Перелік питань вступного інструктажу




Скачати 351.89 Kb.
НазваПерелік питань вступного інструктажу
Сторінка1/4
Дата конвертації10.03.2013
Розмір351.89 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Спорт > Документы
  1   2   3   4
ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор _________

Наказ №_____

від _________________200 р.

Перелік питань вступного інструктажу

з безпеки життєдіяльності для вихованців, учнів, гуртківців.

1.Загальні відомості про навчальний заклад, його структуру (кабінети, лабораторії, майстерні, спортзали тощо). Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, навчально-дослідних ділянках тощо.

2.Загальні правила поведінки під час навчально - виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах.

3.Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі. Знайомство з правилами пожежної безпеки для закладів, установ, організацій і підприємств системи освіти України.

4.Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру.

5.Безпека дорожнього руху.

6.Побутовий травматизм. Попередження та дії у разі нещасних випадків у побуті.

7.Перша (долікарська ) медична допомога у разі нещасних випадків , надзвичайних подій тощо.

І. Загальні відомості про навчальний заклад, його структуру (кабінети, лабораторії, майстерні, спортзали тощо).
Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, навчально - дослідних ділянках тощо. Інструкція з безпеки життєдіяльності розроблена відповідно до „Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563. Загальні відомості про навчальний заклад (де знаходиться навчальний заклад, адреса ЗНЗ, кількість поверхів, кількість навчальних кабінетів, профілі навчання у закладі) Холминський Будинок творчості дітей та юнацтва.

У навчальному закладі для учасників навчально - виховного процесу встановлений (графік роботи гуртків). Час початку і закінчення занять встановлюється у відповідності з навчальним розкладом гуртків і затверджується директором. Обов’язковим у роботі з охорони праці у БТДЮ є навчання та інструктування про безпечні методи праці та навчання учнів. Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки (охорони праці) - здійснюється у межах навчальної програми і оформлюється відповідно у журналі інструктажу. Перед початком навчальних занять один раз на рік, а також при зарахуванні або оформленні до закладу позашкільної освіти, учня проводиться вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності та фіксується у класних журналах. Учні і вихованці, які інструктуються, розписуються в журналі, починаючи з 9-го класу. Виконання вимог правил з техніки безпеки учнями є обов’язковим у роботі, спрямованій на організацію безпечних та здорових умов праці учнів, під час проведення занять у навчальних кабінетах, кабінетах підвищеного ризику - майстерні (знаходиться на І поверсі, окреме приміщення), спортивному залі ( знаходиться на І поверсі); кабінетах: хімії ( знаходиться на ІІ поверсі), фізики ( знаходиться на ІІ поверсі ), біології гуртківці

( знаходиться на ІІ поверсі), інформатики ( знаходиться на ІІ поверсі), тирах. Усі кабінети підвищеного ризику, спортивний майданчик, навчально-дослідна ділянка є обєктами небезпеки, тому необхідно дотримуватися Правил безпеки під час роботи та бути одягненим у відповідний одяг. У кабінетах фізики та хімії учням забороняється працювати із реактивами, електричними та іншими нагрівальними приладами без догляду вчителя, керівника. Забороняється використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією,зберігати біля них легкозаймисті рідини, обгортати папером або тканиною електричні лампи, заклеювати ділянки електропроводки легкозаймистою тканиною, папером; працювати на несправному обладнанні. Під час практичних та лабораторних занять у кабінетах підвищеного ризику виконувати лише ту роботу, з якої пройдено інструктаж, чітко дотримуючись вимог інструкції з охорони праці. У хімічній лабораторії при виявленні запаху газу повідомити вчителя.

Відповідно до графіка територіальних медичних об’єднань у навчальному закладі проводяться щорічні поглиблені огляди школярів. Для підлітків віком 16-17 років встановлені такі граничні норми переміщення та підіймання важких речей: для юнаків – 12,6 кг; для дівчат – 6,3 кг.
ІІ. Загальні правила поведінки під час навчально - виховного процесу. Обставини та причини найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах.
Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу в закладі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил. Основні види життєдіяльності в закладі освіти - це праця, навчання, гра, творчість. Під час знаходження в навчальному закладі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. У процесі навчання учні оволодівають різними виробничими професіями, їх залучають до суспільно корисної, продуктивної праці.

Усі учасники навчально – виховного процесу при зарахуванні до закладу освіти і в процесі здобуття освіти проходять інструктаж (навчання) з питань безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, правильних дій при виникненні надзвичайної ситуації, правил дорожнього руху. Учні, вихованці закладу освіти зобов’язані :

• Виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;

• Берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;

• Сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;

• Виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;

• Не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;

• Не підходити до відкритих вікон, починаючи з ІІ поверху;

• Не бігати в класах, коридорах навчального закладу під час навчально-виховного процесу;

• Не підходити близько до внутрішніх балконів та не перехилятися через них, не спускатися перилами сходів;

• Не допускати грубощів, образ, застосуванні протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;

• Не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);

• Не палити;

• Під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;

• Не виносити зі школи матеріальні цінності;

• Співпрацювати з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.
Як приймати відповідальні рішення?
Завжди намагатися діяти під час навчально-виховного процесу так, щоб не викликало неприємних почуттів у вас та інших людей:

• Перш ніж щось зробити чи сказати, оцінити наслідки своєї поведінки за допомогою почуттів;

• Для цього уявити, як розвиваються події і які виникнуть почуття у вас і оточуючих (вчителів, адміністрації навчального закладу, учнів);

• Якщо ці почуття неприємні, такий варіант поведінки неприйнятий, виберіть інший;

• Якщо ці почуття приємні, цей варіант прийнятий.

Обставинами та причинами найбільш характерних нещасних випадків, що сталися в навчальних закладах за останні роки є:

  • Травмування внаслідок протиправних дій інших осіб (бійки між учнями під час перерв у коридорах, на вулиці)

  • Невиконання учнями, вихованцями правил безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в спортивному залі та на майданчику;

  • Невиконання школярами вимог інструкцій з безпеки життєдіяльності (біг по коридорах під час перерв, дитячі пустощі під час прийому їжі в їдальні).

Виконання вимог інструкцій, нормативних актів з безпеки життєдіяльності, правил безпечної роботи під час навчально-виховного процесу, співпраця з адміністрацією навчального закладу щодо створення безпечних умов для навчання є запорукою безпеки вас і оточуючих .
ІІІ. Вимоги пожежної безпеки в навчальному закладі. Знайомство з Правилами пожежної безпеки для закладів, установ організацій і підприємств системи освіти України. Правила поведінки під час пожежі в навчальному закладі.
Інструкція визначає організаційні і технічні заходи з пожежної профілактики з метою недопущення розповсюдження пожежі на випадок її виникнення. Кожен учень, вихованець навчального закладу зобов’язаний знати і точно виконувати правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі, заспокоївшись, виконувати вимоги інструкції та вказівки дорослих щодо виходу у небезпечне місце від вогню. У приміщеннях та на території закладу освіти забороняється палити і розкидати запалені сірники, застосовувати в приміщеннях відкритий вогонь (паяльні лампи, факели тощо). На території навчального закладу не дозволяється розкладання вогнищ, спалювання сміття, відходів, пакувальних матеріалів. Постійно утримувати робоче місце в чистоті. Використовувати пожежні рукавиці, пожежний інвентар та інструменти тільки за призначенням. Не використовувати у приміщеннях електрокип’ятильники, чайники та інше (окрім місць, спеціально відведених і обладнаних для цього) не залишати без нагляду ввімкнені в електромережу кондиціонери, комп’ютери , радіоприймачі тощо.

Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:

• Використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією або такою ізоляцією, що втратила захисні властивості;

• Залишати під напругою електричні проводи і кабелі з неізольованими кінцями;

• Переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке знаходиться під напругою;

• Залишати без догляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;

• Користуватися пошкодженими (несправними) розетками;

• Зав’язувати і скручувати електропроводи;

• Застосовувати саморобні подовжувачі, яку не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів .

Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.

Черговим учням після закінчення навчально-виховного процесу зачинити вікна, відключити освітлення, електроживлення приладів та обладнання ( за винятком чергового освітлення та електрообладнання, яке за вимогами технології повинно працювати цілодобово). Оглянути приміщення, переконатися у відповідності порушень, що можуть призвести до пожежі, і тільки після цього замкнути двері. У разі виявлення порушень доповісти черговому вчителюю, класному керівнику, керівнику навчального закладу або працівнику, який його заміщує. Кожен учасник навчально-виховного процесу, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів, підвищення температури в приміщенні тощо),зобов’язаний : негайно повідомити про це за тел.01 до пожежної частини (при цьому слід чітко назвати адресу об’єкта, місце виникнення пожежі, а також своє прізвище); задіяти систему сповіщення людей про пожежу почувши сигнал сповіщення про пожежу, розпочати евакуацію під керівництвом дорослих з будівлі до безпечного місця згідно з планом евакуацію. Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для потреб, не пов’язаних із пожежегасінням.

Правила поведінки під час пожежі в навчальному закладі у випадку, коли поруч з учнем нема дорослої людини:


1. Пожежа у твоєму класі, приміщенні навчального закладу, в якому ти знаходишся:

• Якщо можеш вийти з класу через двері, рятуйся сам і допоможи іншим людям;

• Якщо вихід перекрито вогнем, але ти знаходишся не вище другого поверху або поряд є дерево чи пожежна драбина, вибирайся з класу через вікно;

• Під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи, у коморі тощо;

• Захищай органи дихання і закрий щілини під дверима (краще вологими ганчірками);

• Подавай сигнали рятувальникам.

2. Пожежа в коридорі навчального закладу;

• Перш ніж визирнути в коридор, торкнися тильною стороною долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча , не відчиняй, там пожежа;

• Якщо ручка дверей холодна, визирни в коридор. Якщо там вогонь або багато диму, зачини двері;

• Якщо диму небагато, але він йде знизу, це означає, що пожежа на нижніх поверхах. Не спускайся вниз, зайди в клас, зачини двері, чекай на допомогу рятувальників;

• Якщо неможливо залишити приміщення і в тебе є мобільний зв’язок, зателефонуй за номером 01, щоб повідомити про себе. Зачинися у приміщенні з виходом до вікна;

• Якщо пожежа сталася вище поверхом, попередньо захистивши органи дихання, спускайся вниз сходами.
ІV. Радіаційна безпека, дії у разі надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру

Можливі надзвичайні ситуації та висновки з оцінки обстановки, яка може скластися в разі їх виникнення.
У місцевому ДУ з обліком фізико-географічних особливостей, аналізом довголітніх спостережень за епідеміологічною, мете реологічною обстановкою, наявністю потенціально небезпечних для населення підприємств та споруд різного характеру поблизу ДУ можливі виникнення таких надзвичайних ситуацій:

• Радіоактивне забруднення та зараження місцевості в разі аварії на ЧАЕС;

• Зараження сильнодіючими отруйними речовинами при виникненні аварії на хімічно-небезпечному об’єкті Холминський спиртовий завод з викидом;

• Пожежі на об’єктах народного господарства або в ДУ;

• Затоплення при інтенсивному таненні снігу у весняний період та паводковому розливі річок;

• Стихійні лиха, що спричиняються явищами природи (снігові бурі, смерчі, урагани та ін.)

Про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій радіоактивного. Хімічного. Бактеріологічного зараження, катастрофічного затоплення та інших видів небезпеки ДУ отримає сповіщення від місцевого штабу ЦО по радіо, телебаченню, пресу.При аварії на атомній електричній станції:

1.Отримавши повідомлення штабу ЦО про аварію на АЕС, необхідно:

• Оповісти працівників і дітей про аварію та можливе забруднення місцевості і поставити завдання із захисту дітей від ураження (відповідальний – завідуючий освіти);

• Укрити дітей в ЗС. За відсутності ЗС або неможливості їх зайняти укрити в приміщенні та провести додатково його герметизацію (затулити вікна, двері, горища, заклеїти в них щілини (відповідальні - вихователі);

• Організувати та провести йодопрофілактику ( відповідальна – медсестра);

• Прогнозувати радіаційну обстановку за даними місцевого штабу ЦО (відповідальний – керівник закладу освіти);

• Ввести режим радіаційного захисту (відповідальний – керівник закладу освіти);

• Провести додатково герметизацію харчових продуктів, питної води (відповідальний - зав. їдальні);

• Організувати евакуацію працівників і членів їх сімей згідно з вказівками штабу ЦО (відповідальний – керівник закладу освіти).


При аварії на підприємстві з викидом СПОР:
1.Отримавши повідомлення штабу ЦО про аварію на хімічно-небезпечному об’єкті з викидом аміаку (хлору та ін.) та небезпеку хімічного зараження, необхідно:

• негайно оповістити працівників та вивести дітей із зони зараження в безпечне місце (відповідальний - керівник закладу освіти);

• укрити дітей у приміщенні в разі неможливості негайно вийти із зони зараження, провести додатково герметизацію приміщення (відповідальні - вихователі);

• провести додатково герметизацію харчових продуктів, питної води (відповідальний – зав. їдальні);

• евакуювати дітей у безпечне місце після проходження першої хмари забрудненого повітря, якщо евакуація не проведена до її проходження (відповідальні - вихователі);

• виявити уражених дітей та надати їм медичну допомогу; у разі необхідності направити до лікарні (відповідальна - медсестра);

• доповісти начальнику райВО про стан справ (відповідальний – керівник закладу освіти).
  1   2   3   4

Схожі:

Перелік питань вступного інструктажу iconОрієнтовний перелік питань вступного інструктажу для працівників
Загальні відомості про підприємство, характерні особливості виробництва, об'єкти підвищеної небезпеки
Перелік питань вступного інструктажу iconЗатверджено
Проведення інструктажу І перевірка знань повинні реєструватись в журналі реєстрації вступного інструктажу на робочому місці (особистої...
Перелік питань вступного інструктажу iconОрієнтовний перелік питань вступного інструктажу для вихованців, учнів, студентів
Загальні відомості про заклад освіти, його лабораторії, гуртки, май­стерні. Види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях та...
Перелік питань вступного інструктажу iconПрограма вступного інструктажу з питань охорони праці 5,00
Правила будови І безпечної експлуатації парових котлів з тиском пари не більше 0,07 мпа
Перелік питань вступного інструктажу iconЗатверджено
Результат інструктажу заноситься в "Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці", в журналі після проходження інструктажу...
Перелік питань вступного інструктажу iconІнструкція з охорони праці №12 для операторів та користувачів пеом
Результати інструктажу заносяться в «Журнал реєстрації інструктажів із питань охорони праці», в журналі після проходження інструктажу...
Перелік питань вступного інструктажу iconІнструкція з охорони праці для мийника посуду
Результати інструктажу заносяться в «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці», у журналі після проходження інструктажу...
Перелік питань вступного інструктажу iconУроках основ здоров'я. • проведення вступного інструктажу
На гру з'явилися переможці відбірного туру серед учнів 7 І 8 класів, І дуже приємно, що це учні класів гімназії. Познайомимося з...
Перелік питань вступного інструктажу iconУроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи»
Методика проведення вступного інструктажу під час уроку виробничого навчання на тему «Підготовка самохідних машин до роботи»
Перелік питань вступного інструктажу iconДоцент Пилипів В. В. Орієнтовний перелік питань до підсумкового контролю...
Орієнтовний перелік питань до підсумкового контролю з дисципліни «Проблеми теорії фінансів»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка