Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху




Скачати 83.44 Kb.
НазваТема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху
Дата конвертації06.03.2013
Розмір83.44 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
Заняття з елементами тренінгу.

Тема: Усвідомлений вибір професії – запорука життєвого успіху.

Мета: формувати цілісне уявлення про усвідомлений вибір професії, як

запоруку життєвого успіху; розвивати самосвідомість, навички

самоаналізу й саморозвитку; активізувати побудову своєї життє-

вої перспективи; професійного майбутнього.

Хід заняття.

1. Вступне слово психолога.

Добрий день, діти! Я рада всіх вас вітати на занятті з профорієнтації «Усвідомлений вибір професії – запорука життєвого успіху». Мине кілька років, і кожен із вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед, вибір професії та напрямку подальшого навчання. Приймати рішення і відповідати за наслідки – ознака дорослої людини. Звичайно, ви вмієте це робити, але у питаннях вибору майбутньої професії важливо не помилитися, Адже це складний і відповідальний крок у житті людини. Зробити правильний вибір – значить знайти своє місце в житті.

Звичайно, нікому не дано з абсолютною точністю визначити своє майбутнє, та все ж кожному під силу намітити власний шлях, і прикласти максимум зусиль для того, щоб його реалізувати.

Я думаю, уже сьогодні, перед вами постало чимало запитань:

- Який шлях обрати?..

- З якою професією поєднати своє життя?..

- І, нарешті, як не помилитися у своєму виборі?..

Саме про це, сьогодні, ми і будемо з вами говорити. Тож , наше завдання – накреслити той шлях, який необхідно пройти кожній молодій людині, для того, щоб зробити усвідомлений вибір професії, а також виробити конкретні кроки, які допоможуть реалізувати свою мрію.

^ 2. Вправа «Я обираю».

Психолог. Діти! Мені здається, що для того, щоб наша з вами майбутня співпраця на занятті була більш успішною і результативною, було б доречно всім нам дізнатися, на якому рівні в питанні вибору професії знаходиться кожен із вас на даний момент. Я думаю, це допоможе нам спрямувати роботу в потрібне русло.

Інструкція: Візьміть липкі папірці, які ви отримали і приклейте їх у тому місці на шкалі «Я обираю», на якому на вашу думку, ви знаходитеся в питанні вибору професії на даний час.

Шкала «Я обираю»

Визначився(лася) з вибором Ще не визначився(лася) професії і є абсолютно впе-

З вибором професії вненим(ою) у своїх діях.





























































0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Психолог підводить підсумки.

3. Інформаційне повідомлення «Вибір професії. Етапи професійного

самовизначення». Аналіз таблиці «Шлях до самовизначення».

Вибір професії – одне з найбільш відповідальних рішень, які приймає людина у житті. Звичайно, можна перервати навчання, якщо на третьому курсі інституту ти зрозумієш, що ця справа не твоя, а можна за декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено, та й розчарування неминуче… Вибір професії, як і будь-який вибір – це прийняття рішення при великій кількості альтернативних варіантів та необхідності враховувати різноманітні фактори. Є такий вислів: «Щастя – це коли ранком хочеться йти на роботу, а після роботи – додому».

Відколи живе людство – існує і проблема вибору занять трудової діяльності, професійної кар’єри. Слово «професія» виникло як найвище, найдосконаліше творіння природи. Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.

Вибір професійного шляху багато в чому визначає долю. Ким бути? Ми вибираємо не тільки професію, а ще й:

  • Місце в суспільному поділі праці.

  • Міру задоволення матеріальних і духовних потреб.

  • Міру розкриття і використання здібностей.

  • Соціальний статус.

  • Місце проживання.

  • Режим роботи.

  • З ким (за статевими, віковими ознаками і соціальним статусом) будемо працювати.

Шлях професійного самовизначення непростий і тернистий. Він складається з декількох етапів, про які ми дізнаємось, розглянувши та проаналізувавши таблицю «Шлях до самовизначення».

^ Таблиця «Шлях до самовизначення»

Базовий Час робити усвідомлений вибір!

Що вони знають про мене?

Пізнавально-пошуковий

Що я знаю про себе? Осмис-

люємо свої здібності і мож-

ливості, вивчаємо себе.

Початковий етап Задумуємось над проблемою,

усвідомлюємо її актуальність.

^ 4. Вправа «Алгоритм професійного самовизначення».

Діти, ми з вами в загальних рисах намітили шлях до усвідомленого вибору людиною сфери діяльності. А тепер давайте спробуємо виробити конкретні кроки, дії, які необхідно зробити для того, щоб прийняти правильне рішення.

Пропоную виконати вправу «Алгоритм професійного самовизначення». Виконання даної вправи передбачає роботу в групах.

Інструкція. Завдання для кожної групи – виробити ланцюжок послідовних кроків, дій, які допоможуть зробити усвідомлений вибір професії.

Психолог підводить підсумки, використовуючи плакат:

Плакат «Алгоритм професійного самовизначення».

  1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є прагнення, існують принципові можливості успішного їхнього освоєння й працевлаштування.

  2. Шукати як найбільш інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють.

  3. Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

  4. Скласти список істотних можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока зарплата й т.п.) і проаналізувати його щодо своєї мети, очікувань, мрій.

  5. Визначити фізичні й психологічні риси, необхідні для кожної із професій.

  6. Звернутися до психолога із проханням визначити (діагностуванням) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам’яті, мислення тощо.

  7. Прислухатися до своїх почуттів, інтуїції.

  8. «Примірити» кожну із професій. Зрівняти, зважити всі «плюси» і «мінуси».

  9. Зробити вибір.

  10. Упевнено йти до мети.

^ 5. Вправа «Хочу. Можу. Треба.»

У питанні вибору професії психологи також рекомендують користуватися формулою «Хочу. Можу. Треба».

Психолог демонструє плакат з формулою:

Хочу Можу

Треба

На сьогодні вона є актуальною, поскільки забезпечує врахування як об’єктивних так і суб’єктивних критеріїв вибору професії.

(Робота в групах).

Інструкція: Пропоную кожній групі представити власне бачення одного з компонентів даної формули.

Учні презентують свої варіанти, психолог підводить підсумки:

Компонент «Хочу» у формулі означає інтереси і нахили, що часто визначають вибір професії. Інтерес – це прагнення до пізнання, бажання ознайомитися з певним предметом, явищем, вивчити його. Обрати професію за інтересами – означає обрати те, що подобається та приваблює. Слід урахувати, що людина може зацікавитися і тими професіями, до яких найменш здібна, наприклад, наслідуючи товаришів, уступити до одного навчального закладу «за компанію», або ж звернути увагу на «модний фах». У такому випадку вибір не можна назвати правильним. Тому, під час вибору професії ви повинні керуватися тільки власними інтересами та бажаннями. Прислухайтеся до своїх почуттів і визначіть, фахівцем якої справи ви хотіли б стати найбільше.

Компонент «Можу» - означає здібності, індивідуально – психологічні особливості, стан здоров”я. Здібності – сукупність індивідуально-психологічних особливостей людини, які є передумовою успішного виконання певних видів діяльності (набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці). Тому вибираючи професію ви маєте керуватися ще й тим, а чи можу я, в силу своїх здібностей та можливостей опанувати дану професію. Чи достатньо в мене фізичних (стан здоров’я) та психологічних рис, необхідних для неї.

«Треба»- потреби ринку праці, тобто професія має бути актуальною. Припустимо, місту потрібно 99 сантехніків і 1 юрист. Але зі 100 випускників 99 планують бути юристами і 1 – сантехніком. У такому випадку, щоб отримати роботу, «зайвим» юристам необхідно перекваліфікуватися в сантехніків або виїжджати в інші міста, де можуть знадобитися їхні послуги. Тому, як бачите, обираючи професію, слід думати не лише про її престиж. А й про потрібність на ринку праці.

^ 6.Вправа «Секрети успіху»

Діти, ми з вами постаралися накреслити той шлях, який необхідно подолати кожній молодій людині, щоб зробити усвідомлений вибір професії, враховуючи власні бажання, можливості, здібності, інтереси, потреби суспільства тощо. Але впевненість у своєму виборі – це ще не запорука реального здобуття професії. Можна бути впевненим, що хочеш стати юристом, але так і не змогти ним стати. Для того, щоб реалізувати свої мрії, потрібно ще докласти значних зусиль, подолати цілий ряд перешкод, які можуть виникнути на вашому шляху.

Наступна наша вправа називається «Секрети успіху».

Інструкція: Кожен із вас отримав аркуш паперу із зображенням великого будинку із стежкою, що відходить від нього. Прошу вас добре поміркувати і написати на даху будинку професію, яку ви мрієте здобути, на стінах – етапи, які необхідно пройти на шляху до своєї мрії, на стежці – дії, які ви вже зараз робите для реалізації своєї мети, а справа від стежки – як ви збираєтеся долати ці перешкоди.


Я мрію стати…



Що для цього потрібно зробити?

Етапи на шляху до своєї мрії.

Можливі перешкоди Що ви вже зараз Як ви збираєтесь долати

на шляху до мети. робите для реалі- ці перешкоди

зації своєї мрії?

Після завершення роботи учні за бажанням презентують свої роботи. Ведеться обговорення.

^ 7. Вправа «Можливі помилки при виборі професії»

Щоб краще зрозуміти, як треба обирати професію, добре знати також, як не слід цього робити, тобто передбачити можливі помилки. А потім… не зробити їх.

Пропоную виконати вправу «Можливі помилки при виборі професії». Виконання даної вправи передбачає роботу в групах.

Інструкція: Завдання для кожної групи – продумати, яких помилок може допуститися людина під час вибору професії і висвітлити їх.

Групи презентують свої варіанти, ведеться обговорення.

Психолог підводить підсумки за плакатом:

Плакат «Можливі помилки при виборі професії»

  • Розподіл на «престижні» і «непрестижні».

  • Ототожнення навчального предмета із професією.

  • Перенесення ставлення до людини на професію.

  • Вибір професії під чиїмось впливом.

  • Неправильне уявлення про особливості у цій професії.

  • Думки про «легке» життя.



  1. Заключна вправа «Погляд у майбутнє»

А зараз, діти, я пропоную вам поглянути у майбутнє і уявити себе через

20 років на зустрічі випускників. Складіть коротенькі само презентації: ким стали, чого досягли, чи задоволені життям?

Під тиху спокійну музику діти збираються з думками, уявляють себе в майбутньому, складають само презентації.

Після завершення роботи учні самопрезентуються, ведеться обговорення.

Психолог підводить підсумки та наголошує на тому, що хоч яку професію виберуть учні, - головне, щоб вони зробили це виважено і усвідомлено. Щоб це був їх власний вибір, щоб це було їхнє і тільки їхнє бажання, щоб це була їхня і тільки їхня мрія.

Схожі:

Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconТема «Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху»
Мета : сприяти усвідомленню взаємозв’язку між особистими цілями та професійним вибором, актуалізувати процес професійного самовизначення...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconШахтарська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №8
Він має значення як для самої людини, так І для суспільства. Вибір професії це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconТема: «Дієва команда запорука успіху діяльності профспілкового лідера»
Круглий стіл "Досягнення, проблеми та перспективи розвитку студентських профспілкових організацій"
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconЯку профес
Мета: привернути увагу учнів до такого важливого проблемного питання, як вибір професії; розкрити суть правильного вибору професії...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconЩо таке покликання?
Як ти думаєш, вибір професії це особиста справа чи громадська? Чи повинен хто-небудь втручатися у твій вибір?
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconТема. Як досягти успіху. Мета. Навчальна
Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconВибір професії, або задача з багатьма невідомими
Мета: формування загальної готовності до професійного самовизначення, активізація проблеми вибору професії, виявлення професійних...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconЯк визначитися із вибором професії?
Вибір професії чи не найголовніший чинник того, як складеться твоє подальше життя та як ти в ньому будеш себе почувати. Адже всім...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconВибір професії – основа самоствердження людини
Управління вибором професії здійснюється через процес професійного самовизначення, який детермінований інтересами та схильностями...
Тема: Усвідомлений вибір професії запорука життєвого успіху iconТема. Складання І розігрування діалогів за темами, близькими до життєвого досвіду дітей
Мета. Формувати вміння складати діалоги, близькі до життєвого досвіду, вживаючи слова
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка