В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника




Скачати 397.3 Kb.
НазваВ ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника
Сторінка1/3
Дата конвертації27.02.2013
Розмір397.3 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
  1   2   3
ВІДДІЛ ОСВІТИ СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Проект

школи

майбутнього

першокласника

«Крок до успіху»

Стрельник Олена Анатоліївна,

учитель початкових класів

Селидівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №6

Донецької області,

спеціаліст

м.Селидове

2011

Зміст

Паспорт проекту

Пояснювальна записка

1. Актуальність ідеї

2.Ідея проекту, мета , завдання і гіпотеза

3.Типологія проекту

4.Термін реалізації проекту

^ 5.Об'єкт, суб'єкт і предмет дослідження

6.Методи дослідження

7.Нормативне й теоретико – методичне забезпечення

8. Базові поняття проекту

9.Фінансове забезпечення проекту

10. Сфера реалізації проекту

^ 11. Етапи реалізації проекту

12.Моніторинг результативності впровадження проекту

13.Критерії ефективності реалізації впровадження проекту

14. Результати проекту

Висновки

Список використаних джерел

Додатки

Паспорт проекту “Крок до успіху”

Назва проекту: Модель школи майбутнього першокласника “Крок до успіху”

^ Керівник проекту: Стрельник Олена Анатоліївна, учитель початкових класів Селидівської загальноосвітньої школи І- ІІІ ступенів № 6 Донецької області, спеціаліст

^ Науковий керівник проекту: Панасенко Валентина Василівна, завідуюча міським методичним кабінетом відділу освіти Селидівської міської ради

Анотація до проекту

У даній роботі представлена модель школи майбутнього першокласника «Крок до успіху», пропонується план – календар щодо реалізації проекту, рекомендації щодо шляхів оновлення та вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти.

Особливу увагу приділено співпраці педагогів з батьками, дітьми не охопленими дошкіллям; розроблена програма наступності між ДНЗ і школою, навчально – методичний комплекс щодо реалізації проекту . Розробка зумовлена необхідністю створення умов для безболісного переходу дитини з ДНЗ до школи, який є важливим етапом її життя, що пов'язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо.

Практично зорієнтований проект стане в нагоді керівникам МО учителів початкових класів, педагогам, вихователям ДНЗ.

Консультанти:

Суханова Ірина В'ячеславівна, методист міського методичного кабінету з навчально – виховної роботи відділу освіти Селидівської міської ради

Гончарова Тетяна Василівна, заступник директора з навчально – методичної роботи Селидівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №6 Донецької області.

^ Учасники проекту: батьки та діти (майбутні першокласники) не охоплені дошкільною освітою мікрорайону школи, вихованці ДНЗ, батьки, учителі початкової ланки, психолог, логопед, шкільний лікар, соціальний педагог Селидівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, вихователі, психолог ДНЗ «Мальвіна».

^ Партнери проекту: педагогічний колектив Селидівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №6, педагогічний колектив ДНЗ «Мальвіна», методичний кабінет відділу освіти Селидівської міської ради.

^ Цільова аудиторія проекту: діти не охоплені дошкіллям , вихованці ДНЗ, учні 1 – х класів, батьки, вихователі та вчителі, психологи.

Замовник проекту: Селидівська загальноосвітнья школа І – ІІІ ступенів №6 Донецької області

^ Передбачуваний ілюстративний ряд до проекту: фоторепортаж, відео, методичні розробки

Матеріально –технічне забезпечення проекту: телевізор, DVD- плеєр, комплекс наочних посібників для дошкільних закладів і початкової школи (математика, українські народні свята, моя Україна, безпека вдома і на вулиці, українські народні казки, казкові герої, дикі та свійські тварини. -Х: ТОВ Видавництво «Ранок», 2009), програма «Крок до школи», «Працюю над собою», «У гармонії з собою». Ресурси інтернету :

http://school6-selidovo.edusite.ru сайт Селидівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Донецької області

http://metodom.ucoz.ru МО учителів початкових класів ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 м.Селидового Донецької області

http://strelnik.ucoz.ru Сайт учителя початкових класів Стрельник О.А.

^ Пояснювальна записка

Назва проекту “Крок до успіху” виникла не випадково.

Річ у тому, що на сьогодні школи висувають досить високі вимоги до майбутніх першокласників. Внесення змін до законодавства про обов’язковість дошкільної освіти спрацьовує на позитивне вирішення проблеми підготовки дитини до школи. Але це не означає, що діти повинні сісти за парти, як першокласники у школі, навчатися писати, читати, тощо. Основною метою нововведення є створення рівних умов для дітей 5-6- річного віку до майбутнього навчання в школі; формування культури поведінки, моральних почуттів, використовуючи для цього різні види діяльності.

Гармонійний розвиток дитини 5-річного віку, як важливого для подальшого майбутнього переходу до шкільного навчання, забезпечує малюкові природний невимушений приріст величезного обсягу знань як кінцевого результату самої діяльності. Це моє ствердження як вагомий аргумент проти псевдовпевненості батьків в тому, що нічого страшного немає в тому, що дитина не отримала обов’язкової дошкільної освіти, мовляв, що навчилася читати, добре рахувати, а іншому навчать у школі. А наслідок впевненості батьків – «болюча» адаптація дитини до шкільної атмосфери, довготривале пристосування до оточуючих, незрозумілість іншими, низька успішність, небажання відвідувати школу. А батьки потім дивуються: як же так, почав читати з раннього віку, і рахував до ста?!.

Як хочеться знайти підтримки дорослих (батьків, вихователів, вчителів) у доведенні значимості дошкільної освіти і виховання (не обов’язково в межах ДНЗ), їх ролі для успішного переходу до шкільного навчання. Саме в цей час діти, мов сосуди, наповнюють один одного «життєдайною рідиною», що використовується протягом життя.

Практика моєї педагогічної діяльності підтверджує, що процес підготовки майбутнього учня починається задовго до початку дійсних вересневих занять 6-річного школяра, забезпечення «балансу фондів «можу», «хочу» формується з перших кроків життя дитини.

Для того, щоб навчання було радісним і для вчителя, і для дитини, і для батьків, необхідно налагодити зв’язок ДНЗ і школи через вирішення проблеми наступності дошкільної і початкової шкільної освіти, створення школи майбутніх першокласників, тісної співпраці з батьками.

Дослідники вважають, що понад 85% тих знань, які має доросла людина, засвоюються в дошкільному віці. Саме у дошкільному віці розвиваються пізнавальні процеси: пам’ять, мовлення, мислення, фантазія, здібності, інтереси.

Наступність є закономірністю розвитку. Без опори на минуле, без дотримання наступності неможливо створити нове.

Із вступом дитини до школи в її житті починається новий етап, де ігрова діяльність змінюється навчальною. Школа вимагає від дітей не тільки наявності спеціальних знань, а й високого рівня розвитку морально-вольових якостей, працьовитості.

Досягнення в усіх регіонах країни більш якісної і доступної для всіх дітей початкової освіти є гострою потребою часу . У цьому процесі наша школа відчуває суперечливий вплив як зовнішніх , так і внутрішніх факторів, що виявляються у нестабільності розвитку , у недостатньому фінансуванні та рядом проблем у наступності між дошкіллям і початковою школою.

Хоча протягом десяти років відбулися позитивні зрушення щодо охоплення дітей дошкільною освітою, але загальні показники досить низькі . Так , за статистичними данними у 2010-2011 н.р .здобули дошкільну освіту по області – 67%, по місту – 70%

Охоплення дітей дошкільною освітою

Часто до школи приходять діти котрі вміють

читати, писати, рахувати, але не вміють

спостерігати, порівнювати, аналізувати.

Недостатньо розвинена увага дитини, образне

мислення, вміння виконувати елементарні

мовні творчі завдання. Недостатньо уваги

приділяється фізичному розвитку, охороні та

зміцненню їх здоров’я. Щоб цього не виникало, необхідно змінити цільові орієнтири навчальної діяльності у процесі дошкільної підготовки. Не змістовні, а розвиваючі компоненти повинні домінувати при формуванні мислення дітей.

Проаналізувавши моніторингові результати досліджень з готовності дітей до системного навчання у нашій школі маємо:

Діти, які відвідують ДНЗ
Діти, які не відвідують ДНЗ

Ми побачили, що більш готові до навчання діти , які відвідують ДНЗ. У них певний рівень мотиваційного розвитку, достатній розвиток довільної поведінки й інтелектуальної сфери.

Отже, вищезазначені результати свідчать, що проект школи майбутніх першокласників «Крок до успіху» є актуальним, принциповим «не нашкодити» і спрямований на збереження здоров’я, емоційного добробуту та розвитку індивідуальності особистості; допомагає забезпечити ефективний поступовий розвиток дитини, його успішний перехід на наступну ступінь навчання; формує інтерес до школи, творчу уяву дітей, їх естетичні почуття, вміння бачити і емоційно сприймати прекрасне в природі, у вчинках людей.

^ 1.Актуальність ідеї

Враховуючи результати досвіду педагогів і учнів у різних видах моніторингу (додаток 1 «Моніторингові спостереження психолого - педагогічної діагностики учнів 1-х класів під час адаптаційного періоду»), проаналізувавши мікрорайон школи, де 29% дітей не відвідують ДНЗ, зрозуміла що актуальність проекту полягає в ефективному забезпечені поступового та гармонійного розвитку 5 річного віку дитини; її успішного, безболісного переходу на наступну ступінь навчання – початкова ланка.

^ 2.Ідея проекту, мета, завдання, гіпотеза

Основна концептуальна ідея – розробка проекту школи майбутнього першокласника «Крок до успіху».

Провідною метою є забезпечення цілеспрямованої та якісної підготовки дітей до шкільного навчання.

Мета проекту реалізується через систему пріоритетних завдань:

Пріорітетні завдання :

  • створення умов для гармонійного та продуктивного розвитку особистості дитини;

  • збереження та зміцнення здоров’я майбутніх першокласників;

  • збільшення щодо охоплення дітей дошкільною освітою та створення рівних стартових можливостей;

  • забезпечення успішної адаптації дитини до школи та наступності, під час переходу від дошкілля до початкової ланки навчання;

  • залучення батьків або осіб, які їх замінюють, до співпраці з питань підготовки дітей до школи;

  • мотивація малого педагогічного колективу на підготовку до школи майбутніх першокласників.

Гіпотеза

Проект школи майбутніх першокласників «Крок до успіху» дає можливість кращої підготовки дітей до школи, позитивної адаптації майбутніх першокласників у школі; забезпечує збереження здоров’я, емоційного добробуту та розвитку індивідуальності особистості, рівні стартові можливості для всіх дітей 5 – річного віку; вирішує проблеми наступності та залучає батьків до співпраці з педагогами

^ 3. Типологія проекту

За кінцевим результатом: практико – орієнтований.

За змістом: між предметний.

За кількістю учасників: колективний.

За тривалістю: середньої тривалості.

За характером контактів: зовнішній.

^ 4.Термін реалізації проекту

2010 - 2011 навчальний рік

5.Обєкт, субєкт і предмет дослідження

Суб’єкт дослідження - навчально – виховний процес у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, взаємозв’язок усіх його структурних компонентів, дошкільний навчальний заклад, колектив школи і ДНЗ.

^ Об’єкт дослідження – майбутні першокласники, сумісна діяльність вихователів і вчителів з дітьми дошкільного віку і 1 класу.

Предмет дослідження – умови формування готовності дошкільника до навчання через впровадження моделі школи майбутнього першокласника «Крок до успіху», зацікавленість дітей до навчання в школі.

^ 6.Методи дослідження

Теоретичні: метод теоретичного аналізу та синтезу.

Емпіричні: спостереження, педагогічний експеримент, аналіз уроків і занять, вивчення результатів виконання дитячих робіт, анкетування вчителів, батьків, вихователів, дитячих дошкільних закладів і бесіди з ними:

1.Вивчення літератури з проблеми дослідження.

2.Визначення педагогічних умов для реалізації принципу наступності між дитячим навчальним закладом і школою.

З.Спостереження за практичною роботою дітей і діяльністю педагога, спрямованою на формування навчальних інтересів.

У процесі спостереження і анкетування:

- вивчався і аналізувався досвід роботи вчителів та вихователів на предмет формування інтересу до навчальної діяльності.

- спостерігалися вміння вчителів визначити шляхи формування навчальних інтересів.

Спостереження сприяли збагаченню педагогічного досвіду, виявлення недоліків і труднощів у виборі вчителем шляхів формування і розвитку навчальних здібностей дітей, з метою підготовки їх до школи.

У ході бесід й анкетування вивчалась методика роботи вчителів і вихователів на основі принципу наступності.

Основним методом дослідження були моніторингові спостереження психолого- педагогічної діагностики учнів під час адаптаційного періоду протягом 2009 - 2011 років.

(Додаток 1 «Моніторингові спостереження психолого - педагогічної діагностики учнів 1-х класів під час адаптаційного періоду»)

^ 7.Нормативне й теоретико – методичне забезпечення

Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Закон України №2442-VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти», «Державний стандарт початкової школи», «Базовий компонент дошкільної освіти», базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі», Наказ Кабінету Міністрів України № 1111 від 23.11.2010р. «Про впровадження програми розвитку старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Л.А.Кльоц, Н.О.Сидоренко Корекційно – розвивальні заняття з дітьми. - Х.:Вид.група “Основа”, 2010

Експрес підготовка до школи. –К.: ТОВ “Перо”, 2007.

Лісіцина І.С Готуємось до школи граючись. – Х.: “Книжковий клуб”, 2006

Будна Т.Б. Перша книга дошколярика математика. – Т: Богдан, 2007

Богуш А.М. Мовленнєва готовність старших дошкільників до навчання у школі . — Одеса : ПНЦ АПН України, 2003.

Калмикова Л.О. Формування мовленнєвих умінь і навичок у дітей: психолінгвістичний та лінгвометодичний аспекти. — К. : НМЦВО, 2003.

Майерс Д. Социальная психология.— СПб. : Питер Ком, 1998.

АлексєєнкоТ. Ф. Педагогічні проблеми молодої сім'ї. — К., 1997.

Бурова А., Долинна О., Низковська О. Планування освітнього процесу в сучасному дошкільному закладі // Дошкільне виховання. — 2002. — № 11.

Буре Р. С. Готовим детей к школе. — М., 1987.

О.О.Лопатіна, М.В, Скребцова 600 творчих ігор для дошкільнят і школярів. – Х.:Вид.група “Основа”, 2010

Соколова Ю. Тести на готовність до школи дитини 6 – 7 років. – К.: Країна мрій, 2008

Савченко О.Я. Навчання і виховання учнів 1 класу. – К.: Початкова школа, 2002

^ 8.Базові поняття проекту

Мотивація професійної діяльності вчителя – внутрішні (свідомі чи несвідомі) психічні чинники, що стимулюють творчий пізнавальний пошук педагога, спонукають до певного виду діяльності, зокрема самоосвіти, удосконалення методів і прийомів роботи, та є рушійним чинником професійного зростання вчителя.

Особистість – це категоричний імператив людського достоїнства, без чого наша цивілізація втратила би право називатися людською; особлива якість людини, набута нею в умовах суспільних відносин у процесі спільної діяльності та спілкування.

Дошкільник – дитина дошкільного віку.

Першокласник – дитина, яка навчається у першому класі.

^ Школа – учбовий заклад, де відбувається навчально – виховний процес.

Психолого – вікові особливості – психічні, фізичні, інтелектуальні, соціальні особливості дитини певного віку.

^ Готовність дитини до школи – цілеспрямовано організований доцільний процес за визначеними базовим компонентом дошкільної освіти сферами і змістовими лініями, який передбачає особистісно – орієнтований фізичний, психічний і соціальний розвиток дитини, що забезпечує формування її особистості. Життєвої компетентності. Завдяки якій вона своєчасно адаптується в сучасних соціально- економічних реаліях оточуючого середовища з дошкільного віку.

^ 9.Фінансове забезпечення проекту

Фінансування проекту здійснюється за рахунок коштів, виділених із місцевого бюджету (фонд) за рішенням Селидівської міської ради та інших джерел, не заборонених законодавством.

Додатковим джерелом фінансування є спонсорські та благодійні внески. За рахунок цих надходжень буде здійснюватися матеріальне стимулювання вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів, задіяних у реалізації проекту «Крок до успіху». Як матеріальна винагорода можуть бути запропоновані:

^ 10. Сфера реалізації проекту

Термін реалізації проекту: 1 рік

Проект спрямований на наступність ДНЗ і школи, підготовку до навчання дітей, неохоплених дошкіллям; оснований на співпраці з батьками, що дозволяє оптимізувати процес підготовки дітей до школи.

Особливістю даного проекту є психолого – педагогічний супровід соціального та інтелектуального розвитку дитини.

^ Принципи організації занять:

1.Системність. Розвиток дитини – процес, у якому взаємопов’язані усі компоненти. Не можна розвивати лише одну функцію. Необхідна системна робота розвитку дитини.

2.Комплексність «взаємодоповнення». Розвиток дитини – комплексний процес, у якому розвиток однієї пізнавальної функції визначає та доповнює розвиток інших функцій.

3.Відповідність віковим, індивідуальним та психофізіологічним можливостям.

4.Адекватність вимог та навантажень, які подають у процесі занять, сприяють оптимізації занять і підвищенню ефективності.

5.Поступовість і систематичність у засвоєнні та формуванні значущих функцій, проходження від простих і доступних завдань до більш складних, комплексних.

6.Індивідуалізація темпу роботи – перехід до нового етапу навчання тільки після засвоєння матеріалу попереднього етапу.

7.Повторність матеріалу, що дозволяє формувати та закріплювати механізм реалізації функцій.

^ Порядок організації роботи школи майбутнього першокласника:

Проект реалізується на базі Селидівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №6 Донецької області.

Групи формуються з дітей 6 – річного віку.

Тривалість навчання складає 72 занять (вересень – травень) для дітей, не охоплених дошкіллям; 40 занять (січень – травень) для дітей, які відвідують ДНЗ.

Наповнюваність груп – 15-20 дітей.

Режим занять: вівторок, субота

16.00-16.30

16.40-17.10

Календарно – тематичне планування занять:

22.png

^ 11.Етапи реалізації проекту



з\п


Термін


Етапи реалізації

проекту

Зміст і форма заходів

1.


2010-2011 навчальний рік

Серпень -

вересень


Підготовчий


- вивчення сутності методичної проблеми, шляхів та способів їх реалізації;

- опрацювання літератури з теми;

-проведення соціальних досліджень («Готовність дошкільників до навчання у школі», «Вивчення особливостей сім’ї майбутнього першокласника», «Готовність педагога до експерименту»);

-аналіз «Моніторингового спостереження психолого - педагогічної діагностики учнів 1-х класів під час адаптаційного періоду»);

-винесення проекту на шкільну раду;

- анкетування батьків «Чи готова ваша дитина до школи?»;

-проведення «Круглого столу» за участю вчителів початкових класів, психолога, логопеда, вихователів ДНЗ, батьків майбутніх першокласників з метою впровадження проекту;

-рекламна кампанія: об’яви в ЗМІ, освітніх закладах, виступи на батьківських зборах з презентацією проекту;

-робота в мікрорайоні ЗОШ №6 щодо набору дітей до 1 класу (листи, реклами,буклети, запрошення на батьківські збори);

- опитування батьків в мережі Інтернет;

- вивчення методичного комплексу проекту.

2.


2010-2011 навчальний рік

Вересень - травень


Практичний


-впровадження проекту «Крок до успіху» в навчально – виховну діяльність загальноосвітньої школи;

-реалізація навчально - методичного комплексу проекту;

-розвиток педагогічної творчості у роботі над проектом.


3.

2010-2011 навчальний рік

Травень


Аналітичний


-дослідження рівня впливу проекту на процес адаптації першокласників;

-діаграма – порівняння кількості дітей з проблемами в адаптації в минулому році та після впровадження проекту;

-порівняння очікуваного та реального результатів;

-складання зведенної таблиці за результатами навчання.


4.

2010-2011 навчальний рік

Травень - червень


Корекційний


-корекція виявлених недоліків;

-моніторинг успішності реалізації проекту;

-проведення психолого – педагогічних консультацій з учасниками проекту для внесення корекції у роботі (відповідальні члени творчої групи, психолог, соціальний педагог);

-проведення методичних оперативок для надання допомоги вихователям, учителям, батькам, іншим учасникам проекту


5.

2010-2011 навчальний рік

Червень


Експертний


-узагальнення отриманих результатів;

-презентація результатів виконання проекту в педагогічному колективі;

- підготовка матеріалів щодо результативності реалізації проекту.

  1   2   3

Схожі:

В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconХарцизький міський відділ освіти міський методичний кабінет
Навчальна: розширити та закріпити знання учнів про українські обряди, збагачувати словниковий запас учнів
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconФорми методичної роботи з молодими вчителями-стажистами на рівні...
Форми методичної роботи з молодими вчителями-стажистами на рівні “школа відділ освіти, районний (міський) методичний кабінет”
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconІнструкція з діловодства в управлінні праці та соціального захисту...
Селидівської міської ради (далі — Інструкція) встановлює загальні правила документування управлінської діяльності управління й регламентує...
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconПлан роботи управління праці та соціального захисту населення Селидівської...
Підготовка проектів рішень міської ради, виконкому міської ради, розпоряджень міського голови, наказів управління
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconПлан роботи управління праці та соціального захисту населення Селидівської...
Підготовка проектів рішень міської ради, виконкому міської ради, розпоряджень міського голови, наказів управління
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconПоложення про відділ автоматизованої обробки інформації та контролю...
Селидівської міської ради /далі − управління/ є структурним підрозділом управління, що утворюється за наказом начальника управління...
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconПлан роботи управління праці та соціального захисту населення Селидівської...
Підготовка проектів рішень міської ради, виконкому міської ради, розпоряджень міського голови, наказів управління
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconПоложення про сектор з контролю використання коштів державного бюджету,...
Селидівської міської ради (далі - управління) є структурним підрозділом управління, що утворюється за наказом начальника управління...
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconУкраїна селидівська міська рада
Селидівської міської ради „Про розмежування повноважень між виконкомом міської ради та міським головою” від 27. 08. 2002, керуючись...
В ідділ освіти селидівської міської ради міський методичний кабінет проект школи майбутнього першокласника iconУкраїна управління праці та соціального захисту населення селидівської міської ради наказ
Кабінету Міністрів України від 26. 10. 2001 №1440 „Про затвердження типового положення проведення атестації посадових осіб місцевого...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка