Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу




Скачати 416.09 Kb.
НазваКонспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу
Сторінка1/4
Дата конвертації11.03.2013
Розмір416.09 Kb.
ТипКонспект
uchni.com.ua > Туризм > Конспект
  1   2   3   4
Відділ освіти

Карлівської районної державної адміністрації

Полтавської області

«Методика розвитку сили у школярів середнього шкільного віку»

Панібог Тетяна Олексіївна,

учитель фізичної культури

Карлівської ЗОШ I-III ступенів №1
Карлівка – 2011

ЗМІСТ
ВСТУП...................................................................................................................

РОЗДІЛ I Особливості дітей середнього шкільного віку……………………

1.1. Анатомо-фізіологічні особливості розвитку школярів середнього шкільного віку……………………………………………………………………

1.2. Психологічні особливості підлітка………………………………………...

1.3. Фізичні якості школяра……………………………………………………..

^ РОЗДІЛ II Загальна характеристика сили як фізичної якості людини………

2.1. Визначення понять………………………………………………………….

2.2. Форми та режими м’язового скорочення………………………………….

2.3. Фактори, що зумовлюють силові можливості людини…………………..

2.4. Засоби вдосконалення сили………………………………………………...

2.5. Тривалість та характер відпочинку при виконанні силових вправ………

2.6. Дихання та темп при виконанні силових вправ…………………………...

^ РОЗДІЛ III Методи розвитку сили……………………………………………..

3.1. Метод повторних зусиль…………………………………………………….

3.2. Метод максимальних зусиль………………………………………………..

3.3. Метод динамічних зусиль…………………………………………………..

3.4. Метод ізометричних зусиль………………………………………………...

3.5. Комбінований метод………………………………………………………...

РОЗДІЛ IV ………………………………………………………………………

4.1. Розвиток максимальної сили……………………………………………….

4.2. Розвиток швидкої сили………………………………………………………

4.3. Розвиток вибухової сили…………………………………………………….

4.4. Розвиток сили методом колового тренування……………………………..

РОЗДІЛ V Результати дослідження……………………………………………..

5.1. Засоби, методи і методичні прийоми, методи контролю ефективності за використанням засобів…………………………………………………………..

5.2. Тематичний план-графік проходження навчального матеріалу…………

5.3. Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу………………………………………….

Поради, щодо профілактики травм у процесі силової підготовки……….

ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...

^ Список використаної літератури……………………………………………...

ВСТУП
Актуальність дослідження: Силова підготовка учнів середніх класів направлена на підвищення силового потенціалу всіх основних м’язових груп, що забезпечую гармонійний розвиток м’язової системи.

У підлітковому віці у зв’язку з віковими особливостями формування систем організму складаються найсприятливіші передумови розвитку сили, що розширяє коло засобів і можливостей застосування ефективних методів розвитку сили.

^ Об’єкт дослідження: Навчальний процес по фізичному вихованню школярів середніх класів.

Предмет дослідження: Розвиток силових здібностей школярів середніх класів.

^ Мета дослідження: Поглибити знання з розробки методів розвитку сили у школярів середніх класів.

Завдання дослідження:

1. Узагальнити теоретичні аспекти оптимізації процесу розвитку сили у школярів середніх класів;

2. Систематизувати навчальні завдання вправ для розвитку сили у школярів середніх класів;

3. Розробити план-конспект уроку на розвиток сили у середніх класах.

^ Методи дослідження: метод педагогічних спостережень, метод особистих педагогічних спостережень, метод педагогічного конспектування та опису основних вправ розвитку сили і їх застосування.

Структура роботи: Робота викладена на сторінках, складається із змісту, вступу, п’ятьох розділів, висновків і списку використаної літератури.


^ РОЗДІЛ І.

Особливості дітей середнього шкільного віку

1.1. Анатомо-фізіологічні особливості розвитку школярів середнього віку.
У кожній віковій групі дітей властиві особливості будови, функцій і систем організму, психологічні особливості, облік яких необхідний для раціонального фізичного виховання [1].

Для правильного виховання дитини треба знати і враховувати особливості її вікового розвитку. Розвиток дитини супроводжується змінами в організмі, що мають кількісні і якісні показники росту й розвитку та залежать як від біологічних так і соціальних факторів. Кожному віку властиві свої особливості.

У нашій країні склалася система умовного поділу так званого “шкільного періоду дитинства” на три вікові групи, а саме:

- молодий шкільний вік (6-10 років I-IV класів);

- середній шкільний вік (11-14 років – учні V-VIII класів);

- старший шкільний вік (15-17 років – IX-XI класів).

В учнів середнього шкільного віку ще не завершено формування багатьох систем організму, які б забезпечували високий рівень розвитку фізичних якостей [4].

Кістяк верхніх і нижніх кінцівок формується у дітей різними темпами. Так, до 13 років завершується окостеніння зап’ястних і п’ясткових відділів рук. Зрощення первинних (виниклих усерединіутробно) і вторинних ядер окостеніння рук продовжується в період з 16 до 25 років.

Зрощування трьох тазових кісток відбувається в 14-20 років. До 13-17 років і до 15-21 року в юнаків відбувається окостеніння фаланг пальців ніг.

Таким чином, незважаючи на закладку зон окостеніння в більшості кісток у перші місяці внутрішньоутробного розвитку, процес його формування (злиття первинних і вторинних зон окостеніння) завершується тільки до 25 років.

Після 13-14 років хлопчики стають вище дівчаток, мають великий обсяг і розмір грудної клітки, виражені переваги в розвитку м’язової сили і швидкості рухів [6].

З 13 до 14 років спостерігається інтенсивне зростання тіла – його довжина збільшується на 9-10 см, а з 14 до 15 років – на 7-8 см, темпи росту довжини тіла різко падають до 16-17 років, а від 15 до 16 років тільки на 2-3 см. Спостерігаються високі темпи збільшення м’язової маси. Відношення ваги м’язів до ваги тіла в 12-річному віці близько 13%. До 18 років вага м’язів збільшується до 40% і більше. У зв’язку з ростом м’язової маси росте і м’язова сила. Середні показники станової сили в 12-річних складає 50-60 кг, у 15-річних – 90-100 кг, а у 18-річних – 125-130 кг.

М’язи складають 32-35% від ваги тіла підлітків. У підлітків 12-14 років більшість м’язів укріплена всіма з’єднувально – тканевими структурами, але в меншій степені ніж м’язи дорослого. Побудови, типу розгалуження іннерваційного апарату кістякових м’язів приймають риси закінченості. Процеси диференціювання м’язових волокон продовжуються і в наступні роки.

Подих – це процес, у результаті якого здійснюється доставка необхідного для організму кисню і видалення вуглекислого газу, що утворився внаслідок обміну речовин.

Ріст і формування окремих органів і систем дитячого організму відбувається в зв’язку з розвитком дихального апарату.

По мірі формування дихального апарату – збільшення розмірів грудної клітки, розвитку дихальних м’язів, відбувається підвищення дихальних обсягів, зміна типів подиху. У хлопчиків 10-14 років переважає грудний тип подиху, у наступні роки – змішане, а в дорослих – черевне.

По мірі розвитку змінюється режим подиху: тривалість дихального циклу, співвідношення між вдихом і видихом, глибина і частота подиху.

Для дітей характерний частий, недостатньо стійкий ритм подиху невелика глибина, приблизно однаковий розподіл часу між вдихом і видихом, коротка дихальна пауза. Частота подиху з віком зменшується. Так, у 7-8 років – 20-25 дихальних рухів за хв.,а в 14-15 років – 15-18.

Дихальний обсяг з віком підвищується. У дітей 7-8 років у межах від 163 до 285 мл, а в підлітків – 300-365 мл.

Добуток частоти подиху за хвилину на дихальний обсяг характеризує хвилинний обсяг подиху (ХОП).

У 13-14 років ХОП складає 125 мг/кг, у 15-17 – ХОП знижується до 110 мг/кг.

Важливою характеристикою дихальної функції є максимальна легенева вентиляція (МЛВ) чи так звана межа подиху. З віком МЛВ збільшується. У результаті зростає резерв подиху, тобто різниця між ХОП у спокої і величиною МЛВ.

Для дітей характерний менш ефективний і економічний режим подиху. Один літр кисню в підлітка витягається з 32-34 л, що вентилюють легені.

По мірі розвитку організму збільшується загальна ємність легень (ЗЄЛ), що складається із залишкового обсягу (ЗО) і життєвої ємності легень (ЖЄЛ). З віком залишковий обсяг збільшується менше ніж ЖЕЛ.

Загальна ємність легень у 14 років складає 3-4 л. при спокійному диханні людина з кожним актом змінює по 0,5 л повітря. При фізичному напруженні ця кількість збільшується до 3-3,5 л.

У дитини 1 року середня маса серця 60 г, у 15 років 250 г. У 12-14 років еластичні волокна серця розростаються і розташовуються між м’язовими волокнами, добре виражені м’язи серця, що розвиваються і диференціюють до 18-20 років (ріст серця продовжується до 60 років).

Частота серцебиття з віком зменшується, так у немовляти 120-140 уд/хв., у 10-14 років – 75-79 уд \хв, у 15-18 років – 65-75 уд/хв..

Кров у підлітка рухається швидше, ніж у дорослих, тому що робота серця порівняно велика, а судини коротші. У спокійному стані кровообіг немовлят відбувається за 12 сек., у 14 років за 18 сек., а у дорослого за 22 сек. Великою швидкістю руху крові забезпечується краще кровопостачання органів. У підлітків 11-15 років вона більша, ніж у дорослих, оскільки розміри серця в них порівняно більше. Крім того, у цьому віці довжина кровоносних судин менша, ніж у дорослих, а значить шлях до органа від серця коротший. Починаючи з 5 років і до 15 спостерігається дихальна аритмія, а потім вона змінюється синусовою.

Артеріальний тиск у 10-15 років значно нижче, ніж у дорослих. У процесі розвитку ЧСС зменшується. Так у 7 років – 85-90 уд/хв., а в 14-15 – 70-76 уд/хв. [1,2,3,4,5,6].

Говорячи про особливості розвитку організму учнів середніх класів, слід мати на увазі, що вони ростуть і розвиваються набагато швидше, ніж це було в минулому. Так, вчені встановили, що тепер середній зріст 13-15-річних хлопців Москви на 12-14 см більший, а вага на 10-12 кг, ніж відповідні показники в їхніх ровесників у 20-х роках XX ст.. Довжина тіла літніх юнаків у 1965 р. порівняно з 1928 р. збільшилася в середньому на 7,1 см, а вага тіла на 7 кг [9].
^ 1.2. Психологічні особливості підлітка.
Вдосконалення нервової діяльності, розвиток усього організму зумовлюють і значні зміни в психіці. Порівняно з підлітками молоді люди стають спокійніші, врівноважені, розумніші. Опанування складної навчальної програми розширює їхній інтелектуальний діапазон, робить розумову діяльність стійкішою і ефективнішою.

Учні середнього шкільного віку здійснюють контроль за своїми жестами, положенням тіла, непогано орієнтуються в просторі і часі. Юнаки та дівчата спроможні зберігати увагу під час уроку, що забезпечує добре засвоєння навчального матеріалу, його осмислення. Вони вміють зосереджуватися на окремих деталях тих чи інших вправ для точного і докладного їхнього розгляду, в разі потреби легко переключаючи увагу з одного об’єкту на інший.

Учні середніх класів спроможні мобілізувати увагу для виконання завдань певної складності, що мають на меті подолання втоми. Проте, не всі молоді люди володіють довільною і не довільною увагою. Цю якість слід розвивати власними вольовими зусиллями. Так, брак уважності на уроках фізичної культури може спричинити травму.

Також, деякі учні вже здатні запам’ятовувати великий за обсягом навчальний матеріал, і ті хто систематично займається фізичною культурою досягають значних успіхів у підвищенні рухової пам’яті [12].

Юнаки та дівчата вже здатні до абстрактно-логічного мислення, вони можуть відволікатися від конкретного руху, факту, предмета й виявити найсуттєвіші сторони зв’язку між ними. Характерною особливістю є критичне ставлення до тверджень, висловлюваних товаришами або вчителями. Велика емоційність учнів у поєднанні з критичністю часто є причиною їхньої надмірної запальності в суперечках.

У період ранньої юності притаманний підвищений інтерес до себе. Адже не випадково декотрі пишуть інтимні щоденники, “приміряють” до себе видатних акторів чи героїв художніх творів. Внаслідок цього підвищується Іни\терес до свого зовнішнього вигляду, тіла; тому учні бояться показатися незграбними, смішними, і часом це призводить до того, що малопідготовлені учні починають уникати уроки фізичної культури.

Кожен з нас повинен насамперед виявити особливу чуйність, необхідний такт до тих, у кого є вади, відхилення у фізичному розвитку чи зовнішньому вигляді.

Рання юність – “найколективніший” вік. Діти бажають визнання з боку товаришів, хочуть почуватися потрібними, мати певний престиж і авторитет. У юнаків підвищується почуття відповідальності і обов’язку. Все це спонукає виявити як найбільше наполегливості й працьовитості в опануванні фізичними вправами. Досягти найкращого результату в групі чи в класі. Вони глибоко переживають невдачу свого колективу й щиро радіють успіху. У юнаків підвищується почуття відповідальності, обов’язку. Все це спонукає виявити як найбільше наполегливості в опануванні техніки фізичних вправ і досягненні найкращих спортивних результатів при складанні контрольних нормативів на уроках фізичної культури в школі або на спортивних змаганнях.

У юнацькому віці рішучість стає свідомішою, сміливість – усталенішою, а наполегливість – твердішою. Розвинуте почуття власної гідності так само є добрим стимулом для різних вольових дій у процесі занять фізичною культурою й спортом [12].
^ 1.3. Фізичні якості школяра.
В учнів середнього шкільного віку ще не завершено формування багатьох систем, які забезпечують високий рівень розвитку фізичних якостей. Так, у хлопців швидкісно-силові здібності збільшуються на 7% у віці 15-16 років і на 2% зменшуються у віці 16-17 років. Для дівчат також можна широко використовувати засоби, які спрямовані на розвиток швидкісно-силових здібностей, бо темп природного приросту становить 5%. У 16-17 років рекомендується використовувати середній обсяг засобів і навантажень.

Для хлопчиків середнього віку, крім великого обсягу засобів, спрямованих на розвиток швидкісно-силових здібностей, планується також і великий обсяг засобів виховання швидкості руху, темп їх приросту становить 9% [5, 6, 9].

Після 16 років розвиток цієї здібності стабілізується. У дівчат стабілізація наступає дещо раніше – в 15-16 років.

Статеві відмінності дають про себе знати в розвитку мускулатури в старшому шкільному віці. Вага м’язів по відношенню до ваги тіла у дівчат приблизно на 13% менша, ніж у юнаків, а вага жирової тканини по відношенню до всього тіла у дівчат більша приблизно на 10% [9].

За даними темпу приросту гнучкості можна зробити висновок про те, що формування цієї здібності у хлопців вже закінчилось, тому, якщо здібність не вправляти, вона починає зменшуватися.

У дівчат цього віку залишаються можливості для виховання гнучкості. Також спостерігається значне поліпшення в розвитку спритності [6, 10].

У підлітків в порівнянні з молодшими школярами змінюються якісні та кількісні показники організму під час стандартних та напружених фізичних навантажень. В період статевого дозрівання збільшується як інтенсивність виконання короткочасних навантажень, так і здібність до виконання тривалої роботи більшої інтенсивності.

У підлітків в більшому ступені підвищуються аеробні можливості, а значного підвищення анаеробної продуктивності не відбувається.

У старших школярів суттєво підвищується працездатність, більш економними стають кисневі режими організму при фізичних навантаженнях. Найбільш суттєво підвищується витривалість до праці великої та помірної інтенсивності (крім дівчат) [9].

Загальна витривалість хлопців має високі темпи приросту від 8 до 10, від 11 до 12, та від 14 до 15 років [6].
  1   2   3   4

Схожі:

Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconКонспект уроку фізкультури для учнів 3 класу. Завдання уроку
Повторити загальнорозвивальні І спеціальні вправи для підготовки м′язів рук до роботи з м′ячем
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconПлан-конспект вступного уроку з фізичної культури для учнів 7 класу Тема: «Баскетбол»
Розвиток в учнів загальної витривалості. Оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок І умінь, створення умов для...
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconУроку фізичної культури для учнів 5-а класу по темі «футбол» Тема уроку
Мета уроку: закріпити виконання техніки ударів, зупинок м’яча та вкидання м’яча в гру;формувати комунікативну компетентність учнів;...
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconКонспект уроку фізичної культури для учнів 11 класу Тема: Атлетизм
Завдання: Продовжувати навчати дітей правилам та методиці занять фізичними вправами на уроках атлетизму
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconКонспект уроку з фізичної культури
В. п. – основна стійка. На 1- руки в сторону, на 2 – вгору, 3 – в сторни, 4 – вихідне положення
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconПлан-конспект відкритого уроку з фізичного виховання для учнів 4...
Повторити техніку виконання стрибка через «гімнастичного козла» способом «ноги порізно»
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconКонспект уроку(заліковий) з фізичної культури для учнів 7 класу Гудимівської зош I-IIІ ступенів
...
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconЗакон україни
Цей Закон визначає загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури І спорту...
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconУрок фізичної культури задовольняє режим рухової активності лише...
Ступінь цивілізації, рівень розвитку І якість життя певної держави визначають, що показниками здоров'я його суб'єктів за показниками...
Конспект уроку №3 з фізичної культури для середніх класів. Сприяння розвитку сили м’язів черевного пресу iconЗатверджую
Обласні змагання зі спортивного туризму проводяться з метою подальшого розвитку спортивного туризму в Дніпропетровської області як...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Школьные материалы


База даних захищена авторським правом © 2014
звернутися до адміністрації
uchni.com.ua
Головна сторінка