Скачати 121.7 Kb.
|
Поради батькам майбутніх першокласників Початок навчання дитини в 1-му класі – це дуже відповідальний і досить складний період у житті дитини. Адже дуже багато змін відбудеться в житті дитини: з’являться нові знайомства, як з однолітками, так і з дорослими; нові взаємовідносини нові обов’язки. Зміниться вид діяльності: нині основною діяльністю вашого малюка є гра, з приходом до школи основною діяльністю стане навчання. Зміниться соціальна позиція дитини: ще сьогодні ваш малюк є простою дитиною, а завтра – стане учнем із певними обов’язками. Основною діяльністю дитини стане навчання, яке потребує неабияких зусиль із боку дитини, певних знань, а також певних умінь та навичок. Усе життя буде підпорядковуватися навчанню, школі, шкільним справам. Безумовно, легше пристосуватися до тих змін у житті, що пов’язані з початком навчання в школі й успішніше себе реалізувати зможе та дитина, яка готова до шкільного навчання. У психології виділяють таке поняття, як «готовність дитини до навчання». Що означає це поняття, з чого воно складається, чим визначається? Загалом, поняття «готовності дитини до школи» розглядається комплексно, багатогранно, що охоплює всі сфери життя та діяльності майбутнього першокласника. Необхідно одразу розділити поняття педагогічної та психологічної готовності до школи. ![]() Психологічна готовність до навчання в школі складається з таких компонентів:
Фізіологічна готовність означає достатній рівень дозрівання організму дитини, стан її здоров’я. Зрозуміло, що здорові діти краще пристосуються до змін, пов’язаних з початком навчання. Інтелектуальна (пізнавальна) готовність пов’язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини, тобто тих процесів, завдяки яким дитина пізнає навколишній світ: мислення, увага, пам'ять, сприймання, уява. Мислення є найважливішою функцією мозку людини. Будь-який вид діяльності не може обійтися без мислення. А особливо – навчання. На момент початку навчання в школі дитина має володіти певним запасом знань про навколишній світ, про себе, про природу, про інших людей, про стосунки між людьми. Наприклад, дитина має знати своє ім’я, прізвище, основні кольори, основні геометричні фігури (трикутник, прямокутник, коло). Володіти поняттями «більший – менший», «вищий – нижчий», «ширший – вужчий». Бажано, щоб дитина орієнтувалась у просторі (знала, де права рука, розуміла поняття «під», «над», «біля», «між»). Дитина повинна вміти аналізувати, встановлювати зв’язки, порівнювати узагальнювати, визначати головні та другорядні ознаки предметів та явищ. Увага є ще однією складовою інтелектуальної готовності. Чим вищий рівень уваги, тим вища ефективність навчання. Навчання ставить перед дитиною нові завдання, не схожі на ті, які вона звикла виконувати під час гри. Навчальні завдання на відміну від ігрових містять більше нової інформації, а процес виконання навчальних завдань вимагає більшого зосередження. А для цього бажано тренувати здатність дитини бути уважною, наприклад, за допомогою ігор і спеціальних вправ. Безумовно, легше буде навчатися тій дитині, в якої гарно розвинута пам'ять. Дуже бажаним для успішного навчання є вміння дитини відповідати на запитання, уміти висловлювати свої думки. Передумовою цих умінь є достатній словниковий запас дитини. Достатній розвиток мовлення є ще однією складовою інтелектуальної готовності дитини до навчання. Достатній розвиток м’язів руки, вміння виконувати пальчиками дрібні дії ![]() Якщо ви хочете, щоб ваш малюк добре навчався, із радістю відвідував школу – допоможіть йому. Читайте малюку книжки: казки, вірші оповідання. Після того як казка прочитана, попросіть, щоб малюк переказав прочитане. Розвивати мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику, розширювати словниковий запас можна й під час спеціальних ігрових занять із малюком (саме гра перетворює нудне навчання на яскраву, цікаву пригоду), і під час щоденного побутового спілкування. Наприклад, коли ви гуляєте з малюком, розказуйте йому про те, яка зараз пора року, що відбувається в природі; якого кольору поїхала машина; яке дерево вище, а яке нижче. Розказуйте різні відомості про навколишній світ. Розширювати словниковий запас малюка можна за допомогою гри «Хто більше?»: згадайте якийсь предмет чи явище і називайте його ознаки – хто більше назве? Наприклад «сніг» - білий, холодний, блискучий, іскристий, м’який, ранній, несподіваний, глибокий, дрібний, пухнастий, лапатий і т. д. Щоб розвинути дрібні м’язи руки, надавайте малюкові можливість ліпити, малювати розфарбовувати розмальовки; вирізати чи виривати пальчиками обведені фігурки. Створюйте разом із дитиною різні фігурки з паличок (можна використовувати навіть сірники – тільки обов’язково під вашим наглядом). Нехай малюк складе таку саму фігурку, яку склали ви, спочатку дивлячись на неї (так буде розвиватися сприймання, вміння орієнтуватися на зразок), а потім із пам’яті (щоб розвивалася пам'ять, ваші фігурки із сірників спочатку мають бути дуже простими, поступово їх потрібно ускладнювати). Зараз у книжкових магазинах, на базарах, у кіосках можна придбати велику кількість книжок із розвитку мислення, пам’яті, уваги, сприймання, з підготовки дитини до навчання в школі. Не менш важливою є емоційно-вольова готовність дитини до навчання. Ця складова означає достатній розвиток волі, послаблення імпульсивних реакцій, уміння управляти своїми емоціями (наприклад, слухати не перебиваючи). Емоційно-вольова готовність вважається сформованою, якщо дитина вміє ставити мету, докладати зусиль для її реалізації, долати перешкоди, виконувати нецікаву, але корисну роботу. Чи має ваш малюк прості але постійні доручення ( наприклад, поливати квіти)? Чи прибирає за собою іграшки? Чи заселяє свою постіль (нехай і з вашою допомогою)? Чи не перебиває вас під час розмови? Чи має терпіння? Давши відповідь на ці прості запитання, ви дізнаєтеся, чи сформована в малюка емоційно-вольова готовність. Наступний компонент – соціальна готовність. Вона містить у собі сформованість у дитини якостей, завдяки яким вона може спілкуватися з іншими дітьми, з учителем. Це і бажання спілкуватися, і вміння налагоджувати стосунки з однолітками і дорослими; уміння поступатися, підкорятись інтересам дитячої групи, класу; повага до бажань інших людей. Взагалі, дитина поводиться з іншими дітьми в школі так, як бачить це і чує вдома. Тобто дитина у своїх стосунках з іншими дітьми є дзеркалом того, які взаємовідносини панують у сім’ї. Саме в родині дитина отримує перші зразки спілкування. Якщо дитина вдома є свідком неповаги членів сім’ї один до одного, сварок, бійок, то вона вважає таку поведінку нормальною і сама починає так поводитися в школі. ^ сформована, якщо в дитини є бажання ходити до школи, є прагнення здобувати знання, дізнаватися нове, цікаве, виконувати нову соціальну роль – роль школяра. І тут багато що залежить від вас, шановні батьки. Не залякуйте малюка школою, фразами, подібними до такої: «Ось підеш у школу – там тобі покажуть!» Налаштовуйте малюка на школу позитивно: «У школі буде цікаво, радісно, ти дізнаєшся багато нового і корисного». ^ щоб початок навчання малюка в школі став приємною подією в житті всієї родини! ![]() ^
![]() Дай руку, першокласнику! З 15 лютого 2012 року продовжено проведення Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» 2012 рік є особливим для початкової школи. Саме з 1 вересня у початковій школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи. Для забезпечення високого рівня знань іноземних мов, їх вивчення учні початкових класів розпочнуть з 1 вересня 2012 р., передбачається посилення використання здоров’язбережувальних технологій. Значна увага приділятиметься екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті. ^ з 1 класу впровадження нових предметів: природознавство, іноземна мова, з 2 класу – інформаційно-комунікаційні технології. До уваги батьків! Тривалість уроків у 1-х класах становить 35 хв. Робочий тиждень передбачає додатковий розвантажувальний день – четвер, у розклад якого не вводяться предмети, що потребують значного розумового напруження (математики, мови). ^ У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. ^ Анкета-самоаналіз для батьків Шановні батьки! Спробуйте подивитися на себе очима Вашої дитини і дайте відповідь на наступні питання:
12. Чи часто ми разом проводимо своє дозвілля? ![]() ПАМ’ЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА ^ 2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книги.^4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізувати, наклеювати, ліпити.^7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хвилин.8. Привчайте дитину до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку. |
![]() | Які предмети буде вивчати першокласник? Початок навчання дитини у першому класі – це дуже відповідальний І досить складний період у житті дитини. Адже відбувається багато... | ![]() | Спливає день за днем літня пора. Незабаром шеола знову відчинить... Проте найбільше хвилювання виникає у тих дітлахів, які вперше прийдуть до школи. А ще більше хвилюються батьки майбутніх першокласників,... |
![]() | Адаптація учнів 5-х класів до навчання у основній школі Вступ дитини до п'ятого класу, перехід від молодшої до середньої школи – відповідальний І достатньо важкий період у житті кожного... | ![]() | Адаптація дитини до школи У період начання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду. Створення сприятливого середовища... |
![]() | Поради педагогам при організації навчально – виховного процесу для учнів 1 класу У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду | ![]() | Шановні батьки, психологічна підтримка це один з найважливіших чинників,... Вашої дитини під час здачі зно. Досить часто ми створюємо ситуацію залежності у вашої дитини, на кшталт, «якщо ти …, то…», нав’язуємо... |
![]() | Навчання у початкових класах можна порівняти з фундаментом будинку,... Необхідний деякий початковий рівень психічного розвитку дитини, без якого навчання у школі, як правило, буде сумним І з дуже низькими... | ![]() | Вчитель початкових класів злш №13 З переходом з умов гри до умов навчальної діяльності настає в житті дитини переломний момент. Нове становище дитини в суспільстві... |
![]() | Законних інтересів дитини відповідно Конвенції про права дитини на період до 2015 року», від 03. 06. 2011 №394 «Про забезпечення захисту прав І законних інтересів дитини... | ![]() | Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху Приймати рішення І відповідати за наслідки – ознака дорослої людини. Звичайно, ви вмієте це робити, але у питаннях вибору майбутньої... |