Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни




Скачати 54.56 Kb.
НазваМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Дата конвертації07.04.2013
Розмір54.56 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы


УКРАЇНА

ВОРОШИЛОВСЬКА РАЙОННА В МІСТІ ДОНЕЦЬКУ РАДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ

83050 м. Донецьк, вул. Щорса, 27 тел/факс: (062) 335-30-81,е-mail: roo_vorosh@rambler.ru
від_11.01.2013р.__№__62/01-16____


Керівникам ЗНЗ

Відповідно до листа УО Донецької міськради від 10.01.2013р. № 01/10-50, доводимо до Вашого відома, зміст листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.01.2013 за № 1/9-1 «Про визначення завдань психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання».

Просимо зміст листа довести до відома практичних психологів, соціальних педагогів та організовувати діяльність відповідних працівників з урахуванням наведених нижче завдань (Додаток 1).


Начальник районного відділу освіти Н. А. Скалдіна


Назаренко

305-07-69

Розіслано:

методисту – 1,

НВЗ – 13.

Додаток 1



^ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ,

МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел. (044) 486-24-42, факс (044) 236-10-49, ministry@mon.gov.ua




від 02.01.13 _1/9-1____

на № ___ від

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Про визначення завдань

працівників психологічної служби

системи освіти в умовах інклюзивного

навчання
Міністерство освіти і науки, молоді та сорту України інформує, що під час проведення 20-21 листопада 2012 року у місті Дніпропетровську Всеукраїнської науково-практичної конференції "Мультидисциплінарний підхід як методологічна основа інклюзивної освіти" працівниками психологічної служби системи освіти обговорено низку проблемних питань щодо психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.

З метою забезпечення оптимального виконання функцій працівників психологічної служби визначено наступні завдання діяльності практичного психолога, соціального педагога, керівника психологічною службою міста (району) у роботі з дітьми в умовах інклюзивного навчання, що додаються.

Просимо зміст листа довести до відома керівників обласними центрами (кабінетами) практичної психології і соціальної роботи, директорів загальноосвітніх навчальних закладів та організовувати діяльність відповідних працівників психологічної служби з урахуванням наведених нижче завдань. У своїй діяльності керівникам звернути увагу на недопущення делегування працівникам психологічної служби функцій та завдань, які належать до компетенції інших спеціалістів.

Додаток: на 3 арк.




Заступник Міністра Б.М. Жебровський


Луценко І.В.

Панок В.Г.

481 47 65

Додаток до листа МОНмолодьспорту

Від 02.01.13 1/9-1
Завдання керівника психологічної служби району щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі
1. Організація та забезпечення діяльності районних методичних об’єднань практичних психологів і соціальних педагогів з проблем психологічного і соціально-педагогічного забезпечення інклюзивної освіти із залученням до цієї роботи фахівців ПМПК, вчителів-дефектологів, логопедів, науковців.

2. Здійснення методичного контролю (супервізії) за діяльністю фахівців психологічної служби, що беруть участь в організації інклюзивного навчання.

3. Планування та інше організаційне забезпечення підвищення кваліфікації працівників психологічної служби, що беруть участь організації інклюзивного навчання.

4. Збір, науково-методична експертиза, узагальнення і розповсюдження передового досвіду роботи практичних психологів і соціальних педагогів в умовах інклюзивного навчання.

5. Організація і проведення у навчальних закладах працівниками психологічної служби просвітньої роботи з підвищення психологічної культури вчителів, батьків і учнів з метою попередження стигматизації і дискримінації дітей, що мають особливі освітні потреби.
Завдання практичного психолога щодо організації інклюзивного навчання загальноосвітньому навчальному закладі


  1. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою встановлення причин та надання допомоги.

  2. Виявлення причини соціального неблагополуччя або затримки у розумовому розвитку дитини шляхом спостережень, аналізу навчальної документації, проведення консиліумів з вчителями.

3. Проведення спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб.

4. Участь, у межах своєї компетенції, у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку.

5. Участь в підготовленні документів для розгляду на засіданнях психолого-медико-педагогічних консультацій.

6. Ознайомлення з висновками і рекомендаціями психолого-медико-педагогічних консультацій щодо організації навчання дитини та надання їй додаткових послуг; розробка індивідуального плану корекційно-розвиткової роботи.

7. Участь у розробці необхідної адаптації навчальних матеріалів, підходів, а саме, надання рекомендацій педагогам щодо врахування особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею.

8. Сприяння створенню позитивного мікроклімату в колективі, проведення заходів, спрямованих на профілактику стигматизації і дискримінації у шкільному оточенні, формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.

9. Надання у межах своєї компетенції консультативно-методичної допомоги педагогам у роботі з дитиною.

10. Налагодження співпраці з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.
Завдання соціального педагога щодо організації інклюзивного навчання загальноосвітньому навчальному закладі


  1. Захист і забезпечення прав і свобод дитини з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу та під час перебування дитини в сім’ї.

  2. Виявлення дітей, у яких виникають труднощі спілкуванні та взаємодії з оточуючими або які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах.

  3. Визначення соціальних питань, які потребують негайного вирішення причин та труднощів; при потребі, скерування до відповідних фахівців з метою надання відповідної допомоги.

  4. Визначення статуту дітей з особливими освітніми потребами в колективі, надання рекомендацій класоводу, класному керівникові щодо шляхів ефективної інтеграції такої дитини в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі.

  5. Поширення інформації про засади інклюзивного навчання серед педагогів, батьків, дітей з метою формування дружнього та неупередженого ставлення до дитини з особливими освітніми потребами.

  6. Участь у складанні розгорнутої психолого-педагогічної характеристики на дитину та її індивідуального плану розвитку; участь в роботі психолого-педагогічного консиліуму.

  7. Забезпечення дитини з особливими освітніми потребами та її батьків інформацією про інфраструктуру позашкільних навчальних закладів у мікрорайоні, місті, селі, сприяння щодо участі дитини в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей.

  8. Представлення інтересів дитини з особливими освітніми потребами у відповідних органах і службах.

Схожі:

Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
На адресу управління освіти І науки надійшов лист Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 08. 05. 2012 №1/9-343...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти І науки обласних, Київської...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти І науки обласних, Київської та Севастопольської...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти І науки, Київської, Севастопольської...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки україни пр. Перемоги
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти І науки обласних, Київської...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни інститут інноваційних...
Повідомляємо, що відповідно до наказу Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 15. 08. 2011 №976 „Про проведення...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту україни
Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 р. №1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України...
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconМіністерство освіти І науки, молоді та спорту України Відділ освіти,...
Моніторинг рівня професійного розвитку педагогів, їхніх професійних потреб та освітніх запитів
Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни iconПоложення про Всеукраїнський громадський огляд-конкурс стану умов...
Колегії Міністерства освіти І науки, молоді та спорту України І президії ЦК профспілки працівників освіти І науки України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка