Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника




Скачати 81.37 Kb.
НазваРекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника
Дата конвертації28.03.2013
Розмір81.37 Kb.
ТипДокументы
uchni.com.ua > Спорт > Документы
Рекомендації щодо підготовки

та проведення Дня рятувальника
Мета: сприяти формуванню та вдосконаленню умінь і навичок учнів чітко діяти у надзвичайних ситуаціях для захисту свого здоров'я та життя, використовувати засоби індивідуального захисту, виготовляти найпростіші засоби захисту органів дихання, надавати першу медичну допомогу, вихованню відваги, ініціативи, взаємодопомоги, розвитку витримки, кмітливості.

Для підготовки та проведення Дня рятувальника видається наказ.

Після завершення заходів видається підсумковий наказ.

Орієнтовний зміст проведення Дня рятувальника.

І. Урочисте відкриття Дня рятувальника (лінійка, радіолінійка, уроки мужності).

II. Тематика лекцій:

  • "Свято мужніх і самовідданих людей";

  • "Рятувальники МНС на сторожі безпеки народу".

ІІІ. Тематика виховних справ:

  • "Герої-рятівники завжди поруч";

  • "Вчасно подана надійна рука";

  • "Вони зроблять життя безпечним";

  • "Є науки потрібні, а є – життєвонеобхідні";

  • "Дбай про свою безпеку";

  • "Ціна мужності";

  • "Життя людини безцінне, а дитяче – особливо";

  • "Про пожежників, їх відвагу і користь цієї професії";

  • "Безпека – добробут країни";

  • "Запобігти, врятувати, допомогти!";

  • "Знати, щоб передбачити, передбачити, щоб діяти".

IV. Проведення відкритих уроків за програмою навчальних предметів "Захист Вітчизни", "Основи безпеки життєдіяльності", "Основи здоров’я".

V. Гра-змагання "Юний рятувальник".

Гасло змагання – "Запобігти, врятувати, допомогти".

Змагання проводять у вигляді естафет.

^ 1-а естафета – "Дії у надзвичайних ситуаціях".

Завдання учасникам естафети: розробити і презентувати алгоритм дій на випадок радіаційного забруднення території, аварії з витоком хімічно-небезпечних речовин чи вибуху газу.

2- а естафета – "Техногенна смуга перешкод".

Завдання учасникам естафети: подолати техногенну смугу перешкод та продемонструвати вміння користуватися приладами дозиметричного контролю, засобами індивідуального захисту.

3-я естафета – "Юний пожежник" (проводиться на території пожежної частини).
Завдання учасникам естафети: продемонструвати вміння швидко одягати форму пожежника, прикручувати пожежний шланг та долати дистанцію з вогнегасником; розробити та презентувати алгоритм дій на випадок загорання на людині одягу, загорання телевізора, задимлення ізоляції електродротів у кімнаті, пожежі у під'їзді будинку.

^ 4-а естафета – "Перша медична допомога".

Моделювання ситуації надання першої медичної допомоги у разі виникнення надзвичайної ситуації: непритомність, кровотеча, травми різного характеру, опік, отруєння, утоплення тощо.

Завдання учасникам естафети: продемонструвати практичні навички надання першої медичної допомоги та транспортування "постраждалого".
Учасники естафети заповнюють таку таблицю:

з/п

Тип надзвичайної ситуації

Можливі ушкодження

^ Необхідна допомога



ДТП









Пожежа









Травми під час ожеледиці









Непритомність на вулиці









Утоплення








^ 5-а естафета "Цивільна оборона".

Завдання учасникам естафети: презентувати домашнє завдання на тему «Забезпечення безпеки життєдіяльності міста, району, селища».

Презентація готується з використанням програми MS Power Point.

Максимальна кількість балів – 10.

Теми презентацій:

  • "Безпека міста";

  • "Маленькі небезпеки великого міста";

  • "Проблеми пожеж в місті, районі, області";

  • "Екологічні проблеми міста, району, області".

VI. Конкурси:

  • стіннівок;

  • малюнків "Вони зроблять життя безпечним", "Діти – за безпечний спосіб життя";

  • на кращий куточок з безпеки життєдіяльності.

VIІ. Зустрічі з працівниками служби цивільного захисту МНС України.

VIІІ. Екскурсії на об'єкти укриття, до пожежних частин.

ІХ. Тематичні виставки у шкільних бібліотеках (періодичні видання, спеціальна література, енциклопедії, плакати тощо).

Х. Вітання працівників служби цивільного захисту МНС, ветеранів.


  1. У процесі підготовки до проведення Дня рятувальника рекомендується використати збірник нормативних документів з безпеки життєдіяльності (К. : Основа, 2004. – 880 с.), а також матеріали журналів "Надзвичайна ситуація", "Безпека життєдіяльності", газети "Я сам(а)", іншу наукову та навчально-методичну літературу.


Додаток 2
^ Про проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах Київської області
Міністерство з питань надзвичайних ситуацій, Міністерство у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Міністерство освіти і науки вкрай стурбовані станом травмування та загибелі дітей, що склався в Україні.

За даними Держкомстату, у 2009 році через травматизм невиробничого характеру загинуло 1084 дитини, з них через випадкові утоплення та занурення у воду – 224, від нещасних випадків, пов'язаних із транспортом – 168, через нещасні випадки із загрозою диханню – 245, спричинені дією диму, вогню, жару та гарячих речовин – 67, через падіння, обвали – 42.

На превеликий жаль, діти потрапляють у складні та небезпечні для життя ситуації через незнання чи нехтування елементарними правилами безпеки.

Загроза травмування та загибелі дітей у побуті, а саме: при виникненні пожежі в житловому секторі, при користуванні газовими приладами, на водних об'єктах, внаслідок необережного поводження з вогнем, пустощів з вибухонебезпечними предметами, токсичними речовинами, найчастіше виникає під час канікул. Постає нагальна потреба у проведенні належної масово-роз'яснювальної та навчальної роботи серед дітей щодо дотримання правил безпеки життєдіяльності.

На виконання Законів України "Про охорону праці", "Про пожежну безпеку", "Про правові засади цивільного захисту", "Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру", "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Програми забезпечення пожежної безпеки на період до 2010 року" від 1 липня 2002 року № 870 та у зв'язку з проведенням цілеспрямованої профілактичної роботи з населенням щодо профілактики травматизму невиробничого характеру, формування у дітей та підлітків ціннісного ставлення до власного життя і безпеки людини, усвідомлення світоглядних та етичних засад здорового способу життя, гармонізованих з природними, технічними та соціальними чинниками, необхідності вироблення навичок дотримання правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, що виникають під час порушення життєвого процесу в побуті, трудової діяльності чи в соціальному середовищі, а також підняття рівня інформаційно-просвітницької роботи з питань забезпечення безпечної життєдіяльності населення, рекомендується провести у дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах області Тиждень знань безпеки життєдіяльності.

^ Тематичний план проведення Тижня знань безпеки життєдіяльності

Небезпека вдома й на вулиці.

Протягом тижня рекомендується розглянути різних формах (агітбригади, тренінги, колективне ігрове спілкування, прес-конференції, зустрічі, ігрові програми, бесіди, колажі, турніри, вікторини, випуск бюлетенів і стінних газет, підготовка презентацій, перегляд фільмів тощо) основні правила поведінки:

  • в побуті;

  • під час експлуатації побутових електроприладів;

  • на транспорті, автошляхах та залізниці;

  • під час літнього відпочинку на воді, біля водойм;

  • під час зустрічі зі свійськими та дикими тваринами;

  • під час подорожі до лісу;

  • під час збирання грибів та лікарських рослин;

  • за умови виникнення пожежі в квартирі;

  • під час грози, сильного вітру, шквалу;

  • за умови виявлення розливу ртуті;

  • під час користування предметами побутової хімії та піротехнічними засобами;

  • під час виявлення маловідомих предметів.

Форми, методи та зміст навчання має відповідати віковим групам дітей: молодшим школярам (учні 1-4 класів), молодшим підліткам (учні 5-6 класів), підліткам (учні 7-9 класів), старшим підліткам (учні 10-11 класів).

Для повного і кращого засвоєння навчального матеріалу необхідно користуватися наочними посібниками: схемами, макетами, плакатами, стендами, використати відео- та кінофільми.

Доцільно приділити увагу практичним питанням навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях. Роз’яснювальну роботу супроводжувати конкретними прикладами.

Текст спільного звернення Міністерства з питань надзвичайних ситуацій, Міністерства у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства освіта і науки України до батьків
Міністерство з питань надзвичайних ситуацій, Міністерство у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Міністерство освіта і науки України вкрай занепокоєні станом, що склався з попередженням травмування і загибелі дітей.

Як показує статистика, кількість випадків дитячого травматизму від нещасних випадків, пов'язаних із транспортом, під час пожеж та на воді, випадкових механічних удушень, закупорки дихальних шляхів значно збільшилась.

Критичний стан, що склався у зв’язку із зростанням кількості смертельних випадків, та травмування серед дітей, змушує Міністерства звернутися до кожного громадянина країни, особливо батьків.
^ Звернення до батьків

За статистикою, в нашій країні в мирний час нещасні випадки призводять щодня до загибелі 4 дітей, щотижня – цілого класу школярів і щороку – майже двох тисяч юних громадян!

Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

На жаль, шкільні канікули не проходять без прикрих випадків (пожеж, утоплення), що виникають з вини дітей.

Легковажне поводження малечі з вогнем, водою, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків.
^ Шановні батьки!

Не залишайте дітей без нагляду!

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуйтесь правил безпечної поведінки в побуті. Це варто зусиль!

Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Знайдіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми про це. Пам’ятайте, що вимірюватимуться ці хвилини ціною життя. А щоб неждана мить не стала сумним відтінком біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

Схожі:

Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconПлан заходів щодо підготовки та відзначення у Великобурлуцькому районі...
Проведення засідань організаційного комітету з питань підготовки та проведення у населених пунктах району заходів до Дня Чорнобильської...
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconВідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
Пропонуємо вашій увазі методичні рекомендації з підготовки та проведення Дня бібліографії
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення Всеукраїнських...
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики у 2013/2014 н р
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconРекомендовані заходи щодо підготовки та проведення Дня рятівника
Проведення відкритих уроків за програмою дисциплін «Захист Вітчизни», «Основи здоров’я», «Основи безпеки життєдіяльності»
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconВ ідділ культури Вознесенської райдержадміністрації Центральна районна...
У випуску представлено рекомендації щодо методики підготовки та проведення активних форм популяризації книги серед юнацтва
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу Всеукраїнської...
М. В. Остроградського надсилає методичні рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconПлан заходів щодо відзначення у Великобурлуцькому районі Дня Чорнобильської трагедії
Проведення засідання організаційного комітету з питань підготовки та проведення у населених пунктах району заходів, пов’язаних з...
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів...
Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізики 2013/2014 н р
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconМетодичні рекомендації щодо проведення атестації педагогічних кадрів
Науково-методичні рекомендації щодо проведення курсів з елементами дистанційного навчання
Рекомендації щодо підготовки та проведення Дня рятувальника iconМетодичні рекомендації щодо проведення
У квітні травні 2010 року у всіх навчальних закладах України І росії має пройти єдиний урок Пам’яті, присвячений 65-й річниці з дня...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка