Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення




Скачати 36.46 Kb.
НазваСтан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення
Дата конвертації11.04.2013
Розмір36.46 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
Тривожність – стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань і занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення.

Психіка дитини формується в перший рік її життя. У цей час дитині як ніколи потрібні мама . Якщо ж вона у своїх діях непослідовна, малюк не знає, коли на маму можна покластися і чи можна їй довіряти. Така недовіра - зерно в родючому грунті, з якого виростає тривожність. Деякі батьки сподіваються, що з віком все пройде, але це не так. На фундаменті дитячої поведінки формується модель поведінки всіх подальших відносин з іншими людьми.

Тривога характеризується очікуванням невизначеної загрози, небезпеки. На думку психологів, на відміну від емоції страху, тривога не має певного джерела, це страх в очікуванні «невідомо чого».

Певний рівень тривожності властивий і навіть необхідний усім нам, не тільки дітям, для мобілізації емоційних, інтелектуальних і вольових ресурсів людини. Необхідна кількість тривоги для кожного індивідуально і залежить від здібностей людини.

Вивчаючи дитячий вік, Ерік Берн прийшов до висновку, що є тривожні діти, які приходять до простих висновків, - щоб нічого не боятися, потрібно зробити так, щоб боялися мене. Тому агресивна поведінка часто буває формою приховування особистої тривожності. Тривожність іноді дуже важко розгледіти за агресивністю. Самовпевнені, агресивні, при кожному зручному випадку принижують інших, тривожними аж ніяк не виглядають. І, тим не менше, нерідко в глибині душі у таких дітей ховається тривога. А поведінка і зовнішній вигляд – лише способи позбавлення від почуття невпевненості в собі, від усвідомлення своєї нездатності жити, як хотілося б.

^ Причинами тривожності та пасивності можуть бути: неуважність батьків, напружені емоційні обставини вдома, суперечливі  вимоги дорослих, а також дитячі страхи. Зрозуміло, що пасивна життєва позиція не сприяє розвитку та самореалізації: тривожні діти почуваються безпомічними, бояться розпочинати нові види діяльності, мають незначний досвід спілкування порівняно з однолітками. Як наслідок — рівень самооцінки дитини знижується.
^ Психологічні симптоми тривожності
Тривожність може викликати зміну в поведінці і сприйнятті. Найбільш розповсюджені психологічні симптоми тривожних розладів:

 Занепокоєння;

 Почуття страху;

 Постійне відчуття «на грані зриву»;

 Ускладнена концентрація уваги;

 Дратівливість;

 Нетерпіння;

 Людина з легкістю відволікається від будь-якого заняття.
^ Фізичні симптоми

Найбільш поширені фізичні симптоми тривожності:

 Запаморочення;

 Сонливість і підвищена стомлюваність;

 Пальпітація (епізоди дуже частого серцебиття);

 Болі і напруженість у м’язах;

 Сухість у ротовій порожнині;

 Підвищене потовиділення;

 Задишка;

 Біль у шлунку;

 Нудота;

 Діарея;

 Головний біль;

 Надмірна спрага;

 Часті позиви до сечовипускання;

 Проблеми зі сном (найбільш часто, безсоння).
Як правило, тривожні діти не повідомляють про свої проблеми відверто, а іноді навіть приховують їх. Звісно, усім дорослим відомо, що не можна порівнювати дітей одне з одним.  Крім цього, під час виховання таких дітей бажано уникати будь-яких змагань і видів діяльності, умовами яких є порівняння досягнень одних дітей із досягненнями інших.

У ситуації з тривожною дитиною краще порівняти досягнення дитини з її ж результатами, які було отримано, наприклад, тиждень тому. Навіть якщо дитина зовсім не впорається із завданням, у жодному разі не можна говорити, що вона виконала його гірше за решту дітей.

Виховуючи тривожних дітей, не рекомендується також робити щось таке, що передбачає врахування швидкості; не можна підганяти та квапити їх; необхідно, уникати змагальних моментів під час повсякденної діяльності та ігор. Включення дитини в будь-яку нову ситуацію повинно відбуватися поступово, починаючи з поетапного знайомства з людьми, повідомлення правил, умов, звикання до приміщення та ін. Важливо хвалити таких дітей навіть за незначні успіхи, відзначати їх у присутності інших людей — це підвищує самооцінку тривожної дитини. Похвала обов'язково повинна бути щирою, тому що діти гостро реагують на фальш; дитина обов'язково повинна знати, за що її похвалили.

Намагайтеся робити дитині якнайменше зауважень. Будьте послідовними у своїх діях, не забороняйте дитині без будь-яких причин те, що дозволяли їй раніше.

Головне, щоб тривожність не стала особистісної характеристикою дитини. З такої дитини виростає людина, яка невпевнений у собі . Емоційна нестабільність і недовіра призводить до розвитку неврозу.

Рекомендації для батьків по роботі з тривожною дитиною

  • хваліть дитину й не забувайте говорити, як ви її любите;

  • не прискіпуватися до дитини по дрібницях;

  • в жодному разі не порівнювати її з її однолітками;

  • налагоджуйте свої сімейні відносини, всі конфлікти між батьками дитина сприймає в свою адресу і вважає себе винуватцем сварок;

  • спілкуйтеся з дитиною очі в очі – це допоможе в майбутньому їй відрізнити брехню від правди.

Схожі:

Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconПерелік видів робіт підвищеної небезпеки
Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconПояснювальна записка до проекту Закону України про внесення змін до Закону України
Однак, як засвідчили комітетські слухання "Природно-заповідний фонд України: стан І перспективи розвитку" (12. 05. 2008 р.), реальний...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconСтрах це один з емоційних станів людини, що викликає у неї почуття...

Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconВступ
Стан будь-якого пристрою характеризується одною або декількома величинами. Технічні пристрої називатимемо об’єктами управління (ОУ),...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconВиходячи з позиції, що якоюсь мірою й доступними мені засобами я...
У цій статті я розглядаю відносини України й Росії, стан яких викликає глибоке занепокоєння
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення icon1 Опис технологічного процесу як об’єкту управління
Стан будь-якого пристрою характеризується одною або декількома величинами. Технічні пристрої називатимемо об’єктами управління (ОУ),...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconЛариса Володимирівна Кравчук
Художні твори не тільки збагачують дитину знаннями про життя, а й уводять її в особливий світ людських почуттів та переживань, вчать...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconЗакон України від 18 січня 2003 року №2245-ш "Про об'єкти підвищеної небезпеки"
Здійснення державного нагляду за станом цивільного захисту та техногенної безпеки потенційно небезпечних об'єктів та об'єктів підвищеної...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення iconЛегкий 109–90 37–31 Середній
...
Стан людини, що характеризується підвищеної схильністю до переживань, побоювань І занепокоєння, має негативне емоційне забарвлення icon«Значення емоцій в професійній діяльності людини»
Тобто іншими словами емоції – це особливий клас суб’єктивних психологічних станів, що відображають у формі безпосередніх переживань...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка