«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми




Скачати 56.34 Kb.
Назва«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми
Дата конвертації03.04.2013
Розмір56.34 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
Проблемі здоров'я суспільства сьогодні приділяється величезна увага — проводяться дослідження щодо можливості збереження здоров'я дітей у сучасних умовах, досліджуються критерії визначення рівня здоров’я та механізмів його зміцнення.

За статистичними даними в Україні абсолютно здорових учнів початкових класів – 5 %;

Загальновідомо, що спричинили таку ситуацію екологічні, економічні, соціально-педагогічні фактори. Ще одна причина – це малорухливий спосіб життя дітей.
Педагогічний колектив нашої школи занепокоєний стрімким погіршенням стану фізичного та розумового розвитку дітей, недостатньою культурою здоров’я молодого покоління, бо здоров’я – це не тільки відсутність захворювань або фізичних дефектів, але й повне фізичне, духовне і соціальне благополуччя. Ослаблені діти не мають такого благополуччя. Вони відчувають дискомфорт на уроках, в позакласній роботі, навіть під час розваг з однолітками.

Усвідомлюючи це, протягом останніх років у нашій школі активно пропагується здоровий спосіб життя, проводяться виховні заходи зі сприяння зміцненню здоров'я, профілактики шкідливих звичок, у яких задіяні всі учасники навчально-виховного процесу.
Але, проаналізувавши стан здоров’я молодших школярів на початок 2011 – 2012 навчального року, педагогічний колектив школи вирішив побудувати навчально-виховний процес таким чином, щоби він не тільки не погіршував фізичний стан учнів, а й укріплював їх сили та можливості. Для цього необхідно скоординувати зусилля учасників навчально-виховного процесу, спрямувати їх на збереження та розвиток здоров'я учнів, формувати та розвивати культуру здоров'я серед учасників навчально-виховного процесу, організувати їх життєдіяльність на позиціях здорового способу життя, впроваджувати новітні здоров’язберігаючі технології.

Для перетворення навчально-виховного процесу у спільну діяльність усіх його учасників і громадськості, спрямовану на досягнення стану повного фізичного, духовного та соціального благополуччя особистості молодшого школяра, на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, за участю адміністрації школи, було вирішено розробити проект з науково-методичної проблеми, над якою працюватиме кафедра протягом наступних трьох років: «Збереження і зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу»
Актуальність теми



  • ^ 25-35% дітей тих, що прийшли в перший клас мають фізичні

недоліки або хронічні захворювання;


  • збільшення кількості травмонебезпечних ситуацій під час

освітнього процесу і у вільний час.

^ Тому дитячий травматизм вимагає найпильнішої

уваги і впровадження профілактичних заходів;


  • питанням профілактики захворювань і формування здорового

способу життя займаються 40% з опитаних батьків нашої школи.

Створення відповідного шкільного середовища
Ігрова кімната облаштована з урахуванням ідеї збереження і зміцнення здоров’я дітей.

Здійснювати профілактику плоскостопості у вправах на зміцнення стопи та розвиток її еластичності допомагають "доріжки здоров'я" — дерев'яні лотки, поділені на три комірки й послідовно заповнені квасолею, каштанами, керам-зитом. Вони активізують рефлекторні зони стопи, зміцнюють імунну систему.




Куточок фітотерапії для учнів 1-их класів

Для профілактики різноманітних захворювань у групі продовженого дня першокласники щодня п’ють фіточаї


Центр пізнавальної діяльності




Центр ігрової діяльності




Впровадження оздоровчих технологій у роботі початкової школи
Щоб уникнути перевтоми учнів на уроках, учителі початкових класів застосовують так званий активний відпочинок, тобто зміну одного виду діяльності дітей на інший, проводячи фізкультхвилинки . Класовод 1-А класу Ананенко Т.О. провела зі своїми першокласниками ефективну фізкультпаузу з використання скакалочок, гімнастичних палок та тренажера для очей. А для формування правильної постави школярі використовують соляні подушечки.







Вихованці Білишко С.О. не лише вміють робити точковий масаж біологічно активних зон організму, а й добре знають як за допомогою нього можна покращити роботу очей, голівки, підвищити опірність організму до різноманітних захворювань. Діти вправно масажували у ділянці вушка, носика, голівки, очей. А “чарівні окуляри” допомогли зняти втому очей.




А щоб відпочили пальчики під час малювання класовод Колкова С.А. провела з учнями пальчикову гімнастику. Адже цікаві і прості рухи кистей допомагають зняти загальну напругу з рук, психічне навантаження, стають у пригоді для створення робочого ритму впродовж дня. А зняти втому очей допомогли вправи за методикою В.Базарного.







^ Психологічний супровід впровадження здоровязберігаючих технологій у роботу школи
З метою вивчення соціальних установок учнів та батьків щодо уявлень про оцінку стану здоров’я та готовності до впровадження шкільних оздоровчих технологій було проведено опитування учасників навчально-виховного процесу.

Кількісний та якісний аналіз результатів діагностики надихнув нас на пошук додаткових методів розвантаження та відновлення дітей. Таким додатковим засобом стане, на нашу думку, Центр психологічного розвантаження, який створений в ігровій кімнаті початкової школи.

Центр поділений на зони ( Театр емоцій, Зона ігор з піском, Сухий душ, Куточок усамітнення ), які обладнані різними безпечними іграшками, дзеркалом із зображеними емоціями та завданнями в калейдоскопі емоцій.













Облаштування куточку фітобару
Чай у спеку освіжить,

А в мороз зігріє,

сон рукою відведе,

втому вашу переб’є:

Крушить будь – який недуг,

Чай здоров’ю – кращий друг!




^ Виступ заступника директора по початковій школі Пелюхні Л.В. на тему:

“Збереження і зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом впровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу “

Виступ практичного психолога школи Льовіної С.О. на тему: “Психологічний супровід впровадження здоров’язберігаючих технологій у роботу школи “



На завершення зустрічі виступили гості і висловили свої думки від побаченого



Схожі:

«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconДержавний стандарт
Здоров’я І фізична культура” є розвиток здоров’язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconПлан роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових...
Члени мо вчителів початкових класів та естетичного циклу у 2012-2013 навчальному році працювали над проблемою “Розвиток пізнавальної...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconЗдоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій
Надсилаємо для практичного використання в роботі методичні рекомендації «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconПоложення про конкурс
Конкурс «Упровадження здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу» (далі...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconРобота школи щодо формування культури здоров’я школярів шляхом впровадження...
Овною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження І зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconМетодичні рекомендації щодо вивчення основ здоров’я в 2011-2012 н р
Це завдання, в основному, реалізується шляхом вивчення окремого предмета основи здоров’я, який поєднує елементи знань щодо збереження...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconЗагальноосвітніх навчальних закладів пояснювальна записка
«Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,...
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconНаказ
З метою збереження життя та здоров’я учнів І працівників навчального закладу під час проведення новорічних свят
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconУрок з основи здоров ’ я для 4 класу на тему: «Здоров’я найдорожчий...
«Здоров’я – найдорожчий скарб. Сім’я як осередок збереження І зміцнення здоров’я в суспільстві»
«Збереження І зміцнення здоров’я учнів початкових класів шляхом упровадження інноваційних оздоровчих технологій в умовах сучасного навчального закладу» Актуальність теми iconРік заснування нвк: 2005 рік
Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою: «Розвиток творчої особистості учнів І вихованців шляхом впровадження...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка