Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади




Скачати 356.47 Kb.
НазваМетодичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади
Сторінка1/4
Дата конвертації26.06.2013
Розмір356.47 Kb.
ТипМетодичні рекомендації
uchni.com.ua > Спорт > Методичні рекомендації
  1   2   3   4
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури і спорту

1. Мета і завдання олімпіади

1.1. Метою районної учнівської олімпіади з фізичної культури є підвищення якості викладання предмета «Фізична культура» в загальноосвітніх навчальних закладах, виявлення творчих здібностей учнів, підняття рівня обізнаності в галузі «Фізична культура та спорт», підвищення рухової активності учнів, пропаганда й популяризація засад здорового способу життя.

1.2. Завдання олімпіади полягають у:

  • підвищенні інтересу учнів загальноосвітніх навчальних закладів до поглибленого вивчення предмета «Фізична культура»;

  • визначенні рівня оволодіння необхідними знаннями й уміннями в області фізичної культури;

  • пропаганді здорового способу життя серед молоді;

  • патріотичному вихованні дітей і підлітків;

  • виявленні перспективних учнів, орієнтованих на педагогічні професії в галузі фізичної культури та спорту.

^ 2. Етапи проведення олімпіади

2.1. Олімпіада проводиться в чотири етапи:

І етап – шкільні (міжшкільні) на базі загальноосвітніх навчальних закладів – жовтень;

ІІ етап районний (міський) – листопад - грудень;

ІІІ етап обласний – січень - лютий;

ІV етап Всеукраїнський – березень – квітень.

2.2. Загальноосвітні школи-інтернати І-ІІІ ступенів міського (районного) підпорядкування беруть участь у І, ІІ та ІІІ етапах (якщо учасник стане переможцем попередніх етапів).

2.3. Загальноосвітні школи-інтернати І-ІІІ ступенів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, ліцеї, обласного підпорядкування, беруть участь у І та ІІІ етапах олімпіади.

^ 3. Керівництво проведенням районної учнівської олімпіади

з фізичної культури

3.1. Загальне керівництво олімпіадою здійснює районне журі, яке складається із представників відділу освіти, тренерів ДЮКПФ, учителів фізичної культури та затверджується наказом відділу освіти.

3.2. Безпосереднє проведення учнівської олімпіади з фізичної культури, визначення призерів і переможців покладається на головне журі, журі із теоретико-методичного конкурсу та суддівську бригаду з видів спорту.

3.3. Підготовка та проведення районної олімпіади з фізичної культури забезпечується оргкомітетами, організованими районними відділами освіти.

^ 4. Порядок допуску до участі в олімпіаді

4.1. В учнівській районній олімпіаді з фізичної культури беруть участь юнаки і дівчата 11 класів.

4.2. До участі в ІІ етапі учнівської олімпіади з фізичної культури допускаються делегації від загальноосвітніх навчальних закладів в складі 2-х учасників (юнак, і дівчина) – 11 класу – переможців шкільних олімпіад та 1-го супроводжуючого.

4.3. Супроводжуючий подає до оргкомітету з проведення олімпіади: заявку обов’язково з допуском лікаря за зразком (додаток), паспорт супроводжуючого, паспорт або свідоцтво про народження учасників олімпіади .

4.4. Відповідальність за здоров’я та життя учнів у дорозі та в дні проведення олімпіади покладається на осіб, які супроводжують команди .

4.5. Учасники олімпіади повинні мати єдину спортивну форму з символікою навчального закладу.

4.6. Попередні заявки до участі в ІІ районному етапі учнівської олімпіади з фізичної культури надсилаються до 1 листопада.
^ 5. Програма олімпіади з фізичної культури

5.1 Програма учнівської олімпіади з фізичної культури складається із двох частин: практичної та теоретико-методичної. Теоретико-методична частина складається із тестових питань та проводиться спільно для юнаків і дівчат.

5.2. Конкурсні практичні іспити складаються із виконання фізичних вправ базової частини програми з фізичної культури за різними розділами, які щорічно заздалегідь повідомляються. Практична частина проводиться окремо серед юнаків і дівчат.

^ 6. Підведення підсумків олімпіади та визначення переможців

6.1. Підсумки олімпіади підводяться окремо серед юнаків і дівчат.

6.2. Переможці визначаються за середнім арифметичним зайнятих місць.

6.4. У випадку рівності результатів у декількох учасників під час виконання окремих практичних завдань перевага віддається учню, в якого кращий результат з теоретико-методичної частини (кількість правильних відповідей та кращий час виконання тестів).

6.5. У випадку рівності результатів у декількох учасників із теоретико-методичного завдання перевага віддається учню, в якого кращий результат у виконанні практичних завдань з туризму.

6.6. У загальному заліку визначається переможець та призери.

6.7. Особисте місце учасника в загальному заліку олімпіади визначається за сумою місць з теоретико-методичного та практичного завдання.

^ 7. Фінансові витрати та нагородження переможців

7.1. Витрати на організацію та проведення І, ІІ туру несуть загальноосвітні навчальні заклади та районний відділ освіти, ІІІ туру - Головне управління освіти і науки Черкаської обласної , державної адміністрації.

7.2. Переможці олімпіади нагороджуються дипломами.

Додаток

до методичних рекомендацій

про обласну учнівську олімпіаду з фізичної культури і спорту

^ Заявка

на участь у обласній учнівській олімпіаді

з фізичної культури

від міста ______________ області_____________




 з/п

П.І.Б.

Рік та дата народження

Школа, клас

Домашня адреса

Місце, зайняте на шкільній олімпіаді

Допуск лікаря



















м.п. лікаря

























Керівник делегації

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.


М.П. Керівник загальноосвітнього закладу

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.








М.П. Лікар: допущено___особи (______)

________________/ ____________________/

підпис П.І.Б.



^ 2. Практичні завдання
до обласної учнівської олімпіади з фізичної культури
Загальне положення


Для проведення випробувань учасники об’єднуються в групи, відповідно до особистого стартового номеру. У кожній групі виступає не більше 5 чоловік. До залу запрошуються дві групи по 5 чоловік, одна виступає, друга готується до виступу в спеціально відведеному місці. Перед початком випробувань мають бути названі: прізвище, ім'я, назва навчального закладу і стартовий номер кожного учасника. Після виклику в учасника є 20 сек., щоб почати виконання вправи. Вправа, виконана без виклику, не оцінюється. Для виконання вправи учаснику дається одна спроба.

Виступ учасника не може бути початий повторно, за винятком випадків, викликаних непередбаченими обставинами, до яких відносяться:

- ушкодження обладнання та інвентарю, що сталося в процесі виступу;

- недоліки в роботі загального устаткування – освітлення, задимлення приміщення тощо;

- поява сторонніх об'єктів, що створюють травмонебезпечну ситуацію.

При виникненні вказаних вище ситуацій учасник повинен негайно припинити виступ. Якщо виступ буде завершений, він буде оцінений.

Тільки Голова комісії має право дозволити повторне виконання вправи. У цьому випадку учасник виконує свою вправу спочатку, після виступу всіх учасників даної групи. Якщо виступ перерваний з вини учасника, повторне виконання вправи не дозволяється.

Якщо учасник йде з майданчика, не виконавши спроби виконання якоїсь вправи випробування або порушивши структуру виконання випробування, він автоматично посідає останнє місце за часом виконання вправи. Якщо декілька учасників не виконали спроби виконання якоїсь вправи випробування або порушили структуру виконання випробування, тоді вони займають місце в кінці таблиці згідно з особистим часом виконання.

Усі учасники, які не запрошені до виступу і розминки, та керівники делегацій повинні перебувати в спеціально відведеному для них місці. Їх поведінка не повинна заважати іншим учасникам.

Порушення вимог до спортивної форми карається зменшенням балу або штрафними секундами, рішенням комісії, учасник не допускається до виконання вправи. Використання прикрас не дозволяється.

За неспортивну поведінку та грубе порушення дисципліни комісія має право дискваліфікувати учасника з учнівської олімпіади.

1. Легка атлетика (юнаки, дівчата)

- програма іспиту: потрійний стрибок з місця. Учасники повинні бути одягнуті в легкоатлетичні труси, майки, заправлені в труси, або в легкоатлетичні комбінезони. Взуття повинне захищати ноги та забезпечувати міцний контакт з поверхнею майданчика без шипів. Після виклику в учасника є 20 секунд, щоб почати виконання вправи.

Техніка виконання вправи: ступні за лінією відштовхування. Стрибок проводиться з положення «Старт плавця», відштовхуючись двома ногами – приземлення на одну, потім на іншу і - на обидві ноги. На виконання вправи в учасника є дві спроби. Зараховується кращий результат.

- оцінка виконання. Оцінка дій учасника починається з моменту прийняття вихідного положення. Сигналом готовності учасника до початку виступу є піднята вгору права рука. За командою судді учень виконує потрійний стрибок з місця.

- обладнання та інвентар: рулетка, прапорець для судді, стартова розмітка, мати для приземлення.

- примітка: фіксується дистанція, здолана учасником (метри, см).

Умовна схема



Протокол районної учнівської олімпіади з фізичної культури

^ Легка атлетика (хлопці, дівчата).



№ з/п

Прізвище, ім’я

ЗНЗ

Результат

Кращий результат

Місце

1 спроба

2 спроба

1



















2




















- програма іспиту: човниковий біг 6, 9, 18 м.. Учасники повинні бути одягнуті в легкоатлетичні труси, майки, заправлені в труси, або в легкоатлетичні комбінезони. Взуття повинне захищати ноги та забезпечувати міцний контакт з поверхнею майданчика без шипів. Після виклику в учасника є 20 секунд, щоб почати виконання вправи.

Техніка виконання вправи: учасник займає положення високого старту за стартовою лінією, за командою він пробігає 6 м до наступної лінії бере кубик, який лежить у півколі R 50см. повертається бігом назад і кладе його у стартове півколо R 50см. Потім біжить за другим кубиком на відстань 9м взявши його повертається назад і кладе його у друге стартове півколо R 50см. Після чого прискорюється до фінішної лінії 18м. Вправа оцінюється за кількістю затраченого часу на виконання вправи. Час визначається з точністю до 0,01 с.

- оцінка виконання. Вправа оцінюється за кількістю затраченого часу на виконання вправи. Час визначається з точністю до 0,01 с.

- обладнання та інвентар: два кубика, прапорець для судді, стартова розмітка, секундомір.

- примітка: якщо кубик покладено не в півколо суддя піднімає прапорець і час не зупиняється поки помилка не буде виправлена та учасник не фінішує.

2. Гімнастика (юнаки, дівчата)

- програма іспиту. Завдання складаються з виконання акробатичних комбінацій, які мають обов’язковий характер.

Дівчата можуть бути одягнені в купальники, комбінезони або футболки із короткими брюками («лосинами»), юнаки – у гімнастичні майки, ширина лямок яких не перевищує 4 см, трико, спортивні шорти із відкритими колінами. Майки не повинні бути одягнені поверх шортів або трико. Вправа може виконуватися в шкарпетках, чешках або босоніж. Використання прикрас не допускається. Порушення вимог до спортивної форми карається зменшенням 3 балів. Перед початком виступу групи кожному дається можливість один раз виконати комбінацію на доріжці.

Загальна тривалість вправ не повинна перевищувати 1 хв. 30 с. Якщо комбінація перевищує даний час, то вправи, виконані після 1 хв. 30 с., не оцінюються.

Після виклику в учасника є 20 с., щоб почати виконання вправи.

Вправа, виконана без виклику, не оцінюється.

- оцінка виконання: Оцінка дій учасника починається з моменту прийняття вихідного положення на акробатичній доріжці і закінчується фіксацією основної стійки після його закінчення. Сигналом готовності учасника до початку виступу є піднята вгору права рука.

Надана, під час виконання вправи, підтримка або явна допомога карається відповідними зменшеннями балів.

Вправа повинна мати чітко виражений початок і закінчення, виконуватися злито без невиправданих пауз по прямій лінії зі зміною напряму. Фіксація статичних елементів – 2 с.

Порушення форми карається зниженням оцінки за виконання на 2 бали.

1. Судді оцінюють якість виконання вправи порівняно з ідеально можливим варіантом виконань.

2. Помилки виконання можуть бути: дрібними, середніми і грубими. Виявлення кожної з них приводить до зниження оцінки елементу відповідно на 0,2; 0,3 або 1 бали.

3. Якщо учасник не зумів виконати будь-який елемент (з'єднання) або замінив його іншим, його оцінка знижується на вартість невиконаного елементу (з'єднання).

4. Максимально можлива остаточна оцінка – 10,0 балів. Виконуються наступні вправи:

Дівчата

з/п

Обов'язкові з'єднання

Оцінка

1

В.п., крок правою ногою (лівою) рівновага на правій (лівій), руки в сторони (тримати) – перекид вперед у стійку на лопатках (позначити) – стійка на лопатках без допомоги рук (тримати) – перекочування вперед в упор присівши.

2 бали

(0,2+1+0,5+0,3)



2

Стрибок вгору з поворотом на 360° – стрибок вгору, прогнувшись, ноги нарізно.

1 бал

(0,3+0,2)

3

Махом однією, поштовхом іншою, два перевороти убік (колесо), у стійку ноги нарізно – приставляючи праву (ліву), поворот ліворуч (праворуч) в упор присівши –перекид назад в упор стоячи зігнувшись, випрямитися, ноги нарізно руки вгору.

0,5+0,5+0,2+0,3+0,2
3 бали

(2+0,2+0,5+0,3)

4

Зі стійки ноги нарізно руки вгору, опускання в міст (тримати) – опускання в положення лежачи на спині – переворот на живіт, упор присівши.

2 бали (1+0,2+0,3)

5

Перекид назад через праве (ліве) плече – пів шпагат правою (лівою) – поворот в сід – стрибок догори руки в сторони – догори вигнувшись о.с.

2 бали (0,5+1+0,2+0,3)
  1   2   3   4

Схожі:

Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської...
Надсилаємо для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення ІІІ та IV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення обласної учнівської олімпіади...
Ьтури є підвищення якості викладання предмета «Фізична культура» в загальноосвітніх навчальних закладах, виявлення творчих здібностей...
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення IІ етапу Всеукраїнської учнівської...
Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти надсилає для практичного використання методичні рекомендації...
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу Всеукраїнської...
М. В. Остроградського надсилає методичні рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади...
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської...

Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення Всеукраїнської учнівської...

Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської...

Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення IV етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2011-2012 навчальному році
Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення IV етапу І всеукраїнської...

Методичні рекомендації щодо проведення районної учнівської олімпіади з фізичної культури І спорту Мета І завдання олімпіади iconМетодичні рекомендації щодо проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнської...
Всеукраїнської предметної олімпіади з педагогіки І психології: І етапу – у жовтні, ІІ етапу – в листопаді-грудні 2011 року, ІІІ етапу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка