Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі




Скачати 37.79 Kb.
НазваІнклюзивна освіта в навчально виховному комплексі
Дата конвертації27.06.2013
Розмір37.79 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
Інклюзивна освіта в навчально - виховному комплексі.

Діти – майбутнє держави, дзеркало її суспільства, її багатство. Доля нації, країни залежить від того, якими виростуть наші діти, яке буде в них психічне, фізичне здоров’я, наскільки вони будуть спроможні знайти своє  місце в суспільстві.
Ось чому лікарі, педагоги, психологи вкрай стурбовані зростанням кількості дітей з вадами у психічному розвитку та дітей – інвалідів. Це явище обумовлене комплексом різних факторів: дестабілізація умов життя, обмеженістю заходів соціального захисту населення, екологічним неблагополуччям, стресовими впливами тощо.
Значно посилюється необхідність психолого – педагогічної та медико – соціальної допомоги дітям з проблемами розвитку, поведінки, а також супроводу їх навчання та виховання. Розробляються нові форми роботи з такими дітьми, виявляються потенційні здібності до навчальної діяльності.
Загальноосвітній навчальний заклад – заклад освіти відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних та інших особливостей. Заклад освіти повинен забезпечувати створення  безперервне навчально – розвивального середовища , адаптація  навчальних планів та програм , методів  та форм навчання , виховання та розвитку дітей з різними психолого – фізіологічними властивостями,  гарантуючи тим самим успішне перебування всіх дітей, зокрема і з особливими потребами. Тобто сучасна освіта в Україні передбачає адаптацію закладу до потреб дитини, а не підганяти дітей під сталі, наперед визначені погляди щодо організації та характеру освітнього процесу.
Досвід розвинутих сучасних країн переконує, що навчання дітей з особливими потребами найкраще відбувається в межах загальноосвітніх закладів, які приймають усіх дітей певної громади чи району, тобто забезпечують та утверджують права дитини на рівний доступ до якісної освіти. Адаптуючись у звичайних умовах, спілкуючись з дітьми різних можливостей, діти з вадами в розвитку досягають найвищих результатів в освіті та соціальній адаптації.
Забезпечити рівний доступ до освіти , створити сприятливі умови для досягнення рівних можливостей, потребують спільних зусиль не лише вчителів, вихователів, а і дітей - однолітків , батьків, членів родини.
Позитивне сприйняття вчителями, вихователями і здоровими людьми, дитини з відхиленнями у розвитку має прямий вплив на її розумовий, емоційний та соціальний розвиток. Взаємодія між учнями з особливими потребами та іншими дітьми сприяє налагодженню між ними дружніх  стосунків; фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвитку.
Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, стають більш чуйними, готовими допомогти.
На базі нашого навчально – виховного комплексу працює група компенсую чого типу, яку відвідують діти з вадами мови та фонетико – фонематичним недорозвитком мови. Одна дитина має діагноз ЗПР ( затримка психічного розвитку) та ЗМР (затримка мовного розвитку).  В цій групі діти отримують всю корекційну допомогу для виправлення вад.
Заклад відвідують 13 дітей з вадами зору. Для таких дітей проводиться гурткова робота з корекції зору « Ясні оченята».
Мета роботи: корекція зору, збереження загального здоров’я, зняття напруження з м’язів очей, розслаблення м’язів шиї. 
Основні завдання:

  • Правильно виконувати вправи для очей;

  • Вміти знімати напругу з очей;

  • Вміти виконувати вправи для розслаблення м’язів шиї;

  • Знати загальні поняття про точковий масаж;

  • Чітко виконувати вправи для розвитку дрібної моторики;

  • Вільно та правильно виконувати вправи для дихання;

  • Зняття фізичного та емоційного напруження;

  • Збереження загального здоров’я.

 Також в закладі є 29 вихованців з проблемами  опорно – рухового апарату. Діти мають діагнози: плоскостопій, кифозна осанка, сколіоз. В однієї дитини встановлено діагноз ДЦП. Для таких дітей впроваджено в роботу закладу гурткову роботу « У світі спорту».
Мета гуртка: зміцнення здоров’я дітей, підвищення рівня  життєдіяльності, опірності організму дії несприятливих факторів довкілля. Забезпечення оптимального рухового режиму. Повідомлення знань у галузі фізичної культури і навчання прикладному їхньому використанню з удосконалення свого організму.
Головні завдання:

  • Формування мотиваційних установок дітей на фізичне та духовне самовдосконалення;

  • Зміцнення фізичного здоров’я дітей, сприяння розвитку організму, виховання спритності та швидкості;

  • Збагачення рухового досвіду дітей та вдосконалення їхніх психомоторних здібностей;

  • Оздоровче значення різних видів спорту;

  • Привчити дітей дотримуватись правил особистої гігієни.

Перебування дітей з особливими потребами в загально – освітньому закладі дало свої перші результати. Так дитина з  затримкою психічного розвитку почала краще спілкуватися з дітьми, використовує в мові речення, вивчає невеликі вірші. Дитина з ДЦП, навчаючись в 3 класі, має середній рівень навчання, а з деяких предметів ( математика, логіка) – достатній рівень навчання.
За ефективної співпраці члени родини беруть активну участь у навчанні та вихованні дитини. Ця участь вимагає певних зусиль з боку вихователів, спеціалістів ДНЗ, адміністрації та батьків, але ці зусилля приносять свою користь для дітей, родин та навчального закладу та виходять за межі закладу, поширюючись на життя в суспільстві.
Доцільно зазначити, що соціальна інтеграція дитини з особливими потребами в середовище дітей з нормальним розвитком є не тільки бажаною, а й обов’язковою умовою його подальшого особистого росту й адекватної соціальної адаптації.
Таким чином, основою для успішної інтеграції дитини в суспільство є не тільки взаємодія спеціалістів і батьків дитини з вадами розвитку, їх критичність і гуманізм, професіоналізм і відповідальність у всій системі стосунків з дитиною, а й дбайливе ставлення до дитини, вияви ласки, тепла, розуміння, почуття емпатії та альтруїзму не тільки з боку дорослих, а й з боку здорових однолітків.

Схожі:

Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconЕлектронні навчально-методичні засоби навчання що використовуються...

Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconДослідно-експериментальної роботи за темою Використання Інтернет...
«Використання Інтернет – та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної...
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconНавчально-методичний посібник Кравченко Раїса Антонівна, директор цдют
Використання спадщини В. О. Сухомлинського у навчально-виховному процесі Федоренко Алла Андріївна, вихователь Громівського нвк
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі icon6. Перечисліть основні методичні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі. 7
Перечисліть основні педагогічні цілі використання ікт у навчально-виховному процесі
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі icon«Науково-методичні основи використання ікт у навчально-виховному...
«Науково-методичні основи використання ікт у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень 1 комп’ютер» з використанням шкільних...
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconПоложення про навчальні майстерні загальноосвітнього навчально –...
В загальноосвітньому навчально – виховному закладі створюються такі навчальні майстерні
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconОсобливості використання засобів нових інформаційних технологій у...

Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconДонецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Т, виявлення кращого досвіду створення інноваційних освітніх програмних продуктів на основі ресурсів Microsoft, розвиток ініціативи...
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconДана навчальна програма буде використовуватися у навчально-виховному...
Дана навчальна програма буде використовуватися у навчально-виховному процесі знз україни у 5 класі з 2013-2014 навчального року
Інклюзивна освіта в навчально виховному комплексі iconТема: «Місце та роль стимулювання збуту в комплексі маркетингових комунікацій.»
Розділ Теоретичні аспекти сутності стимулювання збуту в комплексі маркетингових комунікацій
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка