Скачати 69.91 Kb.
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() «Цюрупинська спеціальна загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Херсонської обласної ради» (Затверджено рішенням педагогічної ради протокол № 6 від 02.09.2011 року) ![]() Творча група: Мирошниченко О.М., вчитель біології та природознавства Щастенко Л.О., вчитель географії та природознавства Федосова Л.М., вчитель природознавства Хабловська В.В., вчитель сільськогосподарської праці 2011 рік Актуальність проблеми «Волає захисту природа, – ми не можемо бути байдужими». О. Гончар Людина впродовж останнього століття намагалася підкорити собі все, що є у природі; повністю запанувати над природою. У результаті біосфера вже неспроможна само очищуватися,саморегулюватися та самовдосконалюватися,вона починає деградувати. І тому потрібна нова філософія життя , висока екологічна культура і свідомість. Настав час керуватися правилами екологічного гуманізму, основна ідея якого :людина - лише частка Природи і Космосу, частка єдиної людської родини, планетарного братства з новою екологічною етикою. У міжнародних документах останнього десятиріччя, присвячених проблемам навколишнього середовища велика увага приділяється екологічній культурі і свідомості, інформованості людей про екологічну ситуацію в світі, регіоні, на місці проживання, їх обізнаності з можливими шляхами вирішення різних екологічних проблем, з концептуальними підходами до збереження біосфери і цивілізації. Шлях до високої екологічної культури лежить через ефективну екологічну освіту. Екологічна освіта , як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості, повинна спрямовуватися на формування екологічної культури, як складової системи національного і громадського виховання. А досягти цього можна лише системною діяльністю педагогічного колективу по залученню вихованців до безпосередньої участі у природоохоронній роботі. Саме це надихнуло нас на ідею створення в школі цільової довгострокової програми «Від екології природи - до екології душі» Мета даної програми досягається поетапно шляхом вирішення освітніх і виховних завдань та вдосконалення практичної діяльності на всіх етапах навчання у школі, на кожному з них ставиться певна мета, завдання, добирається відповідна методика з огляду на вікові особистості школярів. Перший етап (молодші школярі) – формуються перші уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи. Другий етап (5 – 9 (10) класи) передбачає накопичення знань про природні об’єкти, закономірності розвитку та функціонування біологічних систем. Аналіз і прогнозування нескладних екологічних ситуацій, закріплення нормативних правил поведінки в навколишньому середовищі. Поглиблюються і розширюються знання про явища і закони природи, розкриваються причини екологічної кризи, обговорюються шляхи збереження природних комплексів. У впровадженні цільової програми особливого значення набувають предмети природничо-географічного циклу. Біологія і географія розкривають дітям світ рослин, тварин, середовище, що їх оточує. Фізика і хімія дають комплекс політехнічних знань, наукові засади і принципи сучасного виробництва. Предмети гуманітарного циклу показують неприпустимість варварського ставлення до природи. Предмети естетичного циклу розкривають естетичну сутність природи, її неповторну красу, вплив на людину. Важливу роль у формуванні екологічної свідомості відіграє залучення учнів до природоохоронної роботи: робота в лісництві, шкільній теплиці, на пришкільній ділянці, озеленення території школи, літня навчальна практика, швидка допомога тваринам і птахам у зимовий період, туристсько-краєзнавча робота, яка спрямована на прищеплення їм навичок правильної поведінки у місцях відпочинку в лісі, на річці. ^ а) Формування в учнів компетентності
б) Виховування ціннісного ставлення до природи, почуття відповідальності за стан природного середовища Завдання програми :
^
^
^
^
Працюючи по реалізації Екологічної програми, учні усвідомлюють важливе значення того, що за умов правильного планування та відповідних зелених насадженнях може покращитися їх здоров’я, можна отримати естетичну насолоду, зняти психологічні стресові навантаження від напруженої трудової діяльності, зміцнити нервову систему. Школярі не лише отримують знання, пов’язані з проектуванням і плануванням озеленення і дизайну, а й уміння штучно відтворювати позитивний вплив рослин на людину, розвивають увагу, творче мислення, фантазію та усвідомлюють екологічну значущість озеленення території . |
![]() | Використання Затверджено рішенням ради слов’янського міського навчально-методичного центру від 22. 03. 2011 р. Протокол №2 | ![]() | Абетка Схвалено рішенням педагогічної ради Хмельницької середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №20 (протокол №2 від 26. 10. 2012... |
![]() | Економіки І менеджменту” протокол № від 2011 р. Затверджено на засіданні... Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни “Економіка праці ” (для студентів спеціальності “Менеджмент організацій”... | ![]() | В умовах ступеневої освіти Рекомендовано до друку рішенням вченої ради Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії (протокол №12 від 27. 11. 2012 р.) |
![]() | Розвиток активного Затверджено рішенням ради слов’янського міського навчально-методичного центру від 20. 10. 2011р. Протокол №2 | ![]() | Управління освіти Горлівської міської ради На підставі Закону України «Про загальну середню освіту», наказу по міському управлінню освіти №544 від 16. 08. 2011 р. «Про організацію... |
![]() | Івано-Франківському міському суду Рішенням Івано-Франківської міської ради (XXXIX сесія) п’ятого демократичного скликання від 25. 02. 2009 року затверджено «Програму... | ![]() | Формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку народознавчими засобами Затверджено рішенням Ради Слов’янського міського навчально-методичного центру від 14. 10. 2010 р. Протокол №7 |
![]() | Затверджено рішенням 19 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради На підставі рішення 11 сесії 6 скликання Тростянецької міської ради від 28. 07. 2011 року «Про ліквідацію комунального підприємства... | ![]() | Конкурсних торгів Шестопалов С. В «Провід та кабель ізольовані», затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів від 13. 09. 2012 року (протокол №112) із змінами,... |