формам роботи ( педради, семінари, взаємо відвідування занять та режимних моментів педагогами), початкова ланка школи-інтернату зорієнтована на знання та уміння дітей, набуті у дошкільному віці та активне використання їх у подальшому всебічному розвитку особливостей дитини, але при вирішенні цих завдань виникали певні труднощі:
На початку 2009 – 2010 навчального року був проведений поглиблений огляд дітей лікарем 5-ої дитячої лікарні Кузьменко А.І., оглянуто 40 дітей. При огляді лікарем виявлявся діагноз, група здоров'я, фізкультурна група, фізичний розвиток, давалися рекомендації:
Крім цього 7 дітям ще призначено ЛФК (з вадами опорно-рухового апарату). При огляді дітей виявлена диспансерна група:
Дітям диспансерної групи лікарем надані необхідні рекомендації. Одній дитині, Павличенко Софії, 2006р.н., була проведена операція за показанням – Аденотомія. За поточний рік діти перехворіли такими хворобами:
У зв'язку з цим були розроблені заходи по зниженню захворюваності: 1. Посилити ранковий фільтр дітей при прийомі в групи. 2. Провести профілактичні заходи: вводити частіше в раціон харчування – полівітаміни, соки, фрукти, цибулю, часник, лимони, настойку ехінацеї, вітамінізацію ІІІ блюда.
- з дітьми: бесіди («Гігієнічне виховання», «Профілактика ентеробіозу»), - з батьками бесіди на тему: «Профілактика дитячих інфекцій», «Профілактика кишечних інфекцій», «Профілактика отруєнь грибами», «Профілактика куріння», «Профілактика алкоголізму»,
ГРВІ», «Профілактика ГКІ», «Профілактика травматизму» і т.д. Восени за протиепідемічними показаннями була проведена вакцинація дітей вакциною проти грипу «Інфувак». Проводились фізіопроцедури (квартування груп, УФО горла і носа, аромотерапія, використовувалась лампа Чижевського). Проводилась вакцинація дітей проти дитячих інфекцій:
Не всім дітям було проведено щеплення, у зв'язку з відсутністю вакцини в 5-ій дитячій лікарні. Проаналізувавши труднощі, дошкільний заклад в 2009-2014 році продовжує працювати над вирішенням наступних питань:
Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України про дошкільну освіту, нормативними документами, програмою виховання та навчання для спеціальних дошкільних закладів, а також статутом Кам’янської загальноосвітньої спеціальної школи-інтернату та розпорядженням керівництва, дошкільне відділення Кам’янської школи-інтернату в 2010-2011 навчальному році буде працювати над вирішенням проблемної теми: «Корекційна робота як основа базового компоненту дошкільної освіти». ЗАВДАННЯ ДОШКІЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ НА 2010-2011 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
діагностики кожної дитини.
|
![]() | Проведення семінарів як один із напрямків роботи відділення України діяльності нспп як державного органу. Для цього у відділенні складається План-графік інформаційно–правових заходів та агітаційно–пропагандної... | ![]() | Річний план роботи дошкільного навчального закладу ясла садка комбінованого типу Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за 2011– 2012 навчальний рік |
![]() | Орієнтовний перелік наказів дошкільного навчального закладу Про підсумки роботи по підготовці дошкільного навчального закладу до нового 20 /20 навчального року | ![]() | Типове положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу Методичний кабінет дошкільного навчального закладу (далі методичний кабінет) є центром методичної допомоги педагогічним працівникам... |
![]() | «Екологічне виховання дітей дошкільного віку через призму використання... Стан довкілля І зміни, що відбуваються в природному середовищі, набувають значних загрозливих масштабів | ![]() | Графік видачі навчальної літератури на 2012 / 2013 навчальний рік студентам денного відділення * Студенти заочного відділення 2-4 курсів, спеціалісти І магістри також можуть отримати навчальну літературу за даним графіком – із... |
![]() | Планування освітньо-виховної роботи з дітьми в умовах сучасного дошкільного навчального закладу Перебудова системи освіти з переходом на нові зміст, структуру й терміни навчання вимагає змін в організації та у змісті педагогічного... | ![]() | Річний план роботи; план роботи на місяць; тижневий графік роботи Матеріали та документація практичного психолога дошкільного навчального закладу зберігаються у кабінеті психолога за відповідними... |
![]() | 1. Історичні аспекти розвитку дошкільного виховання Допоможи це мені зробити самому (інтеграція ідей М. Монтесорі в освітній процес дошкільного навчального закладу) | ![]() | Не можуть позитивно впливати на загальний стан роботи з охорони праці. Тільки Однак окремі директори навчальних закладів систематичну роботу з охорони праці підміняють короткочасними кампаніями після аварій... |