Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін.




Скачати 493.81 Kb.
НазваУрок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін.
Сторінка1/5
Дата конвертації27.02.2013
Розмір493.81 Kb.
ТипУрок
uchni.com.ua > Туризм > Урок
  1   2   3   4   5
Зразки переказів
для початкових
класів


Піготувала:Мазаник Г.С.
Урок перший. Прихід весни
Після зимових холодів летить світла і чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. Повітря наповнене ароматом талого снігу і перших квітів. А навколо стільки звуків, стільки цікавого, а небо таке синє, що здається бездонним. У такий весняний день хочеться довше побути на вулиці, надихатися свіжим повітрям, натішитись теплим сонечком, наслухатися співу струмочків та перших птахів. Діти все це відчувають і дуже хотіли б про все розповісти, висловити свої почуття, але не кожна дитина може це зробити, бо їй бракує слів і вміння правильно побудувати речення, розказати про все, що так хвилює дитячу душу.
Дуже важливу роль відіграють уроки зв’язного мовлення, на яких вчитель навчає учнів правильно висловлювати свої думки.
Першою з десяти запропонованих тем є тема «Прихід весни». Працюємо над нею за таким планом.

До уроку школярі готуються заздалегідь. Весняні дні багаті на події. Кожного дня в природі відбуваються певні зміни, тому дітей важливо навчити спостерігати за природними явищами. Отже, завдання номер один — це спостереження за змінами у природі. А все, що учні помітили, вони записують у зошити для творчих робіт.

На уроках рідної мови діти читають записи, складають речення про весну, добирають відповідні слова, щоб передати ту чи іншу подію. Наприклад, весна прийшла, прилетіла, прилинула, пригорнулась, заглянула, засміялась... А потім, використовуючи ці слова, складають речення, наприклад: «Весна зазирнула у найвіддаленіші куточки лісу, розбудила від сну ніжні проліски. Весна захазяйнувала на всій землі, і нема вороття до зими. Прилетіла чарівниця-весна на голубих крилах, потекли струмочки крізь злежані сніги» і т. д. Найвлучніші речення записують у зошитах для зразка.

Цікавий вид роботи — діалог. Діти працюють по двоє: один запитує, а другий відповідає і навпаки. Наприклад:

— Яка пора року прийшла у наш край?

— Красуня-весна прилетіла на нашу землю.

— Що принесла весна-красна?

— Вона подарувала тепло і радість.

— Які зміни відбулись у природі?

— Сонечко піднялось високо і зігріває все навкруги. Потекли струмочки з гір. Небо заясніло, пташки повертаються додому.

— Яким кольором можна намалювати весну?

— Кольори у весни світлі і чисті, радісні і теплі. Багато жовтого, бо сонячно, та й жовті квіти зацвіли... Ще трохи зеленого і голубого.

Така робота розвиває комунікативні вміння, збагачує словник. Діти сміливіше спілкуються між собою.

Важливе місце займає екскурсія на природу, під час якої вчитель має можливість звернути увагу учнів на характерні ознаки весни.

На уроках художньої праці діти малюють весну, відтворюючи на папері все, що найбільше запало в душу, добираючи відповідні фарби та їх відтінки, створюючи оригінальні композиції.

Варто попрацювати і над картинами художників на уроках образотворчого мистецтва. Вчитель добирає ілюстрації, картини, фотоетюди, малюнки і проводить бесіди за ними. Це можуть бути такі твори, як «Весна» О. Шовкуненка, «Весна» М. Ткаченка, «Граки прилетіли» О. Саврасова та багато інших, які вчитель може підібрати на свій розсуд. Таким чином, діти не тільки бачать прихід весни у живій природі, але і на полотнах художників.

Після такої підготовки відбувається урок, на якому діти пишуть твір «Прихід весни».
Тема: Написання твору «Прихід весни».
Мета: Вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати активний словник учнів. Розвивати творчі здібності, спостережливість, Виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.
Матеріал до уроку: Дитячі малюнки про весну, пейзажі, репродукції, кольорові олівці, папір, зошити для творчих робіт.
Хід уроку
Ознайомлення з темою і метою уроку. В центрі на дошці написана тема «Прихід весни».
Вчитель. У нас сьогодні дуже цікава робота. Ми будемо вчитись писати твір про весну Що означає — написати твір? Це значить — творити, працювати творчо, ви словлювати свої думки правильно, красиво, самостійно. Словами передавати почуття, мрії, надії, захоплення, стан вашої душі А весна пробуджує світ від сну, вносить у природу красу, чарівність.

Весна в усі шпаринки рветься,

Зчорніли клаптики снігів.

Веселе сонечко сміється,

І вийшла річка з берегів.
Не взнати стежечку знайому —

Там первоцвіт рясний зацвів,

Вертаються пташки додому,

До рідних місць: садів, лісів...
І пахощі приємні ллються,

Змінилося довкіл усе!

Струмочки весело сміються.

Весна іде! Красу несе!

А для того, щоб написати твір про весну, треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, подумайте і назвіть такі слова.
Діти називають такі слова-іменники: сонце, небо, хмарки, тепло, струмочки, земля, квіти, трава, дерева, птахи.
Вчитель. Правильно, діти. Першим ви назвали сонце, бо від його тепла все оживає, починає рости та розвиватися. А якого кольору слово СОНЦЕ?
Діти. Це слово тепле, воно оранжеве.
Вчитель. Напишіть на листочку посередині слово ВЕСНА, а вгорі у лівому куточку кольоровим олівцем слово СОНЦЕ.
Вчитель пише на дошці так само, а під словом СОНЦЕ прикріплює малюнок сонечка. І так на кожне слово.

^ СОНЦЕ НЕБО ХМАРКИ ТЕПЛО ДЕНЬ НІЧ
ВЕСНА
ПТАХИ ДЕРЕВА СТРУМОЧКИ ТРАВА ЗЕМЛЯ КВІТИ

Вчитель. Ось ми з вами написали кольорові слова весни. Бо ж небо волошкове, а хмарки біленькі, тепло — слово жовте, день світлий, рожевий, а ніч — слово чорне, струмочки голубі і сірі, трава — зелена, пташки — чорні, сірі або строкаті, а квіти різнокольорові. Тепер нам необхідно до кожного іменника підібрати прикметники, які характеризують весну. Розгляньте малюнки, які є на дошці, і подумайте, які прикметники ви підберете, щоб змалювати словами цю чарівну пору року.
Добір прикметників
СОНЦЕ (яке?) — веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле, оранжеве...
НЕБО (яке?) — високе, синє, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне...
ХМАРКИ (які?) — білі, легкі, химерні...
ТЕПЛО (яке?) — щире, лагідне, добре, привітне...
ДЕНЬ (який?) — довший, світлий, сонячний...
НІЧ (яка?) — тиха, тепла, зоряна, місячна, коротка...
СТРУМОЧКИ (які?) — веселі, дзвінкі, жваві...
КВІТИ (які?) — ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі...
ДЕРЕВА (які?) — світлі, весняні...
ТРАВА (яка?) — росяна, зелена, ніжна, гостренька, духмяна...
ПТАХИ (які?) — перелітні, співучі...
Вчитель. Діти, ви підібрали дуже гарні прикметники про весну. Нам ще треба дібрати дієслова і записати їх.
Добір дієслів
СОНЦЕ (що зробило?) — викотилось, піднялося, зійшло, сховалося...
ХМАРКИ (що зробили?) — з’явились, випливли, розбіглись...
ТЕПЛО (що зробило?) — розлилось, огорнуло, оповило, пригорнуло...
СТРУМОЧКИ (що зробили?) — побігли, задзюрчали, потекли, заспівали...
КВІТИ (що зробили?) — проглянули, зацвіли, вигулькнули, засміялись...
ТРАВА (що зробила?) — пробилась, вистромилась, потяглась...
ДЕРЕВА (що зробили?) — прокинулись, почали зеленіти...
ПТАХИ (що зробили?) — повернулись, прилетіли, заспівали, взялись до роботи...
Робота зі словником
У тлумачному словнику діти знаходять значення слів: тендітний, щирий, щедрий, химерний.
Вчитель. Ось ми і підійшли до написання твору про весну. Зараз ми спробуємо скласти речення про цю цікаву пору року з тих слів, що записали.
Діти складають речення із записаних слів, спочатку усно. Потім, використовуючи дібрані слова і речення, пишуть твори на аркушах паперу, щоб можна було замінити слово чи речення іншими, більш прийнятними та влучними.
План творуПерші прикмети весни.

Розквітає земля.

Перелітні птахи поспішають додому.

Зразок твору
Привітне тепле сонечко випливає на бездонне небо і щодня піднімається все вище і вище. Часом на синьому небі з’являються химерні білі хмаринки. Вони такі легкі, наче лебединий пух. А ніжне тепло огортає всю землю.
День став довгий і світлий, а ніч коротка і тепла. Від тепла потекли дзвінкі струмочки, які щедро напувають землю талою водою. А земля усміхається до сонечка чарівними, ніжними і тендітними першими квітами.
Де-не-де пробивається зелена травичка і тягне гостренькі списики до сонця. На деревах набубнявіли бруньки. А з далеких країв повертаються додому перелітні птахи.
Все в природі оживає, співає, квітує, а в повітрі стоїть п’янкий аромат весни. Здрастуй, весно!
Вчитель. А зараз ми будемо колективно складати вірш про весну, добираючи останнє слово другого рядочка в риму. Потрібне слово знаходимо дуже швидко. Будьте уважні.

Скажіть, яка іде весна?

Чарівна, ніжна, ОСЯЙНА.

І раді всі міста і села,

Бо йде до нас весна ВЕСЕЛА.
Летить на сушу і на море

Повітря чисте і ПРОЗОРЕ.

У полі теплий вітер віє,

А небо угорі СИНІЄ.
Хоч де-не-де ще сніг лежить,

Та вже дзвінкий струмок БІЖИТЬ.

Веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозора й СВІТЛА.
Вона така, неначе казка,

Несе до нас тепло і ЛАСКУ.

Вона завжди така прекрасна,

Пригожа, дивна, СВОЄЧАСНА.
На трави розсипа росу,

Дарує щастя і КРАСУ.

У квіти землю одягає

І пісню радості СПІВАЄ.
А по шляху по весняному

Вертаються пташки ДОДОМУ,

Весні завжди радіють діти,

Летять метелики на КВІТИ.
Іде весна — і все радіє,

Вона сердечко наше ГРІЄ.

І пташечка весну стрічає,

Веселу пісеньку СПІВАЄ.
Які для весни є слова?

Вона красива і ЖИВА,

Тендітна й ніжна, як купава 1,

Весела, лагідна, ЛАСКАВА.
І скрізь весні лунає слава,

Вона квітуча і ЯСКРАВА.

Весна іде, немов царівна,

Зелена, сонячна, ЧАРІВНА.
І кожен день на ній обнова,

Вона завжди така ЧУДОВА!

Та й що казати, кожен знає,

Вона ще трепетна БУВАЄ.
Стає одразу білосніжна,

Як зацвітає вишня НІЖНА.

Як прилетить зозуля сива,

То особливо вже КРАСИВА.
Як не любити нам її,

Коли співають СОЛОВ’Ї!

Весна легка і животворна,

І незбагненна, й НЕПОВТОРНА.
Заполоняє щастям світ,

Весна не йде, а вже ЛЕТИТЬ!

Ви, діти, весну зустрічайте,

А ці слова ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ.

Підсумок уроку
Учні читають свої твори. Вчитель дає домашнє завдання переписати твори у зошити для творчих робіт.

Урок другий. Перші квіти
Теплі промені сонечка розтопили сніги, і на проталинках з’явились перші чарівні квіти, Вони ще маленькі, але дуже бажані після зимових холодів, бо символізують зміну пори року.
Працювати над темою «Перші квіти» починаємо за таким планом.

Перед проведенням уроку, на якому учні будуть писати твір, бажано прочитати науково-популярну літера туру про весняні квіти — як вони називаються, коли зацвітають, де ростуть, чим корисні для людини. Адже світ квітів чарівний і неповторний. Вони — як усмішка землі! А діти ще мало про них знають, тому слід дати завдання, щоб учні підібрали матеріал у бібліотеці про квіти, а вчитель теж має розказати про квіти на уроках природознавства, читання. Наприклад, можна прочитати матеріали «Парничок під снігом», «Пора підсніжників» 1 та інші.

Вчитель дає дітям завдання для самостійного спос тереження у природі. Які квіти першими з’явилися в нашій місцевості? Де вони виросли? Коли ви побачили їх вперше? Як треба ставитись до природи? Які квіти занесені до Червоної книги України? Після того, як учні прочитають про квіти, їм буде набагато цікавіше спостерігати за ними у природі. А все, що вони побачать, запишуть у зошити з природознавства.

На уроках рідної мови можна складати тексти-мініатюри про квіти, а також тексти-описи квітів за малюнками.

На уроках образотворчого мистецтва діти роблять замальовки весняних квітів, добирають відповідні кольори. Така робота розвиває спостережливість, уважність, збагачує новими знаннями. Школярі вчаться працювати з книжкою, здобувають самостійно нові знання, збагачують свій словник.
Тема: Написання твору «Перші квіти».
Мета: Вчити писати твір про перші весняні квіти за спостереженнями, малюнками і планом. Розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас, уміння висловлювати свої думки. Виховувати любов до навколишнього світу.
Матеріал до уроку: Малюнки перших квітів, папір, кольорові олівці, зошити для творчих робіт, музичні записи.
Хід уроку
Звучить мажорна музика (наприклад, «Вальс» К. Мяскова), яка символізує пробудження природи після довгої зими і народження перших квітів, приліт пташок. Лине спів жайворонка. Вчитель читає вірш.

Що найчарівніше буває,

Що може душу розбудити?

Скажіть мені, хто відгадає:

Ви правильно назвали — квіти.
Вони, як усмішка привітна,

Як дотик сонечка, як казка,

Червона, жовта чи блакитна.

І в кожній з них — тепло і ласка.
Любов і ніжність струменіє,

Чарівність, неповторне диво.

І кожна квітка серце гріє,

Щоб на землі жилось щасливо.
Земля мережана стежками.

По них до школи ходять діти.

Рясніє стежечка квітками,

Щоб люди їм могли радіти.
У квітах щире сонце квітне

І чистота душі дитинна,

І небо зоряне, привітне,

І матері любов первинна.

Неповторне диво — квіти! Вони цвітуть для щастя, для радості і для добра, приносять у світ красу, ніжність, мовою квітів можна висловити свої почуття. А їх цвітіння починається з ранньої весни.

Сніги біліють, та весніє,

З горбків біжать дзвінкі потоки.

Весняне сонечко пригріє —

Стрекочуть весело сороки.
Бо як тут не застрекотати,

Коли з’явилось диво біле!

Це квіти стали проглядати

Крізь талий сніг. Та так сміливо!
Де тому снігові влежати!

Прогрітий сонця променями,

Узявся він мерщій тікати

З горбочків талими струмками.
Підсніжники такі тендітні

Проглянули — все звеселіло.

Всміхнулись сонечку привітно,

І раптом всюди посвітліло.
І жайворонки засміялись,

Піднявши в небо пісню світлу.

І луг, і ліс квітками вбрались.

Весна прийшла! Земля розквітла!

І на душі стало радісно, світанково. Весна горнеться до землі. Весна — це світанок року. Все оживає, земля всміхається до сонечка першими квітами, а над усім цим, високо в блакитному небі — спів жайворонка.
А ось і вони — перші квіти! Малі, тендітні, ніжні, але скільки у них сили і снаги до життя! Вони зуміли пробитися через злежані сніги до сонечка і принесли нам радість. Ось біленькі підсніжники то тут, то там вистромили
ніжні голівки на прогрітих сонцем місцях. Ще навкруги сніг біліє, а вони цвітуть, хіба не диво?
Ось жовтенькі, ніби сонечка, квіточки підбілу, або мати-й-мачухи. Вони навіть під снігом уже цвітуть, ніби в тепличках. Розгорнеш ранньою весною сніг на пагорбі, а там квіточка. Цвітуть вони повсюди: на берегах річок, на схилах, на невеличких горбочках уздовж доріг і канав. А ще мине зовсім небагато часу — і в лісі зацвітуть блакитні проліски, наче саме небо розлилось по землі. Всі квіти сповіщають про те, що зимі вже нема вороття.
І от сьогодні ми напишемо твір про весняні квіти. Давайте намалюємо їх на аркушах паперу, а навколо них напишемо прикметники, які використаємо у творі.

^ ПЕРШІ НІЖНІ СМІЛИВІ БІЛІ
ПІДСНІЖНИКИ
ТЕНДІТНІ КРАСИВІ МАЛЕНЬКІ
СОНЯЧНИЙ РАДІСНИЙ ТЕПЛИЙ
ПІДБІЛ
ЯСКРАВИЙ ЖОВТЕНЬКИЙ НІЖНИЙ
БЛАКИТНІ НЕБЕСНІ СИНІ
^ ПРОЛІСКИ
ВЕСЕЛІ ЧАРІВНІ РАДІСНІ


Бесіда
Вчитель. А тепер доберемо такі дієслова, які розкажуть про те, як квіти приходять на землю.
  1   2   3   4   5

Схожі:

Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconСценарій концертної програми «І знову починається весна» Ведучий...
Ведуча Весна…З кожним подихом теплого південного вітру наближається той момент, коли з-під снігу з’являється перший пролісок, сповістивши...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconКнига-нарис. К.: Артек, 1996. 160с
Відроджувалася І оновлювалася природа: все купалося у зелені вишень та яблунь… Ніхто не здогадувався, що ця весна назавжди чорними...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconМіс Весна 1-й ведучий
Погляньте за вікно. Сонечко прокинулося після зимових заметіль І яскраво усміхається нам у відповідь
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconГімназія – це простір життя дитини, тут вона не готується до життя,...
Виховати особистість – це значить навчити відповідальності та самостійності, наповнити її гідністю та духовністю
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconБіологія в сучасній науковій І філософській картинах світу
Світ живого надзвичайно складний та різноманітний. Однією з головних його особливостей є системність. Принцип системності пронизує...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconКоли людина покаялась, вона знайомиться з новим поняттям- хрещення....
Багато людей вірить, що людина стає християнином після того, як вона прийме хрещення. Але це не те, що вчить Біблія. В цьому уроці...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconСценарій свята Зустріч Зими І Весни
Стрітення, яке відзначають 15 лютого. А ще цей день був змаганням для Зими І весни. Саме 15 лютого вони ї|л зустрічалися І починали...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconУрок на тему : «Доріг багато-твоя єдина!»
Учитель: Шановні батьки,учні! Сьогодні в усіх школах нашої країни проводиться перший урок на тему: «Доріг багато-твоя єдина!»,присвячений...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconMy Family (My Relatives)
Але після одруження вона вирішила припинити серйозні тренування І просто відвідує спортивний клуб час від часу. 9 Моя мама — лікар,...
Урок перший. Прихід весни Після зимових холодів летить світла І чарівна весна. Вона пробуджує до життя весь світ, все живе. У природі відбувається багато змін. iconНе чекай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй...
Не чекай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як вона може тобі віддячити? Вона дасть життя іншому, той...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка