Скачати 56.34 Kb.
|
Проблемі здоров'я суспільства сьогодні приділяється величезна увага — проводяться дослідження щодо можливості збереження здоров'я дітей у сучасних умовах, досліджуються критерії визначення рівня здоров’я та механізмів його зміцнення. За статистичними даними в Україні абсолютно здорових учнів початкових класів – 5 %; Загальновідомо, що спричинили таку ситуацію екологічні, економічні, соціально-педагогічні фактори. Ще одна причина – це малорухливий спосіб життя дітей. Педагогічний колектив нашої школи занепокоєний стрімким погіршенням стану фізичного та розумового розвитку дітей, недостатньою культурою здоров’я молодого покоління, бо здоров’я – це не тільки відсутність захворювань або фізичних дефектів, але й повне фізичне, духовне і соціальне благополуччя. Ослаблені діти не мають такого благополуччя. Вони відчувають дискомфорт на уроках, в позакласній роботі, навіть під час розваг з однолітками. Усвідомлюючи це, протягом останніх років у нашій школі активно пропагується здоровий спосіб життя, проводяться виховні заходи зі сприяння зміцненню здоров'я, профілактики шкідливих звичок, у яких задіяні всі учасники навчально-виховного процесу. Але, проаналізувавши стан здоров’я молодших школярів на початок 2011 – 2012 навчального року, педагогічний колектив школи вирішив побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоби він не тільки не погіршував фізичний стан учнів, а й укріплював їх сили та можливості. Для цього необхідно скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров'я учнів, формувати та розвивати культуру здоров'я серед учасників навчально-виховного процесу, організувати їх життєдіяльність на позиціях здорового способу життя, впроваджувати новітні здоров’язберігаючі технології. Для перетворення навчально-виховного процесу у спільну діяльність усіх його учасників і громадськості, спрямовану на досягнення стану повного фізичного, духовного та соціального благополуччя особистості молодшого школяра, на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, за участю адміністрації школи, було вирішено розробити проект з науково-методичної проблеми, над якою працюватиме кафедра протягом наступних трьох років: «Збереження і зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми
недоліки або хронічні захворювання;
освітнього процесу і у вільний час. ^ уваги і впровадження профілактичних заходів;
способу життя займаються 40% з опитаних батьків нашої школи. Створення відповідного шкільного середовища Ігрова кімната облаштована з урахуванням ідеї збереження і зміцнення здоров’я дітей. Здійснювати профілактику плоскостопості у вправах на зміцнення стопи та розвиток її еластичності допомагають "доріжки здоров'я" — дерев'яні лотки, поділені на три комірки й послідовно заповнені квасолею, каштанами, керам-зитом. Вони активізують рефлекторні зони стопи, зміцнюють імунну систему. ![]() ![]() ![]() Куточок фітотерапії для учнів 1-их класів Для профілактики різноманітних захворювань у групі продовженого дня першокласники щодня п’ють фіточаї ![]() ![]() Центр пізнавальної діяльності ![]() ![]() Центр ігрової діяльності ![]() Впровадження оздоровчих технологій у роботі початкової школи Щоб уникнути перевтоми учнів на уроках, учителі початкових класів застосовують так званий активний відпочинок, тобто зміну одного виду діяльності дітей на інший, проводячи фізкультхвилинки . Класовод 1-А класу Ананенко Т.О. провела зі своїми першокласниками ефективну фізкультпаузу з використання скакалочок, гімнастичних палок та тренажера для очей. А для формування правильної постави школярі використовують соляні подушечки. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Вихованці Білишко С.О. не лише вміють робити точковий масаж біологічно активних зон організму, а й добре знають як за допомогою нього можна покращити роботу очей, голівки, підвищити опірність організму до різноманітних захворювань. Діти вправно масажували у ділянці вушка, носика, голівки, очей. А “чарівні окуляри” допомогли зняти втому очей. ![]() ![]() ![]() ![]() А щоб відпочили пальчики під час малювання класовод Колкова С.А. провела з учнями пальчикову гімнастику. Адже цікаві і прості рухи кистей допомагають зняти загальну напругу з рук, психічне навантаження, стають у пригоді для створення робочого ритму впродовж дня. А зняти втому очей допомогли вправи за методикою В.Базарного. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ^ З метою вивчення соціальних установок учнів та батьків щодо уявлень про оцінку стану здоров’я та готовності до впровадження шкільних оздоровчих технологій було проведено опитування учасників навчально-виховного процесу. Кількісний та якісний аналіз результатів діагностики надихнув нас на пошук додаткових методів розвантаження та відновлення дітей. Таким додатковим засобом стане, на нашу думку, Центр психологічного розвантаження, який створений в ігровій кімнаті початкової школи. Центр поділений на зони ( Театр емоцій, Зона ігор з піском, Сухий душ, Куточок усамітнення ), які обладнані різними безпечними іграшками, дзеркалом із зображеними емоціями та завданнями в калейдоскопі емоцій. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Облаштування куточку фітобару Чай у спеку освіжить, А в мороз зігріє, сон рукою відведе, втому вашу переб’є: Крушить будь – який недуг, Чай здоров’ю – кращий друг! ![]() ![]() ![]() ^ “Збереження і зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом впровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу “ ![]() Виступ практичного психолога школи Льовіної С.О. на тему: “Психологічний супровід впровадження здоров’язберігаючих технологій у роботу школи “ ![]() На завершення зустрічі виступили гості і висловили свої думки від побаченого ![]() ![]() |
![]() | Державний стандарт Здоров’я І фізична культура” є розвиток здоров’язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,... | ![]() | План роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових... Члени мо вчителів початкових класів та естетичного циклу у 2012-2013 навчальному році працювали над проблемою “Розвиток пізнавальної... |
![]() | Здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій Надсилаємо для практичного використання в роботі методичні рекомендації «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального... | ![]() | Положення про конкурс Конкурс «Упровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу» (далі... |
![]() | Робота школи щодо формування культури здоров’я школярів шляхом впровадження... Овною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження І зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає... | ![]() | Методичні рекомендації щодо вивчення основ здоров’я в 2011-2012 н р Це завдання, в основному, реалізується шляхом вивчення окремого предмета основи здоров’я, який поєднує елементи знань щодо збереження... |
![]() | Загальноосвітніх навчальних закладів пояснювальна записка «Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,... | ![]() | Наказ З метою збереження життя та здоров’я учнів І працівників навчального закладу під час проведення новорічних свят |
![]() | Урок з основи здоров ’ я для 4 класу на тему: «Здоров’я найдорожчий... «Здоров’я – найдорожчий скарб. Сім’я як осередок збереження І зміцнення здоров’я в суспільстві» | ![]() | Рік заснування нвк: 2005 рік Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою: «Розвиток творчої особистості учнів І вихованців шляхом впровадження... |