Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів»




Скачати 41.64 Kb.
НазваЛекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів»
Дата конвертації03.08.2013
Розмір41.64 Kb.
ТипЛекція
uchni.com.ua > Спорт > Лекція
Відділ освіти Петровської районної

у місті Донецьку ради

Донецька гімназія імені Василя Стуса

Донецької міської ради Донецької області


Лекція на тему:
«Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів».

Підготувала

вчитель вищої категорії

Донецької гімназії

ім. В. Стуса

Нікончук С.В.

Донецьк-2013

Олімпіадні логічні задачі для учнів 7 класів.

Математична освіта у загальноосвітній школі насамперед спрямована на засвоєння учнями алгоритмів розв`язування стандартних задач. Але при розв’язанні олімпіадних задач учням доводиться мати справу із задачами для розв`язування яких традиційних способів недостатньо.

В останні роки на олімпіадах юних математиків почали частіше з'являтися задачі з логічним навантаженням. На відміну від звичайних математичних задач для їх розв'язання необхідно зіставляти факти, зв'язки між ними, інколи відкидати зайві дані. Багато фактів в умовах таких задач утруднює сприймання їх змісту. У цьому випадку при розв'язуванні задачі зручно використовувати спеціальні таблиці.

Практичні поради.

-Завжди робіть таблицю, у ній ви зможете враховувати всі ймовірні варіанти.

-Уважно читайте кожне твердження. По-справжньому уважно. Звичайно кожне твердження містить щось таке, що дозволить вам спростувати хоча б один із варіантів.

-Намагайтесь відшукати головне твердження. У складних задачах воно може стояти не спочатку і навіть не на другому місці, але воно обов'язково є. Найімовірніше, головним буде третє або четверте твердження. Але пам'ятайте: у логічних задачах не існує сталих правил.

-Після того як переглянули всі твердження й викреслили ті з них, безглуздість яких видно неозброєним оком, порівняйте ті, що залишилися, між собою й визначте зв'язки та протиріччя.

-Розв'язок можна знайти простим методом послідовних виключень. Тільки не відступайте, якщо не можете розв'язати задачу.

Пропоную розглянути дві задачі, які розв’язуються табличним способом.
Задача 1. В одному дворі живуть четверо юнаків. Відомо, що Вадим і шофер старші від Сергія, Микола і слюсар захоплюються плаванням, бібліотекар - наймолодший з цих юнаків; увечері Антон і перукар грають у доміно проти Сергія і бібліотекаря. Визначити професію кожного з юнаків.
Розв'язання.

Пронумеруємо твердження, які подано в умові задачі. Із твердження № 1 випливає, що Вадим і Сергій не можуть бути шоферами. Із твердження № 2 випливає, що Микола не може бути слюсарем. Із тверджень № 1 і 3 випливає, що Вадим не може бути бібліотекарем. Із твердження №4 випливає, що Антон і Сергій не можуть бути перукарем і бібліотекарем. Внесемо все це в таблицю.
Шофер Слюсар Бібліотекар Перукар
Вадим - -
Сергій - - -
Антон - -

Микола -
Отже, бібліотекарем може бути тільки Микола, Антон – шофером, Вадим – перукарем, а Сергій – слюсарем. У результаті міркувань таблиця набула такого вигляду:


Шофер Слюсар Бібліотекар Перукар
Вадим - - - +
Сергій - + - -
Антон + - - -

Микола - - + -


Задача 2. Три подруги одягли плаття різних кольорів. Одна – блакитне, друга – біле і третя – зелене. їхнє взуття було не таких самих кольорів, як плаття; лише в Олі колір взуття і плаття був однаковий. Наталка була в зелених босоніжках. Плаття і взуття Валі не були білими. Хто і як був одягнений?

Розв'язання.


Плаття Біле Блакитне Зелене
Оля + - -

Наталка - + -

Валя - - +
Взуття Біле Блакитне Зелене

Оля + - -

Наталка - - +

Валя - + -

Наталка була в зелених босоніжках, значить не в зеленому платті.

Плаття і взуття Валі не були білими, значить Валя взула блакитні босоніжки та одягнула не блакитне плаття.

Отже, Оля була в білому платті і білих босоніжках..

Наталка одягла блакитне плаття та зелені босоніжки.

Валя одягнула зелене плаття та блакитні босоніжки.
Задачи для самостійного розв’язання.
1. Вчитель перевірив роботи трьох учнів - Олексієва, Василенка і Сергієнка, але не приніс у клас. Учням він сказав: "Один із вас отримав "3", другий - "4", а третій - "5". У Сергієнка не "5", у Василенка не "4", а у Олексієва, здається, "4".

Коли принесли зошити, то виявилось, що вчитель тільки одному учневі сказав правильну оцінку, двом іншим - неправильну. Які оцінки отримали учні?

2.Чотири товариші Роман, Федір, Юра і Костя разом зі своїми дружинами пішли на новорічний бал. Спочатку кожний танцював зі своєю дружиною, а потім пари перемішалися. Віра танцювала з Романом, Оксана – з чоловіком Ольги, Тося – з чоловіком Оксани, Федір – з дружиною Юри, а Юра – з дружиною Романа. Визначити, хто з ким одружений і хто з ким танцював?

3.На конгресі зустрілися біолог, історик, математик і хімік. Кожний із них володів двома іноземними мовами з числа таких: англійська, італійська, німецька, російська. При цьому не було такої мови, якою б володіли всі, але була одна, якою володіли троє. Ніхто не знав німецьку і російську мови одночасно. Хоча хімік і не розмовляє англійською, він може бути перекладачем, якщо захочуть поговорити біолог та історик. Історик знає російську мову і може поговорити з математиком, хоч той і не знає російської мови. Хімік, біолог і математик не можуть розмовляти втрьох однією мовою. Якими мовами володіє кожний із вчених?
Література

1.: Освіта.ua 25.12.2008

2. Інтернет Негода С.П.

Схожі:

Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconОлімпіадні завдання з математики для учнів 4-х класів
Петрик додає Назар віднімає Дмитро подвоює число. Кожен хлопець виконує свою дію лише раз. У якому порядку їм потрібно виконати ці...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconУрок №19. Тема
Тема: Основні поняття математичної логіки: логічні константи, логічні змінні, логічні вирази
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconУрок на тему: «розв’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТА розв’язування задач за допомогою рівнянь»
Розвивати логічні здібності учнів, самостійність. Підтримувати в учнів бажання займатися математикою. Виховувати повагу до культурних...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconУрок розвитку мислення 2-3 клас Тема. Логічні вправи, цікаві задачі. Підсумок за чверть
Мета. Активізувати мислення дітей. Сприяти розвитку уваги, пам'яті, швидкості мислення учнів, розвивати логічне мислення. Сприяти...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconДовідка щодо результатів проведення профорієнтаційної діагностичної...
В анкетуванні прийняло участь 528 (91%) учнів 9 класів та 487 (93%) учнів 11 класів
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconНавчальний посібник адресовано тим учителям, котрі прагнуть пра­цювати...
Серед інших завдань різноманітні хвилинки, логічні вправи, лінгвістичні задачі, творчі роботи. Посібник містить також комплексні...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconМетодичні рекомендації щодо проведення Уроку ґендерної грамотності...
Засідання шкільного методичного об’єднання класних керівників «Гендерне виховання школярів»
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconНаказ
України, іноземної мови, математики, інформатики, фізики, біології серед учнів птнз. Олімпіадні завдання виконували 121 представник...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconУрок №55. Тема. Поняття про оптимізаційні задачі, цільову функцію
...
Лекція на тему: «Логічні олімпіадні задачі для учнів 7 класів» iconЗошит з історії стародавнього світу для 6-их класів: плани підготовки...
Посібник, який пропонується Вашій увазі, орієнтовано на учнів 6-х класів загальноосвітніх закладів України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка