Перша літня школа з медіаосвіти




НазваПерша літня школа з медіаосвіти
Дата конвертації28.04.2013
Розмір46.9 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
ПЕРША ЛІТНЯ ШКОЛА З МЕДІАОСВІТИ

З 15 по 20 серпня 2011 року відбулася перша літня школа з проблем впровадження медіаосвіти в навчальні заклади України. Організатором проведення літньої школи виступили Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інститут соціальної та політичної психології НАПН України, Академія Української Преси, Партнерами проекту став Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Рильського Національної академії наук України.

Перший випуск медіаосвітян
Літню школу було проведено завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та програмі «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк. Учасниками школи стали 17 педагогів вищої школи та викладачів обласних інститутів післядипломної освіти з різних областей України. Проведення літньої школи складовою частиною виконання Концепції впровадження медіаосвіти в Україні, схваленої постановою Президії Національної академії педагогічних наук України 20 травня 2010 року та наказу МОН України від 27.07.2011 № 886 щодо початку Всеукраїнського експерименту із впровадження медіаосвіти у навчальний процес у загальноосвітніх закладах України, який відбуватиметься в 7 областях України та місті Києві з 01.09. 2011 року. Від Запорізької області у роботі літньої школи взяв участь доцент кафедри інноваційних освітніх технологій, к.т.н. С.А. Іванов, призначений регіональним координатором проведення експерименту.

Згідно Наказу Міносвіти затверджено 80 загальноосвітніх шкіл (зокрема 11 шкіл Запорізької області), які будуть приймати участь у Всеукраїнському експерименті, що має на меті перевірку результативності вітчізняної моделі медіаосвіти, розробленої фахівцями лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної і політичної психології НАПН України під керівництвом к.п.н. Л.А. Найденової. Саме тому перший набір Школи - це регіональні координатори експерименту. Друга частина учасників Школи - викладачі обласних інститутів післядипломної освіти, які мають на меті впроваджувати у варіативну частину підвищення кваліфікації вчителів Навчальну програму «Медиаосвіта (медіагра

мотність)», яка погоджена секцією

післядипломної педагогічної освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти, науки, молоді та

спорту України.

Викладачами школи виступили визнані фахівці з проблем медіаосвіти. Серед них – голова Асоціації кіноосвіти та медіа педагогіки, професор, д.п.н. О.В. Федоров (Російська Федерація), завідувач сектора післядипломної освіти МОНмолодьспорту, к.т.н. В.П. Мележик, Президент Академії Української Преси, професор, д.ф.н. В.Ф. Іванов, автор багатьох праць з теорії масової комунікації, д.ф.н., професор Г. Г. Почепцов, голова Національної Спілки Кінематографістів України, завідувач відділу кіномистецтва та телебачення ІМФЄ ім.. М.Т. Рильського НАН України С.В. Гримчак та вчений секретар того ж відділу, к.м.н. О.Й. Пашкова, старший науковий співробітник Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України д.ф.н., професор Т.В. Іванова, завідувачка лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, к.п.н. Л. А. Найденова, програмний директор міжнародної громадської організації «Інтерньюс-Україна» А. Кулаков, директор Академії Української Преси О.В. Волошенюк та інші.

Учасникам Першої літньої школи медіаосвіти надано Навчальна програма «Медиаосвіта (медіаграмотність), яка ухвалена рішенням Експертної Ради НАПН України для впровадження у варіативну частину підвищення кваліфікації вчителів та Сертифікати, які дають право викладати цей курс у межах діяльности установ післядипломної педагогічної освіти.

Особливої уваги заслуговує запрошення до роботи Літньої школи д.п.н., професора О.В. Федорова, відомого вченого з проблем медіаосвіті, головного редактора журналу «Медиаобразование», проректора Таганрогського державного педагогічного університету, де вже кілька років існує ведуча наукова школа Росйської Федерації з тематики медіаосвіти. Він є автором багатьох наукових праць, підручників і посібників, які видані у різних країнах світу. Неодноразово виступав з доповідями на конференціях ЮНЕСКО и Ради Європи.

О.В. Федоров, д.п.н., профеcор, голова Асоціації кіноосвіти та медіа педагогіки (РФ)
Його доповідь «Теоретичні основи медіа грамотності», «Провідні методики медіаосвіти в зарубіжних країнах» та «Як проводити медіа освітні заняття» викликали значний інтерес у слухачів школи.

Дуже корисним і цікавим були перегляди деяких фільмів з подальшим їх аналізом як аудіовізуальних текстів. Це робили фахівці відділу кіномистецтва та телебачення ІМФЄ ім.. М.Т. Рильського НАН України. Сприйняття освітянами нових знань виявилися далекко не простими. Знову виникло почуття: треба вчитися.
Заняття веде д.ф.н., професор В.Ф. Іванов, Президент Академії Української Преси

Варто підкреслити, що нарешті українська освітня влада звернула увагу на цей пробіл в підготовці учнів до життя в інформаційному суспільстві. Вищезгадана Концепція з в провадження медіаосвіти передбачає кілька напрямів діяльності у цій сфері. Зокрема, у період 2010–2013 років передбачається розроблення навчальних програм та організація експерименту з підготовки медіапедагогів і медіапсихологів на базі вищих навчальних закладів та закладів системи післядипломної педагогічної освіти для забезпечення масштабності експерименту з упровадження медіаосвіти в шкільну практику. · Координація зусиль науковців та педагогів-ініціаторів має бути спрямованою на розширення медіаосвітньої практики на всіх ступенях шкільного навчання, дошкільної, позашкільної освіти та освіти дорослих; Планується розроблення та затвердження державних стандартів фахової підготовки медіапедагогів, що встановлюють вимоги до її змісту, обсягу та якості. На наступних етапах передбачається започаткування масової підготовки медіапедагогів у вищих навчальних закладах та закладах післядипломної педагогічної освіти та організація систематичного підвищення кваліфікації педагогічних кадрів з питань викладання курсів медіакультури.

Зрозуміло, що впровадження медіаосвіти неможливо без відповідної матеріально-технічної бази. Тому, в Концепції особливо підкреслено необхідність оснащення всіх ланок медіаосвіти, всіх медіапедагогів передовими інформаційно-комунікаційними технологіями. Крім того, треба активізувати співпрацю освітян з медіавиробниками для подальшого розширення практики медіаосвіти;

Слід ще раз нагадати, що одинадцять шкіл Запорізької області є учасниками цього експерименту. Вони першими отримують не тільки певні труднощі, але ї радощі від пізнання нового світу медіа текстів.

Схожі:

Перша літня школа з медіаосвіти iconЛітня Школа Мирянського Лідерства- 2008

Перша літня школа з медіаосвіти iconДиректорам вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації м. Києва
Внз І-ІІ рівнів акредитації проводиться літня школа профспілкового лідера. До участі у літній школі запрошуються кращі студенти –...
Перша літня школа з медіаосвіти iconПерспективи розвитку медіаосвіти в контексті болонського процесу:...

Перша літня школа з медіаосвіти iconПерспективи розвитку медіаосвіти в контексті болонського процесу:...

Перша літня школа з медіаосвіти iconПерша книгозбірня Київської Русі
За літописними свідченнями, бібліотека Ярослава Мудрого – перша бібліотека Київської Русі – розташовувалася на території Софіївського...
Перша літня школа з медіаосвіти iconВступ 2
Питання про взаємозв'язок математики І філософії (Мілетська школа, Піфагорійська школа, Елейска школа, Демокріт, Платонівській ідеалізм,...
Перша літня школа з медіаосвіти iconКонкурсу шкільних змі
З метою медіаосвіти школярів міста, підвищення професійного рівня дитячих змі та розвитку культурного та інформаційного обміну серед...
Перша літня школа з медіаосвіти iconТехнології медіаосвіти (2007) Онкович Г. В. Технологии медиаобразования...
Власне, явища ці були присутні в житті соціуму від початку виникнення засобів масової
Перша літня школа з медіаосвіти iconОнкович Г. В. Медiалогiя та II складовi. 2009
А відтак І метою нашого виступу є прагнення привернути увагу науково-педагогічної громадськості до медіалогії та медіаосвіти як до...
Перша літня школа з медіаосвіти iconЗавдання на літня канікули
Структура програми мовою turbo pascal. Операції виведення. Постійні та змінні величини. Типи постійних I змінних величин. Операції...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка