Тема: Насилля - як вид неправильного виховання




Скачати 55.28 Kb.
НазваТема: Насилля - як вид неправильного виховання
Дата конвертації13.05.2013
Розмір55.28 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ.

ТЕМА: Насилля – як вид неправильного виховання.

МЕТА: Сприяти формуванню батьківської компетентності шляхом підвищення рівня поінформованості щодо сучасних підходів, форм та методів виховання дітей у сім’ї.

ЗАВДАННЯ: Донести до батьків поняття «насилля», розглянути види насилля відпрацювати реакції дитини на насилля, показати що любов є головним методом виховання.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ:
1. В ступне слово тренера (психолога): (10хв.) де аналізується віковий період дітей, підводячи батьків до певної схеми коли виникає насилля: Посилюється напруга де виникають невеликі інциденти, непорозуміння у стосунках, незнаходження тем для спілкування що веде до – конфлікту, непорозуміння це породжує насилля будь-якого виду. (Повідомляється тренером (психологом) тема, мета, завдання).
^ 2. Знайомство учасників (8 хв.). Кожен з учасників називає своє ім’я, та П. І. П. дитини, ким він їй приходиться.
3. Прийняття правил (8 хв.). Кожен з учасників називає умову за якої йому було б комфортно працювати. Усі пропозиції записуються на аркуші паперу чи дошці.
4. Визначення очікування учасників (10 хв.). Мета: визначити очікування учасників, сформувати мотивацію на роботу. Тренер (психолог) звертається із пропозицією обдумати, чого вони очікують від даного заняття. Кожен з учасників дає відповідь на поставлене запитання.
5. Вправа «Насилля»   це….(15 хв.). Мета – донести до батьків поняття «Насилля». Тренер пропонує учасникам на зарання заготовлених білих листках написати що таке на їх думку насилля( насилля – це….). Після чого об’єднатись з сусідом праворуч і обговоривши, написати спільне на їх думку поняття «насилля». Після чого пари об’єднуються з парою праворуч, виконуючи дане завдання. (Виконується до тих пір поки не виникне 2 чи 3 групи, котрі презентуватимуть свої напрацювання на чистому аркуші паперу форматом А1.Обговорення роботи, порівнюючи із зарання заготовленим написом: Насилля – це застосування прийомів різноманітного психологічного та фізичного тиску однієї людини стосовно іншої з метою встановлення повного або часткового контролю над нею.
6. Вправа «Які ви знаєте види насилля». (Мозковий штурм) (7 хв.). Мета   донести до батьків існуючі види насилля. Тренер ( психолог) ставить запитання: «Які ви знаєте види насилля». Усі відповіді записуються на чистому аркуші ватману або дошці. По закінченні роботи обговорення відповідей, порівнюючи із зарання заготовленим написом із видами насилля (психологічне, економічне, фізичне, сексуальне, суспільне).
7. Вправа «Що ви розумієте під певним видом насилля?». (Робота в групах) (15 хв.). Мета – засвоїти існуючі види насилля; та показати батькам у чому полягає кожен з даних видів насилля. Тренер (психолог) об’єднує батьків у п’ять груп згідно видів насилля: психологічне, економічне, фізичне, сексуальне, суспільне. Після чого кожна з груп на білому аркуші паперу дає відповідь на запитання: «Що ви розумієте під даним видом насилля?». (тобто кожна група дає відповідь на свій вид насилля).

Після роботи відбувається презентація груп; під час цього напрацювання групи співставляються з зарання заготовленими написами-розшифровками видів насилля (ПСИХОЛОГІЧНЕ – полягає у демонстрації розумової переваги, приниженні, зверхнього ставлення вигадуванні прізвиськ, ізоляція від друзів; ЕКОНОМІЧНЕ – полягає у позбавленні коштів, або забороні працювати та шукати роботу, зверхнього ставлення до професійної активності, приниженні професійних здібностей, талантів іншого; ФІЗИЧНЕ – полягає у завданні тілесних ушкоджень легкої, середньої та важкої тяжкості; СЕКСУАЛЬНЕ – полягає у примусі до здійснення статевих контактів без згоди партнера; СУСПІЛЬНЕ –полягає у здійсненні некоректних, неетичних дій серед оточення з метою опорочення її індивідуальних якостей характеру).
8. Вправа «Демонстрація насилля» (20 хв.). Мета – дати зрозуміти батькам відчуття та реакції дитини на кожен з видів насилля. Тренер (психолог) звертаючись до когось із групи учасників демонструє зарання підготовлену конкретну ситуацію по-кожному із видів насилля (на один вид – одна особа, вибір довільний). Після закінчення розмови на зарання заготовленому білому ватмані (дошці) який розділений на дві половини з заголовками: «Що ви відчували коли до вас звертались», на іншій половині – «Що ви хотілось зробити, в той момент коли до вас звертались», відповіді осіб з якими велася мова записуються відповідно у колонки. Після чого перечитуємо усі дані відповіді, звертаючи увагу батьків на те чи є щось позитивне у відчуттях, бажанні діяти при такому спілкуванні. Таким чином підводимо батьків до того, що саме такі ж відчуття переживають наші діти, мало того враховуючи вікові особливості дітей (ще раз звертається увага батьків на особливості даного віку), вони дуже часто роблять те, що хотілось зробити вам (акцентується увага батьків на їх відповіді, записані на дошці). Тренер (психолог) ставить питання до батьків: «То чи не варто нам задуматися над тим, як ми спілкуємось з своїми дітьми?» Після чого проводиться обговорення за бажанням, де кожен з бажаючих батьків висловлює свою думку.
9. Вправа «Любов – найкращий засіб виховання» (15 хв.). Мета – показати батькам що саме любов до дітей є основою виховання. Тренер (психолог) розповідає « Легенда про нарциса» (кінець якої змінено: ….в очах що б ви бачили красу, а діти в очах, вас, батьків, бачили любов.) «Мавки на березі струмочка оплакували смерть Нарциса, якого покарав Зевс за те, що він милувався лише собою і не помічав нікого навкруги. І помітили мавки , що струмочок також у зажурі. «Що з тобою ?»  спитали мавки у струмка,  «Хто тебе образив, чи, можливо, ти у тузі?». Струмок відповів: «Я сумую за Нарцисом…Як печально, що він більше не прийде до мене». «О-о-о! Ти такий щасливий! Ми бачили цього чарівного юнака лише мимохідь, коли він прямував до тебе. Ми милувалися його волоссям, граціозною ходою, але лише секунди. Ми любили його, бо він схожий на нас… Але розглядати його світлий образ годинами - це таке щастя, яке не випало на нашу долю. Ти найщасливіший у світі! Нарцис годинами милувався собою у твоїх водах. Ти міг досхочу насолодитися від споглядання його краси»,  шепотіли в захопленні лісові мавки. «Хіба він був красивий?»  спитав здивовано струмок. «Він  незвичайний красень. Красивішого за нього ніколи не було, і не буде… Невже ти цього не помітив?» «Ні»,  відповів струмок.  «Я не помітив його краси, бо кожного разу, коли він дивився в мої води, я був зачарований побаченим своїм відображенням в його очах… Кожного разу в його очах я бачив свою красу…себе!». Тож побажаємо собі й кожному, щоб в очах дітей ми бачили свою красу, а вони в наших  любов! Тому що: ОБОВ’ЯЗОК без ЛЮБОВІ породжує ВОРОЖІСТЬ.ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ без ЛЮБОВІ породжує БЕЗКОМПРОМІСНІСТЬ. СПРАВЕДЛИВІСТЬ без ЛЮБОВІ породжує СУВОРІСТЬ. РОЗУМ без ЛЮБОВІ породжує ЖОРСТОКІСТЬ. ВВІЧЛИВІСТЬ без ЛЮБОВІ породжує ЛИЦЕМІРСТВО. ПОРЯДОК без ЛЮБОВІ породжує ДРІБ’ЯЗКОВІСТЬ. ГІДНІСТЬ без ЛЮБОВІ породжує ПИХУ. ВОЛОДІННЯ без ЛЮБОВІ породжує ХТИВІСТЬ. ВІРА без ЛЮБОВІ породжує ФАНАТИЗМ. ЖИТТЯ без ЛЮБОВІ НЕ СЕНСУ.
10. Вправа на завершення «Що б я хотів побажати собі та сусіду з права, прослухавши даний матеріал» (12 хв.). Мета: зняття втоми, підвищення настрою учасникам. Тренер (психолог) просить усіх підвестися і по-черзі дати відповідь на дане запитання, кладучи руку на плече сусіду з права. Після того як усі учасники висловили свої побажання тренер (психолог) звертає їх увагу на те, що тільки при бажанні хорошого один одному можна досягнути великого успіху. Успіху усім у вихованні ваших дітей.
11. Заповнення анкети (5 хв.): 1. Інформація, яку Ви отримали, була для Вас новою, частково новою, відомою? 2. Теоретична інформація була для вас важлива чи не важлива? 3. Які питання вам би хотілося б розглянути? 4. Які побажання у Вас є щодо вдосконалення змісту теоретичної та практичної частини тренінгу? 5. А ще я хочу додати….(закінчіть речення).

Матеріал підготувала практичний психолог Лопушненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Гаврилюк Іванна Василівна.

Використана література: «Здоров’я - моя цінність» методичні матеріали для тренінгу, книжка: «Психологічна допомога сім’ї», методичний посібник: «Культура життєвого самовизначення» 10-12 класи, буклети служби сім’ї і молоді.

Схожі:

Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconТипові помилки сімейного виховання
А. С. Макаренко в «Книзі для батьків». Причиною неправильного сімейного виховання є помилки, яких припускаються батьки. Типові помилки...
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconТипові помилки сімейного виховання
А. С. Макаренко в «Книзі для батьків». Причиною неправильного сімейного виховання є помилки, яких припускаються батьки. Типові помилки...
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconЦе пестощі та інші дотики до геніталій дитини, інцест, зґвалтування,...
Сексуальне насилля є найменш відкритим видом насилля, тому що дорослі, як правило, через сором, що може відчувати дитина, спонукають...
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconТема: «Використання інтерактивних технологій в вихованні духовної, високоморальної особистості»
Завдання І зміст морального виховання. Оновлення форм І методів морально-духовного виховання учнів та формування системи життєвих...
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconПедагогічні погляди народу на виховання
Тема Прогресивні ідеї І досвід трудового виховання в українській етнопедагогіці 46
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconВиховання І розвиток дитини: особливості, проблеми, шляхи їх вирішення, методи виховання дітей
Виховання це процес, завжди орієнтований на певну вікову групу. Завдання, засоби І методи виховання повинні відповідати можливостям...
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconТема Теоретичні відомості
Музика особливий вид мистецтва, який постійно «живе» поруч з людиною. Композитор – автор (творець) музики
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconУрок-майстерня №4 Тема: Мікроеволюція. Вид. Критерії виду
Нова інформація. Створення творчого продукту з використанням технології кооперативного навчання “Ажурна пилка”
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання iconТема: Мікроеволюція. Фактори еволюції. Видоутворення. Природний добір....
Сформувати в учнів поняття про мікроеволюцію, вид, критерії виду, популяції, адаптацію, макроеволюцію, дивергенцію
Тема: Насилля - як вид неправильного виховання icon1. Домашнє насилля, його особливості та види
У США та Західній Європі перші роботи, присвячені цій проблемі, стали з'являтися, починаючи з 70-х років. Пізніше були розроблені...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка