Уроку І. Організація класу. Вчитель




НазваУроку І. Організація класу. Вчитель
Дата конвертації29.03.2013
Розмір51.8 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Психологія > Урок
Тема. Дружба і товаришування

Вчитель: Ремінна С.І.

Мета: розширювати уявлення учнів про людські чесноти, цінність яких загальновизнана у суспільстві; уточнювати і збагачувати уявлення про дружбу; прищеплювати навички міжособистісного спілкування на засадах товариських відносин; виховувати у школярів готовність позитивно проявити себе у певних життєвих ситуаціях.

Устаткування: записи на дошці, ілюстрації.

Література: «Тлумачний словник» В.І.Даля,

вірші виховної тематики.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Вчитель. Нашу сьогоднішню зустріч я хочу розпочати словами:

Я вірю в силу доброти, добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти і світлу вибирать дорогу.

Я вірю в силу доброти, що на торгах не продається,

Що кривди розбива пласти, красою тулиться до серця.

Я вірю в силу доброти, що має долю роботящу;

Що хоче, щоб і я, і ти. і все на світі стало кращим!
ІІ. Мотивація діяльності.
А спочатку прочитаємо слова, що є девізом нашого уроку:

У класі нас багато, ми всі - одна сім’я.

Ми ростемо і дружимо. І ти, і я!

Вчитель. Наш урок присвячений дружбі. Ми зібралися разом. щоб визначити, яку дружбу слід вважати справжньою; щоб поділитися секретами товаришування і розповісти про своїх кращих друзів.
ІІІ. Робота по розширенню уявлень про дружбу.


  1. Диспут

Вчитель. На вашу думку, що ж це за почуття таке – дружба – без якої самотньо і сумно?

Відповіді учнів.

2. Розкриття поняття

Вчитель. Мені сподобалися ваші відповіді – визначення дружби. А для уточнення звернімося до «Тлумачного словника» нашого земляка Володимира Івановича Даля.

Учень цитує тлумачення поняття:

«Дружба – безкорислива стійка приязнь».

Вчитель. Зверніть увагу, перше місце відводиться саме безкорисливості, відсутності будь-якого зиску в дружбі. Як ви розумієте значення слова «безкорисливість»?

Відповіді дітей

3. Слухання і обговорення вірша А.Костецького «Про друга»

Твій друг віддасть тобі усе: і свій квиток на карусель,

І цвях, і ґудзик, і літак. Та не за щось, а просто так!

І збільшувальне скельце, найкраще у дворі

Твій друг із щирим серцем віддасть тобі – бери!

І ти нічого не жалій – ніколи і нітрохи!

І навіть м’яч футбольний свій віддай, коли попросить.

І посміхнеться друг тобі – аж хочеться співати.

І ти подумаєш тоді: «Як гарно дарувати!»

Вчитель Чи була дружба дітлахів некорисливою?

А що любите ви – приймати чи робити подарунки?

  1. Узагальнююче слово вчителя

Вчитель. Коли ви гарно товаришуєте, вам хочеться потішити свого друга. Буває, що заради дружби необхідно поступитися власними інтересами. І, якщо ви справді цінуєте свої відносини, ви зробите це, не вагаючись. Саме таку дружбу змалював французький письменник Ромен Ролан у романі «Жан Крістоф».

  1. Слухання і обговорення уривку Романа Р.Ролана

Учень. «У Жана був приятель Отто. Заради нього Жан пожертвував би усім на світі. Під час прогулянок він чекав якої-небудь небезпеки, щоб кинутися уперед і затулити собою Отто. Жан з насолодою прийняв би смерть заради друга».
ІV. Дискусія
Вчитель: Вам сподобався Жан Крістоф? Чим саме? А яким ви хочете бачити свого справжнього друга? Давайте розкажемо про своїх товаришів!

Розповіді дітей
^ V. Практикум міжособистісного спілкування
1. Вступне слово вчителя

Вчитель. А тепер – найголовніше: як зберегти вашу дружбу? Американський психолог Дейл Карнегі написав книгу «Як здобувати друзів і завойовувати прихильність», у якій дає поради (на дошці прикріплені поради психолога).

2. Робота у групах.

Кожна група одержує вірш, прочитавши котрий, повинна співвіднести його з відповідною порадою Д.Карнегі, прикріпленою на дошці.
а) Толерантно стався до недоліків своїх друзів. Ніхто в цьому світі не є взірцем чеснот.
Сприймай людей такими, якими вони є.

Не нарікай на глухість душ людських

І не гостри в злобі на них зубів.

А ти що людям доброго зробив, що вимагаєш доброти від них?

Чого мовчиш, подумай і збагни, але уже з низької висоти,

І зваж і переваж, а хто є ти? І, зваживши, нікого не вини.
б) Хочеш товаришувати – навчись сприймати життя друга з його проблемами і злетами, як своє власне. За таких обставин і твій друг віддячить тобі тим самим.
У хлопчини-невилички загубились рукавички.

Дав Андрій йому свої: «Поки що візьми мої!

Підем, пошукаєм, Вово! Рукавички ми твої

знайдемо обов’язково!»
в) Головне у дружбі вірність. Друг перестає бути другом, якщо він тебе зрадив.
На світі все буває – і сніг, і дощ, і вітер…

Буває, злива настає, тоді, як сонце світить…

Буває, втратять колір всі квіти у саду…

Лиш не бува ніколи, щоб друг тебе забув!

А як забуде раптом тебе твій друг – то що ж:

Ніякий він не справжній, а просто так – ніщо!
^ VІ. Творче завдання
1. Слухання уривку грецької байки «Два приятеля і ведмідь».

«Двом приятелям випало іти через ліс. Вони не боялися жодного лиха – адже їх було двоє і вони могли дати відсіч будь-кому. Аж раптом – ведмідь! Один із друзів вмить видерся на вершечок дерева, не попередивши приятеля про небезпеку. Другий не встиг. Тоді він впав додолу і затамував подих, бо знав, що звір не чіпає мертвих. Обнюхав його ведмідь і подався своєю дорогою. А приятель зліз з дерева і запитує:

- Що шепотів тобі на вухо бурмило?...»

Вчитель. Діти, як ви думаєте, що відповів хлопець? (Відповіді дітей). А бажаєте знати правильну відповідь?

Хлопець відповів: «Ведмідь сказав, що не можна кидати товариша в біді».
2. Обговорення почутого.

- Чи була дружба щирою? Як повівся перший приятель у скруті? Що б ви порадили йому?

3. Узагальнення

Вчитель. Дійсно, друзі пізнаються в біді – стверджує народне прислів’я. А про дружбу їх дуже багато.

4. Робота у парах

Учні обговорюють прислів’я; тлумачать їх значення.
Для милої подружки і сережку з вушка.

Для товариша сім верст не околиця.

Легко дружбу знайти, важко зберегти.

Поганий мир кращий за добру сварку.

Людина без дружби, як дерево без коріння.

Вірний друг – найбільший скарб.

Роздружився товариш – з ним каші не звариш.

Коли по стежці дружбі рідко ходять, вона заростає чагарником.

Друзів приваблює щастя, а нещастя їх випробовує.
VII. Підсумкова бесіда
Вчитель: Що ж таке дружба? Яку дружбу слід вважати справжньою? Які якості ви цінуєте в друзях?
Заключне слово

Любі діти! Відкривайте серця для добра!

Всім, хто поруч, подаруйте крихітку тепла!

Сильні будьте, не лякайтесь боротьби зі злом

Пам’ятайте, перемога завжди за добром!

Схожі:

Уроку І. Організація класу. Вчитель iconПлан-конспект уроку для учнів 3 класу з теми “Our Flat
Діти шукають свого партнера за допомогою шнурочків, які тримає вчитель посеред. Вчитель відпускає шнурочки І вони залишаються у руках...
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconУроку. І. Організація класу до уроку
Мета: поглибити знання дітей про лікувальні властивості рослин; виховувати емоційно – зацікавлене ставлення до народної ботаніки;...
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconХід уроку І. Організаційний момент Вчитель
Б класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими І кмітливими
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconУроку 1 Організація класу
Мета урока Знайомити учнів з творами В. О. Сухомлинського, вміти читати в особах, повт фонетичний розбір, виховувати любов І повагу...
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconУроку: І. Організація класу
Мета: Ознайомити учнів із ознаками подібності І відмінності між рослинами І тваринами. Дати поняття про різноманітність тварин, показати...
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconУроку Тема уроку
Режим дня. Ознаки втоми. П. р. Вчимося І відпочиваємо. Організація куточку відпочинку в класі І вдома
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconУроку фізичного виховання (частина) Для 8 класу Тема уроку
В. п середня стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктьовому суставі перед грудьми
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconТема уроку: Хобі. Мета уроку
Вчитель та черговий учень розмовляють про відсутніх учнів, про погоду І домашнє завдання
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconПлан-конспект уроку художньої культури для 10 класу Тема: Мистецтво...
Оголошення теми уроку. Постановка мети І завдань. Перевірка домашнього завдання
Уроку І. Організація класу. Вчитель iconКонспект уроку фізкультури для учнів 3 класу. Завдання уроку
Повторити загальнорозвивальні І спеціальні вправи для підготовки м′язів рук до роботи з м′ячем
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка