Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти




Скачати 186.4 Kb.
НазваЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Дата конвертації12.03.2013
Розмір186.4 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы






У К Р А Ї Н А





ЯКИМІВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

вул. Жовтнева, 13, с.м.т. Якимівка, Якимівського району, Запорізької області 72503,

тел/факс (06131) 9-14-87, тел. 9-10-51, 9-16-96

е-mail: osvita11@meta.ua, osvita@zp.ukrtel.net, akimosvita@meta.ua











НАКАЗ
від 04.09.2012 смт. Якимівка №193


Про заходи щодо підвищення ефективності функціонування районної психологічної служби у 2012-2013 навчальному році


На виконання наказу управління освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 30.08.2012 р. №545 «Про заходи щодо підвищення ефективності функціонування районних (міських) психологічних служб, психологічних служб у закладах освіти обласного підпорядкування, ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ рівня акредитації в новому 2012-2013 навчальному році» з метою подальшого розвитку психологічної служби системи освіти області

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити «Заходи щодо підвищення ефективності функціонування районної психологічної служби у 2012-2013 навчальному році» (додаток 1).

2. В.о. завідуючої районним методичним кабінетом (Коваленко Л.І.):

2.1 забезпечити виконання в установлені терміни заходів щодо підвищення ефективності функціонування районної психологічної служби у 2012-2013 навчальному році (додаток 1);

2.2 вжити організаційних заходів щодо розвитку психологічної служби системи освіти району згідно з Програмою розвитку психологічної служби системи освіти Якимівського району на період до 2012 року в частині завдань, які заплановані на 2011-2012 навчальний рік, та проекту ”Психологічний супровід освітнього процесу” Програми розвитку освіти Якимівського району на 2010-2012 роки;

2.4 забезпечити розробку і надання до 30 вересня в обласний науково-методичний Центр психології та соціології освіти ЗОІППО для погодження затвердженого плану роботи методиста з психологічної служби і плану роботи районного методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів на 2012-2013 навчальний рік;

2.5 інформувати до 20 жовтня 2012 року обласний науково-методичний Центр психології і соціології освіти про результати моніторингу розвитку психологічної служби району (рішення колегії від 27 червня 2012 року, наказ управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації від 03.07.2012 № 498).

3. Керівникам загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів забезпечити виконання «Заходів щодо підвищення ефективності функціонування районної психологічної служби у 2012-2013 навчальному році» працівниками психологічної служби навчальних закладів та надання інформації про проведену роботу до районного методичного кабінету в установлені терміни згідно з додатком 1.

4. Для участі в обласних та районних навчально-методичних семінарах, нарадах, консультаціях, роботи в бібліотеці та самопідготовки встановити єдиний методичний день практичним психологам і соціальним педагогам – четвер з 8.00 до 16.00.

5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Начальник відділу освіти М.П. Охремчук
Подольська, 91569


Додаток 1

до наказу відділу освіти

від 04.09.2012 р. № 193


Заходи щодо підвищення ефективності функціонування

районної психологічної служби у 2012-2013 навчальному році


№ з/п

Напрямок та завдання (заходи)

Термін виконання

1.

Розвиток мережі та підвищення ефективності управління психологічною службою

1.1.

Вжити невідкладних заходів для організаційного та кадрового забезпечення розвитку районної психологічної служб системи дошкільної та загальної середньої освіти.

Щороку

1.2.

Забезпечити збереження посад практичних психологів і соціальних педагогів у дошкільних, усіх типах загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи освіти області, посади методиста з психологічної служби районного методичного кабінету.

Щороку

1.3.

Довести чисельність працівників психологічної служби навчальних закладів усіх типів відповідно до нормативної потреби (наказ Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07. 2009 р. за № 687/16703).

2012-2013


1.6.

Забезпечити підготовку плану роботи районної психологічної служби та його обов’язкове погодження в обласному НМЦ психології та соціології освіти.

Вересень 2012

1.7.

Контролювати якість аналітичної та статистичної звітності районної психологічної служби.

Травень-червень 2013

2.




2.1.

Організація та проведення ”години психолога” та факультативів психологічного спрямування у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та форм власності

1 раз на місяць для групи/

класу

2.2.

Тематику факультативних курсів психологічного спрямування практичним психологам та соціальним педагогам погоджувати з методистом з психологічної служби

Вересень

2012

Травень

2013

2.3.

Внести доповнення до річного плану роботи практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів у зв’язку з введенням години психолога, використовуючи групові форми діагностики, групові опитування вихованців, учнів, просвітницьку і корекційну роботу, тренінги, дискусії та профілактичні бесіди

1 півріччя

2012-2013 н.р.

2.4.

Опановувати теорію та практику особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів в навчально-виховний процес через конкретні освітні заходи

Щорічно

2012-2013

2.5.

Здійснювати соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертизу умов та результатів навчальної діяльності школярів

Щорічно

2012-2013

2.6.

Проводити моніторинг психічного розвитку учнів навчальних закладів та стану психічного розвитку дітей дошкільного віку, що відвідують ДНЗ

Щорічно

2012-2013

2.7.

Надавати психологічну допомогу учням початкової школи у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостей дітей, організації співробітництва, спрямованого на самопізнання та самовдосконалення учнів

Щорічно

2012-2013

2.8.

Сприяти орієнтації процесу навчання на набуття ключових компетентностей (навчальних, здоров’язберігаючих, загальнокультурних, громадянських, підприємницьких, інформаційно-комунікативних) та на створення ефективних механізмів їх запровадження

Щорічно

2012-2013

3.




3.2.

Організацію та координацію діяльності методичних об’єднань практичних психологів і соціальних педагогів віднести до компетенції методиста з психологічної служби (згідно з п. 4.2. Положення про психологічну службу системи освіти України)

Щорічно

2012-2013

3.3.

Інформувати обласний науково-методичний Центр психології і соціології освіти про організацію діяльності методичного об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів. План роботи районного методичного об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів направити в облНМЦ психології та соціології освіти в паперовому та електронному виді.

Три засідання на рік

3.4.

Провести заплановані семінари-наради для керівників навчальних закладів з питань підвищення ефективності функціонування районної психологічної служби згідно з програмою розвитку психологічної служби системи освіти району.

Два рази на рік

3.5.

Забезпечити проведення постійних районних семінарів для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти згідно з Програмою розвитку психологічної служби системи освіти району

Два рази на рік

3.6.

В ході комплексних атестацій навчальних закладів та чергових атестацій спеціалістів служби апробувати Програму профілактичного моніторингу діяльності психологічної служби системи освіти області.

Згідно з планом роботи РВО

3.7.

Організувати діяльність психологічних служб опорних загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів, шкіл провідного педагогічного досвіду

Щорічно

2012-2013

3.8.

Вивчати перспективний досвід діяльності працівників психологічної служби району в процесі міжкурсового періоду спеціалістів

Згідно з програмою розвитку служби

3.9.

Продовжити створення електронної бази даних щодо методичних розробок працівників психологічної служби району

Щорічно

2012-2013

3.10.

Методисту з психологічної служби затверджувати програми факультативних курсів, що рекомендовані МОНмолодьспортом, ЗОІППО, відповідно до інструктивних матеріалів щодо Порядку розроблення й запровадження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-556 від 12.12.2002р.).

Вересень

2012

3.11.

Методисту з психологічної служби району проводити первинне рецензування програм курсів за вибором, що укладені практичними психологами та соціальними педагогами і реалізують варіативні складові загальної середньої освіти

Вересень

2012

Травень

2013

3.12.

Методисту з психологічної служби району затверджувати корекційні програми, що укладені практичними психологами та соціальними педагогами за матеріалами рекомендованої літератури, на поточний навчальний рік.

Вересень

2011

Травень

2012

4.

Психологічне забезпечення сільських шкіл і шкіл з малою наповнюваністю

4.1.

Визначити план дій зі скорочення дефіциту ставок практичних психологів і соціальних педагогів сільських шкіл і шкіл з малою наповнюваністю та приведення у відповідність до нормативної потреби (на виконання п. 2.2. рішення колегії від 27 червня 2012 року, наказ управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації від 03.07.2012 № 498).

4 квартал 2012

Щорічно


4.2.

Продовжити роботу мобільної психологічної служби при районному методичному кабінеті для здійснення психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу навчальних закладів, де відсутні посади працівників психологічної служби.

Протягом року


4.3.

Інформувати обласний науково-методичний Центр психології і соціології освіти про створення та діяльність мобільної психологічної служби.

Щорічно

до 01.06.

4.4.

Брати участь у проведенні шкільних профілактичних проектів щодо запобігання вживанню наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, отруйних та сильнодіючих лікарських засобів.

Щорічно

4.5.

Організувати проведення в учнівському середовищі заходів, спрямованих на подолання негативних явищ (проявів насильства, агресивності, жорстокості, ксенофобії, торгівлі людьми)

Щорічно

4.6.

Посилити співпрацю психологічних служб навчальних закладів та громадських організації у напрямі формування навичок здорового способу життя.

Щорічно

4.7.

Організувати корекційно-розвиткову роботу з дітьми з особливими освітніми потребами, консультування батьків або осіб, які їх замінюють, щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини тощо.

Щорічно

5.




5.1.

Вживати психолого-педагогічних заходів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності дітей та учнівської молоді, педагогічних та науково-педагогічних працівників щодо сучасних проявів торгівлі людьми.

Щорічно

5.2.

Впроваджувати у навчальних закладах навчальні та виховні програми з протидії торгівлі дітьми, залучати молодь до проведення інформаційних і культурно-просвітницьких заходів

Щорічно

5.3.

Проводити за участю дітей, учнівської та студентської молоді і їх батьків профілактичні та просвітницькі заходи щодо протидії торгівлі людьми

Щорічно

5.4.

Організувати та проводити профілактичні заходи з проблеми запобігання торгівлі людьми, комерційній сексуальній експлуатації дітей та насильству над дітьми, безпеки дітей в Інтернеті в навчальних закладах, в тому числі з використанням методики “рівний-рівному”

Щорічно

5.5.

Вживати заходів для підвищення рівня обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед дітей, батьків та осіб, що їх замінюють

Щорічно

5.6.

Вживати заходів, що сприяють викоріненню передумов торгівлі людьми, зокрема щодо попередження насильства в сім’ї та дискримінації за ознакою статі

Щорічно

5.7.

Залучати представників громадських та міжнародних організацій, які працюють у сфері профілактики торгівлі людьми, до проведення профілактичних та інформаційно-просвітницьких заходів

Щорічно

5.8.

Інформувати облНМЦ психології та соціології освіти про стан виконання плану заходів щодо запобігання торгівлі людьми.

До 20 травня

До 20 листопада

6.




6.1.

Впроваджувати нові педагогічні комунікації між усіма учасниками навчально-виховного процесу

Щорічно

6.2.

Сприяти застосуванню відновних технологій у практичній діяльності навчальних закладів

Щорічно

6.3.

Здійснювати моніторинг ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності

Щорічно

6.4.

Забезпечити розробку індивідуальних програм психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику»; залучати учнів, схильних до девіантної поведінки, до участі в «Шкільній медіації», «Школі конфліктології» тощо

Щорічно

6.5.

Впроваджувати карти психолого-педагогічного супроводу дитини, котра схильна до прояву девіантної, делінквентної поведінки, як обов’язкової документації практичного психолога та соціального педагога

Щорічно

6.6.

Узагальнити досвіди роботи практичних психологів та соціальних педагогів щодо проведення корекційної роботи з дітьми з девіантною та делінквентною поведінкою та поширювати їх серед спеціалістів психологічної служби

Щорічно

6.7.

Здійснювати:

Обстеження соціальними педагогами умов проживання дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

Виявлення деструктивних сімей, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, поновлення банків даних таких сімей.

Складання актів обстежень умов проживання відповідними комісіями (представник соціальних служб для дітей та молоді, кримінальної міліції, соціальний педагог).

Щорічно

6.8.

Інформувати облНМЦ психології та соціології освіти про стан виконання плану заходів з профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді.

До 20 травня

До 20 листопада

7.




7.1.

Продовжити розробку районних заходів, спрямованих на посилення координації у напрямі формування навичок здорового способу життя школярів

Щорічно

2012-2013

7.2.

Організувати просвітницьку діяльність щодо основ здорового способу життя, розроблення працівниками психологічної служби методичних матеріалів та їх узагальнення

Щорічно

2012-2013

7.3.

Активізувати участь батьків у семінарах, тренінгах, що сприяють формуванню сімейних цінностей

Щорічно

7.4.

Розробити та впроваджувати в загальноосвітніх навчальних закладах систему підготовки дітей і молоді до сімейного життя, відповідального батьківства та безпечного материнства

Щорічно

7.5.

Впроваджувати інформаційно-просвітницькі програми, інтерактивні форми роботи для здобуття знань і формування життєвих навичок підлітків щодо зменшення вразливості до інфікування ВІЛ у навчальних закладах

Щорічно

7.6.

Проводити заходи щодо профілактики захворювання на ВІЛ/СНІД, способів запобігання і вміння дотримуватися безпечної поведінки щодо ВІЛ/СНІД та інших хвороб, що передаються статевим шляхом

Щорічно

7.7.

Підвищувати рівень обізнаності школярів щодо ВІЛ/СНІДу, формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих, хворих на СНІД і наркоманію

Щорічно

7.8.

Підвищувати рівень правової культури молодих громадян в питаннях поваги до прав і свобод людини, відповідальності за власне життя

Протягом року

7.9.

Сприяти створенню сприятливих умов для формування свідомого ставлення молоді до збереження здоров'я, боротьби із шкідливими звичками

Протягом року


7.10.

Інформувати дітей та підлітків з питань відповідального ставлення до охорони особистого здоров'я

Щорічно


7.11.

Проводити просвітницькі заходи з питань охорони здоров'я, пропагування здорового способу життя, планування сім'ї, зміцнення репродуктивного здоров'я населення, охорони материнства

Протягом року


7.12.

Здійснювати роз’яснювальну роботу серед учнівської молоді щодо недопущення вживання психотропних речовин і прекурсорів; впроваджувати програми антинаркотичного змісту. Інформувати облНМЦ психології та соціології освіти про проведену роботу.

Щорічно

До 20 листопада

8.




8.1.

Активізувати участь працівників психологічної служби в процесі залучення дітей з особливими освітніми потребами до дошкільних, загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладів

Протягом року


8.2.

Здійснювати соціальний супровід та сприяти адаптації дітей з особливими освітніми потребами в освітній процес навчального закладу з урахуванням їх особливостей та можливостей

Протягом року

8.3.

Формувати психологічну готовність учасників навчально-виховного процесу (учнів, батьків, вчителів, представників адміністрації) до взаємодії з дитиною з особливими освітніми потребами

2012-2013

8.4.

Розпочати роботу з розробки індивідуальних планів розвитку дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням психофізіологічних особливостей, рівня їх розвитку, потенційних можливостей щодо опанування знаннями

2012-2013

8.5.

Застосовувати психодіагностичний інструментарій і корекційні програми з урахуванням вади розвитку та потенційних можливостей дітей з особливими потребами, організувати психокорекційну роботу

2012-2013

8.6.

Організувати корекційно-розвиткову роботу з дітьми з особливими освітніми потребами, консультування батьків або осіб, які їх замінюють, щодо особливостей розвитку, спілкування, навчання, професійної орієнтації, соціальної адаптації їх дитини тощо.

2012-2013

11.

Підвищення кваліфікації працівників психологічної служби

11.1.

Методисту з психологічної служби брати участь в науково-методичних семінарах, запланованих обласним НМЦ психології та соціології освіти згідно з планом роботи КЗ «ЗОІППО» ЗОР на 2013 рік.

Згідно з планом роботи

ЗОІППО

11.2.

Методисту з психологічної служби підготувати графіки та програми вивчення діяльності практичних психологів та соціальних педагогів в ході атестації навчальних закладів та в міжатестаційний період.

Згідно з планом роботи

11.3.

При присвоєнні практичним психологам та соціальним педагогам кваліфікаційних категорій ”спеціаліст другої категорії”, ”спеціаліст першої категорії” (атестації на відповідність раніше присвоєним цим кваліфікаційним категоріям) методисту з психологічної служби здійснювати проведення експертизи діяльності, надавати рецензію на навчально-методичні матеріали психологічного змісту, які поширюються на один навчальний заклад, та психолого-педагогічні новації, які проводяться у масштабах одного навчального закладу (відповідно до п.п. 2.2., 3.3. Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах системи освіти України)

2012 - 2013

11.4.

При присвоєнні практичним психологам та соціальним педагогам кваліфікаційної категорії ”спеціаліст вищої категорії” (атестації на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії ”спеціаліст вищої категорії”) методисту з психологічної служби методичного кабінету надавати рецензію на навчально-методичні матеріали психологічного змісту, які поширюються на навчальний заклад, та психолого-педагогічні новації, які проводяться у масштабах одного або декількох навчальних закладів району (відповідно до п.п. 3.3. Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах системи освіти України)

2012 - 2013

Схожі:

Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкраїна якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Якимівка, вул. Жовтнева, 13, тел. 9-14-87, 9-16-96; факс 9-14-87 e-mail
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкраїна якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Якимівка, вул. Жовтнева, 13, тел. 9-14-87, 9-16-96; факс 9-14-87 e-mail
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкраїна якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Якимівка, вул. Жовтнева, 13, тел. 9-14-87, 9-16-96; факс 9-14-87 e-mail
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Жовтнева, 13, с м т. Якимівка, 72503, тел/факс (06131) 9-14-87, тел. 9-16-96 е-mail
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Жовтнева, 13, с м т. Якимівка, 72503, тел/факс (06131) 9-14-87, тел. 9-16-96 е-mail
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Жовтнева, 13, с м т. Якимівка, 72503, тел/факс (06131) 9-14-87, тел. 9-16-96 е-mail: osvita11@meta ua
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconЯкимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти
Про організацію проведення І та ІІ етапів щорічного регіонального конкурсу “Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу” для учнів 4-5...
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкра ї н а новомиколаївська районна державна адміністрація запорізької...
Провести у 2012-2013 навчальному році у загальноосвітніх навчальних закладах району моніторингові дослідження за напрямами
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкра ї н а новомиколаївська районна державна адміністрація запорізької...
Всю управлінську діяльність методичного кабінету відділу освіти молоді та спорту, загальноосвітніх навчальних, дошкільних І позашкільних...
Якимівська районна державна адміністрація запорізької області відділ освіти iconУкра ї н а якимівська районна державна адміністрація запорізької області
Про проведення обласного конкурсу серед молодих журналістів “Нащадки переможців” звертаємо Вашу увагу на забезпечення участі учнів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка