Скачати 97.89 Kb.
|
(назва навчального закладу) _______________________ Посадова інструкція педагога соціального (код КП 2340) (Гриф затвердження) № ___________________________ (реєстраційний номер документа) 1. Загальні положення 1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність педагога соціального загальноосвітнього навчального закладу. 1.2. Педагог соціальний у національній системі професійної класифікації належить до професійної групи «Професіонали», а за своїм статусом у системі освіти — до педагогічних працівників. 1.3. Призначення на посаду та звільнення з посади педагога соціального здійснюються начальником міського управління освіти (іншого відповідного органу) за погодженням з районним (міським) навчально-методичним кабінетом (центром) психологічної служби системи освіти (або з методистом з психологічної служби районного (міського) методичного кабінету). 1.4. Адміністративно підпорядковується керівнику загальноосвітнього навчального закладу, а в частині науково-методичного забезпечення діяльності психологічної служби — районному (міському) методичному кабінету (центру) (або методисту з психологічної служби). 1.5. Документи, якими керується у роботі педагог соціальний: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про психологічну службу системи освіти України», іншими відповідними нормативно-правовими актами, наказами органів управління освітою всіх рівнів, етичним кодексом спеціалістів із соціальної роботи, Статутом (Положенням) закладу, наказами та розпорядженнями керівника закладу, Положенням про психологічний кабінет навчального закладу, Правилами і нормами охорони праці, пожежної безпеки, внутрішнього трудового розпорядку, цією посадовою інструкцією. 1.6. Мета діяльності — підвищення ефективності педагогічного процесу, захист соціального благополуччя усіх його учасників, надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям учнів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу, у зв’язку з чим педагог соціальний виконує такі основні функції: 1.6.1. діагностичну: встановлює соціально-педагогічний діагноз, вивчає особливості діяльності і спілкування учнів, вивчає особливості, міру і спрямованість впливу соціального середовища (школи, сім’ї, сусідів, груп ровесників тощо); 1.6.2. організаційну: організовує соціально корисну діяльність учнів, формує демократичну систему взаємостосунків у підлітковому середовищі; 1.6.3. прогностичну: прогнозує результати процесу виховання з урахуванням найважливіших факторів розвитку особистості; 1.6.4. попереджувально-профілактичну і соціальнотерапевтичну: передбачає і приводить в дію юридичні, психологічні механізми попередження і подолання негативних явищ, організовує надання соціотерапевтичної допомоги тим, хто її потребує; 1.6.5. консультативну психолого-педагогічну: надає допомогу дитячим, молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують специфічного піклування. 1.7. Робоче місце педагога соціального знаходиться в окремому приміщенні (кабінеті), забезпеченому необхідними матеріальними та методичними засобами для проведення діагностичної, навчальної, тренінгової, консультативної, розвивальної і корекційної роботи. 1.8. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів закладу (секретаря), копія — у педагога соціального. 1.9. Уразіперерозподілуобов’язківміжпрацівникамизакладутазмін у відповідних нормативно-правових актах до цієї посадової інструкції наказом керівника закладу можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до законодавства. ^ Педагог соціальний виконує такі функціональні завдання та обов’язки: 2.1. Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій учнів. 2.2. Вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому, молодіжних та дитячих громадських організацій, що діють у закладі. 2.3. Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу соціального середовища та джерела негативного впливу на учнів. 2.4. Прогнозує на основі спостережень та досліджень: 2.4.1. Посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; 2.4.2. Результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості. 2.5. Дає рекомендації учням, батькам або особам, які їх замінюють, вчителям, викладачам та іншим доречним особам з питань соціальної педагогіки. 2.6. Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим і молодіжним громадським організаціям, учням, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах. 2.7. Сприяє захисту прав учнів, представляє їхні інтереси у службі у справах дітей, у правоохоронних та судових органах. 2.8. Бере участь у формуванні навичок дотримання норм та правил поведінки, сприяє попередженню негативних явищ серед учнів. 2.9. Сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді. 2.10. Здійснює посередництво між навчальним закладом та сім’ями учнів, організовує їхню взаємодію, об’єднання зусиль з метою створення в соціальному середовищі умов для всебічного розвитку учнів, їхнє благополуччя в мікросоціумі. 2.11. Стверджує настановами і особистим прикладом повагу до принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей. 2.12. Виховує повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, країни походження, дбайливе ставлення до навколишнього середовища. 2.13. Готує учнів до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами. 2.14. Складає у встановлені строки та на відповідні терміни плани виховної та реабілітаційної роботи. 2.15. Веде статистичну та іншу документацію щодо учнів, які потребують соціальної реабілітації, подає у встановлені строки необхідну звітну документацію керівництву закладу та іншим доречним органам. 2.16. Постійно вдосконалює свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. 2.17. Вивчає, узагальнює та запроваджує в роботу нові методики із соціальної реабілітації дітей. 2.18. Бере участь у науково-практичних конференціях, семінарах різного рівня та у заходах, що організовуються районним (міським) навчально-методичним кабінетом (центром) психологічної служби. 2.19. Додержується педагогічної етики, поважає гідність особистості учня, захищає його від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ним алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя. 3. Права Педагог соціальний має право: 3.1. Брати участь в управлінні закладом у порядку, визначеному його Статутом (Положенням). 3.2. Вносити пропозиції керівництву закладу з питань підвищення ефективності діяльності психологічної служби закладу. 3.3. Визначати зміст своєї діяльності та вибір пріоритетних напрямів роботи з урахуванням відповідних державних норм і стандартів, рекомендацій навчально-методичних центрів психологічної служби. 3.4. Вільно вибирати і використовувати методики навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів. 3.5. Періодично підвищувати свою кваліфікацію у встановлені строки. 3.6. Проходити атестацію у встановленому порядку та отримувати (під- тверджувати) відповідну кваліфікаційну категорію за її результатами. 3.7. Відмовлятися від виконання розпоряджень адміністрації закладу у випадках, якщо ці розпорядження суперечать професійно-етичним принципам, завданням та функціональним обов’язкам соціального педагога. 3.8. Захищати свою професійну честь і гідність. 3.9. Ознайомлюватися із скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати на них пояснення. 3.10. Проходити періодичне безкоштовне медичне обстеження. 4. Відповідальність 4.1. Педагог соціальний несе відповідальність за: 4.1.1. Невиконання наказів і розпоряджень керівника закладу, органів управління освітою. 4.1.2. Недотримання педагогічної етики та неповагу гідності учнів. 4.1.3. Неякісне виконання своїх посадових обов’язків, вчинення шкоди життю і здоров’ю учнів під час занять. 4.1.4. Використання своїх знань і становища, методів та їх програмного забезпечення з метою фізичного чи психічного насильства, маніпулювання, що суперечить професійній етиці та свідчить про професійну некомпетентність. 4.1.5. Розголошення професійних відомостей та конфіденційної інформації, отриманих у процесі діагностичної, консультативної та соціально-перетворювальної роботи, якщо це може завдати шкоди дитині чи її соціальному оточенню. 4.1.6. Вчинення навчальному закладу чи учасникам навчально-виховного процесу матеріальної шкоди або інших збитків із своєї провини у порядку та межах, встановлених чинним законодавством. 4.1.7. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, внутрішнього трудового розпорядку закладу. 4.1. Оцінювання роботи педагога соціального здійснює керівник закладу (або його заступник, інший керівник) з врахуванням повноти, якості та своєчасності виконання ним своїх посадових обов’язків. ^ Педагог соціальний повинен знати: 5.1. Конституцію України, закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Декларацію прав людини, Конвенцію про права дитини, інші законодавчі і нормативно-правові акти з питань навчання і виховання, діяльності відповідних освітніх закладів, психологічних служб та служб соціального забезпечення; 5.2. нормативні документи з питань навчання і виховання дітей, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку; 5.3. етичний кодекс спеціалістів із соціальної роботи; 5.4. програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями і перспективи розвит-ку освіти, психолого-педагогічної науки; 5.5. знання в обсязі вищої освіти зі спеціальностей «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота»; 5.6. основні закономірності становлення особистості; 5.7. педагогіку, теорію та методики виховання; 5.8. вікову, педагогічну, сімейну, соціальну психологію; 5.9. цілі, принципи, зміст, форми, методи, засоби освітньо-виховної роботи в соціальному середовищі, школі, сім’ї; 5.10. інноваційні процеси, технології освітньо-виховної роботи в навчальних закладах різних типів; 5.11. особливості профілактики девіантної поведінки учнів різного віку, негативних явищ у підлітковому середовищі, проблеми статево-рольової соціалізації особистості; 5.12. форми і методи роботи у сімейно-побутовому середовищі, у навчальних закладах, за місцем проживання; 5.13. основи валеології, зміст, форми та методи організації здорового способу життя дітей та учнів різного віку; 5.14. специфіку роботи у загальноосвітніх школах-інтернатах, спеціальних, санаторних, та школах соціальної реабілітації; 5.15. сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових спілок, рухів, організацій, їх вплив на особистість дитини, підлітка; 5.16. права системи державних інститутів, установ, громадських, релігійних організацій у галузі освіти, навчання та виховання підростаючого покоління; 5.17. культурні, економічні, демографічні, екологічні особливості соціального середовища, в якому організовується робота; 5.18. етику, естетику, культурно-освітні дисципліни; 5.19. основи права, екології; 5.20. сучасні інформаційно-комунікаційні технології, відповідні програмні засоби; 5.21. державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні; 5.22. правила і норми охорони праці і пожежної безпеки. ^ До педагога соціального встановлюються такі кваліфікаційні вимоги: 6.1. Педагог соціальний вищої категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Проходження атестації у встановленому порядку. Стаж роботи за професією педагога соціального — не менше 8 років. 6.2. Педагог соціальний I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Проходження атестації у встановленому порядку. Стаж роботи за професією педагога соціального – не менше 5 років. 6.3. Педагог соціальний II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Проходження атестації у встановленому порядку. Стаж роботи за професією педагога соціального — не менше 3 років. 6.4. Педагог соціальний: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) без вимог до стажу роботи. ^ Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав педагог соціальний вза- ємодіє (контактує) з: 7.1. усіма учасниками навчально-виховного процесу у закладі: учнями, педагогічними працівники, психологом, бібліотекарем, іншими спеціалістами, керівниками, батьками або особами, які їх замінюють; 7.2. співробітниками районного (міського) навчально-методичного кабінету (центру) психологічної служби системи освіти; 7.3. органами охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення, сім’ї, молоді та спорту, внутрішніх справ, іншими органами виконавчої влади, а також громадськими організаціями (у доречних випадках та у межах своєї компетенції); 7.4. представниками громадських організацій, творчих спілок, окремими громадянами тощо з питань культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої та інших видів роботи. Заступник керівника закладу: __________ (підпис) _____________ (прізвище, ініціали) «___»____ ____ р. Погоджено: Керівник (методист) районного (міського) навчально-методичного кабінету (центру) психологічної служби _________ (підпис) _____________ (прізвище, ініціали) «___» ___ ____ р. З інструкцією ознайомлений: ________ (підпис) ____________ (прізвище, ініціали) «___» ___ ____ р. |
![]() | Посадова інструкція соціального педагога загальноосвітнього навчального закладу Посадова інструкція розроблена відповідно до ст. 21, 55, 56 Закону України «Про освіту» на основі Положення про психологічну службу... | ![]() | Посадова інструкція практичного психолога (код кп 2445. 2) Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність практичного психолога загальноосвітнього навчального... |
![]() | Посадова інструкція №5 Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики педагога, затвердженої наказом Міністерства... | ![]() | Типова посадова інструкція соціального педагога України від 06. 10. 2010 №930 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р за №1255/18550), листа Міністерства... |
![]() | Посадова інструкція №32 ... | ![]() | Посадова інструкція №29 ... |
![]() | Посадова інструкція №31 Дана посадова Інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційних характеристик професій «Робітник з комплексного обслуговування... | ![]() | Посадова інструкція вихователя дошкільного закладу №2 Дана посадова інструкція розроблена на основі Закону України „ Про дошкільну освіту, Положення про дошкільний навчальний заклад |
![]() | Посадова інструкція учителя математики Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя. Під час розробки Інструкції враховано... | ![]() | Посадова інструкція учителя математики Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вчителя. Під час розробки Інструкції враховано... |