Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу




Скачати 33.35 Kb.
НазваТема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу
Дата конвертації12.08.2013
Розмір33.35 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Психологія > Документы
Тези консультації для практичних психологів шкіл-інтернатів
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу
Практичний психолог, що працює в закладі інтернатного типу повинен в своїй професійній діяльності чітко враховувати ту категорію вихованців, з якими він працює. Відповідно до цього напрямами роботи практичного психолога можуть бути:

«Обстеження та розвиток рівня вихованості розумово відсталих школярів».

Ускладнена поведінка дітей та підлітків зараз є серйозною проблемою батьків, закладів освіти та суспільства в цілому. Тому одним з основних завдань є створення умов для виховання вихованих учнів, гідних членів суспільства. Для цього за допомогою психодіагностичних методик визначється рівень вихованості кожного учня, далі на основі отриманих даних формується корекційна група до якої потрапляють учні, які отримали низький рівень вихованості в цілому, або по якимось конкретним показникам. Проводиться цикл корекційних вправ та ігор для розвитку навичок спілкування, корекції поведінки, велику увагу звертається на здоровий спосіб життя, привентимне виховання учнів, зовнішній вигляд, навичкам самообслуговування.

«Профілактика та корекція девіантної поведінки підлітків».

Основним завданням роботи психолога за цією проблемою є створення умов для позитивного впливу на школярів, пробуджувати в них особистого внутрішнього, суб'єктивного потенціала, забезпечуючого формування стійкості в конфліктних ситуаціях, розширення можливостей витримки в стресових ситуаціях , відхиленням в поведінці , невизначеність життєвих ланів, установок.

Ця проблема являється важливою І потребує тісної співпраці всіх спеціалістів, працюючих з підлітками,, дітьми з вадами слуху, та відхиленням розумового розвитку. З профілактичною метою треба проводити з дітьми заняття, бесіди, психологічні тренінги. На заняттях діти знаходять відповіді на запитання: Як уникнути конфлікту. Що шкодить моєму здоров ю ,Кого я називаю другом. Чи можна прожити без конфліктів з іншими людьми І самим собою.

«Формування і розвиток навичок соціальної взаємодії та конструктивної поведінки».

Одним з основних завдань, що стоять переді психологом, що працює над цією проблемою є навчити дітей новим формам адекватної поведінки в суспільстві. Для цього, за допомогою психологічних методик, діагностуються особистісні якості характеру дітей і їх емоційний стан. Проводиться цикл тренінгових вправ та ігор для розвитку навичок самоконтролю, емпатії, вміння адекватно вести себе в різних ситуаціях, формування комунікативних здібностей. Велику увагу потрібно приділяти на те, щоб показати дітям, як давати вихід агресивним імпульсам.

Заняття сприяють усвідомленню доречності та актуальності здорового способу життя. На них діти відкривають різні сторони свого „Я”, будують і осмислюють нові типи відносин з самим собою і оточуючими.

«Соціалізація вихованців закладів інтернатного типу у соціумі».

Одним з основних завдань для психолога є допомога дитині адаптуватися в житті після закінчення інтернату. Для вирішення цього завдання роботу з дитиною починаю з вивченя родини: соціальний статус, наявність складних життєвих обставин, що порушують процес навчаня та виховання дитини, потенціал сім`ї, спрямованність, очікування від дитини.

Використання різних форм роботи, діагностичних методик, профілактичних заходів дає можливість виявляти та проводити корекцію існуючих проблем. Лекційно-тренінгові заняття та рольові ігри допомогають формувати в учнів навички здорового способу життя. Консультаційна та роз`яснювальна робота з батьками підвищує виховний потенціал та попереджає безвідповідальне батьківство.

«Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей молодшого шкільного віку».

Для подолання шкільної дезадактації першокласників практичний психолог за допомогою психологічних методик, анкетування вчителів, спостереження виявляє дітей з високим рівнем тривожності та з різними емоційними проблемами. Проводить з ними корекційно-розвивальні заняття. На цих заняттях діти вчаться прийомів саморелаксації, зняття психом’язового напруження, розвивє у дітей навички спілкування й розв’язання конфліктних ситуацій, сприяє створенню у дітей позитивного емоційного настрою. Всі заняття складаються з вправ (творчого, наслідувально-виконавчого й проблемного характеру), ігор, етюдів, психокорекційних казок і подальшого їх обговорення з дітьми та вправ на релаксацію.

«Активні форми роботи практичного психолога з батьками.»

Бувають моменти коли батьки бувають безпорадні, незахищені, неумілі у спілкуванні з дітьми. Іноді неадекватна поведінка батьків, особливо в критичних ситуаціях, провокує на відверту неприязнь з боку дітей. В таких випадках доцільно використовуючи активні форми роботи, навчити батьків самостійно конструювати особисту поведінку при взаємодії з дитиною; сприяти установленню і розвитку відносин партнерства і співробітництва батьків і дітей.

Схожі:

Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconРічний план державних закупівель на 2009 рік, який підлягає оприлюдненню...
Комунальний заклад «Малобілозерська обласна гімназія інтернатного типу «Дивосвіт»
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconПсихологічний супровід випускників загальноосвітніх навчальних закладів...
Емпіричне дослідження психотерапевтичного потенціалу випускників загальноосвітніх навчальних закладів
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconМетодичні рекомендації щодо розробки та поширення методичних матеріалів
Начальникам районних (міських) відділів (управлінь) освіти, керівникам районних (міських) психологічних служб, директорам закладів...
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconКонкурсі волонтерських проектів
Начальнику управління освіти департаменту освіти та гуманітарної політики виконавчого комітету Черкаської міської ради, начальникам...
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconПсихологічний супровід І впровадження нового змісту початкової освіти

Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconПроблемна тема школи: «Психолого-педагогічний супровід та корекція...

Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconПсихологічний супровід з формування та розвитку соціальної та комунікативної...
Захисна, людинозбережувальна функція психологічної служби в школі завжди була домінуючою. Але її значущість зростає в перехідні періоди...
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconК оли Діані виповнилося дев'ять років, батьки вирішили, що для неї...
Коли Діані виповнилося дев'ять років, батьки вирішили, що для неї буде краще, якщо вона вчитиметься в школі інтернатного типу, що...
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconПоложення про дошкільний навчальний заклад
Це Положення поширюється на всі дошкільні навчальні заклади, крім будинків дитини, дитячих будинків сімейного типу, дитячих будинків...
Тема: Психологічний супровід учнів в умовах закладів інтернатного типу iconМетодичні рекомендації для практичних психологів та соціальних педагогів...
Не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня І певного кола знань різні діти йдуть по різному
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка