Скачати 50.4 Kb.
|
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ДИТЯЧОГО ДОРОЖНЬОГО ТРАВМАТИЗМУ Почався новий навчальний рік. А це значить, що діти мінімум двічі на день будуть переходити дорогу, користуватись громадським транспортом. Як пояснили експерти, саме в цей час збільшується кількість дорожньо-транспортних пригод з участю школярів. Так, за даними прес-служби ДАІ, кожна третя аварія відбувається з вини дітей-пішоходів. По Україні з початку 2013 року загинуло 36 неповнолітніх і ще понад 600 отримали травми. У департаменті ДАІ стверджують, що основна причина цього – незнання або ігнорування неповнолітніми правил дорожнього руху. Щоб уникнути подібних випадків, на початку вересня в школах України планується провести уроки з вивчення правил дорожнього руху, які проведуть працівники міліції, інші заходи. Але цього недостатньо. Необхідно, щоб батьки не залишались осторонь. Для них підготовлені методичні рекомендації з розробки та використанню маршруту руху майбутнього школяра «Мій безпечний шлях до школи». І.Загальна частина. Маршрут руху школяра «Мій безпечний шлях до школи» це документ, у якому поєднуються схема та опис шляху, який рекомендований, руху дитини від дома до школи та назад. Маршрут від дома до школи розробляється сумісно батьки + дитина. Кожен маршрут, який розробляється, обговорюється з дитиною, вона повинна його виконувати. Мета маршруту «Мій безпечний шлях до школи»:
ІІ. Порядок розробки маршруту «Мій небезпечний шлях до школи».
Під час вибору безпечного варіанта обираються місця переходу вулиці найбільш легкі та небезпечні для дитини. Пішохідний перехід зі світлофором більш небезпечний, ніж пішохідний перехід без світлофора; вулиця, на якій спрощений огляд дороги (немає кущів, дерев, крупно габаритних машин), більш небезпечна, ніж вулиця зі стоячими машинами та іншими предметами, які закривають огляд тощо. 2). Обравши варіант руху дитини, батьки наносять його на схему розташування вулиць від дома до школи. У випадку, якщо в маршрут руху входить поїздка дитини на автобусі, в схемі приводиться розташування вулиць поблизу дома (місце посадки в автобус) і розташування вулиць поблизу школи (місце виходу з автобуса та рух до школи). 3). Далі на схемі виділяються ділянки підвищеної небезпеки, які вимагають більш детального опису. Це, як правило, на шляху: - вихід з дому та перший перехід через вулицю; - перехід через вулицю та перехрестя; - посадка в громадський транспорт (зупинка) та вихід з нього (якщо дитина користується автобусом чи тролейбусом); - останній перехід через вулицю та вхід до школи. На зворотньому шляху «Мій безпечний шлях до школи» ділянки такі ж , але відмічаються вихід зі школи та останній перехід вулиці і вхід до дому. Крім того виділяються ділянки підвищеної небезпеки на нерекомендуємих варіантах руху, для того, щоб пояснити дитині, у чому полягає небезпека і чому вони не рекомендуються. 4). При виході з дому часто огляд вулиці може бути ускладнений деревами, кущами, великими вантажними машинами, іншими предметами. В цьому випадку дитина переходить вулицю в установленому місці, уважно оглянувши вулицю. Переходити необхідно шагом, неприпустимо бігти через вулицю. З дому треба виходити заздалегідь, щоб не поспішати. Якщо на вулиці є машини, які зупинились та ускладнюють огляд, до опису схеми переходу вулиці вносяться відповідні попередження. 5).Якщо перехід не регулюється світлофором, то в опис переходу Ви говорите з дитиною про те, якщо наближається вантажівка чи автобус, то позаду нього може бути інша машина. Машину краще всього пропустити та зачекати, коли вона від’їде подалі а потім переходити дорогу. 6).Якщо перехід регулюється світлофором, то треба записати: йти можна тільки на зелений сигнал світлофора. Якщо горить жовтий або червоний – йти неможна, навіть у випадку коли на дорозі немає машин. Під час переходу на зелене світло теж слід уважно стежити за дорогою. 7).Для кожної вулиці, яку переходять діти, слід оговорити: про інтенсивність руху; про машини, які можуть виїхати з-за рогу; про предмети, які заважають огляду дороги, кущі, дерева тощо. 8).Проведіть з дитиною бесіду «Про посадку в громадський транспорт». До підходу автобуса (тролейбуса) слід стояти, відступивши від краю дороги. Доки автобус (тролейбус) не зупинився, до його дверей не підходити! В останній момент перед відправленням до транспорту не сідати – дитину може прищемити дверима. 9). В місці виходу з громадського транспорту (замалювати зупинку) заздалегідь підготуватись до виходу. Не затримуватись під час виходу – може защемити дверима. Виходити слід акуратно, щоб не підсковзнутись і не впасти. Виходити з-за автобуса (тролейбуса) небезпечно. На перехресті слід уважно обдивитись дорогу і тільки потім переходити його. 10). Перед переходом вулиці, на якій розташована школа, можна зустріти товаришів і відволіктись від стеженням за дорогою. Треба провести бесіду: перед переходом уважно подивитись на дорогу. Вулицю переходити тільки шагом, розмови припинити! 11).Після виходу зі школи дорогу переходити тільки шагом – більшість дорожньо-транспортних пригод трапляється після закінчення занять в школі. Учням треба бути особливо уважними! 12). Особливої уваги схематичному опису слід приділи переходу вулиці, на якій стоїть будинок. Часто діти перебігають дорогу до будинку, не звертаючи увагу на транспорт, погано обдивляючись на дорозі. Переходити дорогу слід тільки шагом! Бути особливо уважним, якщо біля дороги є кущі, дерева, вантажні машини, інші сторонні предмети, які зменшують огляд дороги. 13).Під час оформлення маршруту на аркуші паперу суцільною лінією зі стрілкою та цифрою «1» над лінією визначається шлях з дому до школи; шлях від школи додому визначається таким же чином лінією з цифрою «2» над нею. Шлях, який не рекомендовано, визначається пунктирною лінією. Для кожної вулиці, яку переходить дитина, батьки проводять бесіду і проходять увесь шлях по карті-схемі «Мій небезпечний шлях до школи» за темами: «Характеристика вулиці» (з точки зору її небезпеки) та «Поради з переходу вулиці». ІІІ. Поради використання маршруту «Мій безпечний шлях до школи».
Відпрацьовується стриманість та обережність під час руху через дорогу. Відпрацьовується обережність під час виходу та посадки в громадський транспорт. Особливої обережності слід проявляти під час повернення додому, якщо будинок знаходиться на протилежному боці дороги..
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПІДГОТВУВАВ ЗАВ. ВІДДІЛОМ ТЕХНОЛОГІЙ В.Ф. СКЛЯР |
![]() | Шахтарська районна державна адміністрація Згідно ст. 20 Закону України „Про дорожній рух” з метою посилення роботи щодо запобігання дорожньо-транспортного травматизму дітей,... | ![]() | Тема. Вікторина «Правила дорожнього руху «Автомобіль, дорога, пішохід» Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування... |
![]() | План заходів з профілактики травматизму невиробничого характеру в районі на 2011 рік Харківської ода від 20. 04. 2011 р. №2726/05-43 щодо подальшого виконання пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 8... | ![]() | План заходів з профілактики травматизму невиробничого характеру у... Забезпечити функціонування у Великобурлуцькому районі ефективної системи державного управління з питань профілактики травматизму... |
![]() | Україна кіровоградська обласна державна адміністрація Міністерства освіти І науки України від 20. 11. 2006 №782, плану роботи управління освіти І науки облдержадміністрації та з метою... | ![]() | Методичні рекомендації щодо проведення атестації педагогічних кадрів Науково-методичні рекомендації щодо проведення курсів з елементами дистанційного навчання |
![]() | Методичні рекомендації Донецьк-2010 З метою профілактики грипу та гострих респіраторних захворювань у закладах освіти використовувати рекомендації мон україни та Донецького... | ![]() | Методичні рекомендації щодо викладання п редмет Методичні рекомендації щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу в 2011-2012 н р |
![]() | Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів ... | ![]() | З метою поліпшення роботи в навчальному закладі по запобіганню дитячого... Затвердити комплексні заходи щодо вивчення в закладі освіти безпечної поведінки на вулицях та дорогах (додаються) |